Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-01, 20:41 przemyślenia z konfigurowawania/zakupu
Niedawno konfigurowałem w salonie nowe auto i wielu rzeczy nie da się zamówić nawet za dodatkową dopłatą:
- wersji trzydrzwiowej
- większych pojemności zbiorników na paliwa
- innych konfiguracji kół
- centralnego zamka z wieloma funkcjami typu zasuwanie szyb, włączanie świateł, uruchamianie silnika, otwieranie drzwi
- wygodniejszych foteli
- szyb podgrzewanych elektrycznie
- lusterek i foteli ustawianych elektrycznie z opcjami pamięci ustawień
- podgrzewanej/klimatyzowanej kierownicy, pedałów, drążka zmiany biegów
- koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego
- konfiguracji połączeń alarmowych/ opcji sos
- twardsze/wyższe zawieszenie
- bardziej cichy tłumik
- zabezpieczeń tłumika, katalizatora, tablic rejestracyjnych, wycieraczek, wlewu paliwa, kamer wspomagających parkowanie
- demontażu/chowania ekranu multimedialnego
- bez relingów
- hamulców tarczowych na tylną oś
- lamp doświetlających zakręty
- bez loga, liter, napisów
- lepszego akumulatora
- dźwiękowego sygnalizatora cofania
Część wyposażenia jest wykonywana na linii montażowej ale salon ma większe pole manewru. Ponadto mamy 2023 rok a samochody nadal sprzedają ludzie którzy wiedzę czerpią głównie z broszurek i szkoleń. Dodajmy jeszcze takie kwiatki jak dopłata za dywaniki które są na standardowym wyposażeniu.
A może to ja źle trafiłem? To mój pierwszy osobisty zakup nówki salonowej ale spodziewałem się czegoś więcej mimo że to "tylko" dacia.
Większość pozycji z listy wypadła już nawet z opcji w prestiżowych markach, więc nie ma najmniejszego sensu oczekiwanie ich w Dacii. Przecież to marka, która dopiero w obecnej generacji wyszła w ogóle z totalnej budżetowatości. Jednocześnie sprzedaje się tak dobrze, że fabryki nie nadążają z produkcją, więc nawet nie ma najmniejszej potrzeby dodatkowego uatrakcyjniania oferty.
A sprzedawcy z wiedzą z broszurek nie są "nadal", tylko "dopiero" - i teraz się tylko coraz bardziej upowszechniają...
Dobrą drogą byłby katalog części zamiennych i samodzielny montaż - żaden problem, żeby wstawić 5 kół bez loga z hamulcami tarczowymi, 3 albo 6 drzwi, a co do elektryki to już hulaj dusza.
Widzę, że jedynie z palety silników jesteś zadowolony, to się chwali.
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2023-05-02, 05:27, w całości zmieniany 1 raz
Dywaniki nie są standardowym wyposażeniem. Nawet kupując auto ze średniej półki 20 lat temu kolega zdziwił się, że odbierał samochód bez dywaników.
Moim zdaniem przesadzasz. Znajdź wersję 3- drzwiową pandy, merivy.
Jakbyś chciał te wszystkie dodatkowe opcje to cena poszybowałaby do góry, a dacia to nadal jednak auto budżetowe, celuje w innego klienta.
Niektóre twoje oczekiwania są dość absurdalne, ale zrozumiałe przy pierwszym podejściu do zakupu auta.
Mnie drażni nowe podejście do wyglądu zewnętrznego.
Nowa wersja Extreme narzuca brązowe akcenty (np. lusterka), które wyglądają dobrze jedynie w zestawieniu z kolorem zielony cedar, a np. z czarnym są kompletnie niespójne. Podobnie obręcze kół - albo białe w expression/journey albo czarne w extreme. Nie da się dzisiaj skonfigurować Dacii w 100% w czarnym kolorze. Podobnie, nie da się skonfigurować wersji Extreme w 100% białym.
Rozumiem uproszczenia w procesie produkcyjnym, niech w takim razie dają czarne lusterka wszystkim a felgi białe w standardzie a czarne za dopłatą.
- wersji trzydrzwiowej
Ale jaki model? Nawet Sandero nie ma sensu w takiej wersji.
- większych pojemności zbiorników na paliwa
To by się przydało... czasami...
- innych konfiguracji kół
Znaczy czego? Trzy koła z przodu jedno z tyłu?
- centralnego zamka z wieloma funkcjami typu zasuwanie szyb, włączanie świateł, uruchamianie silnika, otwieranie drzwi
Tak, to by się przydało.
- wygodniejszych foteli
Popieram, także dla pasażera.
- szyb podgrzewanych elektrycznie
No może...
- lusterek i foteli ustawianych elektrycznie z opcjami pamięci ustawień
Tak!
- podgrzewanej/klimatyzowanej kierownicy, pedałów, drążka zmiany biegów
Kierownica może trochę ale reszta to fanaberia
- koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego
Opony już są trochę lepsze niż 30 lat temu. Mi wystarczy butelka wody - jakby mi się chciało pić czekając na assistance
- konfiguracji połączeń alarmowych/ opcji sos
To chyba niedługo będzie obowiązkowe?
- twardsze/wyższe zawieszenie
Wyższe tak. Twardsze - nigdy w życiu. I tak uważam że nowy Duster ma za twarde.
- bardziej cichy tłumik
Tak - ale tylko do modeli z 3-litrowym V8
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-04, 20:47
eplus napisał/a:
Widzę, że jedynie z palety silników jesteś zadowolony, to się chwali.
No z LPG nie było innego wyboru. Bardziej pasuje że jest 6 a nie 5 biegów.
EBmazur napisał/a:
Dywaniki nie są standardowym wyposażeniem. Nawet kupując auto ze średniej półki 20 lat temu kolega zdziwił się, że odbierał samochód bez dywaników.
Moim zdaniem przesadzasz. Znajdź wersję 3- drzwiową pandy, merivy.
Jakbyś chciał te wszystkie dodatkowe opcje to cena poszybowałaby do góry, a dacia to nadal jednak auto budżetowe, celuje w innego klienta.
W folderze reklamowym jest mowa że na wyposażeniu (nie w opcjach) są dywaniki z topograficznym wzorem. Czyli w standardzie jak jak np. antena płetwa zamiast patyka.
Od dawna zanosiłem się na zakup Skody Citigo 3drzwiowej z fabrycznym LPG ale okazało się że czeskie parchy przestały robić spalinówki na rzecz elektryków więc musiałem szukać dalej. Głównie jeżdżę samemu lub w dwie osoby więc wolałem większe drzwi bo w trzydrzwiowych zawsze są większe żeby pasażer po uchyleniu fotela mógł wpełznąć do tyłu a kierowca na większych drzwiach zyskuje niejako przy okazji.
I dlatego napisałem że nie da się zamówić nawet za dopłatą.
MartinezTychy napisał/a:
dss3e, przepraszam, że zapytam wprost, czy byłeś z tą listą pytań w Salnie Dacia?
Tak, rozmowa na temat konfiguracji trwała prawie 2 godziny, do tego jazda testowa i formalności, cała wizyta trwała ponad 4 godziny.
temporar napisał/a:
Nowa wersja Extreme narzuca brązowe akcenty (np. lusterka), które wyglądają dobrze jedynie w zestawieniu z kolorem zielony cedar, a np. z czarnym są kompletnie niespójne. Podobnie obręcze kół - albo białe w expression/journey albo czarne w extreme. Nie da się dzisiaj skonfigurować Dacii w 100% w czarnym kolorze. Podobnie, nie da się skonfigurować wersji Extreme w 100% białym.
Rozumiem uproszczenia w procesie produkcyjnym, niech w takim razie dają czarne lusterka wszystkim a felgi białe w standardzie a czarne za dopłatą.
W kwestii kół chodziło mi o coś innego. Koło wiadomo musi mieć jeden lub dwa sąsiednie rozmiary ale ja wolałbym mniejszą felgę, np. 14" ale grubszą oponę i na dodatek całoroczną. W kwestii kół nie da się zmienić ABSOLUTNIE NIC a przecież koła to nie nadwozie gdzie zrozumiałe jest że nie można sobie zażyczyć wycięcia dodatkowego okna. Chodzi o ekonomię. Mniejsze felgi to tańszy koszt u wulkanizatora a grubsza opona to większy dystans pomiędzy bieżnikiem a rantem felgi czyli mniejsza podatność na potencjalne uszkodzenia. No i brak zabawy w dwa doroczne rytuały wymian zimowe <-> letnie.
Henry napisał/a:
- wersji trzydrzwiowej
Ale jaki model? Nawet Sandero nie ma sensu w takiej wersji.
- większych pojemności zbiorników na paliwa
To by się przydało... czasami...
- innych konfiguracji kół
Znaczy czego? Trzy koła z przodu jedno z tyłu?
- centralnego zamka z wieloma funkcjami typu zasuwanie szyb, włączanie świateł, uruchamianie silnika, otwieranie drzwi
Tak, to by się przydało.
- wygodniejszych foteli
Popieram, także dla pasażera.
- szyb podgrzewanych elektrycznie
No może...
- lusterek i foteli ustawianych elektrycznie z opcjami pamięci ustawień
Tak!
- podgrzewanej/klimatyzowanej kierownicy, pedałów, drążka zmiany biegów
Kierownica może trochę ale reszta to fanaberia
- koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego
Opony już są trochę lepsze niż 30 lat temu. Mi wystarczy butelka wody - jakby mi się chciało pić czekając na assistance
- konfiguracji połączeń alarmowych/ opcji sos
To chyba niedługo będzie obowiązkowe?
- twardsze/wyższe zawieszenie
Wyższe tak. Twardsze - nigdy w życiu. I tak uważam że nowy Duster ma za twarde.
- bardziej cichy tłumik
Tak - ale tylko do modeli z 3-litrowym V8
- demontażu/chowania ekranu multimedialnego
Po co skoro Dacia i tak daje go mocno z boku i nie przeszkadza podczas jazdy.
- bez relingów
Popieram
- hamulców tarczowych na tylną oś
Co by to zmieniło? Oprócz tego że miałbym tylne tarcze ciągle zalepione błotem?
- lamp doświetlających zakręty
Przydały by się.
- bez loga, liter, napisów
No tak, ale jaki w tym ma interes producent?
- lepszego akumulatora
Jest wystarczająco dobry. No chyba że masz wyciągarkę.
- dźwiękowego sygnalizatora cofania
Żeby piszczał jak śmieciarki na wstecznym? Przecież w tych autkach widać jako ktoś stoi za samochodem.
Sandero to najniższy model więc mogli by dać wersję 3D.
Skoro jest "fabryczna" instalacja gazowa to mimo 2023 roku nie dość że nadal zbiornik jest w wannie na koło zapasowe jak w instalacji u gazownika ziutka na podwórku z 1995 roku to zbiornik LPG powinien być dedykowany, np. 100L a benzyna tylko tyle co na rozruch czyli 2x rezerwa, powiedzmy 10 litrów. Na pocieszenie dzięki podwójnej podłodze po 10 latach będzie można wsadzić większą butlę ale to i tak będzie tylko max z 50 L.
Szyby powinny być prawdziwie podgrzewane czyli z drucikami w środku a nie dmuchawa z powietrzem które ciepłe będzie za nie wiadomo kiedy.
Gdy przy temperaturze -20*C podeszwa buta będzie twarda jak kamień i będziesz próbował operować pedałami tak samo twardymi nie czując palców u nóg to stwierdzisz ogrzewanie pedałów by się przydało. To kwestia nie tyle co komfortu ale bezpieczeństwa więc to powinno być wymogiem "unijnym" dostępnym w standardzie, bez dodatkowych opłat.
Ja lubię jeździć twardymi zawieszeniami. Opony trzymam zawsze na 3 bary. Podobnie cichym autem stąd preferuje możliwie najbardziej cichy tłumik.
Zabezpieczenia tłumika i katalizatora to dodatkowa krata z porządnej stali, do tablic stalowa rama, wycieraczki nie wiem ale każdy głupek w jedną chwilę może je ukraść, klapkę wlewu paliwa bez problemu podważasz śrubokrętem przy okazji obdzierając lakier natomiast obiektywy kamer nie mają żadnych osłon przeciw soli, wodzie i promieniom UV.
Ekran multimedialny nie dość że wygląda jak paskudny tani tablet z grubymi ramkami to jeszcze stanowi obiekt zainteresowania osiedlowego elementu ubierającego się w spodnie z trzema paskami. Producent nie pomyślał nawet o głupim mechanicznym chowaniu.
Co do tarczowych to jeden obrót koła na hamowaniu i oczyszczone. Skomplikowanie i złe doświadczenie z bębnowymi skłania mnie do tarczowych z przodu i z tyłu, mimo wszystko.
Co do liter i loga są kolekcjonerzy znaczków, podważy taki logo śrubokrętem i przy okazji obedrze lakier.
Fabryczny akumulator wygląda jak chińska tandeta. Mamy rok 2023 i standardem powinien być AGM. Co prawda wciągarki nie mam ale mam przetwornice pełny sinus 1000W i chciałbym ja choć parę minut poużywać na samym aku.
O ile tłumik chciałbym jak najbardziej cichy to na wstecznym ze względów bezpieczeństwa chciałbym hałasować możliwie jak najskuteczniej.
--
Ogólnie chodzi mi o funkcjonalność i bezpieczeństwo a nie o żadne fanaberie.
- bez loga, liter, napisów
No tak, ale jaki w tym ma interes producent?
Dacia i tak już jest bardzo oszczędna w umieszczaniu oznaczeń silnika i poziomu wyposażenia na karoserii. Od wielu już lat (no, w Sandero 1 chyba były) praktycznie ich brak. Tylko nazwa modelu. Nie ma nic o silniku i jego mocy, pojemności czy nawet rodzaju (benzyna czy diesel).
Np. mój stary Peugeot 306 ma oznaczenie XND, gdzie XN to wyposażenie (podstawowe), a D to diesel.
Ja tam lubię te wszystkie emblematy i zawsze mi się podobały te chromowane napisy np. w starych "japończykach". Toyota miała kiedyś nawet oddzielne "herby" dla każdego modelu, umieszczane w wielu miejscach, np. na kierownicy, kołpakach, grillu.
https://www.flickr.com/ph...@N05/6323621522
Pamiętam że kiedyś ojcu ukradli napis Diesel z klapy bagażnika naszej Cresssidy i zostało tylko DX i dwie dziurki. Wielka i bolesna to była dla mnie strata.
https://www.flickr.com/ph...ster/4248268016
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-05-05, 01:42, w całości zmieniany 3 razy
Głównie jeżdżę samemu lub w dwie osoby więc wolałem większe drzwi bo w trzydrzwiowych zawsze są większe żeby pasażer po uchyleniu fotela mógł wpełznąć do tyłu a kierowca na większych drzwiach zyskuje niejako przy okazji.
Długie drzwi w wersjach 3-drzwiowych to udręka na ciasnych parkingach, a dodatkowo sięganie po pas bezpieczeństwa jest utrudnione, bo słupek B jest przesunięty do tyłu. Ja żadnych zalet wersji 3d nie widzę. No, może nieco niższa masa i większa sztywność nadwozia.
Potwierdzam w Mercedesie,BMW i VW dymają cię aż miło,przy tym dopieszczają z każdej strony,Ty za to płacisz i jeszcze dziękujesz.
Tak całkiem serio to szukając nowej Dacii wiadomo,że nie stać na Mercedesa,w drugą stronę jest dużo łatwiej :)
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-05-16, 22:13
Henry napisał/a:
- twardsze/wyższe zawieszenie
Wyższe tak. Twardsze - nigdy w życiu. I tak uważam że nowy Duster ma za twarde.
Nie wiem jak w przypadku dustera ale w sandero stepway ewidentnie jest potrzebne twardsze zawieszenie. Na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=66u-lOAnK18 jest pokazana symulacja awaryjnego omijania przeszkody i przy prędkości _tylko_ ~70km/h auto ledwo się trzyma na kołach.
eplus napisał/a:
I koniecznie klamki!
eplus napisał/a:
Kolega Powolny 2.0 Na sprzęgle nogi się nie trzyma, na hamulcu - rzadko. Nie lepiej skierować nadmuch na nogi
Po cynizmie tudzież nie zrozumieniu tego co napisałem wnioskuję że kolega z tych świadomych kupujących co wchodzą do salonu i mówią: poproszem jeden samohut
przy prędkości _tylko_ ~70km/h auto ledwo się trzyma na kołach.
Bynajmniej - _cytat_ z zalinkowanego filmu:
"reakcje były prawidłowe i zbliżone do innych pojazdów typu SUV przy podobnej prędkości [73km/h]".
Jest wiele innych modeli z twardszymi zawieszeniami, więc to dobrze, że jest też jakikolwiek wybór dla osób preferujących komfort większy niż w jakimś wozie drabiniastym...
Zawieszenie w SS nie jest za miekkie, a za twarde. Dla mnie, szybkie pokonywanie zakretów skończyło się jak juz nie muszę młodego do przedszkola przed pracą wozić. Doceniam komfort wynikający z braku pospiechu, co nie znaczy ze zamulam.
Ale, nie lubię stresować pasazerów, nie lubię jak mi cos lata po bagazniku.
Patrzcie, do czego doszło. Obecnie, żeby mieć Sandero z wolnossącym silnikiem, trzeba kupić Mitsubishi Colta za prawie 73 000 zł i zadowolić się mocą jedynie 66 KM i przyspieszeniem do setki ponad 17 sekund. Ani Sandero, ani Clio nie jest już dostępne z takim silnikiem.
W Sandero 2 ten silnik miał 73 KM, przyspieszał do setki w około 14 sekund, a w wersji Laureate można go było kupić poniżej 40 000 zł. No i wtedy to miało jeszcze sens, gdy ktoś chciał koniecznie nowe, w miarę proste auto tanio, i mieć zapewnione jako takie osiągi.
https://www.youtube.com/watch?v=MgDfp8Y5S7A (cennik od 8:25).
Produkują to podobno w Turcji:
https://www.youtube.com/watch?v=PcOYTl51VpM
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-02-24, 20:01, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2024-08-23, 13:55 Re: przemyślenia z konfigurowawania/zakupu
- wersji trzydrzwiowej -> to nie jest opcja tylko kwestia czy taki model istnieje czy nie
- większych pojemności zbiorników na paliwa -> większe zbiorniki są standardem w ofercie w USA i Kanadzie, w Europie takie opcje są sporadyczne (chyba miały to jakieś Mercedesy kiedyś)
- innych konfiguracji kół -> to znaczy? zwykle może wybrać rozmiar, wzrór felg itp
- centralnego zamka z wieloma funkcjami typu zasuwanie szyb, włączanie świateł, uruchamianie silnika, otwieranie drzwi -> to raczej albo jest albo nie ma w konretnym modelu, nigdy nie widziałem tego w konfiguratorze
- wygodniejszych foteli -> znaczy jakieś masaże, alkantary itp ? opcje premium, raczej nie w Dacii
- szyb podgrzewanych elektrycznie -> jw
- lusterek i foteli ustawianych elektrycznie z opcjami pamięci ustawień -> jw
- podgrzewanej/klimatyzowanej kierownicy, pedałów, drążka zmiany biegów -> jw
- koła zapasowego zamiast zestawu naprawczego -> to inna sprawa, ktoś dziś potrafi sam zmienić koło? wszędobylskie asistance zrobiło swoje... (kto pamięta, że w 126p woziło się ze sobą zapasowy pasek klinowy do samodzielnej zmiany?)
- konfiguracji połączeń alarmowych/ opcji sos -> premium
- twardsze/wyższe zawieszenie -> premium
- bardziej cichy tłumik -> że co? chciałbym w salonie móc przeprojektować połowę samochodu?
- zabezpieczeń tłumika, katalizatora, tablic rejestracyjnych, wycieraczek, wlewu paliwa, kamer wspomagających parkowanie
- demontażu/chowania ekranu multimedialnego -> znów, trzeba by przeprojektować deskę
- bez relingów -> po prostu kup samochód bez relingów :)
- hamulców tarczowych na tylną oś -> znów, zmiana projektu auta
- lamp doświetlających zakręty -> takie opcje są w markach premium/średnich
- bez loga, liter, napisów -> podejrzewam, że zrobią to w jakimś auto detalingu
- lepszego akumulatora -> akumulator możesz zmienić samemu
- dźwiękowego sygnalizatora cofania -> można bez problemu zamówić, zamontują w salonie każdej marki przy zakupie nowego auta
Każdy samochod ma pewne możliwości personalizacji, ale nie przesadzajmy. Pewne wymienione przez Ciebie rzeczy wymagałyby poważnej ingerencji w projekt samochodu albo przynależą raczej do marek premium.
_________________ Nikt prawie nie wie, dokąd go zaprowadzi droga, póki nie stanie u celu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum