Wysłany: 2024-05-12, 23:09 DS3 silnik 1.0 TCe LPG pytanie o rozrząd, zawory ....
Przebieg mojej DS3 z silnikiem 1.0 TCe LPG dobiega powoli 80 tys. km., za miesiąc kończy mi się gwarancja i pojawiają się mi się takie pytania:
- po jakim przebiegu kontrolować luzy zaworów ?
- po jakim przebiegu zmieniać łańcuch rozrządu ?
- po jakim przebiegu zmieniać olej w skrzyni biegów ?
Oficjalna instrukcja nic o tym nie mówi, czyli wg. Renault te elementy są "dożywotnie" i się ich nie wymienia/nie kontroluje.
Ciekawi mnie jakie jest wasze zdanie na ten temat, zmieniacie rozrząd i olej w skrzyni, kontrolujecie luzy zaworowe ?
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2024-05-12, 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Ja w swojej Dacii olej w skrzyni zmienię po 5 latach lub 80k km, jeśli chodzi o rozrząd to łańcucha nie będę ruszał dopóki nie zacznie hałasować, no chyba że dobiję tym samochodem do 250k km i będę chciał dalej nim jeździć to wtedy zrobię profilaktyczną wymianę nawet jak nie będzie dawał żadnych objawów.
Najgorzej jest z tematem luzów bo producent nie przewiduje a w internecie nie udało mi się znaleźć informacji od kogoś kto sprawdzał te luzy i czy wymagały jakiejś regulacji.
Jak zrobię 100k km swoją Dacią i nie pojawią się do tego czasu jakieś wiarygodne informację w tej sprawie to pewnie sam sprawdzę te luzy u siebie żeby się przekonać czy wymagają regulacji.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1127 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-05-14, 07:26
Ja wymienię olej w skrzyni chyba na 100tys km - czyli pewnie w tym roku (choć ostatnio trochę mniej jeżdżę więc może początek przyszłego).
Łańcuch jest cicho - nie ruszam go zanim nie zacznie hałasować,
Luzy zaworowe to generalni największą niewiadomo; diagnosta w ASO twierdzi że nie zna przypadku konieczności regulacji, a diagnozował logany (taxi) które miały już nakręcone grubo powyżej 200tys. być może faktycznie realizowany przez komputer LPG jest jakiś wariator kąta wyprzedzenia zapłonu (a pewnie jest skoro na LPG mamy inna krzywa Nm i mocy) to wzmacniane zawory mogą być chronione. Lepiej żeby tak było, bo regulacja luzów nie jest podobno prosta (tania) w tym silniku. Inna sprawa że gdyby była potrzebna i problematyczna (kosztowna) to pewnie internet by już o tym pisał.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-05-14, 07:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3668 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-14, 09:14
W tych silnikach kontrola luzów a regulacja luzów to dwie zupełnie różne operacje o zupełnie innej skali pracy. Kontrola to demontaż pokrywy zaworów. Ewentualna regulacja luzu to wymiana "szklanki" a demontaż szklanek to demontaż wałków rozrządu a więc siłą rzeczy demontaż całej osłony rozrządu i zdjęcie łańcucha (a więc i jego wymiana wraz ze ślizgami i napinaczem)
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-05-14, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1723 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2024-05-15, 11:03
r70 napisał/a:
Demontaż wiąże się chyba z wymianą pokrywy która jest wykonana z tworzywa i jest przyklejona -więc też nie jest najtańszą opcją.
Jest z tworzywa i można ją wkleić spowrotem. Gorzej, że są w niej uszczelki w około świec i tych się nie da zakupić osobno.
Pokrywa to koszt około 300zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum