Wysłany: 2023-10-15, 12:58 problem z silnikiem, gaśnie po odpaleniu
Witam, może ktoś będzie w stanie pomóc/ coś doradzić.
Logan mcv 1.6 8v z lpg. Od pewneho czasu pojawiły się problemy. Po odpaleniu silnik pracuje i trzyma obroty przez 15-20 sekund potem obrory spadają i gaśnie. Po ruszeniu słabo lub prawie wo góle nie reaguje na dodanie gazu. Przez pierwsze kilka kilometrów gaśnie na każdym skrzyżowaniu itp. Dodatkowa na trzecim biegu (i wyższych) w ogóle sie nie zbiera. Po przejechaniu ok. 6-7 kilometrów problemy ustępują.
Wymienilem oczywiste i mniej oczywiste podzespoły:
-świece, przewody wysokiego napięcia i filtr powietrza
-cewka zapłonowa
-czujnik położenia wału
-silnik krokowy
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
Żadnej poprawy,mam interfejs bluetooth i apkę piston. Jedyny błąd jaki pokazuje to P0300, wielokrotne przypadkowy wypadanie zapłonu. Problem występuje i na benzynie i na lpg.
Może ktoś miał podobny problem, albo mógłby coś podpowiedzieć. Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Dzięki, całkiem zapomniałem. Regulacja zaworów to była pierwsza czynnośc. Mechanik po jej wykonaniu stwierdził, że z zaworami było wszystko ok, żadnych luzów.
Dzięki, całkiem zapomniałem. Regulacja zaworów to była pierwsza czynnośc. Mechanik po jej wykonaniu stwierdził, że z zaworami było wszystko ok, żadnych luzów.
Dzięki, całkiem zapomniałem. Regulacja zaworów to była pierwsza czynnośc. Mechanik po jej wykonaniu stwierdził, że z zaworami było wszystko ok, żadnych luzów.
luz ma być
Źle się wyraziłem, stwierdził że wszystko były ok i nie było potrzeby regulacji.
Dzięki, jak już wspominałem silnik krokowy wymieniłem (chyba że coś trzeba zrobić poza zwykłą podmianą). Jeżeli chodzi o przepustnicę to na co zwrócić uwagę?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2023-10-16, 12:58
Czy nie jest brudna wewnątrz i łatwo się otwiera. Ja ostatnio w swoim sce w ten sposób bardzo poprawiłem kulturę pracy na biegu jałowym. Przy czym fizycznie ją zdemontowałem i umyłem za pomocą benzyny i odrdzewiacza. Specjaliści polecają płyn do czyszczenia hamulców. Ja, kierując się logiką, nie polecam magicznych psikaczy do dolotu. Specjalista od renówek zalecił mi także przeczyszczenie wtryskiwaczy poprzez zastosowanie czyścika na 20 litrów paliwa (a nie na cały zbiornik).
Czy nie jest brudna wewnątrz i łatwo się otwiera. Ja ostatnio w swoim sce w ten sposób bardzo poprawiłem kulturę pracy na biegu jałowym. Przy czym fizycznie ją zdemontowałem i umyłem za pomocą benzyny i odrdzewiacza. Specjaliści polecają płyn do czyszczenia hamulców. Ja, kierując się logiką, nie polecam magicznych psikaczy do dolotu. Specjalista od renówek zalecił mi także przeczyszczenie wtryskiwaczy poprzez zastosowanie czyścika na 20 litrów paliwa (a nie na cały zbiornik).
Dzięki za cenne wskazówki, będę próbował. Pamiętasz może jaki dokładnie preparat wlałeś do baku? Robiłeś/ robisz też płukanki przed wymianą oleju?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2023-10-16, 17:25
Kupowałem na orlenie, dodatkowo podlałem to 98. Ale zaznaczam że mój silnik na 98 może jeździć. Płukanki przed wymianą oleju nigdy nie robiłem. Warto się zastanowić nad jakąś nieszczelnością w dolocie która to pod wpływem temperatury się uszczelnia lub z jakąś niedrożnością (gdzieś spotkałem się z informacją że zapchana odma olejowa również może dawać takie objawy). Daj znać jak poszło z przepustnicą.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2023-10-16, 21:43
shrek napisał/a:
Filtr paliwa, ciśnienie paliwa.
Nie sądzę. Problem ustępuje po rozgrzaniu.
Jeśli chodzi o filtr paliwa to wyczytałem że na różne rynki szły różne rozwiązania. Na polskim był "zestaw zasilający" - czyli filtr razem z pompą i pływakiem. To widziałem za jakieś 200pln nowy.
Jeśli chodzi o filtr paliwa to wyczytałem że na różne rynki szły różne rozwiązania. Na polskim był "zestaw zasilający" - czyli filtr razem z pompą i pływakiem. To widziałem za jakieś 200pln nowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum