Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-28, 14:20
Black Dusty napisał/a:
Stały plus do gniazda zasilania przyczepy...
Przyczepy?
Wszelkie metody łatwego wpinania się np. adapterami w bezpieczniki zostały tu już opisane. Ale kol. MST pytał konkretnie o co innego oraz szukał konkretnej dokumentacji.
kol. MST pytał konkretnie o co innego oraz szukał konkretnej dokumentacji.
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć. Czy dam radę, zobaczymy, byle pogoda nieco lepsza przyszła bo garażu nie mam. Pod bezpieczniki to tylko jeśli nie dam rady tych osłon zdemontować. Jak zrobię, to podeślę fotki co, jak i gdzie w Duster II f.2.
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć.
Rozumiem Twój zamysł, ale adapter zasilania może czasem wysiąść i znów będziesz musiał grzebać, ingerujesz w instalację samochodu na gwarancji( to problem może tylko teoretyczny ale jednak), sposób z adapterami do bezpieczników jest lepszy bo spełnia Twoje założenia, do tego jest znacznie szybszy, łatwiejszy i lepszy bo w pełni odwracalny bez śladów. Nie mam zamiaru Cię do niczego namawiać, każdy robi jak uważa, ale warto rozważyć zawsze inne metody.
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć.
Rozumiem Twój zamysł, ale adapter zasilania może czasem wysiąść i znów będziesz musiał grzebać, ingerujesz w instalację samochodu na gwarancji( to problem może tylko teoretyczny ale jednak), sposób z adapterami do bezpieczników jest lepszy bo spełnia Twoje założenia, do tego jest znacznie szybszy, łatwiejszy i lepszy bo w pełni odwracalny bez śladów. Nie mam zamiaru Cię do niczego namawiać, każdy robi jak uważa, ale warto rozważyć zawsze inne metody.
No słusznie słusznie. Do tego trochę czytając wątek zaczynam myśleć, ile ten akumulator z tym ograniczeniem napięcia w HK3 pojedzie. Trasy mam śmiesznie krótkie, zima niedługo. I tak się ku powerbankowi zaczynam skłaniać, bo koleżeństwo wyżej widać taką opcję też chwali. Wówczas zero ingerencji w instalację, wstawić taki do schowka i voilà.
Czytałem że komuś na najniższym progu napięcia na 1,5h starczało po zaparkowaniu i HK3 odcinał zasilanie kamer. Kurczę w cenie HK3 można już kupić używany POWERPLAY20 20Ah albo dołożyć trochę i kupić nawet 30Ah... Chyba spróbuję, najwyżej powerbank zostanie w razie ograniczeń zasilania sieciowego w kraju :D
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-28, 21:18
MST napisał/a:
Czytałem że komuś na najniższym progu napięcia na 1,5h starczało po zaparkowaniu i HK3 odcinał zasilanie kamer.
Bez przesady. Mam Viofo A139 w wersji z dwiema kamerami- przód+tył. Aktywny tryb parkingowy "event detection". Przy niedoładowanym akumulatorze wytrzymuje nawet 2 doby. Jak Aku jest w lepszym stanie to zostawiona o 17 w piątek o 7:30 w poniedziałek nadal pracuje. Niestety dłużej nigdy nie testowałem, samochód jest w ciągłym użyciu w tygodniu i przez prawie 5 lat nigdy dłużej nie stał... 😉
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-28, 21:32, w całości zmieniany 3 razy
No u mnie jak pandemia zaatakowała i praca zdalna weszła to auto stało chyba czasami i z tydzień, żeby potem przejechać kilka km do supermarketu i tyle :)
Na anglojęzycznych forach widziałem ze 2 wpisy, że na ustawieniu 11.8V jednemu wyłączało się po 1-2h, drugiemu po 3 dniach. Jest też jeden, któremu zdarzało się, że zabezpieczenie nie zadziałało i rozładował akumulator do końca. Większość opinii jest jednak pozytywnych, tyle że mało kto wystawia opinię o produkcie po dłuższym czasie użytkowania.
Oczywiście jest spora szansa, że wpięli do jakiegoś 10 letniego akumulatora i cudów oczekują, nie mniej na osobnym źródle zasilania ryzyka nie ma, tylko upierdliwość okresowego doładowania.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-29, 08:35
MST napisał/a:
No u mnie jak pandemia zaatakowała i praca zdalna weszła to auto stało chyba czasami i z tydzień, żeby potem przejechać kilka km do supermarketu i tyle
No to są rzeczywiście kwestie indywidualne, ja w życiu nie miałem ani dnia jakiegoś "home office", bo wykonując konkretną pracę jestem "w fabryce" czy jest jakaś pandemia czy nie... Tak więc jeśli oczekujesz nagrywania w samochodzie przez kilka dni, to na pewno musisz zorganizować do tego ekstra-specjalne zasilanie.
MST napisał/a:
...nie mniej na osobnym źródle zasilania ryzyka nie ma, tylko upierdliwość okresowego doładowania.
Co nie zmienia faktu, że do normalnej pracy adapter jest i tak raczej konieczny, bo tylko dzięki niemu kamerka wie kiedy ma się sama przełączyć w tryb parkingowy i kiedy z niego wyjść. A więc po prostu na początek podłącz całość normalnie i pojeździj trochę a zyskasz wtedy dopiero wiedzę jak to u Ciebie z tym zasilaniem wygląda. Jak będzie niewystarczające, to dopiero wtedy kombinuj z dodatkowym zasilaniem.
Co nie zmienia faktu, że do normalnej pracy adapter jest i tak raczej konieczny, bo tylko dzięki niemu kamerka wie kiedy ma się sama przełączyć w tryb parkingowy i kiedy z niego wyjść.
I tu wszystko zależy od kamery i softu. Viofo A129-G Plus Duo można też podłączyć dwużyłowym adpterem HK2, który zapina się do akumulatora i na wyjściu daje po prostu 5V. Nie ma ustawień progów odcięcia zasilania jak Viofo HK3.
Poniżej fragment z instrukcji obsługi po podłączeniu HK2:
Po poprawnym podłączeniu adaptera do instalacji elektrycznej pojazdu, zapewnia on zasilanie kamery przez cały czas (nawet po wyłączeniu zapłonu).
Jeśli funkcja trybu parkingowego jest włączona, rejestrator po 5 minutach bezczynności (braku wykrywania ruchu przed obiektywem oraz braku odczytu z czujnika ruchu) aktywuje odpowiednią opcję trybu parkingowego (detekcja ruchu / nagrywanie poklatkowe/ obniżony bitrate).
Rejestrator opuści tryb parkingowy i przejdzie do normalnego nagrywania, gdy G-Sensor wykryje wstrząs/ruch.
Ostatnio zmieniony przez MST 2022-09-29, 19:07, w całości zmieniany 1 raz
To nie jest puszka z bezpiecznikami, to osobny moduł UCH. Moduł wygląda analogicznie jak TUTAJ a wtyczki dla uproszczenia mają różne kolory- nas interesuje wtyczka brązowa czyli P2.
Nie mam Dustera, więc z rozbiórką i lokalizacją bliżej nie pomogę, ale i tak trzeba zdjąć wszystkie te osłony, bo najwyraźniej jakoś zatrzaskują się wzajemnie. Ale przynajmniej masz nieziemski komfort, bo w Sandero2 nie ma jak deski rozebrać i dostęp jest tylko od dołu, więc montaż u mnie wymagał leżenia na podłodze po zwinięciu się w rogalik.
W sumie mam trochę inną kamerkę, ale na przodzie siedzi u mnie A119-G V.3, gdzie w tryb parkingowy Low-Bitrate powinna kamerka przechodzić bez zastosowania adaptera HK-3, ale różnie to wtedy wyglądało, przeważnie było kontynuowane standardowe nagrywanie, wystarczył jakiś minimalny ruch nawet liści na drzewie i było po zawodach mimo wyłączonej detekcji ruchu. Wystarczy, że producent coś spartoli w sofcie kamerki i zaczynają się wtedy problemy. Po zastosowaniu HK-3 bezproblemowo kamerka przełącza się w tryb parkingowy Low-Bitrate.
Wysłany: 2022-10-16, 10:26 Montaż adaptera kamery samochodowej do bezpieczników
Cześć! Kupiłem sobie ostatnio kamerę samochodową model MIKAVI PQ5 DUAL, która w przeciwieństwie do innych kamer nie posiada w zasilaczu luźnych kabelków, tylko posiada już końcówki pozwalające na ich wpięcie bezpośrednio jako bezpiecznik. Czy jestem w stanie wpiąć się tym w tablicę bezpieczników w puste miejsca, czy muszę to zrobić inaczej na przykład poprzez rozdzielacz? Będę wdzięczny za pomoc. Załączam zdjęcie tablicy bezpieczników oraz zdjęcie zasilacza.
Screenshot 2022-10-16 at 11.24.47.png Tablica bezpieczników
Mogę dodać, że opcja wpięcia się w puste miejsca jednak odpada, bo tam nic nie ma. Czyli rozumiem, że jedyna opcja to albo rozdzielacz, albo ucięcie końcówek i wpięcie się samymi kablami?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-19, 12:45
Z-DNA napisał/a:
Mogę dodać, że opcja wpięcia się w puste miejsca jednak odpada, bo tam nic nie ma. Czyli rozumiem, że jedyna opcja to albo rozdzielacz, albo ucięcie końcówek i wpięcie się samymi kablami?
Wygląda na to, że producent zakończył przewody zasilające stałymi bezpiecznikami aby nimi zastąpić istniejące bezpieczniki w samochodzie, względnie włożyć w wolne miejsca o ile takie są i są wyposażone w co najmniej styk, od strony zasilanej. Nie jest chyba nigdzie opisane jaki jest rozmiar tych bezpieczników oraz ich wartość, ale wyglądają na MINI a kolor niebieski sugeruje 15A... Jest jakiś opis?
Jeśli tak jest, to żeby się tym wpiąć trzeba po prostu wyszukać w skrzynce dwa bezpieczniki 15A w tym rozmiarze, takie żeby na jednym było napięcie stałe a na drugim "po kluczyku" i po prostu je wyjąć wkładając ZAMIAST nich te bezpieczniki na przewodach kamerki. Oczywiście można takich w skrzynce nie znaleźć... Pozycja w jakiej bezpieczniki włożymy ma znaczenie, bo w jednym położeniu zasilanie na kamerkę będzie szło przez bezpiecznik a w pozycji obróconej będzie szło przed bezpiecznikiem.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-10-19, 13:00, w całości zmieniany 3 razy
Przejrzałem to forum, ale mam mały mętlik w głowie. Czy mógłby ktoś doradzić, w jaki najlepszy sposób podłączyć kamerkę do Dacii Duster II po lifcie tak aby:
1) Nie stracić gwarancji
2) Kable się nie walały po kabinie?
W poprzednim aucie podpiałem się po prostu pod okablowanie gniazda zapalniczki i puściłem kable pod schowkiem, słupkiem A pasażera aż do podsufitki. Natomiast widzę, że tu koledzy o podpinaniu się pod bezpieczniki mówią.
Patrzyłem na instrukcję Renault, ale mało czytelna jest.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-11-25, 08:38
przelotkę/pożyczkę bezpieczników kupić i wpiąć się chyba w centralny zamek bo tam jest zawsze napięcie (w ciekawszych kamerach jak łobuz bujnie autem z przodu to kamerka się załączy i nagra kilka klatek).
bo podpięcie się bypassem w skrzynce bezpiecznikowej jest najmniej inwazyjne. na dodatek obwód pod który się podpinasz nadal jest zabezpieczony oryginalnym bezpiecznikiem a zasilanie kamery jej bezpiecznikiem. czyli np. masz oryginalny obwód 15A a zabezpieczenie kamery 5A.
Nie trzeba ciąć kabli, lutować, stosować szybkozłączek itp wynalazków.
bo podpięcie się bypassem w skrzynce bezpiecznikowej jest najmniej inwazyjne. na dodatek obwód pod który się podpinasz nadal jest zabezpieczony oryginalnym bezpiecznikiem a zasilanie kamery jej bezpiecznikiem. czyli np. masz oryginalny obwód 15A a zabezpieczenie kamery 5A.
Nie trzeba ciąć kabli, lutować, stosować szybkozłączek itp wynalazków.
Gdybym chciał również podpiąć kamerkę na tył, jak w takim wypadku najlepiej zadziałać?
Rozumiem, że gdy przednią podepnę pod bezpieczniki, to gwarancji nie stracę?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-26, 13:25
iLuminary napisał/a:
Gdybym chciał również podpiąć kamerkę na tył, jak w takim wypadku najlepiej zadziałać?
Rozumiem, że gdy przednią podepnę pod bezpieczniki, to gwarancji nie strace
Kolego, wyluzuj z tą gwarancją. Pies z kulawą nogą nie będzie się interesował co Ty tam masz w samochodzie doinstalowane, zmienione, dołożone i do czego podpięte. No chyba, że coś źle podłączysz i spalisz czy uszkodzisz i potem pojedziesz do nich na naprawę - wtedy to dopiero się zainteresują i najwyżej odmówią naprawy gwarancyjnej tego elementu czy obwodu. Nie takie rzeczy tu ludzie zmieniają i modyfikują w swoich samochodach i nikt z automatu się tym nie interesuje. Nie ma absolutnie mowy o jakiejś ogólnej utracie gwarancji.
A co do kamerki tylnej- w takim przypadku kupujemy od razu kamerę podwójną i przednią podłączamy do zasilania a tylną łączymy z przednią dedykowanym kabelkiem. Tylna nie potrzebuje wtedy własnego zasilania.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-11-26, 13:30, w całości zmieniany 1 raz
dokładnie, nikt nie wnika co robisz chyba że coś popsujesz i oczekujesz naprawy na gwarancji. Co do kamerki tylnej kabelek jest dość cienki i elastyczny, za pomocą załączonej "łyżki" montażowej spokojnie się go upycha pod uszczelkami i plastikami.
Mi podłączenie kamerki zasilania, wyciągnięcie przewodu na pokrywę bagażnika zająło łącznie z 30 minut, z czeg0 10 minut opracowanie koncepcji w którym miejscu przykleić samą kamerkę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum