Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-13, 21:40
Ja policzyłem to realistycznie dla mnie; jogger 1.0lpg - poniżej 7l/100 = max 23.5zl/100, hybryda poniżej 5l/100 =33.5zl/100. Różnicę w cenie trzeba będzie odjeżdżać jakieś 250tys km, albo inaczej - na LPG zrobię jakieś 105tys km zanim dorównam wydatki do zakupu hybrydy :) trzeba bardzo chcieć jeździć automatem i hybryda żeby się zdecydować;)
Pisząc że nie opłaca masz na myśli wszystkie hybrydy czy tylko tę miękkie ?
W sumie kalkulacji nie robiłem, ale wydaje mi się że hybryda plug-in z fotowoltaiką na dachu i jeżdżeniem 5 razy w tygodniu tylko na baterii musi się zwrócić w miarę szybko.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-15, 00:27
jaq, ja piszę o porównaniu Jogger-a w wersji hybrydowej i LPG. Ale czy coś się opłaca (obiektywnie) a czy warto (subiektywnie) to dwie różne kwestie ;)
"Opłacalność" to też kwestia subiektywna, bo zależna od sytuacji ekonomicznej danej osoby - i od "wartościowości" różni się tylko konkretnie przyjętymi parametrami finansowymi ("opłaca się, bo kosztuje mniej o..." kontra "warto, bo podoba mi się").
Mi osobiście zależy na automacie + nieco mocniejszym silniku niż obecnie max. 110km.
Czyli dopłata około 15tyś (taka była zapowiadana różnica w cenie) za automat + sporo niniejszy silnik nie jest jakaś wygórowana. A poza tym lubię hybrydy wszelakie - bardzo fajnie i płynnie się tym jeździ.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-16, 12:40
W sumie poza bardziej uniwersalnym prześwitem, możliwością zamówienia 7 miejsc i przestronnością zarówno kabiny jak i bagażnika, hybryda dacii ma dla mnie jedną niby drobną, ale jednak sporą przewagę nad np. toyotą - mobilność. Z tego co widzę ma normalny zbiornik na 50L - więc podejrzewam że 1000km albo i więcej spokojnej jazdy będzie można wykręcić na jednym baku. Toyota o ile dobrze wiem od znajomego (właściciel) ma 32L czyli ok. 670km przy podobnym stylu jazdy, ale realnie do rezerwy pewnie co 550-600trzeba tankować.
Ja na LPG robię średnio 670-750km, ale mogę sobie pozwolić na wysuszenie zbiornika nie martwiąc się że nie dojadę do stacji, a z chęcią zobaczyłbym w moim aucie jeszcze większy zbiornik ( i większy zasięg)
Silnik 1.2 z fabryczną instalacją gazową będzie występował w wersji mild-hybrid 48V z turbiną bez łopatek o zmiennej geometrii. Uproszczona budowa ma zapewnić niższe koszty dla klientów.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-02-16, 16:52
Jak policzyłem sobie wartościowe spalanie tego Priusa2 + LPG to mój duster droższej w eksploatacji nie wychodzi. :) Być może mam inny "cykl eksploatacji".
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-02-16, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
Jak policzyłem sobie wartościowe spalanie tego Priusa2 + LPG to mój duster droższej w eksploatacji nie wychodzi. :) Być może mam inny "cykl eksploatacji".
tylko że Ty i Twoje spalanie to jest wybryk natury, norma społeczna jest jednak ciut wyższa sądzę że w Twoim wypadku ten Prius też by palił te 2-3 litry mniej.
wersja + (Up and Go) to jest dla JOURNEY a nie dla Extreme. Chyba że coś przeoczyłem ? Zamówiłem SL Extreme ok. 3 tygodnie temu i mam termin na koniec marca/początek kwietnia.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-08, 18:48
Problem z minimalizacja spalania w mieście będzie tej wersji taki, że hybryda waży 220kg więcej niż 1.0 eco-g; Poza spalaniem będziesz to zapewne miało wpływ także na prowadzone się (zupełne inne wyważenie). Większy silnik spalinowy, silnik elektryczne , akumulator... Wszystko swoje waży. W mieście sporą część z tego co zyskamy dzięki wspomaganiu elektryczny pójdzie na walkę z wprawieniem w ruch dodatkowych kilogramów
Jak policzyłem sobie wartościowe spalanie tego Priusa2 + LPG to mój duster droższej w eksploatacji nie wychodzi. :) Być może mam inny "cykl eksploatacji".
tylko że Ty i Twoje spalanie to jest wybryk natury, norma społeczna jest jednak ciut wyższa sądzę że w Twoim wypadku ten Prius też by palił te 2-3 litry mniej.
Żaden wybryk, mnie też Duster pali regularnie około 7l gazu/100km, latem zbliżam się do 6,5l
Pewnie miałbym spalanie bliskie "r70", tylko ja nie korzystam ze SS i eco.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1345 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-12, 12:15
yeti65 napisał/a:
chrom6 napisał/a:
r70 napisał/a:
Jak policzyłem sobie wartościowe spalanie tego Priusa2 + LPG to mój duster droższej w eksploatacji nie wychodzi. :) Być może mam inny "cykl eksploatacji".
tylko że Ty i Twoje spalanie to jest wybryk natury, norma społeczna jest jednak ciut wyższa sądzę że w Twoim wypadku ten Prius też by palił te 2-3 litry mniej.
Żaden wybryk, mnie też Duster pali regularnie około 7l gazu/100km, latem zbliżam się do 6,5l
Pewnie miałbym spalanie bliskie "r70", tylko ja nie korzystam ze SS i eco.
Pewnie; to nie wybryk. to nie za ubogo ustawiona mieszanka, tylko styl jazdy - zgodny z przepisami i płynny. Ja na trasach 30-150km regularnie mieszczę się w czasach które prognozuje google maps., uwzględniająca przepisy i ruch na drodze. Na krótszych trasach najczęściej na pierwszym postoju (światła, rogatki itp) spotykam się z tymi co dynamicznie jeżdżą (i spalają 50% więcej paliwa). Najlepszy dowód że pożyczonym Clio 1.0 LPG normalnie (dla mnie) miałe m średnie spalanie poniżej 6L/100 LPG. Podejrzewam że Sandero i Joggerem miałbym podobnie.
Mam nadzieję że wreszcie znajdę czas (i chęci ze strony Renault) żeby zająć się pożyczeniem jakiejś hybrydy Renault (albo już dacii) i zrobić jakiś 800-1500km mieszanej jazdy, i zobaczyć jak w takich okolicznościach jeździ i ile spala :)
Ps. na dłuższych trasach odstępstwa od czasu przewidzianego przez google maps bywają większe lub mniejsze, ale najczęściej spowodowane postojami (dzieci, toaleta itp). Średnią prędkość na Skach i autostradach mam najczęściej 95-105km/h (pomijając przestoje) pomimo tego że z baku nadal ubywa tylko 6.7-7.4L LPG na każde 100km.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-03-12, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum