Filtr fazy lotnej jest za reduktorem w stronę listwy wtryskowej LPG. Filtry mogą być różne więc dokładnie nie podam tego typu, tak samo z filtrem fazy ciekłej.
Filtr fazy ciekłej jest w zasadzie od zaworu odcinającego LPG przy reduktorze (trasa zbiornik gazu - reduktor).
Trzeba to zobaczyć organoleptycznie, ale jednak lepiej pojechać do gazowników by to zrobili fachowo a koszt niewielki.
Wymiana jest co jakieś 15-20 tys km..
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2023-01-03, 12:07, w całości zmieniany 2 razy
Może i masz rację, raz podjadę do fachowca i już będę wiedział gdzie co się znajduje, a jak przy okazji uda mi się zrobić zdjęcia to wrzucę na forum dla następnych potrzebujących :)
Jeśli mnie pamięć nie myli był gdzieś wątek i zdjęcia z info gdzie jest w 1.6 Lodgy filtr fazy ciekłej. Jak dobrze pamiętam to po lewej stronie za plastikowym nadkolem. Ponoć da się go wymienić bez kanału, ale trzeba ściągnąć PL koło i nadkole. Dostęp ponoć fatalny.
Ja swój kiedyś namierzyłem oczami, ale do puki była gwarancja wszystko było robione w ASO i na 3 ostatnim przeglądzie wszystkie filtry wymienione zostały.
W Dusterze 1.6 SCE filtr fazy lotnej znajduje się pod puszką filtra powietrza. Filtr fazy ciekłej za lewym nadkolem w reduktorze. Trzeba tylko ściągnąć osłonę reduktora i "kawałek" nadkola. Możliwe że w Lodgy jest tak samo...
Cześć mam pytanie odnośnie instalacji LR w mojej Daci.
Czy koledzy mają wiedzę gdzie Dacia pochowała pod maską filtry od gazu?
Czy jest możliwość wymiany samodzielnie? Czy tylko serwis?
byłem u znajomego gazownika, który już 2 instalacje w innych moich brykach zakładał, nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów, niestety tym razem się rozczarowałem
Ziomek nie bardzo chciał się podjąć wymiany filtrów (zły dostęp)
Dodał również, że filtry te stosowane w Dacii są bardzo drogie, wskazał na filtr fazy lotnej i pokazał jego cenę 267zł. Filtry filtrami, ale instalacja z tego co mówił to jednorazówka (nie ma gniazda diagnostycznego, sterownik jest zablokowany i po za odczytem nic nie można zrobić w przypadku jakiejś awarii.
W jakiś sposób muszę poszukać nr oryginalnych filtrów i na tej podstawie zamówić jakieś zamienniki, jak na filtr gazu 267zł uważam dosyć dużo.
Potwierdzam, że w serwisie też podali mi takie nr 1.6 SCe, H4M-740
faza ciekła: 169198413R
faza lotna: 169190397R
na alegrogo są takie filtry sygnowane jako oryginały
FL ok 120zł
FC ok 60zł więc już jest akceptowalnie
Ostatnio zmieniony przez 87majster 2023-01-19, 16:58, w całości zmieniany 1 raz
Ale z czym jest problem? Ze znalezeniem aftermarktu na 14 króciec lub wykonaniem redukcji? Choćby FLSP 14/14 jest na allegro
A jeżeli mechanik nie chce łamać I przykazania ("Nie motaj") no to już jego prawo
Wymieniałem sobie kiedyś te filtry sam i ostatecznie nie widzę sensu tego w sumie ruszać... W moim przypadku zatkałyby się długo po tym jak padła mi membrana w reduktorze
87majster napisał/a:
instalacja z tego co mówił to jednorazówka
Niby czemu? Jak źle działa, dokładasz czujnik ciśnienia na lotnej i patrzysz. Jak jest dobrze - wymień wtryski. Jest źle - wymień filtry i reduktor.
Na pierwsze 200kkm spokojnie wystarczy taka procedura naprawcza
Na razie jeździ bez problemu, jak zrobi się cieplej podjadę gdzieś na kanał i sam sobie je wymienię, być może stwierdzę to samo co użytkownik "barney" , że nie było sensu tego ruszać :)
nie ma, wg niesprawdzonych ustaleń, podłączenie od silnika obsługuje też lpg tylko oczywiście trzeba mieć osobny program :) w piątek sprawdzę jak z czasem się wyrobię, bo mój gazownik zna takiego co ma program :) ale dzięki za info
Ostatnio zmieniony przez mar3cki 2023-02-06, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-02-14, 20:46
Na allegro OE renault fazy cieklej do landirenzo 68 zl.Lotnej 150 OE renault. Wiec za komplet w 220 mozna sie zamknac i jak sie ma gdzie i nie boi samemu wymienic to idzie to ogarnac.Na wiosne przy wymianie oleju zobacze na kanale gdzie ten reduktor jest i jak z dojciem do tego filtra fazy cieklej.W poprzednim aucie z lpg sam wymienialem oba filtry co roku przez 5 lat to i tu da sie ogarnac jak jest w miare jakis dostep.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-02-24, 19:11
😁FRUZIA -" przerobka" slowa fura przez malego czlowieczka uczacego sie mowic.To bylo kiedys przerobione przez moje dziecko a ja to do dzisiaj pamietam i tak czasami mowie i jak zauwazyles pisze nawet nie zwracajac na to uwagi😁
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-02-25, 10:01
Dzien dobry.Czy jest mi ktos w stanie powiedziec jaki rodzaj reduktorow LPG jest w sandero 0.9 TCe? Patrzylem na dokumenty z salonu , jest tam dlugi numer ale po wpisaniu calego lub czesci ciagu cyfr i liter w google nic nie znajduje. Jak wpisze "reduktor lpg sandero 0.9 tce" to wyskakuja na ogol LI10 albo LI02
Witam jestem przed wyborem wersji Dastera najprawdopodobniej padnie na 1.0 lpg lub 1,3 edc
jak wygląda obsługa instalacji lpg po gwarancji to znaczy czy zewnętrzne zakłady wykonują ewentualna regulacje takiej instalacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum