Po wymianie termostatu pojawiło się wskazanie 4 cegieł . Schodzi dłużej niż wcześniej zanim pokarze się temperatura ale działa
Termostat wyglądał na dobry ale tylko wyglądał.
Wysłany: 2019-03-20, 13:47 Czujnik temperatury wariuje
Cześć.
Pacjent Dacia Sandero Stepway I 1.6 2009
Problem wygląda tak: podczas jazdy wszystko jest ok, ale gdy tylko zatrzymam się, wskaźnik temp rośnie, ruszam i wraca do normalnej skali. Zauważyłem, że wpływ na to ma tzw ilość włączonych urządzeń- wentylator wew + światła przeciwmgłowe i do jazdy dziennej + radio, na postoju wskaźnik pokazuje praktycznie cały słupek tak jakby płyn w chłodnicy gotował się. W rzeczywistości tak nie jest. Gdy wyłączne nawiew i np światła przeciwmgielne w ciągu sekundy pokazuje normalna temp.
Wymieniłem termostat, bezpieczniki, przekaźniki pod maska i dalej ten sam problem. Alternator ma nowe łożyska i pasek.
Komputer pokazuje błąd DF 525 uszkodzony przekaźnik aktualizatora napięcia, ale nie potrafię nic na ten temat wyszukać w necie.
Wymontowalem żarówki postojowe, aby zmniejszyć zużycie prądu trochę, ale to tylko działanie zapobiegawcze a nie naprawcze. Jazda bez np klimy, bądź zwykłego nawiewu to nie jazda. Nie wspominając o radiu ☹️
Pomocy, bo powoli kończą się fundusze, a problem nadal jest.
Ostatnio zmieniony przez LesnyPatataaj 2019-03-20, 13:48, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2019-03-20, 13:55 Re: Czujnik temperatury wariuje
LesnyPatataaj napisał/a:
Cześć.
Pacjent Dacia Sandero Stepway I 1.6 2009
Problem wygląda tak: podczas jazdy wszystko jest ok, ale gdy tylko zatrzymam się, wskaźnik temp rośnie, ruszam i wraca do normalnej skali. Zauważyłem, że wpływ na to ma tzw ilość włączonych urządzeń- wentylator wew + światła przeciwmgłowe i do jazdy dziennej + radio, na postoju wskaźnik pokazuje praktycznie cały słupek tak jakby płyn w chłodnicy gotował się. W rzeczywistości tak nie jest. Gdy wyłączne nawiew i np światła przeciwmgielne w ciągu sekundy pokazuje normalna temp.
Może nie do końca na temat ale..: w moim scenicu jest wskaźnik temeperatury w postaci wskazówki. BARDZO często po zatrzymaniu nie wraca do zera i jak odpalę , to zaczyna dopiero od tego momentu iśc w góre. W szczególności raz zobaczyłem, że juz dawno płyn się wg wskazówki zagotował... ale skoro gdy jest zimny wskaźnik pokazuje z 70 stopni?
jaki z tego morał - koncenr renault ma jakies problemy z trwałoscia wskaźników temeperatury i ich powrotem do zera na postoju. Jeśli znasz zasadę (u m nie - zoabcz, ile masz stopni po nocy, jak 100 - to nie przejmuj sie , gdy przekręci się o 90stopni za 100stopni, bo to pewnie nie 170 a 70. U ciebie - nei przejmuj się, co pokazuje JAK STOI, patrz na to co się dzieje , gdy jedzie. TTTM. A pieniądze wydaj na coś ważniejszego dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
U mnie niestety pokazuje ala cyfrowo w formie szczebelków. ²
2/4 norma i 7/10 że grzeje się i gotuję. W trakcie jazdy jest ok. Mogę 500 km bez zatrzymania zrobić i nie ma problemu.
Być może to tylko awaria wskaźnika, ale coś to awarię powoduje i w przyszłości coś faktycznie będzie z temp a ja to zbagatelizuje to może być poważniejsza awaria.
U mnie niestety pokazuje ala cyfrowo w formie szczebelków. ²
2/4 norma i 7/10 że grzeje się i gotuję. W trakcie jazdy jest ok. Mogę 500 km bez zatrzymania zrobić i nie ma problemu.
Być może to tylko awaria wskaźnika, ale coś to awarię powoduje i w przyszłości coś faktycznie będzie z temp a ja to zbagatelizuje to może być poważniejsza awaria.
A jeśli awarię powoduje skopany czujnik temepratury? Mi na przykład temeperature zewnętrzną na jesieni pokazywał rzedu -10. W zimie - rzedu 20 plus. A teraz jeżdże mając pomiędzy 48 a 55 stopni temeperature zewnętrzną na termometrze..
Czujnik oleju czasem pokazuje TOTALNY brak oleju. Na poczatku się denerwowałem, chodziłem pod maskę, otwierałem, gmerałem. najczęściej po poruszeniu kabli czujnik okazuje poprawną ilość oleju.
A teraz... jadę kilka km... staję... odpalam... i dopiero patrzę czy jest olej czy nie ma.
Aczkolwiek im mniej oleju - tym częściej wariuje - więc niedawno po pół roku od zmiany oleju 200 ml dolałem, bo było z pół cm powyżej minimum na bagnecie ( wlewane było do połowy między minimum i maksimum).
Cóż... widać czujniki w francuskich autach nie należą do super trwałych..
Dlatego moja sugestia - jeśli temeperatura jest ok, jeśli ilość płynu chłodniczego nie maleje w dziwnym tempie, jeśli jedyne złe symptomy to błędna temperatura na postoju.... Trudno. 10 letnie auto to nie nówka z salonu. Żeby tylko takie miec problemy.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-03-21, 06:43
Tak jak pisze kolega laisar. Wymiana czegokolwiek bez diagnozy jest bes sensu. Diagnoza ",jakims" komputerem lub smartfonem przez kogos kto slabo sie na tym zna - tez.
Wiec:
W pierwszej kolejnosci sprawdzic faktyczna temp. silnika przy roznych obciazeniach. NIE KOMPUTEREM, a termometrem. Dopiero wtedy mozna wykluczyc np. awarie czujnika.
Czyujnik jak bedziesz kupowal to tylko oryginal.
Kiedy byl wymieniany rozrzad i pompa wody. ?
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2019-03-21, 08:42
Zanim zmienisz czujnik zacznij od przeczyszczenia styków- czujniki raczej są trwałe, nie wiem skąd macie takie negatywna doświadczenia, mi działa prawidłowo w Lagunie 1998, oczywiście tez w Dusterze 2010, miałem kiedyś 18 letnie R25 i tez działał. Ale kilka razy zdarzyło mi sie że świrowały i pomogło przeczyszczenie styków.
Rozrząd i pompa wymiane 23 tyś temu.
W momencie jak wskaźnik pokazywał wszystkie szczebelki, czyli prawie max odkrecilem korek od zbiornika wyrównawczego.. Wiecie co powinno się stać, gdyby faktycznie temperatura taka była. A tu zwykłe "psss". Układ odpowietrzony jest
Dzień dobry. Mam problem bo w mojej Dacia po tych upałach czujnik temperatury/termostat dostały w kość, i niby silnik nagrzewa się do temperatury roboczej ale na wyświetlaczu są tylko dwie kreski. Najgorzej że w środku od wylotów nawiewu na nogi idzie taki skwar jak bym włączył ogrzewanie. Czy ktoś mógłby mi wskazać jaki jest czujnik temperatury i termostat(najlepiej linki do Allegro) i jak je wymienić.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-09-12, 11:29
Pietronelli napisał/a:
Dzień dobry. Mam problem bo w mojej Dacia po tych upałach czujnik temperatury/termostat dostały w kość, i niby silnik nagrzewa się do temperatury roboczej ale na wyświetlaczu są tylko dwie kreski. Najgorzej że w środku od wylotów nawiewu na nogi idzie taki skwar jak bym włączył ogrzewanie. Czy ktoś mógłby mi wskazać jaki jest czujnik temperatury i termostat(najlepiej linki do Allegro) i jak je wymienić.
To że masz niedogrzany silnik może być winą termostatu, ale to że ciepłe powietrze dmucha na nogi to raczej wina ustawień nadmuchu. Sprawdź czy wszystkie klapy przy nagrzewnicy pracują normalnie i czy jakaś linka nie jest zerwana.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-09-12, 11:52
A jakie sa odczyty komputera ? Kup sobie najprostszy ELM232 na BT podłacz i obserwuj petlę histerezy cieczy chłodzacej.
Jak temperatura będzie zbyt niska tzn. nie będzie dochodzić do 82 stopni to znaczy że trzeba wymienić termostat.
Goracy nawiew oznacza usterkę regulacji temperatury linki badz klapa przed nagrzewnica.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2023-09-12, 11:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum