DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.0 sce zapocony silnik od przodu
Autor Wiadomość
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2024-11-11, 22:13   1.0 sce zapocony silnik od przodu

Podczas wymiany oleju zauważyłem brudny i tłusty silnik pod spodem i z przodu. Wszystko zostało umyte gdzie tylko się dało sięgnąć z kanału.
Po dwóch tygodniach kontrola, która potwierdza, że jest jakiś wyciek/zapocenie.
Zanim auto trafi do warsztatu wrzucam zapytanie czy ktoś miał podobny problem?
Czujnik, chłodnica oleju?!

Dodaję zdjęcie poglądowe z oznaczeniem miejsca silnie zatłuszczonego.
Przebieg 68 kkm. Serwis olejowy co roku (8-10kkm). Jazda miejska.

(Kiedyś była usterka uszczelniacza koła pasowego - podobno liche części lub błąd montażu - ale wyciek był z boku silnika).

IMG_20241111_215323.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 95,91 KB

_________________

 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 126
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-11-13, 20:03   

Mam ten sam silnik, nie małem takiej sytuacji, ale patrząc na zdjęcie i zakreślone miejsce, to obstawiałbym czarny czujnik.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2024-11-14, 02:12   

Dziś auto wjechało na sprawdzenie.
Niestety nie dotarłem do końca demontażu kolektora ssącego z uwagi na brak dostępu do 3 śrub (zdjęcie). O ile jedną z nich próbowałem ruszyć przez otwór pomiędzy kanałami i gdyby nie awaria złączki giętej, to było by ok, to dwie "dolne" nie dawały możliwości dotarcia do nich. Pewnie demontaż pasa przedniego rozwiązałby sprawę ale to byłoby za dużo na dzisiejszy plan.

Także pozostało dokładne umycie (demontaż dolotu do filtra pozwolił na głębsze czyszczenie w okolicy czujnika oraz rozrusznika) i dalsza kontrola. Od wymiany oleju właściwe nie pojawił się dodatkowy wyciek/brud w miejscach umytych.

Na pewno nie był to wyciek spod korka czy filtra oleju, bo tam jest wzorowo czysto.

Czy jest to wyciek spod pokrywy zaworów która ma tendencje do odkształcania się, czy błąd montażu w postaci zbyt małej ilości uszczelnienia, to na chwilę obecną nie jest możliwe do weryfikacji. Wszystko umyte i złożone w całość. Trzy śruby od chłodniczki oleju lekko dociągnięte. Przy, okazji wymieniony płyn chłodzący i tu mógłbym powiedzieć, że 7 lat pomimo małego przebiegu zrobiło swoje (drobinki kamienia misce).

Jeżdżę dalej, obserwuję. Przy okazji wymiany płynu hamulcowego dam znać czy coś się dzieje.

IMG_20241114_014844.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 158,74 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2024-11-14, 02:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne