A nie sądzicie, że Dacia powinna się jednak raczej zdecydować na coś mniejszego, oszczędniejszego i nowocześniejszego, skoro już i tak sprzedaje swoje produkty na rynku europejskim? Jakiś np 1.2TCE czy podobny nie byłby raczej większym odstępstwem od ideologii prostoty i taniości niż 1.5dCi...
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: Wrocław - Polkowice
Wysłany: 2008-10-07, 08:48
może i wersje 1,2 były by fajne i ekonomiczne dla DACII :) ale to już by był strzał samobójczy dla Renault bo kto był kupował clio i clio combi (chyba tylko ludzie którzy marka Dacia kojarzy im się źle itd itd .... ), osobiście to bym nie kupił auta z takim silnikiem tylko ze względu na bezpieczeństwo - podsterowność - samochód nie ma dobrze dociążonego przodu i w razie utraty przyczepności jedzie gdzie chce nawet z ABSem. Sprawdzone
Hmmm... w sumie po głębszym przemyśleniu to jak dla mnie podział mógłby być nawet doprowadzony do ekstremum - dokładnie te same modele różniące się tylko luksusowością wyposażenia mogłyby się nazywać np Dacia < Nissan < Renault (;
Na zasadzie: Daćka - 2 poduchy i twarde plastiki; Nissan - 4 poduchy i trochę tapicerek materiałowych; Renault - 6 poduszek i welur, skóra itp [:
Oczywiście - jako wersje podstawowe, a do nich dostępne wszelkie opcje bez ograniczania wydumanymi poziomami wyposażenia (chociaż rzecz jasna zrozumiałe jest pewne ich pakietowanie).
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-07, 10:26
laisar napisał/a:
No właśnie nie wydaje mi się - Daćka to jednak nie jest "renówka z innym znaczkiem" i różnic jest jednak naprawdę sporo.
To fakt i dlatego wlasnie dacia ma swoje miejsce na rynku. Ciekawi mnie jednak wystepowanie wszystkich modeli dacii w niektorych panstwach wlasnie pod znaczkiem renault. Pozytywnie to jednak swiadczy ze renault nie ma sie co wstydzic..
_________________ Always look on the bright side of your life.
Trzeba jednak przyznać, że akurat w przypadku Polski nie trafili z doborem znaczka - jestem pewien, że mimo niezbyt dobrej famy francuskiej motoryzacji Renault Logan i tak miałby lepsze notowania niż kiedy występuje jako Daćka. A budowa nowego wizerunku marki u nas to zadanie mocno niepewne i długotrwałe... A już tym bardziej, że nie wygląda na to, żeby RenoPolska się zbytnio do tego przykładało.
TSD ciekawe, czy u nas też wydzielą osobne salony dla rumuńskiego produktu - bo to byłby chyba jedyny sposób na poprawę sytuacji.
może i wersje 1,2 były by fajne i ekonomiczne dla DACII :) (...) (chyba tylko ludzie którzy marka Dacia kojarzy im się źle itd itd .... ), osobiście to bym nie kupił auta z takim silnikiem tylko ze względu na bezpieczeństwo - podsterowność - samochód nie ma dobrze dociążonego przodu i w razie utraty przyczepności jedzie gdzie chce nawet z ABSem
Podpisuję się pod tym wszyskimi kończynami...
Dziwię się jednak, że nie zdecydowano się na nowsze silniki np.
Motor
poj:998 cm3
Mocmax: 76/77 km (benzyna/spirt)
obroty_mocy max: (RPM) 5850 1 /min.
stopień sprężania: 10:1
moment_max: 99.1 Nm
obr momentu max. 4350 1/min
Osiągi:
a= 14.2/14.3 (0-100 km/h)
V_max =160/161 km/h
spalanie:
miasto: 7.4L/100 km
trasa: 5.46 L/10 km
No, silniczek mógłby być 12. a nie 1.0
To są przetłumaczone i nieco przetworzone dane dla Renault Logan ze strony:
(...)chyba tylko ludzie którzy marka Dacia kojarzy im się źle itd itd .... )
Takich akurat w Bolanda jest całkiem sporo. Ta marka nie wiedzeć dlaczego wywołuje u Boladmenów (i womenów) na ogół silne negatwne reakcje ? Cholera, moze ja nie jestem tutejszy
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-10-07, 11:26, w całości zmieniany 1 raz
[1,2tce]podsterowność - samochód nie ma dobrze dociążonego przodu i w razie utraty przyczepności jedzie gdzie chce nawet z ABSem[/b]
Podpisuję się pod tym wszyskimi kończynami...
A ja nie - np MCV-ka sama z siebie (a już zwłaszcza z ładunkiem) wydaje mi się dostatecznie dociążona.
Tyle że to gdybologia - a nie ma jednak jak empiria...
Cytat:
Dziwię się jednak, że nie zdecydowano się na onwsze silniki
A ja nie (; - aktualna sytuacja jest wynikiem splotu okoliczności: wybrano je dla specyficznej grupy docelowej, a teraz sprzedaje się komuś zupełnie innemu. Stąd mój wniosek racjonalizatorski...
Cytat:
Cholera, moze ja nie jestem tutejszy
A może właśnie wręcz przeciwnie - najgorszymi zelotami są neofici <;
Krtku, ?????????????
co do związku zelota<-->neofita to się nie zgadzam, raczej: faryzeusz-neofita.
a co ja
laisar napisał/a:
Cytat:
Cholera, moze ja nie jestem tutejszy
A może właśnie wręcz przeciwnie - najgorszymi zelotami są neofici <;
... a sarmatia rozkwitła w prlu...
BTW: Mógłbyś Waść wyjaśnić o co chodzi
laisar napisał/a:
A ja nie (; - aktualna sytuacja jest wynikiem splotu okoliczności: wybrano je dla specyficznej grupy docelowej, a teraz sprzedaje się komuś zupełnie innemu. Stąd mój wniosek racjonalizatorski...
Jak ten śrubokręt, który jak sama nazwa wskazuje służy do otwierania piwa.... chlebak do noszenia granatów itp. sukces Dacii na zgniłym Zachodzie, aw dobie kryzysu moze i w jUeSAj'u
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-10-07, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Chodziło mi o to, że - w popularnych znaczeniach tych terminów - neofici często bywają największymi zelotami (faryzeuszami też oczywiście mogą być i bywają, ale to już jest ortogonalne dla tej dyskusji - oni nie lubią daćki i faktycznie nią nie jeżdżą).
A Ty jako być może właśnie mocno zasiedziany miejscowy (czyli nie-neofita), nie odczuwasz też pociągu, żeby "zelotować" (; (czyli potępiać daćkę).
z generatorami wirów na tylnej linii dachu
i od razu ΔCx=-0,07 !!! z 0,36-->0,29 (różnica 19,4 %)
ponadto widać mini spoiler pod zderzakiem. uwaga na krawężniki !!!
prawie to samo w zbliżeniu, na aeroplanie:
taki z pozoru drobiazg, a okazuje się, że można trochę poprawić zużycie paliwa. Uwaga:
W przypadku samolotu służy to poprawieniu charakterystyk na dużych kątach natarcia
i akurat tym przypadku dokłada nieco oporu.
A nie nie nie - tamto, to było Renault Logan eco², a tym razem jest Dacia i to zupełnie zmienia postać rzeczy [: Chociaż szkoda, że nie przenieśli chociaż części tych usprawnień z Reno...
A poza tym mnie chodziło konkretnie o fakt rozwijania gamy dostępnych silników - może doczekamy się jeszcze czegoś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum