Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-05, 15:31
A mierzyłeś choćby orientacyjnie czy miałby szansę się zmieścić pomiędzy oparciami? Bo w poprzedniej generacji jest to raczej niemożliwe, nawet "na wcisk".
A poza tym zależy jak w nowych Sandero zamocowany jest fabryczny podłokietnik kierowcy- w poprzedniej generacji fabryczny podłokietnik montowany był w specjalnym, kształtowym otworze stelaża oparcia, którego to otworu nie miał fotel pasażera. A więc nawet gdyby dwa podłokietniki się mieściły i udało by się zdobyć identyczny podłokietnik w wersji od "anglika", to i tak nie dało się go osadzić w fotelu pasażera.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-01-05, 15:32, w całości zmieniany 1 raz
zastanawiam się nad alternatywnym rozwiązaniem nie mając pewności czy podczas montażu w oparciu pasażera na pewno nie będzie wtopy...
zdjęcie to propozycja nr 1
Zastanawiam się również by nie zlecić obszycie dobrej gąbki/pianki materiałem wraz z uchwytami do mocowania na fabryczny podłokietnik fotela kierowcy. Ponieważ mam automat nie muszę wachlować lewarkiem więc wyżej położone przedramię w stosunku do kierownicy zwiększy komfort podróżowania.
Najbardziej chciałby wytwór który swoim kształtem pozwoliłby osadzić nowy podłokietnik w miejsce na napoje....to jednak pewnie pieśń przyszłości....
Clipboard01.jpg
Plik ściągnięto 6446 raz(y) 37,56 KB
Ostatnio zmieniony przez uno0 2022-01-31, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-12, 13:38
Standardowy podłokietnik jest zintegrowany z fotelem kierowcy- wąski podłokietnik zamocowany z boku do oparcia fotela i jedynie podnoszony, przez co przesuwa się razem z fotelem jeżeli regulujemy położenie fotela. Coś jak np. w autobusach. W pakiecie komfort cały "tunel" pomiędzy fotelami jest podniesiony i zwieńczony szerokim podłokietnikiem, pod którym jest dodatkowo schowek. Taka wersja wymusza zamówienie automatycznego, elektrycznego hamulca postojowego. Czyli w uproszczeniu podłokietnik standardowy wisi na oparciu a opcjonalny stoi na tunelu. Co kto woli, ja akurat odwrotnie- dopłaciłbym za za ten mocowany do oparcia zamiast tego mebla między oparciami.
Zdjęcie tego standardowego ciężko znaleźć, więc zapodaję...
Przy zamawianiu też celowo zrezygnowałem z tego szerokiego (tym bardziej, że nie był dostępny ze standardowym hamulcem ręcznym, na którym mi zależało).
Jest generalnie OK. Chociaż wg mnie jest odrobinę za wąski i zbyt wysoko osadzony. Przy mocniejszym pochyleniu oparcia jest trochę niekomfortowo. Nie ma niezależnej regulacji kąta pochylenia podłokietnika jak to było w bardzo udanym akcesoryjnym do Sandero II.
Zmieniał ktoś standardowy podłokietnik na jakiś większy ? Tak żeby można było normalnie używać dźwigni do hamulca ręcznego ? Rozumiem że trzeba kupić razem ze schowkiem i przymocować jakoś do tunelu żeby to wszystko się jakoś trzymało ?
ja mam w swojej Sandrze I ten montowany do tunelu środkowego (taki sam jak na 1 stronie tematu kol. wox pokazał co i jak) i sobie chwalę. mam drugi taki w zapasie/na zbyciu
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
SirRaf, dobre pytanie. Chętnie bym taki w swoją Lodgy zapakował. Podpinam się więc pod pytanie - podejdzie pod ten fotele co są w D1FL czy Lodgy/Dokker po FL?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 283 Skąd: LU
Wysłany: 2023-10-16, 17:55
Nie chciało mi się czytać całego więc opowiem moją historię z podłokietnikiem - może komuś rozwieje wątpliwości a mnie moderator się nie czepi. Kiedyś chciałem mieć dwa podłokietniki - moje auto wyjechało z fabrycznym. Niestety pomysł umarł dlatego że nie znalazłem fotela z anglika. Używałem z radością mój fabryczny - wszędzie sytuacja ta sama - stałemu pasażerowi również podłokietnik kierowcy się podoba. Po tych kilku latach podłokietnik się zużył, a na wymianę dostępny był tylko akcesoryjny za ciękie euro w Rumuni. Po kilku miesiącach znalazłem w Polsce nowy, akcesoryjny, ze schowkiem i regulacją kąta nachylenia, montowany do boku fotela za niewielkie pieniądze. Kupiłem bez wachania. Jakie było moje zdziwienie gdy przystąpiłem do montażu. Do rzeczy:
Ważne: akcesoryjny podłokietnik w Lodgy/Dokker montuje się do stelaża fotela za pomocą dostarczonych, odpowiednio wyprofilowanych elementów z grubej blachy (do Dustera i Sandero te elementy są inne chociaż podłokietnik jest ten sam) oraz śrub które to przechodzą przez fabrycznie otwory montażowe. Żaden problem - w sumie z 20 minut dla lebiegi.
Fabryczny natomiast jest montowany do metalowego koszyczka z bardzo grubej blachy, który jest przyspawany do boku fotela. Zasłania on otwory montażowe dla podłokietników akcesoryjnych (tak proszę państwa - otwory są). Wymiana podłokietnika fabrycznego na akcesoryjny polegała przede wszystkim na wycięciu tego koszyczka (wyciąć to był koszmar - bo spawy i sam koszyczek okazały się dużo twardsze od materiału z którego wykonany jest stelaż fotela). Otwory montażowe odsłonięte, dziura w tapicerce pasuje idealnie.
Przy okazji: jeśli komuś zapadło się oparcie, boczek lub siedzisko - gąbka fotela opiera się na metalowej siatce; siatka ta połączona jest ze stelażem fotela za pomocą długich haczyków w kształcie litery C; haczyki wykonane są z dosyć cienkiego drutu i się łatwo urywają; dostęp do tych od oparcia w Lodgy bez stolików bardzo łatwy: wystarczy odpiąć z tyłu suwak, odgiąć materiał, a następnie odgiąć gąbkę; maks 5 minut roboty jak już wiadomo co i jak.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2023-10-16, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Czy są jakieś zamienniki fabrycznego podłokietnika do DD2?
Na ten moment nie interesują mnie inne wersje podłokietnika (większe itp.) tylko ten, który jest podpinany fabrycznie do fotela kierowcy.
Mam rozpruty podłokietnik i chcę go wymienić na nieuszkodzony. Ewentualnie jakiś fabryczny pokrowiec?
Widziałem takiego oferty, że są pokrowce szyte na miarę ale nie zdejmowałem jeszcze tego podłokietnika i nie wiem, czy w ogóle mozliwa jest wymiana samego materiału?
Czy ewentualnie pasują podłokietniki z innych modeli marki Dacia lub Renault?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-22, 07:55
Asymptota napisał/a:
Mam rozpruty podłokietnik i chcę go wymienić na nieuszkodzony. Ewentualnie jakiś fabryczny pokrowiec?
Wrzuć zdjęcie tego, co masz, bo tych mocowanych do oparcia było kilka modeli i nie jest pewne o jakim mówimy. Chodzi tu o rodzaj zawiasu.
Jeżeli rozpruty a nie rozdarty, to znaczy, że może tylko nić puściła i da się zszyć to, co jest? Tapicer?
A jeśli pokrowiec, to przecież zakłada się na to co jest bez zdejmowania uszkodzonego pokrycia...
Nie kontaktowałem się z tej sprawie z tym sklepem by dopytać, czy pasuje (wygląda podobnie) i czy to jest jakiś luźny, czy bardzo dopasowany pokrowiec.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3968 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-23, 08:57
Asymptota napisał/a:
Jest rozdarty. Jak trzeba więcej zdjęć to podrzucę jutro.
Faktycznie rozdarty i bardzo już zużyty. Na takie rozdarcie- po co wymieniać podłokietnik, rzeczywiście założyć pokrowiec i po sprawie.
Tyle, że ja bym wybrał pokrowiec z jakiejś eko-skóry- będzie to trwalsze i łatwe do utrzymania w czystości, ja mam też taki mały podłokietnik w Sandero2, ale właśnie fabrycznie w ekoskórze i po 6 latach nie widać żadnego zużycia materiału.
Skontaktuj się z wypróbowaną firmą DS-Motors Daniel Próchniewski: STRONA
Szyje bardzo dobre pokrowce na zamówienie, do Dacii też, do każdego modelu. Ma mnóstwo rodzajów materiałów. Podaj o co Ci chodzi, podaj że chodzi o taki cienki podłokietnik "kapitański" a najlepiej wyślij zdjęcie swojego podłokietnika i będzie cacy. Tylko tam przede wszystkim na pewno nie będzie szybko i nie za 23,90 zł...
Niestety strona www nie jest zbyt dopracowana- zdjęcia, wzory materiałów dostaniesz od niego na maila.
Ale jest mnóstwo zdjęć jego pokrowców z różnych Dacii na Facebooku: DS-Motors Polecam firmę- korzystałem dwukrotnie przy poprzednim samochodzie, jedyny minus to czas realizacji- kilka tygodni.
A tutaj tylko przykładowe wykonanie dla Dustera2:
DS-MOTORS_Pokrowce_Duster2.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 96,19 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-07-23, 09:26, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum