Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-07, 20:12
tak więc zaobserwowałem, ze jak mam niskie napięcie akumulatora po włączeniu zapłonu (odczyt na moim Isudarze) czyli aku rozładowane to po uruchomieniu napięcie ładowania przekracza 14V a nawet dochodzi do 15-tu. czyli inteligencja chce szybko doładować. Przez te kilka dni jak jeżdziłem na nowym napięcie ładowania było 13,2, 13,3V. Bo był naładowany...
Co dote4go parametru to po prostu podswietlenie. W starszych modelach mozna było je ustawiac procentowo i redukcja o 20 30% nie powodowała istotnego pogorszenia parasmetrów obrazu. W nowszych zabawa z oszczedzaniem energii. Mozna podłaczyć watomierz gniazdkowy i wtedy widać o ile mniej sie LED-y grzeją. Przy czym nie cały prąd na nie idzie. Po naprawie przerabiam źródło prądowe zasilające LED-y tak by prąd był te 20 30% mniejszy.
W nowych nad ładowaniem świetnie czuwa system S&S. albo się wyłączą albo nie.
Dla mnie ważniejszy jest parametr temperatury silnika, co za tym idzie również oleju. Wskaźnik temperatury umieszczony w kompie pokazuje o wiele zaniżone dane. Można sobie sprawdzić na zwykłym programie diagnostycznym. Przekonałem się osobiście, mało brakowało a ugotował bym silnik.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige Plus
Dołączył: 21 Mar 2022 Posty: 65 Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2024-02-07, 20:38
Co do ładowania w DD II to jest to system inteligentnego ładowania
- po pierwsze doładowuje bardziej nieco rozładowany akumulator
- po drugie dobrze naładowany aku doładuje jeśli bez wyłączania biegu zdekmnie się nogę z gazu i następuje hamowanie silnikiem
- po trzecie pod max obciążeniem chwilowo odcina alternator i prądożerne odbiorniki.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-11-03, 19:46
Jak masz jakikolwiek, którego używałeś wcześniej to możesz go używać. Każdy się nadaje do podładowania akumulatora EFB. To normalny akumulator kwasowo-ołowiowy, tyle że bardziej odporny na szybkie i głębokie rozładowanie i szybkie ładowanie. Toleruje wyższe napięcia ładowania, nawet 16V.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-11-03, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-11-03, 20:49
mnie zastanawia jaki akku kupić do duster 1,5dci 110KM z 2018r bo zo oryginalnego nic nie idzie odczytać.
Myślałem o 74AH/720A P+ MOLL EFB 82074 start-stop bo ostatnio wszystkie centry wymieniam na moll (jak padają po 7-9 latach ;) ).
Wymiary niby pasują. Niby EFB tylko nie wiem jaką oryginalny ma pojemność i prąd rozruchowy
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-11-04, 14:23
A mnie zastanawia takie coś ; w 8-letniej sandero nadal jest fabryczny akumulator
I pomimo przebiegu tylko 19500 km nadal działa prawidłowo .
A w tico którym jeździłem 15 lat - kilkakrotnie w tym czasie musiałem zmieniać akumulator .
Sąsiadka nadal jeździ tym 26-letnim tico i mówiła mi że zeszłym roku znów wymieniała w tico akumulator .
Ciekawe ile wytrzyma akumulator EFB w Capturze , jeśli w ciągu 7 miesięcy to auto przejechało 1000 km
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
wlodarek1, te padające aku w tico to brzmi jak strzelony alternator - pewnie regulator napięcia się wysypał i gotuje baterie...
Ja mam 7 lat w Lodgy już, wcześniej w Marei też miałem wiele wiele lat.
Jedyny problem to spadek poziomu elektrolitu jak jest klasyczny aku, bo podczas ładowania następuje rozbicie wody w elektrlicie i bezobsługowe są zaprojektowane, zeby się wysypać. Jak dolejesz wody destylowanej (czy demineralizowanej?) to można przywrócić pojemności trochę i przedłużyć życie na wiele lat (ja tak robiłem w bezobsługowym, który pod naklejką miał normalnie korki do dolania wody).
w start stop używane są niby lepsze (droższe) odporne na ten problem, ale na ile da się go uniknąć, to nie wiem... ;)
Jak na razie po 7 latach trzyma napięcia wzorowo (jak na swój wiek) :).
Czesć. Ja też bujam sięz start/stop .Auto prawie 6 lat. Mało jezdzi. Od początku obserwuję napięcia . Bywa ostatnio ze spadło do 11.2 .Auto odpala. Byłem nim ostatnio 2000 km. I na trasie wykazywał 13. Niekiedy 13.5 . Ale już na światłach 14,2 i przy hamowaniu. Pomyślałem ze coś z nim już nie tak , nie wykazuje potrzeby doładowywania. Idzie zima. Ciekawy jestem zachowan. Systemu start stop staram się nie uzywać. Choć działa jak zapomnę. Co do niskich napieć ładowania , w perspektywie czasu uważam , że te rozwiazanie jest lepsze niz ciągłe ładowanie , jak w starszych samochodach. Mam na myśli zużycie płyt. Wspomniane tico faktycznie moze przeładowywac , ale tez mały akumulatorek musi być ciagle full. Zuzycie zatem jest szybsze. To moja teoria. Oparta o ogólne doświadczenia z samochodami. No i z moim prywatnie.
A mnie zastanawia takie coś ; w 8-letniej sandero nadal jest fabryczny akumulator
I pomimo przebiegu tylko 19500 km nadal działa prawidłowo .
?:
Nie jest to dziwne. Mam Sandero II z 2014 roku 1,2 16V, przejechane koło 70.000 km i od nowości ten sam oryginalny akumulator ROMBAT Calciu.
Nawet raz go żona załatwiła (ze 2 lata temu) zostawiając samochód w garaży na światłach z włączonym zapłonem :(
Po zregenerowaniu go prostownikiem CTEK (funkcja recondition) i 12 godzinach ładowania - działa do dziś ;)
U mnie jest włączony gdy... zapomnę go wyłączyć. Ew. układ, mimo wyłączenia, zapali silnik, gdy zgaśnie podczas zbyt delikatnego ruszania.
Akumulator bez nazwy producenta. Tylko napis "Renault Group" i made in Italy oraz numer części Wg. Renault: 24410 4823R.
Nie mam miernika w gnieździe zapalniczki, ale po dopompowywaniu kół elektryczną pompką z zestawu awaryjnego na pracującym silniku, po jego wyłączeniu, było 14.95 mierzone multimetrem na samych klemach akumulatora.
Auto jest dość świeże, więc i aku też. Na razie zero problemów z zasilaniem z aku.
Ostatnio zmieniony przez jack63 2025-02-06, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
U mnie też pisze Renault ale made in Hiszpania. Aku od nowości ten sam. Też jak nie zapomnę to wyłączam. Mam miernik w zapalniczce ale napięcie bezpośrednio na klientach jest wyższe niż w zapalniczce o jakieś 0,4V. Na zapalniczce mam 12,1V to na klientach 12,5V
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-02-07, 11:35
Marcyś napisał/a:
Na zapalniczce mam 12,1V to na klemach 12,5V
U mnie nie ma aż takiej różnicy (0,1V max 0,2V), przy czym u mnie w obu punktach mierzone tym samym miernikiem a u Ciebie? A w ogóle sprawdzałeś dokładność pomiaru tego wskaźnika do zapalniczki? Nie wszystkie mierzą dokładnie, czasami dokładność ich jest aż śmieszna. Też mam taką ładowarkę z woltomierzem, ale dopiero trzeci kupiony model okazał się pokazywać bezbłędnie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-02-07, 11:38, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum