Wysłany: 2023-12-17, 19:09 Wyłącznie inteligentnego ładowania akumulatora
Czy znalazł ktoś opcje w DDT4all na wyłączenie inteligentnego ładowania akumulatora w Sandero II dla 0.9 Tce i 1.0 Tce? Mozę być te zwiększenie minimalnego napięcia.
Czy akumulator EFB nie dostanie za dużego prądu?
Sprawdzałem w katalogach i parametry dla EFB:
16 V DC (max.)
6 A (max.)
dla zwyklego z tej samej firmy:
16,0 V DC (max.)
18 A (max.)
_________________ Duster to sandero na lewarku
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2023-12-17, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
W innym wątku jest rada by odłączyć od klemy (+) taki jeden cienki kabelek. To podobno załatwia sprawę niedoładowanego akumulatora.
Miałem podobne problemy i czekając na naprawę gwarancyjną generalnie tak zrobiłem. Przy odbiorze serwis zwrócił mi uwagę, że robiąc w ten sposób niszczony jest aku, który z racji obsługi S&S nie jest stworzony do ładowania stałego 14,2...Nie wiem czy to prawda ale od naprawy nie miałem już żadnych kłopotów. Może odłączając kabelek warto podmienić wtedy aku na zwykły....
Ostatnio zmieniony przez uno0 2023-12-18, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2023-12-19, 06:13
W Lodgy padł mi aku po około 4 latach używania. Jakiś rok wcześniej wyłączyłem S&S. Ale mniej więcej w tym samym czasie w swoim Loganie również wyłączyłem S&S, a tam aku śmiga do tej pory MCV z 2018). Faktem natomiast jest że ten pierwszy ze względu na charakter pracy, bardzo mocno dostaje w tyłek. Ja bym się specjalnie nie przejmował tymi parametrami. Każdy aku padnie prędzej czy później. Życzę by padł jak najpóźniej.
..m serwis zwrócił mi uwagę, że robiąc w ten sposób niszczony jest aku, który z racji obsługi S&S nie jest stworzony do ładowania stałego 14,2.
To był serwis? No naprawdę niezłe bzdury 🙃
pod tym kątem nie wiem...uważasz inaczej to wesprzyj moją wiedzę Natomiast fakt jest taki, że samochód jest na gwarancji i miałem wymieniony akumulator....Mam mieszane uczucie do tego wynalazku i jego trwałości.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3653 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-12-20, 08:31
uno0 napisał/a:
Dymek napisał/a:
uno0 napisał/a:
..m serwis zwrócił mi uwagę, że robiąc w ten sposób niszczony jest aku, który z racji obsługi S&S nie jest stworzony do ładowania stałego 14,2.
To był serwis? No naprawdę niezłe bzdury 🙃
pod tym kątem nie wiem...uważasz inaczej to wesprzyj moją wiedzę
Dokładnie chodziło mi o teorię, że niby akumulator EFB jest "niszczony", gdy ma stałe ładowanie... Obstawiam, że ASO dokładnie wie, że to bzdura i twierdzi tak tylko dlatego, aby klient nie gmerał przy samochodzie i nie robił własnych "usprawnień" odłączając to i owo.
Akumulatory EFB to normalne akumulatory kwasowo-ołowiowe i można je ładować tak samo jak zwykłe i zawsze jest to dla akumulatora najlepszy sposób utrzymania jego kondycji Natomiast EFB są bardziej odporne na częste i szybkie rozładowanie do niższych poziomów napięć i jednocześnie bardziej odporne na częste i szybkie ładowanie wyższym napięciem, niż akumulatory zwykłe. Z tego względu są przeznaczone do samochodów z S&S i układami inteligentnego ładowania. Ale w żaden sposób nie są "niszczone" stałym ładowaniem przy normalnym poziomie napięcia. Przeciwnie- akumulatory EFB są zalecane jako lepsze, trwalsze (i droższe) zamienniki do starszych samochodów z normalnym układem ładowania. Natomiast odwrotnie już robić tak nie można- wstawienie zwykłego akumulatora do samochodu z inteligentnym ładowaniem, zamiast akumulatora EFB, faktycznie może się źle odbić na jego trwałości.
A wymiany gwarancyjne akumulatorów się po prostu zdarzają...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-20, 08:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 732 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-12-20, 10:05
Dymek napisał/a:
Dokładnie chodziło mi o teorię, że niby akumulator EFB jest "niszczony", gdy ma stałe ładowanie... Obstawiam, że ASO dokładnie wie, że to bzdura i twierdzi tak tylko dlatego, aby klient nie gmerał przy samochodzie i nie robił własnych "usprawnień" odłączając to i owo.
Akumulatory EFB to normalne akumulatory kwasowo-ołowiowe i można je ładować tak samo jak zwykłe i zawsze jest to dla akumulatora najlepszy sposób utrzymania jego kondycji Natomiast EFB są bardziej odporne na częste i szybkie rozładowanie do niższych poziomów napięć i jednocześnie bardziej odporne na częste i szybkie ładowanie wyższym napięciem, niż akumulatory zwykłe. Z tego względu są przeznaczone do samochodów z S&S i układami inteligentnego ładowania. Ale w żaden sposób nie są "niszczone" stałym ładowaniem przy normalnym poziomie napięcia. Przeciwnie- akumulatory EFB są zalecane jako lepsze, trwalsze (i droższe) zamienniki do starszych samochodów z normalnym układem ładowania. Natomiast odwrotnie już robić tak nie można- wstawienie zwykłego akumulatora do samochodu z inteligentnym ładowaniem, zamiast akumulatora EFB, faktycznie może się źle odbić na jego trwałości.
A wymiany gwarancyjne akumulatorów się po prostu zdarzają...
Dokładnie jak mówisz.
Serwis zarabia na wymianach części, auta są czasem bezawaryjne więc wymiana akku to też zarobek dla serwisu (więc każdą bajkę wcisną żeby tylko zarobić). Ponad 25lat (bo tyle gdzieś bawię się różnymi pojazdami) każdy akku doładowuje, nie słucham sklepów (ze akku 2 letni to nowy itp i biorę tylko świeże czyli max 6 miesięcy od daty produkcji), podstawa to elektryk do sprawdzenia instalacji i akku śmigają 7-8lat chyba że coś przegapię np sprawdzić instalację która się uszkodziła, nie doładuję 2-4 razy w roku akku, w starszych nie sprawdzę gęstości itp.
Co do wymian akku w dacii - koleżance padł przed upływem roku - daćka sandero. W moim loganie chyba po 7 wymieniłem a stary jeszcze chodził w zeszłym roku bo do czegoś go używałem. Teraz czekam aż w dusterze skończy żywot bo ma 5 lat ale S&S mógł skrócić jego życie.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2023-12-20, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
..Natomiast odwrotnie już robić tak nie można- wstawienie zwykłego akumulatora do samochodu z inteligentnym ładowaniem, zamiast akumulatora EFB, faktycznie może się źle odbić na jego trwałości...
ale rozłaczając kabelek będzie ładowanie stałe i wtedy można używać normalnego akumulatora....
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-12-21, 17:35
Dymek napisał/a:
Przede wszystkim nie utożsamiajmy inteligentnego ładowania z systemem S&S, bo to dwie różne rzeczy.
Ok. skrót myślowy - z inteligentnym ładowanie i S&S ?
W serwisie mi powiedzieli że najwięcej zależy od stylu jazdy - osoby które hamują silnikiem podobno nie mają problemów z aku, natomiast te które nie mają tego nawyku wymieniają go co 2-3lata a czasem ( prze intensywnej jeździe miejskiej) częściej
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 732 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2023-12-21, 22:04
r70 napisał/a:
....W serwisie mi powiedzieli że najwięcej zależy od stylu jazdy - osoby które hamują silnikiem podobno nie mają problemów z aku, natomiast te które nie mają tego nawyku wymieniają go co 2-3lata a czasem ( prze intensywnej jeździe miejskiej) częściej
czyli idąc tym tokiem myślenia to ja hamuję silnikiem bo akku ma ponad 5 lat i tę zimę chyba jeszcze przechodzi ;)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-12-22, 01:46 Re: Wyłącznie inteligentnego ładowania akumulatora
tosiek napisał/a:
Czy znalazł ktoś opcje w DDT4all na wyłączenie inteligentnego ładowania akumulatora w Sandero II dla 0.9 Tce i 1.0 Tce? Mozę być te zwiększenie minimalnego napięcia.
Czy akumulator EFB nie dostanie za dużego prądu?
Sprawdzałem w katalogach i parametry dla EFB:
16 V DC (max.)
6 A (max.)
dla zwyklego z tej samej firmy:
16,0 V DC (max.)
18 A (max.)
Ja do kadjara kupiłem nowy EFB nic nie programiwałem(mam możliwości tylko chęci nie było) , podmienilem. 2tygodnie S&S nie działał a potem się poduczył i zaadoptował.
S&S nie działał prawidłowo przez 2 tyg
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
W innym wątku jest rada by odłączyć od klemy (+) taki jeden cienki kabelek. To podobno załatwia sprawę niedoładowanego akumulatora.
Małe sprostowanie, odłączamy ten kabelek do klemy (-), sam u siebie go odłączałem i jeżdżę tak do dnia dzisiejszego.
Ale przekreślona literka A chyba Ci świeci a mnie takie świecące zbędne rzeczy drażnią.
W trakcie jazdy nic takiego mi nie świeci, czasami zimą jak silnik nie jest jeszcze zagrzany to na skrzyżowaniach oczekując na zielone światło kontrolka ta zapala się.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum