8 km jazdy i takie parametry...typowa jazda miejska.......średnie spalanie 8,5 litra wg kompa.
Zgłosiłem reklamacje (serwis 21 grudnia) bo uważam, że tak mały silnik powinien nagrzewać się szybciej.
8 km jazdy i takie parametry... uważam, że tak mały silnik powinien nagrzewać się szybciej.
Zgadza się to mniej więcej z moimi obserwacjami na moim 0,9TCe90, przy mrozie rzędu -7*C po 12km jazdy uzyskuję ok. 73*C, termostat oczywiście jeszcze zamknięty. Tylko jedna uwaga- ja wyjeżdżam z garażu, gdzie jest ok. +10*C
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-12-06, 12:56
Cytat:
mały silnik powinien nagrzewać się szybciej.
Bo i pewnie się nagrzewa, ale... Pytanie ile Ty jemu zabierasz
Tu podam ciekawostkę: zasłoniłem dolny wlot powietrza dwoma kawałkami czarnej maty do ćwiczeń (10x25cm) na trytytki. Zdecydowanie szybkiej się nagrzewa i mniej pali (tu będę miał potwierdzenie po wypaleniu zbiornika). Niby nowoczesność, niby długie odninki (2x80km dziennie) ale i tak przy - 10'C stara szkoła wydaje się królować.
Podejrzewam, że u Ciebie ta żaluzja się otwiera, Ty grzejesz sobie szybę i nóżki, a fizyka robi swoje (stała kaloryczność paliwa, jazda miejska, mroźne powietrze na zewnątrz). Ja po mieście nie mogę rozgrzać silnika, ale gdy wyskoczę na S-kę to momentalnie temperatura wskakuje na odpowiednią wartość na wykresie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-12-06, 12:56, w całości zmieniany 1 raz
Tu podam ciekawostkę: zasłoniłem dolny wlot powietrza dwoma kawałkami czarnej maty do ćwiczeń (10x25cm) na trytytki....
Zrobiłem ze starej osłony aluminiowej na szybe....ale różnicy nie odczuwam. Być może wydziwiam ale żony Opel 1.4 Turbo nagrzewa się błyskawicznie, a Daćka może tylko o tym pomarzyć...pomimo że jeździmy w dość podobnych warunkach miejskich.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-06, 18:24
Też mi się wydaje że powinien nagrzać się szybciej. Może jak ja masz uszkodzona obudowę termostatu (3tygodnie czekania i mogą Ci samochodu nie wydać - bo gwarant w takiej sytuacji każe zostawić samochód do czasu wykonania paorawy)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-12-06, 19:49
A czy przypadkiem najnowsze Dacie nie mają aktywnych klapek w osłonie chłodnicy, które samoistnie się otwierają lub zamykają w celu lepszego chłodzenia lub nagrzewania silnika? Wydaje mi się że gdzieś o tym czytałem ale nie jestem pewien. Mój były duster w miarę szybko się nagrzewał z tym, że był trzymany w garażu podziemnym i przy temperaturach jakie obecnie są na dworze w garażu było +/-10 stopni na plusie i auto od wyjazdu z niego potrzebowało z 3-3,5km aby temperatura według wskaźnika była na połowie skali. Teraz w obecnym aucie ( Fiat Tipo) jest jeszcze lepiej. Samochód kiedy wyjeżdża z garażu ma ustawiona temperaturę nawiewu na 21-22 stopnie C, z nawiewów ciepłe powietrze leci już po przejechaniu z 1,5km a po kolejnym km temperatura jest w połowie skali. Oczywiście według wskaźnika bo jeszcze nie chciało mi się monitorować jej poprzez OBD ale według mojej oceny auto to lepiej nagrzewa się niż poprzednie a Dacie, a auta te niestety w okresie zimowym mają duże problemy z osiągnięciem temperatury silnika na poziomie +/-80 stopni C , nawet gdy zasłonimy częściowo chłodnicę. W DDII nie miałem możliwości pojeździć w zimie ale w DD1FL 1.6Sce już tak i podczas zwykłego użytkowania w mieście, temperatura silnika wahała się w granicy 79-82 stopni C i w środku nie było za ciepło. Po założeniu osłony zimowej na kratki w zderzaku, temperatura dochodziła do 86 czasem 87 stopni C. Niestety te auta tak maja trzeba nauczyć się z tym żyć i po prostu cieplej ubierać się do auta.
odgrzewam temat bo wiąże się się co wcześniej zacząłem.....serwis stwierdziła że wszystko ok. Ale mam zwyczaj raz na jakiś czas sprawdzania płynów w autach i wyciągnęłem bagnet Daćki. Olej był praktycznie na maxa, a nawet ciut ciut za kropką max. Ale po powąchaniu bagnetu miałem wrażenie że czuć benzynę na nim co potwierdził mój mechanik, gdzie normalnie serwisuję auta po gwarancji. Nie mam dużych przebiegów dziennie .....zazwyczaj jest to 16 km. I teraz patrząc na charakterystykę nagrzewania się auta nie wiem czy jest to normalne (latem akurat nie wąchałem) patrząc też na moje przebiegi czy jednak tak być nie powinno.....????
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1349 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-02-02, 15:27
Chyba każdy silnik na zimno ma tendencję do "puszczania" jakiejś ilości benzyny do miski olejowej (zimny silnik więc większe luzy, na ssaniu bogatsza mieszanka itp). Ta niewielka ilość ilość powinna odparować przy odpowiedniej temp oleju i długości jazdy. Sądzę że odcinek 16km to za mało żeby paliwo odparowała, zwłaszcza że na tak krótkim dystansie olej na pewno nie zagrzewa się do temp roboczej. Także bez dłuższych tras z optymalną temp oleju, raczej będzie go w oleju przybywało.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-02-02, 15:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum