Czesc.
Pomozcie, bo nie wiem w czym problem tkwi- nie moge tego przeskoczyc. Wlaczylem inne rzeczy, ktore byly wylaczone jak HSA, mnostwo rzeczy w innych modulach, a tego zmienic w Sandero II z 2019 roku zmienic nie moge.
Mam iCar po bluetooth w wersji 3.0, w DDT po kliknieciu w activation by diag nic sie nie dzieje, wywala wiersze z bledna komenda itp, da sie zmienic tylko typ systemu- ustawilem na indirect TPMS, ale to polowa sukcesu, bo swieci kontrolka EKG i opona- jazda przyuczajaca nie dziala oczywiscie. W PyClip wywala jakis blad niezgodnosc po klikneciu w module UCH TMPS activating/programming.
Jak to wlaczyc- macie jakies typy, przypuszczenia?
Nie wiem, czy tu trzeba magika z jakims wybitnym sprzetem, aktywacji jakims urzadzeniem- jak do wzbudzania czujnikow w kolach, czy ja po prostu robie cos zle, w zlej kolejnosci, czy nie wlaczylem czegos w innych modulach... Instrukcje widzialem, robie zgodnie z nia i dupa- nie da sie zmienic na activation by diag.
Probowalem nawet zmienic w jakims oknie zapis wiersza TPMS Present SSSP z 0 na 1- wywalil od razu blad Eprom na wyswietlaczu.
Najchetniej bym podjechał do kogos z okolic Wro, kto by to ogarnal.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2024-06-14, 15:12
Pytanie nie jest prozaiczne, bo system pośredni jest wyłączony. Przy przekręceniu kluczyka kontrolka ciśnienia opon nie podświetla się, nie wykonuje testu. Nie działają też ekonianki, mimo zaznaczonej opcji "Z" Jak spuszcze ciśnienie w kole do 1 ATM, też można sobie jechać i nie zapali się. Próbuje jakkolwiek uruchomić ten system pośredni czy bezpośredni. Pytanie inne, czy jak samochód wyposażony jest w system pośredni, to ma na pokładzie odbiornik radiowy z czujników, czy brak?
czy jak samochód wyposażony jest w system pośredni, to ma na pokładzie odbiornik radiowy z czujników, czy brak?
Trudno powiedzieć jak mają inne pojazdy, ale Dacia na pewno tego nie dubluje: dane o ciśnieniu są zbierane z kół via ABS i nie ma niczego do czujników przy wentylu, nawet jeśli taki czujnik sobie dołożysz.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2024-06-14, 17:57
Ja to wszystko wiem... Nie działa pośredni i nie da się też uruchomić bezpośredniego. Na pośrednim nie mogę przeskoczyć tej pozycji acivate by diag, wywala error. Bezpośredni znowu nie potrafię przypisać czujników, bo mogę przerzucić koła z Logana żony jeszcze raz, bo sam z siebie ich nie czyta i nie zapisuje... Ogólnie wygląda to tak, jakby ten system był wyłączony, a jak coś się uda wzbudzić kontrolki na desce, to nawet 100km jazdy kalibracyjnej na systemie pośrednim nie spowoduje, że się nauczy i kontrolki zgasną- opona i EKG Moduł radiowy TPMS dobrze kojarzę, ze jest na wsporniku za licznikiem? Chyba potrzebuję kogoś, kto może zaprogramować wersję licznika, czy jakiegoś modułu z TPMS. To chyba nie jest wina DDT4Dacia, mam wersję 3.5.8, z bazą jak dobrze kojarzę do 2019, więc chyba obleci- nowszej nie widziałem na forum do pobrania.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2024-06-14, 18:58, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 945 Skąd: EL
Wysłany: 2024-06-14, 20:01 Re: TPMS
ex_perimental napisał/a:
a tego zmienic w Sandero II z 2019 roku zmienic nie moge.
Dużo słów, a sens gdzies się gubi. Rozumiem że chodzo o Sandero z 2019 r. Najpierw sprawdź czy Sandero ma fabrycznie nalepkę na drzwiach kierowcy - jesli jest, to system pośredni, z jesli nie - to bezpośredni. Myslę, że informacje o rozwiązaniu problemu aktyywacji fabrycznego tpms znajdziesz tutaj: https://forum.daciaklub.pl/viewtopic.php?p=1794289
O ile mogę zrozumieć to po jakiejś aktywacji zapalają Ci się kontrolki sygnalizujące nieprawidłowe ciśnienie w kołach, Tak? bo jeśli tak to te kontrolki kasuje się (przynajmniej w Loganie MCV II) manetką i przyciskiem przy kierownicy a nie jakąś jazdą kalibracyjną.. więc jeśli próbujesz je skasować tą jazdą to one same z siebie nie zgasną. Nie zgasną również jak masz nie prawidłowe ciśnienie na jednym kole z wybranej osi (przód, tył) bo wtedy mają być zapalone.
Moim zdaniem możesz mieć taką sytuację że po aktywacji 'system' wymaga potwierdzenia że ciśnienia są OK tj. po kontroli ciśnienia przez kierowcę należy skasować tym przyciskiem na manetce.
Nie wydaje mi się żeby system pośredni wymagał jakiejś kalibracji. Koła mają się kręcić równo w zakresie jakiejś tolerancji i wyjście poza zakres tolerancji uruchamia kontrolki – nie działa to w drugą stronę tj. powrót do tego zakresu tolerancji nie gasi kontrolek bez potwierdzenia od kierowcy – co wyklucza jakąś jazdę kalibracyjną
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3982 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-17, 09:44
Łukasz_M napisał/a:
... te kontrolki kasuje się (przynajmniej w Loganie MCV II) manetką i przyciskiem przy kierownicy a nie jakąś jazdą kalibracyjną..
Trzeba by uściślić. Owszem- nawet na postoju można niby wygasić kontrolki alarmowe resetując przyciskiem przy kierownicy, ale właściwy reset systemu pośredniego odbędzie się zawsze dopiero podczas jazdy. Dlaczego? Bo na postoju system pośredni nie otrzymuje przecież żadnych danych- nie wie czy ciśnienie w kołach jest równe, dowie się o tym dopiero gdy koła będą się obracać. Na postoju kontrolki wygasimy nawet bez powietrza w kole. Dlatego uważam, że system pośredni nie powinien w ogóle dać się resetować na postoju.
W każdym razie na podstawie moich doświadczeń reset na postoju wygaszał mi kontrolki, ale po rozpoczęciu jazdy i tak się one zapalały pomimo prawidłowego ciśnienia w kołach. Dlatego reset wykonuję już tylko w czasie jazdy, inaczej nie ma sensu, bo tylko w czasie jazdy system jest w stanie zweryfikować polecenie resetu z prawidłowymi obrotami kół.
No cóż nie jestem jakimś specem w tym temacie ledwo dwa razy przez ostatnie lata to kasowałem. Tyle że ja przynajmniej 2x na miesiąc podłączam kompresor zapobiegawczo. Za każdym kasowałem to na postoju i w sumie nigdzie później nie jechałem dalej niż 2km, ale nigdy nie musiałem poprawiać ani tego samego ani następnego dnia ani w ciągu nawet kwartału.Ten system pośredni wychwytuje różnicę ciśnienia pomiędzy kołami tej samej osi więc teoretycznie nawet jak koła są gorące to przy tym samym ciśnieniu nie powinno to mieć znaczenia że ciepłe. W końcu pewnie są podobnie rozgrzane. Taka moja teoria.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-06-17, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum