DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Interfejs diagnostyczny ELM327 (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
TakeMatoYama 


Marka: Dacia
Model: Logan 2 Mcv
Silnik: 0.9 tci
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2023
Posty: 0
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-04-19, 14:48   Brak możliwości połączenia z komputerem silnika przez OBD

Witam,

Dacia Logan 2 MCV 2017r.
Ostatnio mam problemy z odczytaniem błędów. Aplikacje diagnostyczne wyświetlają, że jest połączenie z komputerem, ale nie są w stanie odczytać błędów.
Połączenie do ELM jest , ale łączenie do ECU nie następuje.
Próbowałem przy użyciu interface iCarII i aplikacji Car Scanner, SDPROG, Torque oraz u kilku mechaników, którzy też nie mogli nic odczytać.
Ostatnio użyłem aplikacji Dacia Service Reset i ta skasowała świecącą się kontrolkę. Reszta nadal się nie łączy.

Czy to może być wina gniazda?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3653
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-25, 09:19   Re: Brak możliwości połączenia z komputerem silnika przez OB

TakeMatoYama napisał/a:
Ostatnio użyłem aplikacji Dacia Service Reset i ta skasowała świecącą się kontrolkę. Reszta nadal się nie łączy. Czy to może być wina gniazda?
Skoro apka Service Reset działa, to znaczy, że z gniazdem i połączeniem elektrycznym jest wszystko w porządku.
 
leszek800 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2018
Dołączył: 05 Lut 2021
Posty: 78
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2023-04-26, 08:40   

wyczyść wszystkie połączenia bluetoth w telefonie ,odnowa przeskanuj bluetoth ,po wyświetleniu nazwy v-link sparuj na nowo interfejs z telefonem , powinno się bez problemu połączyć pozdrawiam
_________________
leszek
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 744
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-04-28, 15:22   

Good news! Jak mówił pewien brytyjski dziennikarz motoryzacyjny :)
Wszystkie nowe modele z zablokowanym dostępem przez OBD do CANa będą miały wgrywaną aktualizację, która ten dostęp odblokuje. Już mi to dzisiaj zrobili ale jeszcze nie sprawdzałem z moim urządzeniem. Podobno są wymogi unijne by przywrócić dostęp do komputera.

Sam nie prosiłem ale w zleceniu naprawy gwarancyjnej mam to pod pozycją: "Moduł elektroniczny bramy centralnej sieci".
 
Montescudaio 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 3
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 05 Kwi 2023
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-04-29, 08:06   

Salve.
Ja wchodzę do Can za pomocą kabla adc2017.
I można wnosić poprawki.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 744
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-04-29, 11:04   

Połączenie działa - połączyłem się z ECU przez dość starego ELMa BlueTooth.
Ale przy przeglądaniu usterek wyskoczył mi błąd "U0146 Lost Communication With Gateway A".
No i teraz nie wiem jak go zinterpretować. Czy to ma związek tą aktualizacją i czy to generalnie problem z komunikacją z ELM-em? Czy raczej wewnętrzna komunikacja w samochodzie?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-04-29, 11:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Montescudaio 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 3
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Dołączył: 05 Kwi 2023
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-04-29, 11:25   

Salve!
Można było obejść zabezpieczenia ( bypass modułu sgw)
Ale zapowiadano wprowadzenie przeprogramowanie modułu uhc, żeby wykupić tokena czy jechać do aso.
 
dss3e 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2023
Posty: 42
Skąd: SK
Wysłany: 2023-07-21, 21:13   

Przed odbiorem Sandero Stepway III pozostał mi jeszcze zakup interfejsu diagnostycznego. Przeczytałem cały temat ale mimo to zapytam. Istotne kwestie:
- skaner bezprzewodowy do obsługi smartfonem z androidem
- do sprawdzenia auta przy odbiorze w salonie, okazyjnym sprawdzaniu podczas eksploatacji, przed i po wizytach w aso, sprawdzanie ewentualnych błędów przez oddaniem do naprawy
- szeroka funkcjonalność, odczyt, kasowanie, modyfikowanie
- brak niespodzianek typu że po iluś użyciach przestanie działać albo wymaga jedynej słusznej aplikacji za jedyne słuszne duże pieniądze regularnie płacone

Pytanie/wpis wziął się stąd że nigdy nie miałem do czynienia z tymi urządzeniami i posiadam prawie zerową wiedzę na ten temat. Interesują mnie zakresy cenowe tanich (do 100zł) jak również droższych (powiedzmy ponad 500zł) ale jak te droższe (ponad 1000zł) dzięki funkcjonalności są warte swojej ceny to też mogą być.
Z góry dzięki za wskazanie konkretnych modeli urządzeń.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-07-24, 09:26   

w DSSIII jest blokada OBD, możliwy jest tylko odczyt. A nie mając doświadczenia z interfejsami uczenie się na własnym pojeździe jest dość ryzykowne
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 303
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-07-24, 13:51   

słyszałem, że mają ściągać tę blokadę, bo jednak była niezgodna z jakąś dyrektywą unijną...
_________________
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 744
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-07-24, 15:33   

chrom6 napisał/a:
w DSSIII jest blokada OBD, możliwy jest tylko odczyt. A nie mając doświadczenia z interfejsami uczenie się na własnym pojeździe jest dość ryzykowne


Wcześniej nawet się nie łączył z urządzeniem. Piszę parę postów wyżej, że przy okazji wizyt serwisowych to odblokowują. U mnie już działa i można sprawdzać parametry na bieżąco i kasować błędy. U ciebie nie da się kasować błędów? Wszystkie apki się łączą nawet na starym ELMie. Tak, jest przepis unijny który im nakazał to odblokować - w nowych samochodach pewnie już jest odblokowane fabrycznie.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-07-24, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 857
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-07-24, 15:40   

Jest właśnie odwrotnie: zgodnie z rozporządzeniem 2018/858 w/s homologacji i nadzoru rynku pojazdów...

- Producenci zapewniają niezależnym podmiotom nieograniczony, znormalizowany i niedyskryminujący dostęp do informacji z OBD pojazdu, diagnostyki i innych urządzeń i narzędzi, w tym pełne odniesienia i dostępne pliki do pobrania odnośnego oprogramowania i informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów. Informacje te podaje się w przystępny sposób w formacie nadającym się do odczytu maszynowego i przetwarzania elektronicznego zbiorów danych. Niezależne podmioty mają dostęp do usług zdalnej diagnostyki, z których korzystają producenci, autoryzowane punkty sprzedaży i stacje obsługi.

- Producenci zapewniają niezależnym stacjom obsługi znormalizowany, bezpieczny oraz zdalny system umożliwiający wykonanie czynności wymagających dostępu do systemu zabezpieczenia pojazdu.

- Producent wprowadza konieczne rozwiązania i procedury .... aby zapewnić łatwy i szybki dostęp do informacji z OBD pojazdu oraz informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdu na stronach internetowych, wykorzystując znormalizowany format, w sposób niedyskryminacyjny względem treści i dostępu oferowanych autoryzowanym punktom sprzedaży i stacjom obsługi.

- a nawet pojawia się tam pojęcie "Otwarty format wymiany danych diagnostycznych (ODX)".


Czyli mamy sytuację odwrotną: nie wolno ograniczać dostępu do tego interfejsu i należy publikować dane dotyczące pojazdu, które można odczytać pprzez OBD.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-07-24, 16:18   

no i własnie walczę od 3 dni z Ecutweaker - łaczy się ale zmian zadnych zrobić nie mogę.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 744
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-07-24, 17:35   

chrom6 napisał/a:
no i własnie walczę od 3 dni z Ecutweaker - łaczy się ale zmian zadnych zrobić nie mogę.


A czy sprawdzałeś jakieś prostsze narzędzia typu Torque? Masz np. podgląd parametrów i błędów? Pewnie błędów w ECU nie masz więc nie sprawdzisz czy kasowanie działa. Ale być może jakaś tam warstwa dostępu w komputerze auta jest nadal zablokowana więc głębszych modyfikacji nie zrobimy.
Z ciekawości spytam co chcesz zmienić Ecutweakerem w SSIII?
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-07-25, 11:43   

Torque odczytuje sobie parametry i to by było na tyle :-)
chciałbym zrobić wyświetlanie temperatury na zegarach - w Dusterach działa także czemu by nie w sandero.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 730
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-03-30, 15:26   

Vgate icar pro ble4.0 właśnie przyszedł
mam mi note 10 lite z miui - android 11 - wgrywać wyższego nie będę

Jaka wersja ecutweaker pojdzie?
OBD Auto Doctor wykrywa i coś tam pokazuje np obroty ale zależy mi na ecutweaker bo BT.
Co robię źle ktoś może podpowiedzieć?
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 235
Skąd: LU
Wysłany: 2024-05-26, 17:25   Jogger - obd.

Czy komuś udało się połączyć przez obd pyclipem lub ddt4all z możliwością zmian konfiguracji?
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 235
Skąd: LU
Wysłany: 2024-05-28, 11:36   

Na jednym z forów wyczytałem, że można obejść Security Gateway poprzez fizyczny bypass CAN H i CANL (podobno temat znany od czasu Megan RS). Moduł bcm znajduje się nad skrzynką z bezpiecznikami. Podobno to działa, jedynie brak możliwości konfiguracji Media Display. Czy ktoś z forumowiczów robił coś takiego?
W związku z powyższym mam na początek pytania:
- jak rozebrać tą część deski?
- jak odnaleźć właściwe przewody?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3653
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-28, 13:34   

masterczerwi napisał/a:
Na jednym z forów wyczytałem, że można obejść Security Gateway poprzez fizyczny bypass CAN H i CANL...
O tym czytałem już w kilku miejscach- rzecz (podobno) ogranicza się do tego, żeby interfejs diagnostyczny podłączyć pod linię CAN w jakimś innym miejscu, niż gniazdo diagnostyczne.OBD.
Nie potwierdzę- nie mam nowego Sandero czy Joggera, gdybym miał, sprawdził bym rzecz od razu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-05-28, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne