Chwilę mnie tu nie było, ponieważ po sprzedaży Dacii Lodgy miałem przyjemność przez ponad 2 lata korzystania z Hondy Odyssey.
Nie chcę tu rozpoczynać jakichkolwiek porównań tych aut, bo to w mojej ocenie po prostu nie ma sensu.
Zaczynam obecnie rozważać możliwość zakupu Dacii Jogger w wersji hybrydowej.
I tu pierwsza wątpliwość - czy ma ktoś z Was wiedzę na temat tego, od kiedy to auto będzie w ofercie w Polsce?
P. S. Wrzucę kolejny kamyczek do dyskusji - planuję po ewentualnym zakupie, przedmiotowe auto wyposażyć w LPG.
Dopóki sama Dacia oficjalnie nie ogłosi początku przyjmowania zamówień to nie ma o czym rozmawiać, bo do tej pory były tylko dziennikarskie doniesienia "w pierwszej połowie 2023 r."...
Zapytaj raczej w salonach, chociaż one też podobno czasem dowiadywały się o fakcie z biuletynu dla sprzedawców pt "start zamówień teraz".
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-17, 19:18
Suzuki Swace 1.8 Hybrid 2WD E-CVT cena bez rabatów 120tys
Naprawdę sądzicie że Dacia będzie droższa niż bliźniak toyoty ( który niedawno sporo podrożał, bo w okolicach czerwca można było dostać ostatnie sztuki poniżej 100tys)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-11-17, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Uściślając - wersja Joggera o której pisałem kosztuje dokładnie 88,650 pln. Zakładając dopłatę 22,500 za hybrydę łacznie zapłacilibyśmy 111,150 pln dzisiaj.
Swace w podstawowej wersji nie ma kontroli martwego pola, czujników parkowania i systemu bezkluczykowego, natomiast ma kilka dodatków których nie ma Jogger: podgrzewane wycieraczki, fotele i kierownicę, podwójną podłogę w bagażniku, tempomat adaptacyjny i dodatkowe systemy bezpieczeństwa.
Nie wiem jak wypadłoby szczegółowe porównanie kosztów. Zakładałbym, że przy porównywalnym wyposażeniu Jogger byłby przynajmniej o kilka tysięcy tańszy mając mocniejszy silnik i większą pakowność. Swace za to jest lepiej wykończony w środku i zapewne wygodniejszy.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2022-11-18, 15:37, w całości zmieniany 1 raz
Swace ma mój brat i gdybym tylko mógł mieć 5 osobowe auto, to z pewnością to byłby najrozsądniejszy wybór. Dla Hybrydowego Joggera jedynym konkurentem mogła by być kolejna generacja Priusa Plus, ale nawet gdyby ją stworzono, to byłaby droższa od Dacii o jakieś 60tys w mojej ocenie. Aktualnie dla nowego Joggera 7 os. w wersji hybrydowej nie ma konkurencji.
Jogger będzie zwykłą hybrydą bez wtyczki. To ma być standardowy silnik 1,6 i dwa silniki elektryczne i nieduża bateria. Całość ma być sprzężona skrzynią automatyczną.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-20, 10:43
michauek22 napisał/a:
r70 napisał/a:
Naprawdę sądzicie że Dacia będzie droższa niż bliźniak toyoty
Tak bo to będzie PHEV, a bliźniak Toyoty to tylko zwykła hybrydA.
Skąd takie informacje ? Przecież jogger nie bedzie plugin - i zapewne będzie świetny, tyle że prestige marki oraz zaufanie do napędy hybrydowego jednej mniejsze. Jedynie 7 miejscowy może sie bronić przy cenach porównywalnych z toyota/Suzuki z 5 miejscami. Przypadku tego napędu nie ma mowy już o prostocie i taniości Dacii
Napisałem dwa maile (jeden do Salonu w EB, drugi na oficjalnej stronie Dacii) z pytaniami od kiedy można będzie zamawiać hybrydowego Jaggera, skoro ma być dostępny w ofercie na wiosnę - niestety na razie brak konkretów. Trzeba czekać, nie wiadomo ile czasu.
Tutaj mamy już pierwszą "jaskółkę", która może dawać odpowiedź na pytanie czy będzie się dało zagazować hybrydowego Joggera. Układ w Joggerze ma być kopią tego z Clio.
Pytanie jest tylko jedno - gdzie umieszczona zostanie bateria, bo jeśli miejsce koła zapasowego zostanie nienaruszone, to nie widzę żadnego problemu. Wówczas zbiornik jak w przypadku Joggera TCE100LPG wyląduje pod autem w tylnej części..
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-09, 17:28
A na którym silniku 1.6 bazuje ta hybryda ? Wiadomo że ma wtrysk pośredni, ale pytanie jak zawory i głowica jest przystosowana do LPG ?
Nowa hybryda oparta na 1.2 R3 już chyba nie będzie miała potencjału do LPG bo podobno, niestety jest DI
r70, rozwiniesz swoją wypowiedź odnośnie niezalecania do montażu LPG w przypadku H4M? O ile nie wypadłem z obiegu informacji na dobre, to to chyba jest silnik Nissana?
Chodzi o kasowanie luzów zaworowych czy głowica stanowi problem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum