wymiana filtru fazy lotnej przy każdej wymianie oleju, filtr fazy ciekłej co 2-ga wymiana oleju.
Jeśli chodzi o częstość wymiany oleju to szkoły są różne .... wg harmonogramu producenta olej wymieniamy nie rzadziej niż co 30 tys. kkm, ja wymieniam olej co 12-13 tys. kkm.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-08-12, 08:10
Jak na razie wymieniam olej co 15kkm. Pierwsza analiza oleju przepracowanego po 27tys km wykazała że to dobry interwał - teraz będzie analiza na 60tys km - zobaczymy czy wydłużyć, czy skrócić ;) zalewam Shell-a RN17fe 0w20
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-02, 17:08
Witam, dzisiaj podjechalem do tematu wymiany filtrow LPG w Sandero 2 i powiem Wam ze dramat.O ile filtr fazy lotnej majac do dyspozycji kanal/podnosnik idzie ogarnac nawet bez problemu to filtr fazy cieklej to porazka.Dostep jest po wyjeciu obudowy filtra powietrza, ale pozniej to juz jest jazda.Cholera wie jak sie do tego dostac. O ile parownik jest na wierzchu to filtr jest w metalowej " obudowie".Widac gnoja, ale dobrze chroniony😁.Teraz juz wiem czemu ASO beka sobie za ich wymiane prawie 900 stowek.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-03, 19:15
Identyczne rozwiazanie jak w Sandero 2 0.9.90 km z fabrycznym LPG zostalo zastosowane w daciach duster 2 1.6 SCe.Chodzi o filtr fazy cieklej.Jest filmik na YT.Wpisac " wymiana filtrow LPG w dacia" jest to 3 filmik, nagrany telefonem 53 sek.( Szymon Rekowski)
Wczoraj przegladalem neta i trafilem na jego filmik , i jest identycznie co w moim.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-11, 16:11
Witam.Dzisiaj ogarnalem te filterki.Co do fazy lotnej to bez kanalu praktycznie niema co podchodzic.Co do fazy cieklej idzie ogsenac na parkingu.Problemem jest ta oslona -na tym filmiku jest pokazana- wyjac ja to trzeba dobrze sie natrudzic.
Ja po zdjeciu przy wewnetrznej srubie odcialem wystajacy kawalek bo przy wkladani blokuje sie o srube od filtra fazy cieklej.Cala " operacja" zajela mi 2 godziny.Szczelnosc sprawdzilem plynem do sprawdzania uszczelnien.Dodam ze filtr fazy cieklej bardzo ladnie wygladal a tam gdzie siedzi w sumie 0 syfu. Tu link do filmiku o ktorym pisalem wczesniej.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-12, 09:20
Ja zrobilem to przy 120,000.
Wczesniej pewnie bylo robione wedlug interwalow ASO w easy servis,.Czyli byly wymienione lotnej 2x a cieklej 1x.Ja je bede wymienial co 20 tys.Co druga wymiane oleju.
Ostatnio zmieniony przez ceranix3 2023-11-12, 09:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-12, 10:10
ceranix3, ale piszesz że 0 syfu było, to po co skracać interwał, zwłaszcza jeśli całość jest kłopotliwa w realizacji ?
Ja na razie miałem też 2 i 1w ramach pakietu (czyli wymiana co 2tys L LPG f.gazowej i co 4tys L LPG f.ciekłej )i podobno nic nie wskazywało na to że to za rzadko. Tankuje tylko na sieciowych stacjach. Do tej pory 2 razy zastosowałem preparat do czyszczenia instalacji LPG -po 30 i 60 tys km - ale nie wiem czy to dobrze, czy źle ? ;)
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-11-12, 10:37
To ze bylo 0 syfu to mnie tez zaskoczylo.Moze bylo tak ze przed sprzedaza ( kupilem ja w ASO jako uzywke) zrobili wymiane.Z pewnoscia wymienili tarcze,klocki,wahacze to i moze wymienili filtry LPG, wiec gdyby tak bylo to oba filtry mialy przebieg 20 tys.km. bo kupilem ja jak miala 99 tys.
Ale:
Wedlug ASO wymiane oleju silnikowego powinno sie robic co 30 tys.Ja robie co 10 tys.Filtry powietrza,kabinowy zmieniam tez co roku.
Wiec jak zrobie taka wymiane co 20 tys. wiedzac juz jak to robic - robilem to pierwszy raz w tym aucie i ogarnalem calosc z rozkrecaniem i dziwowoaniem w 2 godz- nie widze problemu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-12, 13:36
Ok. Zrobisz jak zechcesz :)
Ja zasugerowałem się tylko Twoja poprzednia wypowiedzią - że było robione zgodni z umową a nie że przed sprzedażą. Co do leju to ja określiłem na podstawie analizy oleju przepracowanego.
Filtry tez można wymieniać co 10tys albo zgodnie z tym czy tego wymagają. Przecież można założyć że stan filtra tak samo zależy od przebiegu jak i od spalania - w innym stanie będzie filtr przy zużyciu
7/100 niż przy 14/100. W przypadku filtra powietrza sytuacja jest inna bo do tego dochodzi czas, bo nawet przyjmując stałe zużycie paliwa( czyli przepływ powietrza) i zapylenie dróg, to inaczej będzie wyglądał i działa filtr po 30tys km i 3 latach niż ten z przebiegiem 30tys ale po 6miesiacach :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-11-12, 13:37, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2024-01-21, 19:18 Rózne ilości tankowanego gazu
Joggera mam dwa miesiące. Trzy razy tankowałem Lpg, za każdym razem dystrybutor pokazywał inny wynik - 38, 41 i 43 litry. Jako że to auto na gaz nie przejmowałem się, że się kończy, bo przecież mam jeszcze zbiornik z benzyną i za każdym razem wyjeżdżałem go do końca, aż do momentu kiedy przełączał się na benzynę i wtedy kierowałem się na stację. Możliwe jest, że właściciele stacji aż tak oszukują na liczydłach? Przy sprzedaży w salonie gość mówił, że zbiornik lpg ma 40l. Czytałem też, że generalnie powinno wchodzić 80% zawartości. Co o tym sądzicie?Mam generalnie pojęcie o samochodach ale taki z gazem kupiłem pierwszy raz w życiu.
80% to jest już właśnie te 40 litrów (pojemność realna).
38-43 to raczej w normie (temp. otoczenia oraz ciśnienie w którym działa dany dystrybutor a chyba wg norm może to być 5 do 10 barów).
Polecam tankować od rezerwy do rezerwy, zawsze jest szansa że ew. "syf" zostanie na dnie zbiornika i nie pociągnie go do układu.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Cześć , szukam informacji o wymianie filtrów dacia dokker z fabryczną instalacją Landi renzo, rocznik 2018 .
Co jakiś czas nie przełącz się z paliwa na gaz , serwis wystawia fakturę na wymianę filtrów i tyle.
Czasem proszę o kontrolę elektrozaworu , ale nie wiem czy coś z nim robią .
Znalazłem tylko jeden filtr , fazy lotnej , ale wiem że większy problem jest z tym mniejszym fazy ciekłej . Nigdzie nie mogę go znaleźć . Może ktoś ma info gdzie może on być schowany , lub ma link do filmu ,?
Pozdrawiam Marek
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-04-20, 13:22
Dostęp filtrów w Duster 2 1.0FL wydaje się być banalnie prosty. Super ! Myślę że zacznę zmieniać te filtry częściej niż nakazuje producent ;)
Dzięki @ceranix3 za filmik.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-04-20, 17:24
Dokladnie.Ja skracam z 60 tys na 20tys.Co druga wymiane oleju.W sandero II z filtrem fazy lotnej jest o tyle problem ze trzeba go ogarniac od dolu( z kanalu lub podnosnika) bo od gory to trzeba by miec rece do kostek jak malpa zeby siegnac.
Panowie tak czytam komentarze o tym fabrycznym lpg i sam już nie wiem. Czy z biegiem czasu wzielibyście ponownie z fabrycznym lpg czy lepiej dołożyć? Mam możliwość kupienia sandero z fabrycznym gazem i jest to fajna oferta cenowa. Do benzyny musiałbym liczyc tak 3500zł około za założenie gazu ale można włożyć tam lepszą firme.
Chodzi o silnik 0.9 tce w sandero stepway 2017r
Ostatnio zmieniony przez Radek97 2024-05-16, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-05-16, 20:19
A 0.9 z fabrycznym LPG nie miał czasem innej głowicy i zaworów ? Jeśli tak to przemawia to za fabryczną instalacją. Za dokładana przemawia to że wszystko jest nowe a w tej fabrycznej za 3lata będziesz miał do homologacji lub wymiany zbiornik LPG i wszystkie elementy mają już 7 lat i nie wiem jaki przebieg. Do tego dostęp do sterownika dla obcych serwisów LPG jest chyba utrudniony.
Ja chwałę siebie fabryczna instalke ale mam dopiero 2.5 roku i ok 80tys km. Co będzie za 4 i 120-150tys km ? Cholera wie ;)
A 0.9 z fabrycznym LPG nie miał czasem innej głowicy i zaworów ? Jeśli tak to przemawia to za fabryczną instalacją. Za dokładana przemawia to że wszystko jest nowe a w tej fabrycznej za 3lata będziesz miał do homologacji lub wymiany zbiornik LPG i wszystkie elementy mają już 7 lat i nie wiem jaki przebieg. Do tego dostęp do sterownika dla obcych serwisów LPG jest chyba utrudniony.
Ja chwałę siebie fabryczna instalke ale mam dopiero 2.5 roku i ok 80tys km. Co będzie za 4 i 120-150tys km ? Cholera wie ;)
przebieg jest 160tysiecy ale zastanawiam sie czy dokupic gwarancje jak bedzie w normalnej cenie. Słyszałem że gwarancja za rok 5 tysięcy to też sporo ale im starsze auta z salonu tym drożej liczą. Co do wzocnionego silnika to też róźne wersje krążą.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2024-05-17, 12:49
ceranix3 napisał/a:
o tyle problem ze trzeba go ogarniac od dolu( z kanalu lub podnosnika) bo od gory to trzeba by miec rece do kostek jak malpa zeby siegnac.
Niekoniecznie. Sam robiłem to na parkingu przy 60kkm skręcając koło w bok (nie zdejmując o zgrozo jak ma to miejsce na filmach na yt). Na prawdę z pozycji leżącej jest bardzo dobry dostęp, choć samo miejsce uważam za średnio trafione. Woda i błoto pośniegowe skutecznie zdegradują śruby (odkręcam całkowicie dwie, a trzecią znacznie poluzowuje i dekielek przekręcam na bok; filtr praktycznie sam wypada, w zestawie z filtrem jest uszczelka).
Powodzenia przy wymianach!
Panowie tak czytam komentarze o tym fabrycznym lpg i sam już nie wiem. Czy z biegiem czasu wzielibyście ponownie z fabrycznym lpg czy lepiej dołożyć? Mam możliwość kupienia sandero z fabrycznym gazem i jest to fajna oferta cenowa. Do benzyny musiałbym liczyc tak 3500zł około za założenie gazu ale można włożyć tam lepszą firme.
Chodzi o silnik 0.9 tce w sandero stepway 2017r
Witam !
Mam sandero stepway 0.9 z 2019 i na chwile obecną przejechane 97 tys i na prawdę jest to super. Dostęp do filtrów jest ale na szczecie trzeba to rzadko robić. Ale żeby nie było za różowo to powiem że na gwarancji po 18 i ok 39 tys przebiegu miałem awarię LPG polegająca na zacinaniu się iglicy zaworu gazowego co powodowało nie przełączanie się na gaz. Za pierwszym razem pomogła wymiana iglicy ale już a drugim razem miałem sporo szczęścia bo dokonano w ramach gwarancji (pod sam jej koniec!!) przeróbki instalacji sam zestaw naprawczy kosztował 2 tyś plus robocizna, dostałem również gratisowy samochód zastępczy na cały dzień bo tyle trwała naprawa. i od tej pory ok 50 tys przebiegu bez problemu. Moja dacza była na liście objętej wymianą o ile to wyjdzie, nie było akcji przywoławczej masowej, gdybym miał niższe przebiegi to lpg mogłoby się zepsuć po gwarancji i wtedy doopa!.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Przebrnąłem dzisiaj przez cały temat o fabrycznym LPG i szczerze mówiąc zgłupiałem.
Z tego co zrozumiałem przy serwisie należy wymienić filtry + wyregulować instalacje na komputerze.
Jak serwisujecie swoje samochody z fabrycznym lpg? Czy udało wam się znaleźć zakład (poza ASO) gdzie ogarniają "podpięcie pod komputer"? Jest to realne? (udało mi się teoretycznie znaleźć taki zakład, ale nie wiem czy to nie ściema) i najpoważniejsze pytanie - czy przy tym całym Lando Renzo ktoś to w ogóle robi? Czy jednak skazany jestem na ASO? (koszty = kosmos)
Posiadam od kilku dni SS III 2021 z 1.0 TCE LPG. Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z gazem i szczerze mówiąc natłok informacji i problemów z rzeczą która teoretycznie powinna bezproblemowa jest ultra imponujący
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum