We Francji wycenili hybrydę na 24,600 EUR = 115,000 PLN. W standardzie ma być elektryczny hamulec postojowy, wysoka konsola z zamkniętym schowkiem i podłokietnikiem oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Dostępny ma być też nowy kolor - Schist Grey
Zamówienia mają być otwarte w styczniu.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2022-12-20, 12:02, w całości zmieniany 1 raz
Po co porównywać 1,0 Eco-G z hybrydą, skoro w 1,0 nie ma automatu? No chyba, że szukamy punktu odniesienia po prostu.
A kolor, to oczywiście sprawa mocno subiektywna, ale takie szare kolorki, to na Audi RS6 albo Octavii VRS w mojej ocenie fajnie leżą. W Dacii ten Terracota, choć mocno opatrzony chyba najlepiej się prezentuje..
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-20, 16:48
Czyli uwzględniając automat, dopłata na poziomie 12-14tys do bardziej skomplikowanej, nowocześniejszej wersji.
Jeśli ktoś chce wersję 7 osób to rozumiem że tylko jogger, ale przy 5 miejscach to chyba wolałbym toyotę/Suzuki za niewielką dopłatą.
Prawdopodobnie napęd renault hybrydowy renault jest niezawodny, ale napęd toyoty jest taki na pewno ;)
Według poniższego artykułu zamówienia mają ruszyć w styczniu 2023 - odbiory w marcu 2023. Mój plan na montaż LPG upada, ponieważ wg artykułu bateria ma być zastosowana w miejscu koła zapasowego. Dlaczego Toyota potrafiła wygospodarować miejsce w Prius Plus pomiędzy kierowcą i pasażerem, a Dacia nie postarała się w tym aspekcie?
Jogger jest na płycie małego auta -Clio - nie bardzo widzę tam miejsce na baterię, prius od początku był projektowany jako hybryda, tak samo Auris. Dacia ma być autem tanim co ma swoje konsekwencje - także na etapie projektowania. NA 99,9% taniej jest zmieścić baterię w miejsce koła zapasowego niż nawet minimalnie przeprojektować płytę podłogową, taniej też jest montować baterię blisko krawędzi pojazdu niż głęboko we wnętrzu. Powodów może być jeszcze wiele.
chrom6, nie do końca zgodzę się z Twoją argumentacją, ponieważ wrzucałem tu filmik z montażu LPG w miejscu koła zapasowego w Clio E-Tech. Skoro płyta jest ta sama w Clio i Jogger, to co stało na przeszkodzie by powtórzyć miejsce montażu baterii?
No tak... Cena taka sama, ale...
RAV-ka ma 5 lat i około 60 000 km przebiegu.
Ma też pełną historię (polski salon) i LED-y, kamery dookoła, napęd 4x4, skórę, tempomat z radarem z funkcją stop&go... Tyle tylko, że nie jest fabrycznie nowa
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2022-12-22, 15:31, w całości zmieniany 2 razy
chrom6, nie do końca zgodzę się z Twoją argumentacją, ponieważ wrzucałem tu filmik z montażu LPG w miejscu koła zapasowego w Clio E-Tech. Skoro płyta jest ta sama w Clio i Jogger, to co stało na przeszkodzie by powtórzyć miejsce montażu baterii?
No tak... Cena taka sama, ale...
RAV-ka ma 5 lat i około 60 000 km przebiegu.
Ma też pełną historię (polski salon) i LED-y, kamery dookoła, napęd 4x4, skórę, tempomat z radarem z funkcją stop&go... Tyle tylko, że nie jest fabrycznie nowa
i do tego silnik 2,5L 200 KM - dwa kompletnie inne pojazdy.
Prawdopodobnie napęd renault hybrydowy renault jest niezawodny, ale napęd toyoty jest taki na pewno ;)
Oj, z tą Toyotą to już nie jest tak różowo -- w przypadku modelu CHR z niejasnych przyczyn b. łatwo można rozładować się akumulator. ASO nie przyznaje się, że ma to związek z hybrydowością, ale prawdą jest, że nawet jeżdżący dość regularnie musi mieć pod ręką starter albo prostownik.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-22, 17:03
Nie będę się wymądrzał, bo nie wiem :) Ale jednak hybryda toyoty nie ma jakiś słabych punktów które w czasie użytkowania generują duże koszty. Natomiast napęd renault jest nowy i nikt nie wie jak będzie się zachowywał w czasie eksploatacji. Nie wiem jak będzie z awaryjnością skrzynia kłowej, nie wiemy czy idea jak najczęstszej jazdy elektrycznej - czyli notoryczne ładowanie aku trakcyjnego i przełączanie się na elektryka jak tylko osiągnie odpowiedni poziom naładowania - nawet w trasie, będzie wpływało na trwałość akumulatora trakcyjnego . Nie wiemy ile będzie kosztowa ewentualny serwis ?
Nie będę się wymądrzał, bo nie wiem :) Ale jednak hybryda toyoty nie ma jakiś słabych punktów które w czasie użytkowania generują duże koszty. Natomiast napęd renault jest nowy i nikt nie wie jak będzie się zachowywał w czasie eksploatacji. Nie wiem jak będzie z awaryjnością skrzynia kłowej, nie wiemy czy idea jak najczęstszej jazdy elektrycznej - czyli notoryczne ładowanie aku trakcyjnego i przełączanie się na elektryka jak tylko osiągnie odpowiedni poziom naładowania - nawet w trasie, będzie wpływało na trwałość akumulatora trakcyjnego . Nie wiemy ile będzie kosztowa ewentualny serwis ?
nie wiem jak zbudowali skrzynię ale jeśli tak jak w prius/auris/corolla to będzie totalnie bezawaryjne i bezobsługowe. Co to akumulatora trakcyjnego to aku z renault zoe i nissan leaf mają już ponad 10 lat i nie słychac o jakichś dramatycznych spadkach trwałości. na dodatek jest już dużo firm oferujących naprawę ogniw baterii także to sie zaczyna powoli już normowac i koszty nie są jakieś dramatyczne
ps. napewno mowa o skrzyni kłowej? bo skrzynia kłowa jest manualna i przeznaczona do aut rajdowych
Wracając do porównania używanej Toyoty RAV4 i nowego Joggera, to będę tu przewrotny, ale wziąłbym nowe Suzuki Swace, bo takie auto doradziłem bratu i kupiłbym to samo.
Ale tylko w przypadku możliwości posiadania auta na 5 osób.
Ja potrzebuję auta na 6 osób, które Żona będzie użytkować przez 85℅ czasu w miejskich realiach i nie mam obecnie domu z fotowoltaiką, bo w czasie kiedy taki miałem, to nasza flota wyglądała tak - 2x Nissan Leaf 30kWh oraz Honda Odyssey na weekendy i wakacje.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-23, 20:29
chrom6 napisał/a:
r70 napisał/a:
Nie będę się wymądrzał, bo nie wiem :) Ale jednak hybryda toyoty nie ma jakiś słabych punktów które w czasie użytkowania generują duże koszty. Natomiast napęd renault jest nowy i nikt nie wie jak będzie się zachowywał w czasie eksploatacji. Nie wiem jak będzie z awaryjnością skrzynia kłowej, nie wiemy czy idea jak najczęstszej jazdy elektrycznej - czyli notoryczne ładowanie aku trakcyjnego i przełączanie się na elektryka jak tylko osiągnie odpowiedni poziom naładowania - nawet w trasie, będzie wpływało na trwałość akumulatora trakcyjnego . Nie wiemy ile będzie kosztowa ewentualny serwis ?
nie wiem jak zbudowali skrzynię ale jeśli tak jak w prius/auris/corolla to będzie totalnie bezawaryjne i bezobsługowe. Co to akumulatora trakcyjnego to aku z renault zoe i nissan leaf mają już ponad 10 lat i nie słychac o jakichś dramatycznych spadkach trwałości. na dodatek jest już dużo firm oferujących naprawę ogniw baterii także to sie zaczyna powoli już normowac i koszty nie są jakieś dramatyczne
ps. napewno mowa o skrzyni kłowej? bo skrzynia kłowa jest manualna i przeznaczona do aut rajdowych
Aku w elektrykach jest jednak sporej pojemności więc ilość cykli ładowania/rozładowania jest relatywnie mniej niż w maleńkim Aku który ma cały czas ładować się po to żeby chwilę jechać na elektryku itp. nie wiem czy na trasę toyota też tak pracuje -wydaje mi się że nie. Co do skrzyni to o ile wiem taka właśnie jest i jest synchronizowana za pomocą drugiego silnika/generatora z napędem spalinowym i głównym elektrycznym. To zupełnie inne rozwiązanie niż odmiana przekładni planetarnej z toyoty. Wygląda fajnie, ale czy będzie bezawaryjne ? Tego nie wiem. Nie żebym chwalił toyotę a negował rozwiązanie renault - pisze tylko że jest relatywnie nowe i nie wygląda na proste ;)
Śmiem twierdzić, że 5-letnia hybrydowa RAVka z polskiego salonu, nie-bita z przebiegiem do max 100 000 km będzie przez następne 5 lat mniej awaryjna od fabrycznie nowego hybrydowego Joggera...
się po to żeby chwilę jechać na elektryku itp. nie wiem czy na trasę toyota też tak pracuje -wydaje mi się że nie. Co do skrzyni to o ile wiem taka właśnie jest i jest synchronizowana za pomocą drugiego silnika/generatora z napędem spalinowym i głównym elektrycznym. To zupełnie inne rozwiązanie niż odmiana przekładni planetarnej z toyoty. Wygląda fajnie, ale czy będzie bezawaryjne ? Tego nie wiem. Nie żebym chwalił toyotę a negował rozwiązanie renault - pisze tylko że jest relatywnie nowe i nie wygląda na proste ;)
czyli jak zwykle francuscy inżynierowie odkrywają koło na nowo. skrzynia kłowa jest prostą i odporną konstrukcją ale:
głośną, nieprecyzyjną i z dużą iloscią kół zębatych - dokładając do tego mechanizm elektrycznej automatycznej zmiany biegów otrzymamy niekoniecznie dobre rozwiązanie. ale zobaczymy co będzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum