DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero - skrzynia 5-biegowa.
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-26, 18:16   Sandero - skrzynia 5-biegowa.

Kupiłem nową Dacię Sandero z 5-biegową skrzynią. Czy przy wrzucaniu piątego biegu trzeba podnieść pierścień jak przy wrzucaniu wstecznego?
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-09-26, 18:24   

nie trzeba. Pierścień jest tylko dla biegu wstecznego.
 
mike22 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 27 Wrz 2024
Posty: 1
Skąd: Ustka
Wysłany: 2024-09-27, 07:32   

nie trzeba.
_________________
oyostepper.de sprzedaje online wysokiej jakości silniki krokowe.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 324
Skąd: Tychy
Wysłany: 2024-09-27, 11:30   

Piitubski, Pierścień podnosisz tylko przy włączaniu wstecznego biegu.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-27, 19:59   

Dzięki za odpowiedzi. Bo jak pierwszy raz wrzucałem piątkę, to jakieś dziwne opory wyczułem. A jak później wrzucałem z podnoszeniem pierścienia, to piątka wchodziła gładko.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-28, 15:40   

Dziś znowu przy wrzucaniu piątki bez podniesienia pierścienia wyczułem mechaniczny opór, którego nie ma gdy wrzucam piątkę z podniesieniem pierścienia. Niestety w instrukcji nic nie ma na ten temat.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-09-29, 07:19   

Czyli coś jest nie tak z Twoim samochodem, lepiej udać się do mechanika.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-29, 17:32   

Dziś bez odpalania samochodu wbijałem wszystkie biegi - skrzynia na początku działała opornie, potem lepiej. Mam nadzieję, że zmiany biegów będą z czasem płynniejsze.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-04, 18:20   

Rozruszałem skrzynię bez włączonego silnika - jest lepiej.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-06, 14:56   

Zauważyłem drgania drążka zmiany biegów przy nie rozgrzanym silniku. Czy ten typ tak ma?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-06, 20:53   

Lepiej sprawdź poduszki głównie skrzyni biegów . Od tego własnie moze by problem z wrzucaniem biegu czyli wybierakiem , ktory na wodzikach przez linki do gałki biegow, nie wchodzi w odpowiedni biegach i może być tez jak najbardziej powodem drgań.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-06, 21:22   

Jaka jest prędkość samochodu z 5biegową skrzynia przy 2000 obrotów na 4 i 5 biegów ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-10-06, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-07, 11:51   

Rozruszałem skrzynię i teraz piątka wchodzi normalnie. Te drgania drążka przy nie rozgrzanym silniku są głównie podczas przyspieszania. Skrzynia jest fajnie że stopniowana - długie przełożenia - piątkę wrzucam dopiero przy 90kmh. Przy 130kmh na piątce jest ok. 2800 obrotów.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-07, 12:02   

Piitubski napisał/a:
Rozruszałem skrzynię i teraz piątka wchodzi normalnie. Te drgania drążka przy nie rozgrzanym silniku są głównie podczas przyspieszania. Skrzynia jest fajnie że stopniowana - długie przełożenia - piątkę wrzucam dopiero przy 90kmh. Przy 130kmh na piątce jest ok. 2800 obrotów.

Super - 5tka w takim razie dłuższa niż 6tka w dusterze 2
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 678
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-10-07, 12:50   

Tu na filmie dobrze widać prędkości obrotowe na autostradzie:
https://youtu.be/fRMUfdAfIdA?t=694
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 120
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2024-10-14, 07:25   

Przełożenie super w porównaniu do mojej skrzyni, gdzie przy 90 km/h na piątce mam już 3000 obr/min
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-10-14, 10:01   

Krzywa momentu i jego wartość robią swoje
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 678
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-10-14, 14:17   

michal22 napisał/a:
Przełożenie super w porównaniu do mojej skrzyni, gdzie przy 90 km/h na piątce mam już 3000 obr/min

Co sprawia, że ta piątka i tak jest już sporym nadbiegiem, bo samochód nie jest w stanie dobić do obrotów mocy maksymalnej (73 KM przy 6300 obr/min), bo oznaczałoby to prędkość 189 km/h, przy której opory ruchu na płaskim bez wiatru wymagają już znacznie większej mocy niż 73 KM.
Ale ta piątka i tak już obniża hałas, spalanie i daje możliwość osiągnięcia prędkości maksymalnej większej niż katalogowa 158 km/h, gdy warunki na to pozwalają (z wiatrem, z góry).
Mogli dać najwyższe przełożenie tak, by dało się bez wiatru jechać "do końca skrzyni", czyli by prędkość maksymalna osiągana była przy obrotach mocy maksymalnej, i "zagęścić" stopniowanie skrzyni w środku. Takim biegiem jest tu w zasadzie obecnie czwórka.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne