Wysłany: 2023-06-26, 08:42 Czarny olej jak smoła, po 4 tyś.
Witam
Sprawa dotyczy Logan MCV 2018 0,9 TCE z LPG fabrycznym przebieg 35 tyś.
Po 4 tyś po wymianie oleju w ASO (w Bydgoszczy) olej czarny jak smoła.
Jestem pewien, że wymieniony był bo sprawdzałem po wizycie.
Trochę jestem zaskoczony bo mam Dustera 2011 z LPG i tu już mam 10 tyś na elf 5w30 i olej jest brązowy.
Pytam,chociaż i tak w tym miesiącu sam wymienię w jednym i drugim na elfa 5w30, ale ta smoła jest normalna???
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-26, 10:19
Za mało info, bo nie wiadomo jak jest są eksploatowane oba samochody. Ja bym upatrywał przyczynę w turbodoładowaniu 0.9tce które pewnie przy dynamicznym sposobie jazdy potrafi bardziej przegrzać olej, a poza tym może w tym że nowy olej zalany w ASO ma może muieć lepsze właściwości myjące niż elf z dustera ?
Poza tym pytanie zasadnicze to kiedy był wymieniany olej przed ostatnią zmianą w MCV ? Bo jeśli pierwszy interwał był 30tyś to jest prawdopodobne że silnik jest po prostu ostro zasyfiony i jest co wymywać - dlatego olej tak szybko zmienił kolor.
Najdłuższy interwał w Logan to 7 tyś. Co do jazdy 50 % to jazdy w koło komina, 40% powyżej 15 km na krajowej i 10% jazdy 50 -70km na trasach typu S czyli do 110-140. Chciałbym wierzyć, że ten olej z serwisu ma super właściwości myjące.
Duster tłuczony 80% las czyli max trzeci bieg, ewentualnie do okoła komina.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-26, 14:52
Jeśli miałbym sądzie po ruchów na krajowych drogach który systematycznie objeżdżam, to prędkości +15 nona wymagają notorycznego przyspieszania i hamowania. Żeby to miało sens to dość dynamicznego. Tu bym się doszukiwał przyczyn - ale może się mylę.
Najdłuższy interwał w Logan to 7 tyś. Co do jazdy 50 % to jazdy w koło komina, 40% powyżej 15 km na krajowej i 10% jazdy 50 -70km na trasach typu S czyli do 110-140. Chciałbym wierzyć, że ten olej z serwisu ma super właściwości myjące.
Duster tłuczony 80% las czyli max trzeci bieg, ewentualnie do okoła komina.
Pozdrawiam.
a w jakim stanie ten olej był po pierwszych np 100km?
Przy tak częstej wymianie oleju co 7 tyś olej silnik powinien być stosunkowo czysty. Różnie z tym może być, ale w niektórych ASO nie przykładają się za bardzo do tej wymiany. Dużo zależy od tego czy spuszczono dokładnie stary olej, czy było to robione na rozgrzanym silniku i jak szybko po zatrzymaniu. Bywa tak że do ASO ma się bardzo blisko, silnik(olej) się nie dogrzawa a w ASO jeszcze 'czekają' aż temeratura silnika spadnie. Efekt olej słabo spływa, korek spustowy szybko wraca na swoje miejsce i dużo go zostaje w układzie.
Skoro jego barwa Cię niepokoi to rozgrzej silnik mocno przed spuszczeniem oleju a potem daj czas na dokładne wyciekanie, załóż nowy filtr. Rozważ dodanie płukanki podczas rozgrzewania. Zalej nowy i często kontroluj jego barwę. Jeśli szybko sczernieje to potrzeba dalsza diagnoza problemu (np styl jazdy, przedmuchy etc.).
Czarny kolor oleju może świadczyć skuteczności jego działania.
Witam
Nie ma pojęcia jaki był po 100 km, ale po 40 był, można powiedzieć czysty. Czy ASO zlewa na ciepło, czy gorąco? Nie wiem, ciepły to na pewno bo wizyta trwała około 3 godziny.
Dzwoniłem do ASO.... Beton, ale jak wybuchnąłem, w końcu przestali się mądrować i przyznali, że nie mają pojęcia, o ewentualnych przyczynach. Możliwe, że styl jazdy. Konkluzja była taka jak jeździ, nie bierze oleju to jeździć i nie martwić się na zapas.
Kusi mnie chęć zrobienia płukanki.... Nawet w ASO to zaproponował. Nie wiem jak zachowa się ten silnik po tym zabiegu
Czy czasem się nie skończy. Jak tam Wasze doświadczenia?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-28, 19:07
radd napisał/a:
Kusi mnie chęć zrobienia płukanki.... Nawet w ASO to zaproponował. Nie wiem jak zachowa się ten silnik po tym zabiegu
Czy czasem się nie skończy. Jak tam Wasze doświadczenia?
radd napisał/a:
Witam
Sprawa dotyczy Logan MCV 2018 0,9 TCE z LPG fabrycznym przebieg 35 tyś.
]
po 35tyś km ma się skończyć ??!! to jest solidny silnik.
Co do oleju zalanego w ASO to jest spora szansa że zalali Ci GTX 5w30 - castrol reklamuje go jako dość dobrze myjący - 25% standard.
Płukanka dobra rzecz - tylko sensowna, nie koniecznie najtańsza. Przy takim przebiegu ja bym pewnie pozostał na jakiejś postojowej. Ja we wszystkich swoich samochodach robię płukanie za pomocą Liqui Moly 2662 i żaden silnik się nie skończył - a przebiegi miały różne, czasem 10razy większe niż Twój. W dusterze 1.0lpg robiłem płukanie po 45tyś km (olej zmieniam co 15tyś - interwał określiłem po na podstawie analizy przepracowanego oleju po dystansie 12,5tyś) - silnik się nie skończył, ma się tak samo świetnie jak do tej pory ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-06-28, 19:09, w całości zmieniany 2 razy
Od ceny to pewnie zależy w rozumieniu że droższy filtr jest lepiej wykonany, ja bym jednak bardziej zwracał uwagę na producenta niż tylko cenę. Sprawdzony producent, stosuje sprawdzone materiały, i konstrukcje mechaniczne, w połączeniu z częstą wymianą osiaga się najlepszy efekt.
Oryginalny ma znacznie większą powierzchnię filtracji (zobacz zdjęcia) niz zamiennik Filtrona.
Taka rada dla nieobeznanych. Zawsze można zidentyfikować producenta filtrów\wkładów na pierwszy montaż i kupić taniej.
Ja tam stawiam na wkład PURFLUX L1089 w Moim 1.5 Blue dCi 95 (K8JL) (95KM, 70kW). Wygląda identycznie do tego pierwszego z fabryki.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-07-06, 14:03, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-08-06, 10:09
Najwazniejsze to to czy oleju ubywa.Jesli nie to nie ma sie co martwic zmiana jego koloru.Podczas wymiany stosowac plukanke i nie sluchac glupot ze plukanki szkodza.Trzeba tylko poczekac az wszystko ladnie zleci i tyle.
Shell nie jest dostawcą oleju dla Renault. Od zawsze był Elf, a od 2021 jest Castrol. I to jest oficjalny dystrybutor oleju dla Renault, który ma w ofercie wszystkie możliwe oleje z odpowiednią normą
Dzień dobry, tak rzeczywiście ściśle współpracujemy z marką Renault przy tworzeniu materiałów smarnych dedykowanych ich rozwiazaniom technicznym. Zapraszam do kontaktu- chętnie zawsze pomogę w doborze odpowiedniego środka.
No właśnie. Poszperałem sobie trochę wczoraj po sieci w poszukiwaniu oleju do DCI. I tak: Codziło mi o to aby olej był żadki w niskich temperaturach i jak najgęstrzy w wysokich, miał dużą lepkość oraz dobrze neutralizował osady w silniku.
Z tego co wyszukałem, to Elf, który polecają Renault wypada dość sałbo, tzn. ma dość wysoką temp. krzepnięcia [nawet syntetyk 5W40] i stosunkowo niską gęstość. Najlepiej natomiast wypadły oleje Mobil i Castrol.
Druga sprawa [kiedyś już o tym pisałem...] używałem dawno temu Elfa i zrezygnowałem z niego na rzecz Shell'a bo zimą nie mogłem uruchomić silnika [rozrusznik nie dał rady go zakręcić! ]. W tej chwili używam syntecznego oleju Mobil1 5W50.
I tu mały dylemat: Czy ASO robi jakieś shody jak chce się wymienić olej na taki, jaki się uważa za dobry? [ja chyba pozostanę przy Mobil1 5W50 - czyli tym, co leję do Seicento] Na jakich olejch Wy jeździcie i jakie są Wasze uwagi i spostrzeżenia.
Chciałbym jedynie zaznaczyć, że chetnie pomogę w doborze najlepszego oleju lub przedstawię informacje techniczne dlaczego dany sie nadaje lub nie nadaje do wybranego pojazdu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-12, 10:30
Paweł Siedlarek, ; to jachcialvym dopytac;
1. czy seria Castrol Magnatec (oleje spełniające RN0700/RN0710 mają takie same właściwości czyszczące jak Castro GTX RN17 5w30)
2. Czym różnią sie w praktyce seria Castrol Magnatec stop&start od Castrol Magnatec - na stronie Castrol nie znalazłem opisu różnic ?
3. Czy oleje Renault GTX RN17 5w30 różni się czymś poza etykieta i siecią dystrybucji od Castrol GTX RN17 5w30 ?
4. Zapomniałem, ale mi się przypomni ;)
No właśnie. Poszperałem sobie trochę wczoraj po sieci w poszukiwaniu oleju do DCI. I tak: Codziło mi o to aby olej był żadki w niskich temperaturach i jak najgęstrzy w wysokich, miał dużą lepkość oraz dobrze neutralizował osady w silniku.
Z tego co wyszukałem, to Elf, który polecają Renault wypada dość sałbo, tzn. ma dość wysoką temp. krzepnięcia [nawet syntetyk 5W40] i stosunkowo niską gęstość. Najlepiej natomiast wypadły oleje Mobil i Castrol.
Druga sprawa [kiedyś już o tym pisałem...] używałem dawno temu Elfa i zrezygnowałem z niego na rzecz Shell'a bo zimą nie mogłem uruchomić silnika [rozrusznik nie dał rady go zakręcić! ]. W tej chwili używam syntecznego oleju Mobil1 5W50.
I tu mały dylemat: Czy ASO robi jakieś shody jak chce się wymienić olej na taki, jaki się uważa za dobry? [ja chyba pozostanę przy Mobil1 5W50 - czyli tym, co leję do Seicento] Na jakich olejch Wy jeździcie i jakie są Wasze uwagi i spostrzeżenia.
Chciałbym jedynie zaznaczyć, że chetnie pomogę w doborze najlepszego oleju lub przedstawię informacje techniczne dlaczego dany sie nadaje lub nie nadaje do wybranego pojazdu.
Który Andrzej olej Mobil1 5w50 chcesz zalać do 1.5 DCI? Tak poza tym masz już też DCI z DPFem?
Obudowa filtra 25Nm, co do korka to zmalałem różne informacje od 30 do 50Nm. Ja u siebie dokręcałem korek z siłą 50Nm i co ciekawe przy kolejnej wymianie korek odkręcił się bardzo lekko ( pewnie podkładka się ścisnęła) więc skłaniam się ku temu że 50Nm będzie prawidłową wartością.
Panie i panowie taka prośba: proszę doradźcie mi jaki olej zalać do samochodu córki.
Pacjent to Honda Civic 1.6 VTEC z 2004r, przebieg 215 tys. Instrukcja przewiduje, że mogą to być oleje o lepkości SAE:
0W-20, 0W-30, 0W-40 lub
5W-30, 5W-40
w zakresie temp <- -30°C - 40°C ->
10W-30, 10W-40
w zakresie temp od -20°C - 40°C ->
15W-40
w zakresie temp od -15°C do 40°C ->
Klasa lepkości SJ lub SL wg API
I teraz taka zagwozdka, bo poprzedni właściciel lał Gulf 5W-30 i chciałem kupić taki sam, ale wyskoczyło mi kilka opcji i nie wiem co wybrać?. Ilość oleju potrzebna do wymiany 3,2l
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-12-08, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum