W LIII nie ma przycisku R. 0 powoduje zamrożenie systemu, strzałka w górę - odmraza zadaną prędkość i auto do niej wyrównuje, strzałka w dół - aktywuje CC ale na prędkości z którą akurat się jeździe, choć potwierdzam uczucie, że zawsze jakby o 1km/h przyspieszy.
Nastawy strzałkami co 1km/h, a gdy przytrzymamy przycisk strzałki, to co 10km/h.
Epopado - Brawo za uruchomienie systemu
Dzięki :). Nie wiem, nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Nie jeździłem nigdy wcześniej Dacią, tego dustera kupiłem jako "zabawkę" do lasu i na ryby :). Ale że czasami ciągnę łódkę nad Zatokę Pucką (raz dopiero ciągnąłem) to jazda 100km//h trzymając gaz 5-6 h było tragedią...postanowiłem więc wykorzystać instalację i uruchomić CC.
Sprzęgło w każdym aucie wyłącza zadaną prędkość (nie tempomat)
No właśnie nie bardzo w LIII. Ono jakby na czas wciśnięcia zawiesza działanie, ale po jego puszczeniu wznawia. Nic nie muszę klikać na kierownicy. I To jest ta różnica w stosunku do poprzednich generacji w których miałem CC. Tam trzeba było wznowić na kierownicy.
Dziwna sprawa...ale skoro tak jest - trzeba z tym żyć. Ja dorobiłem tylko guziki + i "-" - więcej nie zamierzam :)
Tak wygląda system. Po wykasowaniu wszystkich błędów - żaden z nich na razie nie wrócił. Reasumując moje prace:
1. Instalacja była przygotowana fabrycznie
2. Kupiony przełącznik SL/CC - białe podświetlenie od Renault
3. SID 310 Continental - da się to zrobić
4. Uszkodzony czujnik pedału sprzęgła nie pozwalał na uruchomienie CC
5. Manetka zrobiona wg wskazań Waldi100 i Tomasz72 tj. rezystancja 3800ohm spoczynkowo a każdy z przycisków zmniejsza rezystancję (połączenie równoległe obwodów rezystorów)
6. Ja zrobiłem tylko 2 guziki + i -, R może dorobię. Po zwolnieniu prędkości hamulcem lub sprzęgłem pozostaje wyświetlona zadana prędkość z napisem MEM (ory), Res można ją pewnie przywrócić ale nie mam na to parcia :)
Aha....wszystko robiłem Pyren z linków z forum, baza z 2017.
Dziękuję Shrek, Corrado, Piotrek400 za udział w mojej walce :)
Zrzut ekranu (17).png
Plik ściągnięto 67 raz(y) 125,84 KB
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-12-03, 11:53, w całości zmieniany 1 raz
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem Dustera II. Dostałem jako auto służbowe i od razu zauważyłem, że nie działa fabryczny tempomat. Przyciski na kierownicy nie reagują, ale limiter -włącznik obok hamulca ręcznego (sic!) działa bez zarzutu. Co powinienem sprawdzić. Model z 2020r 1.5 diesel.
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem Dustera II. Dostałem jako auto służbowe i od razu zauważyłem, że nie działa fabryczny tempomat. Przyciski na kierownicy nie reagują, ale limiter -włącznik obok hamulca ręcznego (sic!) działa bez zarzutu. Co powinienem sprawdzić. Model z 2020r 1.5 diesel.
Czy włącznik limitera ma jedną pozycję i zero? Czy dwie pozycje (tempomat i limiter)? Jeżeli jedną to zacznij od zakupu przełącznika i wymień. Zobaczysz wtedy jak się zachowuje. Jeżeli nie będzie reakcji to ELM327 :), pyren lub dt4all i trzeba uruchomić. Ja walczyłem trochę (poczytaj) i się udało. Zacznij od sprawdzenia instalacji.
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-12-03, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
No to po prostu trafiłeś na wersję bez tempomatu- ktoś przyoszczędził przy zakupie
Niekoniecznie, nie zniechęcaj Kolegi do pracy :). Mój też był wersją bez tempomatu a za 100 z cieszę się tempomatem. Najłatwiej pojechać do ASO i za 2k "zdobyć"" tempomat.
To kup w pierwszej kolejności przełącznik SL/CC, na kierownicy masz przyciski "+" -" "R" "0" ? 40 zł na przełącznik możesz chyba wydać. Poczytaj to forum, moje posty również to Ci się rozjaśni temat. Gotowca nikt Ci nie poda', trochę chęci i zaparcia jest niezbędne. Gotowce tylko w ASO za PLNy.
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez epopado 2023-12-04, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Jak zrozumiałem, kolega dostał auto służbowe. Będzie go doposażał jak swoje i za własne dudki?
Otóż to, nie będę. Na kierownicy jest +; -; "R" i "O" i przy plusie jest symbol tempomatu. Więc myślałem, że to jakiś czujnik przy sprzęgle nie działa... ale w takim wypadku czy limiter by działał?
Ostatnio zmieniony przez deusexe 2023-12-04, 18:39, w całości zmieniany 1 raz
Jak zrozumiałem, kolega dostał auto służbowe. Będzie go doposażał jak swoje i za własne dudki?
Otóż to, nie będę. Na kierownicy jest +; -; "R" i "O" i przy plusie jest symbol tempomatu. Więc myślałem, że to jakiś czujnik przy sprzęgle nie działa... ale w takim wypadku czy limiter by działał?
kup przełącznik SL/CC, bez tego nie ruszysz. Możesz też zewrzeć przewody na tzw. test czyli te, które zwiera przełącznik dla funkcji CC (podanie napięcia na sterownik). opisane w temacie...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-04, 19:10
deusexe napisał/a:
Na kierownicy jest +; -; "R" i "O" i przy plusie jest symbol tempomatu. Więc myślałem, że to jakiś czujnik przy sprzęgle nie działa... ale w takim wypadku czy limiter by działał?
Jeżeli przycisk główny ma tylko 2 pozycje, to jak mogłeś szukać awarii? Jeżeli przełącznik nie ma funkcji tempomatu, więc nie włącza tempomatu i ten nie ma prawa działać- przyciski kierownicy działają tylko po włączeniu danej funkcji przyciskiem- limiter lub tempomat. Sprawdzenie czy wiązka przycisku ma potrzebne przewody, czy nawet próbne zwarcie nic nie kosztuje. Wsadzenie podwójnego przycisku na próbę również może nic nie kosztować jeżeli np. pożyczysz taki z innej Dacii. A może się okaże że wystarczy wymienić przycisk aby uzyskać tempomat?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-04, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Na kierownicy jest +; -; "R" i "O" i przy plusie jest symbol tempomatu. Więc myślałem, że to jakiś czujnik przy sprzęgle nie działa... ale w takim wypadku czy limiter by działał?
Jeżeli przycisk główny ma tylko 2 pozycje, to jak mogłeś szukać awarii? Jeżeli przełącznik nie ma funkcji tempomatu, więc nie włącza tempomatu i ten nie ma prawa działać- przyciski kierownicy działają tylko po włączeniu danej funkcji przyciskiem- limiter lub tempomat. Sprawdzenie czy wiązka przycisku ma potrzebne przewody, czy nawet próbne zwarcie nic nie kosztuje. Wsadzenie podwójnego przycisku na próbę również może nic nie kosztować jeżeli np. pożyczysz taki z innej Dacii. A może się okaże że wystarczy wymienić przycisk aby uzyskać tempomat?
Pełna zgoda. Kup/pożycz/zrób zwarcie na kostce przełącznika. Może zadziała (znam przypadki duster 2, że zadziałało po wymianie przełącznika). Będziemy myśleć jak nie zadziała ale rób testy:) to Ty chcesz uruchomić CC. Jak jesteś zdeterminowany to działaj, nie jesteś to ASO :). J walczyłem sam...Koledzy podpowiadali...Samo się nie zrobi.
Panowie, pilna sprawa. Powiedzcie mi czy po podłączeniu przycisku i przełączeniu go w tryb tempomatu kontrolka na liczniku powinna zapalić się na zielono?
Pytam, z racji iż posiadam 2018r. z gotowymi wiązkami. Kompletuje na szybko wszystkie części:
- taśma z wiązką do guzików tempomatu w kierownicy (4422798 NTY zamiennik / 255679575R) (w drodze) - musi mieć 3 wtyczki (klakson biała, żółta poduszka, czarna przyciski)
- kierownica multifunkcja (już mam)
- przełącznik tempomat / limiter prędkości (już mam)
Wtyczkę pod radiem miałem, czujnik sprzęgła też.
Pytam z uwagi na czas max. do piątku na uruchomienie, później wywożę go za granicę na stałe, a tam nie będę miał okazji kombinować. Nie wiem, czy instalacja nowych elementów wystarczy czy konieczna jest aktywacja w kompie.
Napisałem nieco dłuższy opis dla kolejnych tunerów na podstawie mojego doświadczenia ;)
Ostatnio zmieniony przez kapiii 2025-04-11, 19:23, w całości zmieniany 1 raz
Ostatecznie wygrałem walkę.
Jakie wnioski? Aby wszystko poszło sprawnie wszystkie elementy muszą być fizycznie podłączone. U mnie w trakcie próby kodowania nie przechodziło z uwagi, że nie podpiąłem kierownicy. Miałem taśmę jednak nie wpiąłem wtyczki do przycisków.
1) Czujnik sprzęgła, włącznik CC/SL, taśma poduszki z 3 wiązkami, kierownica multifunkcyjna
2) Kodowanie w DDT2ALL - 2 pozycje, jedna w ustawieniach licznika, druga w komputerze
Dobrze pokazane na filmie: https://www.youtube.com/w...b_channel=Bugra
3) Test drive ;)
Łączny koszt 560zł, w tym zakup interfejsu ELM za 110zł, który oddaje z powrotem. A więc 450zł za całość zabawy. I jeb**e dwa wieczory.... Jak dla mnie warto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum