Ale jakie liczby? Jest jakiś urząd, do którego się narzeka, który prowadziłby repertorium i mógł podać dokładne dane wniesionych narzekań?
Ludzie narzekają na różne rzeczy, czasem głośniej, czasem donośniej -- wiemy jaki to odsetek populacji? Bada się tylko preferencje konsumenckie i polityczne, ale raczej nikt nie bada odsetka narzekających na dwumasę, adblue, sprężarkę czy zawszewybuchający czynnik w klimatyzacji.
To nie jest żaden naukowy artykuł tylko propaganda
Czyli negujesz fakt że bardziej skupione źródło światła oślepia bardziej niż wielkopłaszczyznowe i nie wystarczy ci wiedza z fizyki w podstawówce, tylko potrzebujesz badań naukowych na to?
Przypominam że to temat, o żarówkach i ich zamiennikach czyli reflektorach.
Bo odpłyneliśmy od tematu i znowu porównujemy (reflektory do nie reflektorów , czyli paneli?led?) co przedmiotem dyskusji nie jest. Wiadomo inaczej świecą , to truizm a nie odkrycie Ameryki....
Ostatnio zmieniony przez dovectra 2023-03-02, 12:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2023-03-02, 14:34
dovectra napisał/a:
Reflektory Harsh LED: Bezpieczeństwo Kosztem Innych,
Tytuł - od razu teza , i sugestia Led -jest zły.... (standardowa manipulacja )
Głośne, niebieskawo-białe reflektory samochodowe LED, które nieprzyjemnie oślepiają
Punkt 2: Kogo oślepiają? mnie nie oślepiają, ale starają się ci wmówić że tak jest (standardowa manipulacja faktami)
coraz więcej kierowców pojazdów narzeka na wzrost liczby oślepiających reflektorów samochodowych i wzywa do ograniczenia, teraz również domaga się, aby systemy projekcji soczewek były używane tylko do świateł drogowych.
Trzy - ja nic nie zgłaszałem - skąd wiem że ktoś coś zgłaszał (fakty liczby) (manipulkacja że niby wielu jest przeciwnych więc powineneś być i ty)
....
itd itp. To nie jest żaden naukowy artykuł tylko propaganda
Do kolejnego mojego cytatu z ADAC już nie masz zarzutów?
Moim zdaniem w tytule jest wniosek, jest chwytliwy, taki jego cel. Zacheca do dyskusji, bo wiekszośc ludzi widzi same plusy (w Niemczech też). Marketing producentom udał się. To mi przypomina hurraoptymizm jak przykladowo kiedys z nieszkodliwą nikotyną w papierosach (w usa byly pozwy), z niezabijającymi paralizatorami policyjnymi w Kanadzie (później pozwy, przeprosiny itd.), e-papierosami ktore rzekomo przebadane przez (sponsorowanych) naukowcow byly nieszkodliwe dla palącego i jego otoczenia (teraz jesli się nie mylę jest zakaz pary z epapierosa w miejscach publ).
Mnie retrofity, ledy oslepialy i z przodu i z tyłu, kiedy ktos za mną jechał. W nocy coraz częściej odchylam lusterko wsteczne, bocznych nie mogę zaslonic. Rzadko z naprzeciwka byly strzaly jak z blyskawicy, kiedy jakieś auto włączało sie do ruchu. Teraz wiem, że auto mialo ledy z systemem soczewkowym.
Wiem że retrofity-ledy są nieuniknione - ekonomia, poczucie własnego bezpieczenstwa. Duzo pozytywów. Ale są tez negatywy, ktore trzeba rozwiazać. W cytacie z adac wskazywali m.in. na konieczność uregulowania prawnego max nateżenia swiatła z ledów, bo technologia ledowa rozwija się, ledy bedą coraz mocniejsze. Inne to zakaz soczewek w ledowych światlach mijania (dozwolone tylko w drogowych), zmniejszania powierzchni ledow (wyjasnione w cytacie), zbyt silnych ledow w tylnych swiatłach czerwonych.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-03-03, 07:24
Ależ LED nie będą mocniejsze - ograniczeniem jest strumień świetlny do 2000 lumenów - powyżej wymaga się samopoziomowania, spryskiwaczy czy systemów adaptacyjnego kształtowania wiązki.
Od kilku lat obowiązuje nas dyrektywa w której zakazane jest stosowanie do użytku prywatnego i sprzedaż żarówek tradycyjnych, jako prądożernych i nie ekologicznych a w obecnych czasach to już totalnie złych i pro-putinowskich.
Więc jak? ja mam auto całkiem prywatne, dlaczego jeszcze można kupić zwykłe nie-ekologiczne halogeny? ja się pytam? i nie sa zakazane ?
Do kolejnego mojego cytatu z ADAC już nie masz zarzutów?
No nie mam, przeciezż nikt nie używa świateł drogowych. Nie ma u nas warunków chyba że ciemną nocą w lesie. U nas są przepisy że nie wolno ich używać jak ktoś jedzie z przeciwka bo oślepiasz., zawsze tak było. Tam retrofitów nie opłaca się wkładać zeby 3 razy w roku włączyć?.
Jeździmy na światłach mijania. Soczewkowych refl. nie mam w żadnym aucie, więc się nie wypowiem.
Ostatnio zmieniony przez dovectra 2023-03-14, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
Przeważnie na drogach z innymi użytkownikami ruchu (auta z przeciwka lub przede mną) (no to nie mogę włączyć).
Albo na terenie zabudowanym - też nie mogę włączyć.
Jak jeżdzę po drogach gdzie nie ma ruchu i nie ma miejscowości to mogę włączyć.
Ale mam dobre żaróweczki na światłach mijania więc nie potrzebuję włączać świateł drogowych.
A w terenie to halogeny przednie są przydatne.
Ale mam dobre żaróweczki na światłach mijania więc nie potrzebuję włączać świateł drogowych.
Niekorzystanie z świateł drogowych gdy to możliwe to proszenie się o kłopoty, nieważne jak masz dobre światła mijania czy wzrok kiedyś się możesz zdziwić.
Czy ktoś używa już u siebie H7 lub H4 ledowych z firm Osram lub Philips które sa legalne w Czechach i Niemczech ?
Czy robiliście przegląd techniczny na nich może ?
I za to powinien być zwolniony, póki tak się za nich nie zabiorą to dalej będzie patologia panowała a po drogach będzie jeździła cała masa pojazdów które nie powinny, bo choć to może nie najpoważniejsze zaniedbanie obowiązków ale od tego sie zaczyna cała patologia panująca na stacjach.!!!
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2023-03-22, 11:18, w całości zmieniany 1 raz
Polecam melisę i więcej dystansu ;) Dovectra ma rację, zgadzam się w 100% w kwestii używania świateł drogowych i mijania w terenie zabudowanym , a także halogenów w terenie.
Też kieruję się takimi wytycznymi i jeśli ktoś włącza drogowe w terenie lub w terenie zabudowanym to oślepia niemiłosiernie nawet gdyby była bardzo duża mgła.
Zawsze zachowuję odpowiedni dystans. Melisa pomaga na nerwy jak ktoś jej potrzebuje ale na brak rozumu już niestety lekarstwa ani suplementów nie ma, więc nie mogę nic polecić.
Spoko,
Jak jest duża mgła to światła drogowe pogarszają sytuację. Przynajmniej dla mnie.
Dusty w jednym ma rację, diagnosta powinien nie puszczać trupów niebezpiecznych na drodze.
Dlatego ja jeżdżę do czepialskich diagnostów i jeszcze im opowiadam ze coś tam stuka, puka, nie skręca itp. karzę amorki sprawdzać itp.
no i się do reflektorów przyczepił.... ostatnio
Ostatnio zmieniony przez dovectra 2023-03-27, 15:52, w całości zmieniany 1 raz
Podobno jakieś nowe kraje EU zatwierdziły do ruchu po drogach publicznych LEDy Osram i Philips , ale teraz nie mogę znaleźć tego artykułu. Musicie uwierzyć na słowo
Ciekawe kiedy w Polsce zatwiedzą Osrama bądź Philipsa. Pewnie wcześniej dacie ruda zeżre jak to nastąpi.
Skoro bez kata jeździsz to brak homologacji na ledy też pewnie Ci nie straszny, jak spalin w Twojej SKP nie badają to świateł pewnie też nie, a może nawet nic nie badają.
Ostatnio zmieniony przez Black Dusty 2023-04-22, 19:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum