Sam mam joggera z lpg, ale jak bym miał wybierać corolle a joggera w hybrydzie to brałbym od razu toyotę. Cena ta sama a wszystko przemawia na korzyść toyoty. Jaki jest argument żeby wziąć dacię ? Pierwszy to że ktoś potrzebuje wersję 7 osobową, drugi to ewentualnie fabryczny lpg.
No i wracamy do punktu wyjścia.
Swoją drogą co to się porobiło, że Dację porównuje się z Toyotą 🤣
Jak w 2015 roku kupowaliśmy Lodgy za 52000zł z fabrycznym LPG w najwyższej wersji wyposażeniowej, to pamiętam, że wówczas Toyota Prius Plus startowała z poziomu 129900zł. Ale wówczas to były dwa różne światy.
Teraz gdyby Corolla Hybrid była siedmioosobowa, to jej odpowiednik Jogger siedmioosobowy byłby dosłownie 20-30tys. tańszy. Różnica w utracie wartości jest nie do zaakceptowania.
Ale skoro Jogger nie ma konkurencji w wersji siedmioosobowej, to moim zdaniem jego hybrydowa wersja będzie hitem, zwłaszcza wśród taksówkarzy..
Cena ta sama a wszystko przemawia na korzyść toyoty. Jaki jest argument żeby wziąć dacię ?
Co? Porównujesz Corollę z Joggerem? To prawie jak porównanie Smarta z Sandero Jak wsiadłem do Corolli w salonie ostatnio - jeszcze miała ten okropny czarny sufit - to prawie dostałem ataku paniki na tle klaustrofobicznym
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-27, 16:48
Co do utraty wartości - to dacia chyba żaden w miarę współczesny model dacii jakoś specjalnie nie traci na niej, a wręcz mam wrażenie że ceny używek trzymają się bardzo dobrze.
Problem jest taki że nie każdy potrzebuje potwora tej wielkości jak Jogger.
Jeżeli wystarczy mi kompaktowe kombi z normalnej wielkości bagażnikiem to wolałbym Corollę niż Joggera jeżeli mają mieć podobną cenę.
No tak, ale to nie jest argument w dyskusji przeciwko Joggerowi w hybrydzie i cenie za niego. Każdy może powiedzieć, że jemu wystarcza rozmiar Dacii Spring więc po co dopłacać do Joggera w hybrydzie, skoro tu jest taniej pełny elektryk...
Analogicznie Jogger nie nadaje się jako samochód na autostrady w jedną-dwie osoby bez większego ładunku - tu też Corolla będzie lepsza. Można tak wymieniać bez końca...
Dokładnie - corolla to ten sam pułap cenowy ale lepsze wykończenie,silnik,skrzynia itp. Nie podniecajcie się tym joggerem tak.. Nie każdy potrzebuje 20 cm przestrzeni nad głową... Oczywiście nie jeden kupi tą dacie w hybrydzie. Ja tylko podtrzymuje jak bym miał wybierać to dla mnie wybór prosty od razu corolla :) Chyba że bym potrzebował 7 osobowej wersji to może dopłacił bym do tej hybrydy... ale pewnie bym kupił te 100km w gazie :)
W RTS w Elblągu na razie cisza. Natomiast Pani z Dacia Zdunek w Gdańsku udzieliła mi informacji, że zamówienia prawdopodobnie od lutego będzie można składać na auta do odbioru w październiku.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-30, 15:59
Jest jakiś procent osób które potrzebuję tych dodatkowych 2miejsc, wyższej kabiny, większego prześwitu albo kombinacji tych elementów. Ale wydaje mi się że dla większości ważniejsza będzie marka, sprawdzony napęd, w wielu miejscach lepsze wykonanie, czy wreszcie jakby to nie zabrzmiało "prestiż" niż wymienione powyżej atuty dacii.
Ja miałbym problem, bo i prześwit i wysokość kabiny jest dla mnie istotna, ale z drugiej strony go nie mam - bo jakość sobie radzę z manualem, a na pewnie wybrałbym 1.0LPG ze względu na wystarczające osiągi i znacznie niższą cenę (różnica w cenie tylko 15tyś to ok. 80tyś km przejechanych 1.0LPG)
No na to wygląda. Powiem szczerze, że zaczyna mnie to mocno zniechęcać, bo w przypadku zasilania benzyną auto w mieście zrobi 100km za 42zł, przy założeniu, że spali 5l, natomiast w trasie spodziewam się 7l, co daje już 49zł. W takim wypadku rozważam jakieś starsze auto z dużym motorem pod LPG. Mniej zainwestujemy w samo auto, a koszt przejechania 100km będzie porównywalny. Poza tym wygoda podróżowania w takiej Maździe CX9 czy VOLVO XC90 będzie nieporównywalna, jak i jakość wykonania. Oczywiście problemem jest jak zawsze ryzyko zakupu i ewentualnych awarii.. No cóż w którąś ze stron trzeba będzie pójść.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-01, 16:23
Pewnie zależy jak się jeździ. Jeśli mój duster potrafi palić średnio 4.5-5.5l/100 Pb , to podejrzewam że jednak jogger hybryda powinien zadowolić się mniejsza ilości paliwa.
Swoją drogą muszę pożyczyć na 2dni captura albo arkanę hybrydę ,zrobić ze 2 standardowe trasy i zobaczyć co jak naprawdę jest że spalanie vs duster 1.0 LPG
auto w mieście zrobi 100km za 42zł, przy założeniu, że spali 5l
5 l to spala mała Yaris hybrydowa, Aurisy trochę ponad 6 a takie bydle jak Jogger to pewnie bedzie ok 7
Jogger 110TCE ( czyli benzyna 1.0 bez LPG ) po Wrocławiu pali mi 6,5-7,5 l / 100 km ( przejazd w godzinach szczytu w korkach - włączone ECO ). Dane nie z komputera ale wyliczone dystansu i ilości zalanego paliwa z 6 ostatnich miesięcy. Tak że jeśli hybryda ma mieć sens musi raczej spalać mniej...
Pewnie zależy jak się jeździ. Jeśli mój duster potrafi palić średnio 4.5-5.5l/100 Pb , to podejrzewam że jednak jogger hybryda powinien zadowolić się mniejsza ilości paliwa.
Swoją drogą muszę pożyczyć na 2dni captura albo arkanę hybrydę ,zrobić ze 2 standardowe trasy i zobaczyć co jak naprawdę jest że spalanie vs duster 1.0 LPG
w Twoim wypadku hybryda będzie produkowała paliwo zamiast zużywać :D
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-05, 16:02
chrom6 napisał/a:
w Twoim wypadku hybryda będzie produkowała paliwo zamiast zużywać :D
To byłoby coś ;)
michauek22 napisał/a:
hehe a od kogo ?
Pogadam z koncesjonerem, Sandero pożyczyłem na weekend, teraz mam nadzieję na 2 dni robocze.
Tylko muszę mieć czas na zamiany.
Jeśli się nic nie zmieniło, to się uda :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-01-05, 16:03, w całości zmieniany 1 raz
Na francuskiej stronie Dacii można skonfigurować hybrydowego Joggera.
Wersja Expression za 24,600 EUR, Extreme za 25,600 EUR. Do Extreme można dokupić czujniki parkowania, kontrolę martwego pola (300 EUR), Media NAV (400 EUR) i podgrzewane fotele (200 EUR), czyli łącznie 26,500 EUR + ewentualnie 1,000 EUR za wersję 7-os. i 550 EUR za kolor. Po dzisiejszym kursie EUR/PLN zakup Joggera na pełnym wypasie we Francji wynosi 131,600 PLN.
Tu trzeba zaznaczyć, że Essential bez dodatków kosztuje we Francji 79,600 PLN vs 77,300 PLN w Polsce - 3% więcej. Jeśli ta zależność potwierdzi się przy hybrydzie cena pełnego wypasu może wynieść 127,800 PLN.
Wersja 5-os. bez Media NAV i podgrzewanych foteli - 120,200 PLN.
Brak możliwości dokupienia koła zapasowego potwierdza hipotezę, że bateria zajmie miejsce zbiornika LPG.
Spalanie szacowane jest na 4,9-5,1l/100 km. Przyspieszenie do setki w 10s.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2023-01-06, 22:01, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum