Okey32 nie można otworzyć tych filmików, brak dostępu :/
Czyli z ciśnieniem jest wszystko w porządku ?
Czytałem , że w k9k powinno być na wolnych obrotach min.0.8bara a 3.4bara przy 4krpm ale nie więcej niż 5.2barów.
I są też przypadki na UK forum z Dusterem np. 1.5dci, że rozsadzało filtr oleju i chłodnicę i silnik zatarty bo było to na autostradzie.
Dlatego trochę się dziwię czy ten spoób na filtr oleju z zaworami zwrotnymi z podwyższonym ciśnieniem to dobra sprawa i może zwiększyć ciśnienie nadmiernie.
Czy ktoś w końcu powie czy wymiana np. Nikita_Bennet na jaką pompę wymienił ( były dwie wirnikowa i zębata) i czy to pomogło na szybkie nabicie ciśnienia z rana.
Jaki jest kierunek przepływu układu smarowania w k9k bo nie mogę znaleźć ?
Jeśli to jest smok pompy, silnik, wał korbowy, panewki, a później filtr z czujnikiem to nie ma większego problemu z tym porannym powolniejszym napełnianiem.
Poza tym jeśli ciśnienie jest słabe w układzie smarowania to szybko psuje się przez brak smarowania - turbosprężarka a jej punkt układu smarowania jest górze głowicy.
Tak, ja już to pominąłem, bo zanim olej złapie temperaturę to już temp płynu chłodzącego musi być 80stopni a o to nie tak szybko w dieslu . Trzeba mocno męczyć silnik żeby było powyżej 100st C oleju. I jakby wstawił chłodnicę zwykłą air-air bez termostatu to zwykły diesel by był niedogrzany w większości czasu użytkowania.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-18, 10:14
kamilko napisał/a:
Okey32 nie można otworzyć tych filmików, brak dostępu :/
Czyli z ciśnieniem jest wszystko w porządku ?
Czytałem , że w k9k powinno być na wolnych obrotach min.0.8bara a 3.4bara przy 4krpm ale nie więcej niż 5.2barów.
I są też przypadki na UK forum z Dusterem np. 1.5dci, że rozsadzało filtr oleju i chłodnicę i silnik zatarty bo było to na autostradzie.
Dlatego trochę się dziwię czy ten spoób na filtr oleju z zaworami zwrotnymi z podwyższonym ciśnieniem to dobra sprawa i może zwiększyć ciśnienie nadmiernie.
Czy ktoś w końcu powie czy wymiana np. Nikita_Bennet na jaką pompę wymienił ( były dwie wirnikowa i zębata) i czy to pomogło na szybkie nabicie ciśnienia z rana.
Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?
W sumie to zgadzałoby się z tym co piszą na angielskim forum dacii. Od nowości to im późno gaśnie na zimnym.
https://www.daciaforum.co...-start-up.4857/
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-18, 19:29
kamilko napisał/a:
Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?....
tzn?
Mierzone było i było zbyt niskie i to było powodem wymiany pompy.
Czyli nowa pompa również daje włączający się ostrzegawczą lampkę niskiego ciśnienia zaraz po starcie na zimnym silniku ?
A mierzyłeś w ogóle miernikiem ciśnienie jakie wytwarza ?....
tzn?
Mierzone było i było zbyt niskie i to było powodem wymiany pompy.
Napisałeś na poprzedniej stronie , że wymieniłeś pompe , czyli chyba rok albo dwa lata temu a teraz napisałeś, że znowu się zaświeciła, dlatego pytam : czy *wg mnie nowa prawie , pompa nie tworzy ciśnienia (bo ma mały przepływu oleju) ? Wykluczam raczej , że masz takie luzy na panewkach , że tamtędy gubi ciśnienie i spływa do misy bo byś panewki słyszał.
Na nowej tej pompie org. Renault, też mierzyłeś ciśnienie i było OK ( na początku )?
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-18, 21:19
wtedy była to kontrolka ciśnienia oleju a teraz zapaliło się to
W sumie skasowałem wyświetlanie jej bo olej wymieniany był 4-5tys temu i brany z jednej partii co wcześniej (bo kupuje 2-3 bańki 5litrowe) i jutro trasa 200km i zobaczymy czy się ponownie zaświeci czy też nie.
Olej był wymieniany, nie ubywa, nie jest czarny lub zemulgowany z płynem itp.
Panewki były wymienione po części profilaktycznie bo dostać się do nich to za dużo rozbierania (koszt).
Jutro wieczorem będę wiedział coś więcej jeżeli już albo w niedzielę po południu.
Nikita_Benet yh... ta kontrolka to nie dotyczy niskiego ciśnienia oleju , tylko wymiany okresowej oleju . Ja myślałem , że jednak mówisz o ciśnieniu oleju ... ?!
Czyli podsumowując bo już się gubię , po wymianie pompy na orginalną renault masz dobre ciśnienie w układzie i bardzo szybko gaśnie przy rozruchu rano ?
Czy jest inaczej ?
Okey32, możesz udostępnić te filmiki na jakimś youtube albo innym darmowym serwisie streamowym, z pomiarów ciśnienia u siebie ? Bo na tym google nie da się włączyć bo ciągle brak dostępu. Czy inni mogą je odtworzyć z tych linków ?
Wg mnie trzeba podłączyć jakiś wskaźnik ciśnienia oleju tak czy inaczej na stałe i monitorować sobie, a w przypadku jazdy starać się nie jeździć z dużym obciążeniem na niskich obrotach - duże obciążenie dla panewek korbowodowych a jak widać może być niskie ciśnienie oleju w magistrali.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-05-19, 14:35
kamilko napisał/a:
Nikita_Benet yh... ta kontrolka to nie dotyczy niskiego ciśnienia oleju , tylko wymiany okresowej oleju . Ja myślałem , że jednak mówisz o ciśnieniu oleju ... ?!
Czyli podsumowując bo już się gubię , po wymianie pompy na orginalną renault masz dobre ciśnienie w układzie i bardzo szybko gaśnie przy rozruchu rano ?
Czy jest inaczej ?
Jest tak jak było za nowego i prawie tak samo szybko jak w dusterze 1,5dci którego mam.
U mnie cisnienie na cieplym silniku 1.5bara na wolnych obrotach ( na zimnym nawet 2bary) , 3 bary przy 2.5tys I 4bary przy 3.5tys. Pompa olejowa i silnik oryginał z 2010r.
1.6 SCE
Po nocy lub dłuższym postoju (powyżej 8h) zaraz po odpaleniu kontrolka oleju mrugała na pół sekundy (wraz z dźwiękiem ostrzegawczym) po czym natychmiast gasła i później było OK.
Często (nie zawsze) pomagało odczekanie dłuższej chwili między zapaleniem się kontrolek a odpaleniem silnika.
Po wymianie oleju i filtra problem zniknął całkowicie. Olej wymieniony z Castrol na Motul, filtr z nie wiem jakiego na MAHLE OC1566. Albo to albo cieplejsze poranki...
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum