1) Na jakich oponach zostają wydawane Dacie, jeżeli data wydania to początek grudnia? Zakładam, że zimówki na 17 calowych felgach, tylko jakie zimówki? Chyba że wielosezonowe?
2) Zastanawiam się co jest lepsza opcją, cenowo wyjdzie lepiej opcja B.
Opcja A: zakup stalówek 16 cali + opona zimowa typu Dębica Frigo HP2
Opcja B: zakup opon całorocznych typu Michelin CrossClimate2 i sprzedaż fabrycznych opon.
Roczny przebieg do 15 tys. KM. Głównie miasto - aglomeracja śląska. Raz na rok wypad w góry w zimę. Zależy mi na bezpieczeństwie, natomiast jestem spokojnym kierowcą.
Chyba, że Dacia wydaje Dustery na całorocznych oponach, które są porządne, wtedy problem znika z głowy.
Duster 4x2 wydawany jest na letnich
Duster 4x4 na wielosezonie
w konfiguratorze na ostatnim ekranie masz opcję "szczegóły ceny" rozwiń ją i będziesz miał tam m.in. etykiety możliwych opon. Przy dusterach 4x4 są to aktualnie Goodyeray 4season
Ostatnio zmieniony przez chrom6 2022-11-30, 17:04, w całości zmieniany 1 raz
Duster 4x2 wydawany jest na letnich
Duster 4x4 na wielosezonie
w konfiguratorze na ostatnim ekranie masz opcję "szczegóły ceny" rozwiń ją i będziesz miał tam m.in. etykiety możliwych opon. Przy dusterach 4x4 są to aktualnie Goodyeray 4season
Rzeczywiście, wiec dostanę jedno z poniższych dwóch:
Continental EcoContact 6
Bridgestone Turanza T005
Problem się rozwiązał, opony od razu na sprzedaż pójdą i w zamian wlecą Micheliny wielosezonowe
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-08, 19:06
205/55r16 to będą raczej opony większe niż przewiduje homologacja.
Raczej 205/50r16. Twój wybór, ale ja wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.
Jeżdżę już 2 rok na IMPERIALACH i generalnie uznaję je za dobre. Prowadzenie bez zarzutu zarówno zimą jak i latem. Zużycie także niewielkie. Bieżnik wg mnie nie ustępuje droższym modelom. Jednak doświadczenie z zeszłych wakacji ujawniło, że opona ma dość słabe, miękkie boki. Przywaliłem w krawężnik na małym rondzie i rozdarłem oponę. Tak więc może pech, a może po prostu słabsza "oszczędnościowa" konstrukcja. Decyzję podejmiesz sam...
Ja bym na twoim miejscu nie schodził tak nisko. Masz Opony letnie z klasy premium a chcesz kupić badziewie.
Wybieraj coś z klasy przynajmniej ekonomicznej a nawet premium. Skoro tymi oponami chcesz zastąpić zimowe i letnie to zainwestuj w swoje bezpieczeństwo.
Weź te 750 zł co masz dołóż 1000 Kup opony premium na promocji np Micheline CrossClimate 2, potem sprzedaj obecne Continentale po 300-350 PLN (może nawet 400pln) za sztukę tj. 1200 -1400zł i jedź bezpiecznie przez 5 lat przynajmniej.
Co do szerokości opony to 205 zwieksza średnicę koła o 10mm i obwód o 35mm, sprawdź homologację czy dopuszcza taką szerokość koła. Taka opona fałszuje przebieg o około 1.8% w stosunku do tych co masz teraz (tak w teorii). Przyjmowana tolerancja drogomierza w zależności od modeli opon, stanu napompowania etc. to nawet do 10% więc może to być jakoś nieodczuwalne
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-08-09, 09:03, w całości zmieniany 2 razy
Weź też pod uwagę coś czego ja nie wziołem a mianowicie hałas . Continental Eco Contakt jest wybitnie cichą oponą a i tak było je słychać / w dusterze / ... jak założyłem chwalone za hałas nokiany seansoprof / wielosezonowe / to jest duzo głośniej . Opony pod kątem trakcji jak najbardziej ok , zimą żadnych problemów , ale ten hałas mnie denerwuje
205/55r16 to będą raczej opony większe niż przewiduje homologacja.
Raczej 205/50r16. Twój wybór, ale ja wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.
ubezpieczyciel nie odmówi wypłaty z powodu innego rozmiaru opon. to jest bzdura powielana na wielu forach i chętnie dokopałbym do dupy idiocie który ją puścił w obieg.
tylko i wyłącznie stan ogumienia ma znaczenie - głębokość bieżnika i równomierność zużycia.
Jazda w 90 % po mieście w sezonie zimowym ewentualnie okolice miasta.
Z wielosezonowych polecam Kormoran Allseason, mam i bardzo zadowolony jestem. A mam je na dużo cięższym i szybszym aucie niż Dacia, bo Honda Civic 1.5 Turbo Vtec
r70 napisał/a:
205/55r16 to będą raczej opony większe niż przewiduje homologacja.
Raczej 205/50r16. Twój wybór, ale ja wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.
ubezpieczyciel nie odmówi wypłaty z powodu innego rozmiaru opon. to jest bzdura powielana na wielu forach i chętnie dokopałbym do dupy idiocie który ją puścił w obieg.
Mitów o odszkodowaniach jest multum i wszyscy w nie wierzą zamiast samemu sprawdzić.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1874 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-08-10, 06:49
Ja natomiast polecam Goodride All Season Elite Z-401. Osobiście 2 miesiące temu zakupiłem takie oponki do swojego Dustera na przednią oś i według mojej oceny sprawują się o wiele lepiej niż oryginalne Continentale LX2 a do tego są cichsze i można jeździć na nic bezpiecznie w zimę. W rodzinnym dusterze 1 4x4 od 2 lat są również założone takie oponki i nigdy nie było z nimi problemów.
wolałbym nie być pozbawiony ochrony z OC w przypadku kiedy ubezpieczyciel uzna że samochód nie spełniał warunków homologacji w momencie jakiegoś zdarzenia drogowego.
Ubezpieczyciel nigdy nie może odmówić wypłaty odszkodowania z OC, jeśli oczywiście jest polisa (jeśli jej nie ma, płaci UFG), no i jeśli doszło do szkody.
Natomiast podstawą regresu może być tylko i wyłącznie: umyślne wyrządzenie szkody, po pijaku lub innych substancjach, jeśli kierujący wszedł w posiadanie pojazdu wskutek przestępstwa (kradzież, etc.), jeśli nie miał uprawnień do kierowania oraz jeśli sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia.
Jeśli zakład chciałby się przyczepiać do poszkodowanego, to proszę bardzo, ale najsamprzód musi udowodnić, że jego określone zachowanie przyczyniło się do powstania lub zwiększenia szkody.
Z chęcią zobaczę jakieś wiążące oświadczenie, że stosowanie niewymiarowych opon nie może być podstawą do wypłaty OC.
Nie znajdziesz żadnego dokumentu mówiącego o tym wprost, natomiast mówi o tym USTAWA
z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych art.9 zaś wyłączenia odpowiedzialności zawarte są w art. 43 tej ustawy.
Ta bzdura o niezgodności z homologacją jest przeniesiona do nas z rynku niemieckiego i tam faktycznie w niektórych okolicznościach niezgodność wyposażenia i budowy pojazdu z homologacją jest podstawą do odmowy wypłaty odszkodowania.
wyłączenia odpowiedzialności zawarte są w art. 43 tej ustawy
Drobne sprostowanie: to nie są wyłączenia odpowiedzialności, to są przesłanki regresu. Poszkodowany / pokrzywdzony nadal dostaje kasę od ubezpieczyciela, któremu określonych tam przypadkach przysługuje regres wobec sprawcy (czyli zakład płaci odszkodowanie, a później uderza po tę kasę do sprawcy).
Polskie prawo nie pozwala na ograniczanie / wyłączanie obowiązkowej odpowiedzialności cywilnej w/g kryteriów, których nie ma w ustawie (zasadniczo jest to wyłącznie przyczynienie się poszkodowanego lub wyłączne, zawinione sprawstwo poszkodowanego), więc czymkolwiek jedziesz -- polisa płaci.
(Byłbym zdziwiony gdyby prawo niemieckie pozwalało wyłączyć lub ograniczyć odpowiedzialność ze względu na niehomologowane elementy auta, bo to wynika z prawa unijnego -- natomiast może przewidywać odpowiedzialność regresową wówczas.)
masz rację ale staram się pisać jak najbardziej prostym językiem . W Niemczech o jest powiązane także z przeglądem technicznym ale to temat rzeka a na dodatek w szczegółach mi nieznany.
Sprawa jest prosta, pojazd nie spełniający warunków homologacyjnych jest pojazdem niedopuszczonym do ruchu, ludzie mają szczęście że nikt tym jeszcze się nie zainteresował tak poważnie ale wszystko do czasu.
Sprawa jest prosta, pojazd nie spełniający warunków homologacyjnych jest pojazdem niedopuszczonym do ruchu
Ależ skąd!
Pojazd dopuszczony do ruchu to taki, który jest zarejestrowany i ma legalną tablicę (co potwierdza dowód rejestracyjny), a także spełnia warunki techniczne określone w rozporządzeniu (tj. ma posiadać określone ogumienie, ale z rozporządzenia nie wynika, że ono ma być takie, jak w homologacji).
Wyraźnie zakazane jest tylko i wyłącznie dokonywanie zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu (z wyjątkami), stosowanie w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych. Jednak tu zasada jest odwrotna: jeśli dokonasz nieprawidłowej przeróbki lub auto nie będzie spełniać warunków technicznych, to zabierają dowód rejestracyjny -- ale do tego momentu auto jest dopuszczone do ruchu.
Rejestracja pojazdu lub świadectwo dopuszczenia jednostkowego pojazdu (jeśli ubezpieczenie następuje przed rejestracją) jest warunkiem zawarcia umowy ubezpieczenia -- ale nie ma żadnego przepisu, który pozwala zakładowi ubezpieczeń odmówić wypłaty z powołaniem się na stan techniczny pojazdu sprawcy wypadku (jedyna konstrukcja, która przychodzi mi na myśl: próba przekonania sądu, że rażące zaniedbanie stanu technicznego oznacza umyślność wyrządzenia szkody -- bo świadomie godził się na takie ryzyko).
W zasadzie to na drzwiach kierowcy prawdopodobnie znajduje się nalepka gdzie są wypisane dopuszczalne opony. Np w moim logan mcv stepway są dopuszczone zarówno 205/55/R16 jak i 195/55/R16, z fabryki przyszło z 205 ale jak widać gdybym chciał mieć mniejsze koło to mogę założyć 195. Zresztą 185/60/R16 też są dopuszczalne.
W zasadzie to na drzwiach kierowcy prawdopodobnie znajduje się nalepka gdzie są wypisane dopuszczalne opony. Np w moim logan mcv stepway są dopuszczone zarówno 205/55/R16 jak i 195/55/R16, z fabryki przyszło z 205 ale jak widać gdybym chciał mieć mniejsze koło to mogę założyć 195. Zresztą 185/60/R16 też są dopuszczalne.
Założyłem temat wysłuchałem.A potem temat zakupu umarł.
Teraz już czas.
Może zacznijmy od tego co pokazuje tabliczka na drzwiach .
Więc dobrze widze ze 205 mogę smiało używać ?
Przypominam aktualnie mam letnie Continental 195/55 R16
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2024-01-22, 23:15
Szybkie pytanko - czy macie może jakieś przemyślenia o Continental AllSeasonContact 1 vs 2. Do tej pory jeździłem na 1. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się, że nowsze znaczy lepsze, ale... Niewiele jest testów dotyczących wersji 2. Ale jak patrzę na te nieliczne, to jeśli pominę trzy czynniki: głośność/czas życia/zużycie paliwa to... lepsza wydaje się wersja starsza 1. Zerknijcie: https://www.thetirelab.com/vs/continent ... contact-2/ Jakiś komentarz/podpowiedź? Głośności nie biorę pod uwagę, bo generalnie lubię głośne opony i lubię czuć samochód, a czasu życia też nie, bo mało jeżdżę, więc prędzej wiek zrobi swoje niż przebieg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum