i jeszcze 160 tysięcy i auto do sprzedania a kupujący albo silnik albo skrzynia do kapitalki??
Zawsze jeździłem jak "emeryt" - nawet będąc młodym kierowcą. Żaden samochód nie wymagał remontu silnika. A ostatnia corolla dobiła do ponad 300 tys. - silnik był jak nówka.
Rozsądna jazda i hamowanie silnikiem to nie to samo co trzymanie zbyt małych obrotów motoru.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-06-18, 17:06
EBmazur napisał/a:
Cytat:
i jeszcze 160 tysięcy i auto do sprzedania a kupujący albo silnik albo skrzynia do kapitalki??
Zawsze jeździłem jak "emeryt" - nawet będąc młodym kierowcą. Żaden samochód nie wymagał remontu silnika. A ostatnia corolla dobiła do ponad 300 tys. - silnik był jak nówka.
Rozsądna jazda i hamowanie silnikiem to nie to samo co trzymanie zbyt małych obrotów motoru.
Otóż to! Jeszcze wystarczy wyznawać zasadę rasowego kierowcy ciężarówki lub autobusu że docieranie silnika trwa przez 100 tysięcy km i silnik przeżyje resztę samochodu. Nie dziwi mnie to że wśród forumowiczów panuje przekonanie o docieraniu przez ledwo 3/5/10 tysięcy km a potem słyszymy o trzycylindrówkach niedożywających 20 czy 50 tysięcy km.
lepsze teksty uznawane za prawdę objawioną krążą - silnik jest docierany w fabryce i nic wiecej nie trzeba robić, ani docierać ani zmieniać oleju po 2 tyc i potem co 10-15 tys.
lepsze teksty uznawane za prawdę objawioną krążą - silnik jest docierany w fabryce i nic wiecej nie trzeba robić, ani docierać ani zmieniać oleju po 2 tyc i potem co 10-15 tys.
Nie do końca - nawet w instrukcji radzą, aby na początku silnik traktować nieco łagodniej.
By nie zaśmiecać formuj dodam tutaj temat.
Potrzebuje dokładne numery klocków i tarcz do SANDERO STEPWAY drugiej generacji.
Udało mi się ustalić ze średnica tarcz to 258 mm a klocki to 155 mm.
Czy znajdę jakościowo coś lepszego niż oryginalne części ?
Auto ma przejechane 40 tyś po 4 latach i czas na wymianę zapobiegawczo choć klocki się kończą a tarcza już ma wyraźne ranty.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-25, 07:32
Sroczka napisał/a:
By nie zaśmiecać formuj dodam tutaj temat.
Potrzebuje dokładne numery klocków i tarcz do SANDERO STEPWAY drugiej generacji.
Udało mi się ustalić ze średnica tarcz to 258 mm a klocki to 155 mm.
Informacje znajdziesz w TYM wątku. Jestem miesiąc po wymianie, więc podane przeze mnie numery są aktualne i obecnie dostępne. Jednak na początek, tak jak podano w tamtym wątku- przyjrzyj się swoim tarczom i sprawdź czy na 100% masz tarcze wentylowane ZEWNĘTRZNIE, bo może być wersja wewnętrzna a to się wiąże z innymi klockami.
Cytat:
Czy znajdę jakościowo coś lepszego niż oryginalne części ?
Lepszego raczej nie, chyba że po prostu chcesz tarcze tańsze od oryginałów? Moim zdaniem, najlepiej znaleźć ofertę z przystępnymi cenami tarcz oryginalnych i nie bawić się w zamienniki. Z hamowania i trwałości oryginałów jestem zadowolony.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-08-25, 07:37, w całości zmieniany 1 raz
Dymek Bardzo dziękuje za pomoc i jestem w szoku ze takie tanie części bo w Aso za zestaw klocki i tarcze powiedzieli 1000zł plus robocizna 500zł.
Sam spróbuje je wyminąć to przecież nic trudnego :) Wczoraj udało siec ścignąć klocki to tarcze tez uda.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-08-25, 08:04
Sroczka napisał/a:
...w Aso za zestaw klocki i tarcze powiedzieli 1000zł plus robocizna 500zł.
Sam spróbuje je wyminąć to przecież nic trudnego :) Wczoraj udało siec ścignąć klocki to tarcze tez uda.
Nie pierdzieliłem się z tym sam, bo nie mam za bardzo warunków. No i nie mam takich cen jak u Ciebie a tarcze wymieniałem też w ASO- u mnie wymiana kosztowała 282,90 zł (czyli 1 rbh)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-08-25, 08:13, w całości zmieniany 2 razy
Aso niestety się liczy ale w cenie jest mycie i odkurzanie auta jeszcze. Wczoraj w przeciągu 1h ścigałem klocki z dwóch kół w przodzie wiec spokojnie myślę ze dam rade myślę ze 2 h max i będzie po temacie a zastanie kasa w kieszeni na inne części do auta Olej filtry bo tez będę musiał zrobić.
Ostatnio zmieniony przez Sroczka 2023-08-25, 08:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 730 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-11-12, 10:00
[quote="Dymek"]
Sroczka napisał/a:
By nie zaśmiecać formuj dodam tutaj temat.
Potrzebuje dokładne numery klocków i tarcz do SANDERO STEPWAY drugiej generacji.
Udało mi się ustalić ze średnica tarcz to 258 mm a klocki to 155 mm.
Informacje znajdziesz w TYM wątku. Jestem miesiąc po wymianie, więc podane przeze mnie numery są aktualne i obecnie dostępne. Jednak na początek, tak jak podano w tamtym wątku- przyjrzyj się swoim tarczom i sprawdź czy na 100% masz tarcze wentylowane ZEWNĘTRZNIE, bo może być wersja wewnętrzna a to się wiąże z innymi klockami.
A wiesz może gdzie znajdę info o szczękach do Duster 1,5dci 110KM z napędem tylko na przód z 2018rocznika?
Bo mi wyświetla np katalog brembo to: 7701210109, 6001549703.
Na bębnie wyświetla MAXI 229,5 logo renault i 156 i LM. Tyle widać z zewnątrz przy zmianie kół.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-12, 15:12
Nie zajmuję się Dusterem- mam Sandero a moja wiedza jest wymuszona własnymi doświadczeniami z zakupów i wymian. Ale myślę, że temat szczęk i bębnów jest mniej problematyczny niż klocków i tarcz, nie ma kilku wersji budowy.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-12, 16:57
Nikita_Bennet napisał/a:
i jeszcze 160 tysięcy i auto do sprzedania a kupujący albo silnik albo skrzynia do kapitalki??
Jeśli dobrze zrozumialem to zakładasz że po 320tys jeśli nie będziesz hamował silnikiem to wszystko będzie w na pewno idealnie sprawne ? Obawiam się że może nie być tak różnie; moja siostra nie hamowała silnikiem i w lagunie 3 2.0 140km remontowała skrzynie po 150tys km, a sprzęgło robiła wcześniej. Ja hamuje silnikiem i jeszcze żadnego silnika ani skrzyni nie doprowadziłem do stanu wymagającego remonty.
Ale myślę że przy dzisiejszych konstrukcjach 300tys to przebieg który przy każdym traktowaniu może wymagać wkładu finansowego. Jeszcze pytanie w jakim czasie zrealizowany ? Bo jeśli w 5-6lat to nie proces starzenia mogą być mało istotne, ale jesli w 15-20lat to degradacja spowodowana wiekiem mogą być istotna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum