Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik 1.0 TCE z LPG - luzy zaworowe, żywotność reduktora
Autor Wiadomość
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-20, 06:02   silnik 1.0 TCE z LPG - luzy zaworowe, żywotność reduktora

Jaka jest żywotność reduktora landi-renzo LPG montowanego do silnika 1.0 TCE 100 z LPG (kod silnika H4Dt/H5D) ?
W poprzednim aucie miałem instalację BRC, reduktor wytrzymywał 130-150 tys. km. czy Landi Renzo wytrzyma 130 tys. ?

Drugie pytanie - instrukcja nie przewiduje kontroli luzów zaworowych, czy są tam zastosowane popychacze hydrauliczne, czy jest jednak jakaś regulacja np. na szklankach ?
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2023-09-20, 06:08, w całości zmieniany 6 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-09-20, 09:58   

Luzy zaworowe reguluje się wymieniając szklanki.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1349
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-21, 07:30   

Aczkolwiek nikt nie wie jak często - rozmawiałem z taksówkarzem we wrocku który ma przejechane loganem 1.0 LPG przęsło 200tys i nadal nic nie regulował
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-09-22, 19:10   

Dziękuję
w moim poprzednim chevrolecie aveo silnik był fabrycznie "dostosowany do LPG",
książka serwisowa zalecała kontrolę luzów po 150 tys. km.
Robiłem kontrolę w ASO Opla po 150km, i po tym przebiegu luzy były w normie - byłem w szoku, bo w poprzednim zagazowanym fiacie regulowałem co 15 tys. km bo klepały zawory.
Co prawda Renault to nie Chevrolet, ale mam nadzieję że może być podobnie, silnik był konstruowany z myślą o zasilaniu LPG :-)
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2023-09-22, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1349
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-23, 08:59   

kordirko, dobrze wiedzieć.
Ja sądzę że w ECO-G sterownik LPG zwiększ kąt wyprzedzenia zapłonu przy zasilaniu gazem, dlatego mamy lepsze parametry silnika przy tym zasilaniu, a dzięki czemu głowica i zawory są bardziej zabezpieczone.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-09-23, 14:08   

r70 napisał/a:
Ja sądzę że w ECO-G sterownik LPG zwiększ kąt wyprzedzenia zapłonu przy zasilaniu gazem, dlatego mamy lepsze parametry silnika przy tym zasilaniu, a dzięki czemu głowica i zawory są bardziej zabezpieczone.


Też tak sądzę a nawet jestem pewien ... każdy samochód na lpg ma bardziej miękką pracę a tu jest odwrotnie ... na luzie różnicy nie słychać a raczej klekotanie wtryskow gazowych to zagłusza ale podczas przyśpieszania mam wrażenie ,że zapłon jest nawet za wczesny ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne