Kiedyś gdzieś czytałem że ten eco-g ma sondę szerokopasmowa "na pokładzie" i dziś w rozmowie sms-owej z dar-gaz.net tez dostałem taką informację - że możemy spróbować zmierzyć skład mieszanki a, ale ten silnik "o ile pamiętam" ma już sonde afr i sam weryfikuje skład mieszanki.
Termin wizyty w przyszłym tygodniu - może uda mi się wstrzelić.
Ja kiedyś dzwoniłem do aso i pisałem maila czym się różni ten nowy eco-g od 1.0 tce lpg. Dostałem odpowiedź że niczym. To tylko nowa nazwa taki zabieg marketingowy. Widzę że dobrze są tam doinformowani...
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2024-01-29, 20:10
Cytat:
fabryczne NGK na Denso IXEH22FTT
Jestem ciekaw czy ktoś stosował te świece w 1.0sce, bo na wiosnę muszę zmienić w aucie żony (60kkm, brak easyservice)? Ta wolnossąca boryka się z podobnym problemem
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2024-01-29, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie mam wrażenie że największy problem jest z tym, że w ASO trzeb udokumentować faktyczne efekt zalewania silnika albo normalnego startu. Sądzę że ASO jest trochę między młotem a kowadłem (użytkownikiem a producentem który twierdzi że wszystko jest w najnowszej wersji softu) albo mają ograniczone kompetencje w zakresie regulacji instalacji LPG. W obu przypadkach kiepsko bo my pozostaniemy z problemem.
Może jestem pesymistą, ale mam wrażenie że pozostawienie samochodu na noc, żeby sami mogli zweryfikować zimny start skończy się tekstem "u nas szarpania nie było - od początku pracował płynnie" ;)
Także trzeba by zostawić samochód u nich a następnie od rana być w serwisie żeby uczestniczyć w odpalaniu samochodu (choć wiem że to też może nie być wystarczający dowód, ponieważ spotkałem się z przypadkiem kiedy samochód na jeździe testowej trząsł się tak, że wszystko w nim latało, a diagnosta uparcie twierdził że nic nie czuje). Ale obym się mylił...
Tymczasem opowiedziałem o tych obserwacjach mojemu znajomemu diagnoście który wydał się zadowolony że przedstawiłem mu jakąś "prawidłowość" którą my potwierdziliśmy i obiecał że opisze to i wyśle dalej. Nieoficjalnie powiedział mi że mają bardzo dużo zgłoszeń szarpania na zimno 1.0tce a kiedy spytałem czy są także zgłoszenia od samochodów bez LPG, zaprzeczył.
Zobaczymy, ja na razie nie mam jak walczyć.
Myślę jednak że każdy kogo to meczy powinien problem opisać (te właśnie spostrzeżenia) i zgłosić do ASO, albo Renault Polska.
Ja teraz przy zimnym starcie dłużej jeżdżę na Pb i przełączam sięna LPG kiedy silnik jest bardziej rozgrzany i wydaje się już spalań "normalne" ilości paliwa (spalanie chwilowe). na razie 2 bak LPG (czyli ok 1200-1300km) i poranny start jest w miarę ok
Tak też zrobiłem, no prawie. Zostawiłem samochód na 3 dni. Dzień po odstawieniu dostałem telefon, że zrobione. Na pytanie o to co się udało zrobić usłyszałem: wgrać nowe oprogramowanie silnika. Generalnie nie zmieniło to nic.
Wcześniej wyjeździłem kilka zbiorników PB, 95 i 98. Delikatnie i mniej delikatnie. Żadnych różnic. Czuję zapach, który sugeruje mi zalany silnik. Ruszcie, wywołajcie szarpnięcie i od razu zatrzymajcie się oraz (na własną odpowiedzialność ) sztachnijcie się.
Ja odpuszczam. Proces udowadniania tego zjawiska i tak skończy się tym że to „cecha produktu”
Kiedyś gdzieś czytałem że ten eco-g ma sondę szerokopasmowa "na pokładzie" i dziś w rozmowie sms-owej z dar-gaz.net tez dostałem taką informację - że możemy spróbować zmierzyć skład mieszanki a, ale ten silnik "o ile pamiętam" ma już sonde afr i sam weryfikuje skład mieszanki.
Termin wizyty w przyszłym tygodniu - może uda mi się wstrzelić.
Można sprawdzić samemu ile kabelków odchodzi od sondy . Jeśli więcej niż cztery to szerokopasmowa. Dla Ciebie to i tak ... nic z tego wynika.
Sonda (każda) nie weryfikuje , robi to sterownik. Sonda odczytuje Zawartość tlenu w spalinach a weryfikuje i oddziaływuje na proces spalania sterownik silnika.
Proponuję przeprowadzić odczyt spalin AFR i z takim kwitem udać się do ASO prosząc o prawidłową regulację. Następnie udać się na pomiar AFR i tak do skutku.
Ew.kumaty gazownik.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-18, 18:22
Ja od prawie roku przełączam się na LPG ręcznie, kiedy silnik przełączy się na uboga mieszankę - widać to na spalaniu chwilowym u czuć jak samochód jedzie. I tak staram się że 5-7tys km na LPG wyjeździć zbiornik Pb więc po prostu więcej jeżdżę na Pb na starcie. Na obecną chwilę - przy min temo ok -3stC szarpanie przestało mi przeszkadzać.
Wszystko wskazuje na to że faktycznie korekty wtrysku rozwalają się jak samochód jeszcze a "ssaniu" przełączy się na LPG. Poza tym LPG zaczął spalać mnie - albo za sprawą tego że mniejszy jest udział jazdy na gazie na zimnym silniku i ssaniu, albo dlatego że korekty są bardziej kontrolowane.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-11-18, 18:22, w całości zmieniany 1 raz
Panowie czy problem został w jakiś sposób rozwiązany?
Nie
Osobiście wątpię żeby było jakieś rozwiązanie. Ludzie szukają jakiś magicznych sposobów ale to nic nie daje. Jest to bardzo irytujące i niebezpieczne no ale co zrobisz.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-18, 20:28
No ja przestałem szukać a to co napisałem na górze sprawdza się na tyle, że przestało mi to dokuczać :)
Poza tym proponuję po zimnym starcie dłużej niż na ciepłym silniku jechać na jedynce - tak do 3 2.7-3tyś obrotów - np. zanim włączymy się w duży ruch to zauważalnie szybciej dogrzewa silnik, katalizator i po szarpaniu. Nie wyssałem tej rady z palca - tylko zaobserwowałem jak zmienia biegi EDC w Capturze - rano, dość długo potrafi "piłować" pierwszy bieg w takim zakresie obrotów.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-11-18, 20:34, w całości zmieniany 1 raz
Niestety samochód trzymam pod chmurką i w zimę jest to bardzo irytujące i NIEBEZPIECZNE. Pamiętam kiedyś byliśmy w górach na wypadzie kilkudniowym i musiałem zaparkować na górce. Odpaliłem samochód i nie dało się manewrować. Silnik gasł albo zbyt gwałtowanie ruszał. To jest najgorsze że ciężej kontrolować moc silnika jak się go zaraz odpali na mrozie. Musiałem poczekać kilka minut żeby się nagrzał. Mój sposób to od razu odpalić samochód potem otworzyć bramę, skrobanie itp. Chwilę popracuje i jest lepiej wtedy dopiero ruszam i zaraz się przełącza.
Ja zgadzam się z tym co napisał r70. Ostatnio doświadczyłem tego samego problemu z szarpaniem na PB. Auto mam od pół roku, kupione z przebiegiem 21 tyś. km a problem pojawił się około miesiąc temu przy około 27 tyś. km. Zdałem sobie wtedy sprawę, że praktyczne wcale nie jeździłem na PB i paliwo w baku niemal na pewno się zestarzało. Wyjeździłem to co było w baku, dwukrotnie zalałem i wyjeździłem 15L PB98 dzięki czemu problem zdecydowanie ustąpił.
To na pewno radzę każdemu, żeby mieć w baku benzynę która nadaje się do eksploatacji, tankować 98 żeby wtryski benzyny które pracują niewiele i większość czasu na zimnym silniku miały jak najlepsze paliwo. Przejechać w miesiącu na PB chociaż 50-100km ciągiem.
To co napisałem przynajmniej dla mnie wyjaśnia, dlaczego problem ten nie występuje w wersjach bez LPG.
To co napisałem przynajmniej dla mnie wyjaśnia, dlaczego problem ten nie występuje w wersjach bez LPG.
Bo LPG to bardzo dobre rozwiązanie, ale nie dla każdego -- stąd też uważam, że obligatoryjny gaz w najtańszym i najprostszym silniku to bug, nie ficzer (klient powinien mieć wybór).
Jestem, posiadaczem Logana III od września 2021. Pierwsza zima, nie było żadnych szarpań ani żadnych gaśnięcie silnika na mrozach. Zima z 2022 na 2023 też brak takich zjawisk. w czerwcu 2023 pojechałem zgłosić na serwis stukanie, występujące w naszych silnikach. Tam wymienili jakiś niby elektrozawór od gazu i wgrali nową mapę wtrysków, tak chyba mówili. Następna zima 2023-2024 takie same przypadłości jak u was. I teraz od ostatnich przymrozków to samo. A jeszcze nadmiernie ze od czasu wizyty wtedy w aso według mnie drastycznie wzrosło spalanie gazu.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2025-04-25, 12:52
Odświeżam trochę temat. Zgłosiłem problem w ASO. Wymienili mi parownik. Podobno jakaś nieszczelność - auto na Pb dostawało dodatkowo dawkę gazu co czyniło mieszankę za bogatą. Więcej informacji nie udało mi się uzyskać.
Odświeżam trochę temat. Zgłosiłem problem w ASO. Wymienili mi parownik. Podobno jakaś nieszczelność - auto na Pb dostawało dodatkowo dawkę gazu co czyniło mieszankę za bogatą. Więcej informacji nie udało mi się uzyskać.
Czy to rozwiązało problem szarpania na zimnym silniku?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2025-04-28, 08:56
Mi auto nie szarpało. Moje objawy na zimnej Pb: po odpaleniu potrafił zgasnąć, problem z rozruchem, na dodanie gazu nie reagował lub wchodził na wyższe obroty, czasami po dodaniu gazu porostu gasł. Część objawów ustąpiła po zmianie 95 na 98, a dzisiaj rano po pełnej nocce pod chmurką i przy zerze muszę stwierdzić, że nastąpiła bardzo duża poprawa. Auto bez problemu odpaliło i ruszyło.
Aczkolwiek mam świadomość że problem może być bardziej zlożony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum