Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2024-08-29, 16:00 Duster Majkel'a cz. 2
Stało się.. Po 4 latach przerwy, po raz drugi kupiłem Dustera. Tym razem jest to 1.0 ECO-G
Pierwszy Duster i moje przygody z nim opisywałem kilka lat temu w tym wątku https://www.daciaklub.pl/...der=asc&start=0
Po sprzedaży Dustera nr 1 jeździłem niecałe 4 lata Mondeo Mk4 1.6 120KM zerkając na nowe Dustery trochę z łezką w oku, nie mogąc się nadziwić jak bardzo zmieniło się to auto.
Teraz przyszła kolej na kolejnego Dustera, już bez napędu 4x4, a w zamian tego z małym turbo i gazem. Nie chciałem najnowszego modelu ze względu na choroby wieku dziecięcego. Za to trafił się ten egzemplarz w wersji Journey z zapasów magazynowych.
Auto ma kilka dodatków jak np. pakiet offroad (dla mnie obowiązkowy), demontowany hak, chlapacze na tył, uchwyt na telefon przy nawiewach.
Jak dotąd przejechane 7500 km, oczywiście bez żadnych przygód.
IMG_20240624_174900.jpg Nowy uchwyt do telefonu
Plik ściągnięto 40 raz(y) 86,69 KB
IMG_20240602_194946.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 105,79 KB
IMG_20240602_195034.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 106,44 KB
IMG_20240602_201554.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 70,46 KB
IMG_20240616_174832.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 200,67 KB
IMG_20240616_174839.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 237,98 KB
IMG_20240616_174933.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 178,33 KB
Ostatnio zmieniony przez majkel 2024-08-29, 16:40, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-21, 10:38
Stereo napisał/a:
I serio nie negocjowałes za wychodzący model żadnego rabatu?
Za wychodzący model, to warto jeszcze dopłacić 😉
Serio- bo to zawsze najbardziej dopracowany i "wyleczony" rocznik. W przeciwieństwie do modelu wchodzącego...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-09-21, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
Mylisz się - najlepsze są sztuki z 2/3 do 4/5 cyklu życia modelu :D
Później linie wdrażają już w nowy model i zaczynają robić uproszczenia plus różne przejściowe kombinacje, a do tego wrzucają części których zostało im najwięcej, a są to zazwyczaj jakieś bazowe elementy, potanione wiązki, różnego rodzaju wdrażane uproszczenia ograniczające koszta produkcji lub utrudniające serwis :)
I tak, trochę się drocze, acz nie do końca - np końcówka produkcji mondeo MK4 była już wewnętrznie licznymi próbami wdrażania rozwiązań z mondeo MK5. Jednymi mniej, innymi bardziej udanymi, ale zazwyczaj idącymi w upraszczanie i eksperymenty, tak by ograniczyć liczbę niepewności w nowym modelu. I taki życiowy przykład - czujniki parkowania w MK4 miały osobne glosniki, ale w MK5 już używały systemu car audio i jeśli masz MK4 z 2014 roku i będziesz chciał zmienić radio na jakieś normalne (fabryka to padło) to pożegnaj się z dźwiękiem czujników. Byłem lata temu w wielu miejscach, nawet tych bardzo polecanych i utytułowanych i niestety - nikt nie mógł pomóc. Musiałbym dawać radio z MK5, które nijak nie pasuje, a nie chciałem kundlic auta. Wiele różnych części musisz zamawiać z VIN, bo jak się okazuje nie są typowe i potem jest zdziwienie, że niby silnik się zgadza, rok się zgadza, a części nie pasują ;)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-21, 12:17
Stereo napisał/a:
Wiele różnych części musisz zamawiać z VIN, bo jak się okazuje nie są typowe i potem jest zdziwienie, że niby silnik się zgadza, rok się zgadza, a części nie pasują ;)
No to przypadkiem się tak nie zapędzaj w Dacii- tu wiele rzeczy dobieranych po VIN okazuje się zupełnie nie takich, jak masz zamontowane w samochodzie. Choćby klocki, tarcze itp...
A co do generacji- okazuje się, że tzw. nowy model w Dacii na starcie jest ogołocony z podstawowych elementów komfortu, które w poprzedniej generacji po FL były oczywiste, choćby na podstawie Sandero- podświetlenie przycisków szyb, oświetlenie schowka, czy regulacja wysokości pasów. Fakt- masz całkiem nowe "bajery" związane z bezpieczeństwem czy komfortem, ale zabierają Ci podstawy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-09-21, 12:21, w całości zmieniany 2 razy
Spoko, tym nie mniej do mnie ta argumentacja nie trafiła i kupiłem nowy, na który dali mi 5.5% rabatu, więc myslalem, że te 2fl z placu to dają lekko z 10%.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2024-10-02, 11:04
Stereo napisał/a:
Spoko, tym nie mniej do mnie ta argumentacja nie trafiła i kupiłem nowy, na który dali mi 5.5% rabatu, więc myslalem, że te 2fl z placu to dają lekko z 10%.
Tyle samo dawali upustu. Jedynie na roczniki 23 dawali większe, ale to raczej oczywiste.
Szkoda , że do dacii nie wkładali lepszego diesla np 1.6dci (r9m) , 1.7dci jak w QQ2 polift lub 2.0dci , to już wogóle była maszyna komfortowa, oszczedna jak na rozmiary i nie do zajechania i szybka
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2025-05-04, 07:00
Zaraz minie rok od kupna i duster póki co sprawuje się dobrze, ale już patrzę za czymś innym ze względu na kilka irytujących mnie wad.
Pierwsza z nich i chyba najbardziej mnie irytująca to trzeszcząca deska rozdzielcza w okolicach zegarów i lewego głośnika w chłodniejsze dni i zimą. W serwisie mi wmawiali, że te auta tak mają w z grupy Renault, a tymczasem na forum tego problemu ze świecą szukać. Poprosiłem, aby podkleili mi licznik w miejscach styku z innymi elementami, ale oprócz porysowanego licznika przez serwis nic to kompletnie nie dało. Przyczynę upatruję w haku holowniczym.. ASO go montuje przed wydaniem auta więc może źle po prostu wszystko składają do kupy ? Tak głośno myślę tylko.
Druga wada to głośny stuk z prawej strony jak wyjeżdżam z garażu. Nic nie znaleźli w ASO. Przypuszczam, że jakiś plastik się przemieszcza na nierówności.
Trzecia to szarpanie na zimnym - problem znany i nie ma rozwiązania.
Czwarta to toporna skrzynia i na dodatek krótka jedynka i dwójka...
majkel,
Czyli mamy pierwszy 4 elemety, jakie mogą irytować w DD3
1. Trzeszcząca deska - jesteś pierwszy, kto to potwierdził
2. Głośny stuk z prawej strony jak wyjeżdżasz z garażu
3. Szarpanie na zimnym - tutaj pytanie, czy na LPG, czy na BP
4. Toporna skrzynia
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2025-05-10, 10:14
Killer King napisał/a:
majkel,
Czyli mamy pierwszy 4 elemety, jakie mogą irytować w DD3
1. Trzeszcząca deska - jesteś pierwszy, kto to potwierdził
2. Głośny stuk z prawej strony jak wyjeżdżasz z garażu
3. Szarpanie na zimnym - tutaj pytanie, czy na LPG, czy na BP
4. Toporna skrzynia
Tylko, że mam Dustera 2 FL, nie nowego. Szarpanie i na zimnym i na benzynie, bez różnicy.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2025-05-11, 05:50
r70 napisał/a:
Szarpie na zimnym na benzynie od za szybkiej jazdy na LPG.
Mój już od 60 tys nie szarpie
Podziel się rozwiązaniem tej zagadki.
Sugerujesz, że za szybko jeżdżę na LPG ? Brzmi niedorzecznie. Zwłaszcza w kontekście mojego spokojnego stylu jazdy..
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1360 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-11, 13:11
Za szybko przełącza się samochód po zimnym starcie z Pb na LPG. Tłumaczenie moją (i nie tylko moja) teorie wiele razy tu na forum. Trzeba dłużej jeździć na zimnym silniku. Ja często już jak kończę jazdę danego dnia, to przełączam się na Pb żeby na zimnym starcie, rano mieć pracę tylko na Pb. LPG zakładam jak silnik pracuje już na pewno bez ssania.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 7 razy Dołączył: 22 Sie 2015 Posty: 320 Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2025-05-11, 13:37
r70 napisał/a:
Za szybko przełącza się samochód po zimnym starcie z Pb na LPG. Tłumaczenie moją (i nie tylko moja) teorie wiele razy tu na forum. Trzeba dłużej jeździć na zimnym silniku. Ja często już jak kończę jazdę danego dnia, to przełączam się na Pb żeby na zimnym starcie, rano mieć pracę tylko na Pb. LPG zakładam jak silnik pracuje już na pewno bez ssania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum