Witam, dzisiaj przytrafiła mi się przykra sprawa.
Mianowicie, podczas jazdy przestało działać wspomaganie, zapaliła się stosowna kontrolka. Po chwili zaczęło działać (więc to nie bezpiecznik) aby znowu się wyłączyć. Dzisiaj musiałem trochę pojeździć a co za tym idzie mam pewne obserwacje. Przy każdym uruchomieniu wspomaganie działa przez chwilę czasami dłużej, czasami włącza się samo w czasie jazdy.
Poruszałem wtyczkami od pompy ale to niczego nie zmienia.
Błagam o pomoc zdalną a może jest ktoś w Warszawie, Konstancinie, Piasecznie lub okolicach kto byłby w stanie zdiagnozować problem, nie przepadam za warsztatami a z tym raczej nie poradzę sobie sam.
Oczywiście mam na myśli w pełni komercyjną pomoc.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-03-09, 20:42
W pierwszej kolejności sprawdzić ilość płynu. Za mała ilość może powodować wyłączanie pompy.
Jeśli płynu jest dobrze, zrobić diagnostykę i może pokaże czy to błąd z pompy, czy błąd komunikacji.
Może to oczywiście oznaczać o kończącej się pompie niestety.
Zapomniałem dodać, że płynu jest trochę ponad stan. To pierwsze co sprawdziłem po raz pierwszy w tym egzemplarzu.
Zrobię diagnostykę tylko powiedz gdzie?
Sprawdzić:
- zasilanie +12 V przed zapłonem linii BP36 zespołu pompy wspomagania 186;
- masę MS zespołu pompy wspomagania 186;
- zasilanie +12 V po zapłonie linii AP23 zespołu pompy wspomagania 186.
W razie potrzeby naprawić wadliwe połączenia.
Jeśli usterka nadal występuje - wymienić moduł elektroniczny.
Pojawiają się konkrety.
Wczoraj nie drążyłem tematu bo był 13-ty.
Na linii BP36 bez kluczyka powinno być 12V a AP23 Po kluczyku powinno być 12V?
Zdradzisz gdzie znajdę takie opisy kodów błędów i może jakieś schematy?
Niestety nie znalazłem takiego normalnego zestawu do lodgy jak są do innych modeli, więc jak wyżej - można próbować sprawdzać w innych modelach, np II generacja logana/sandero powinna być w większości bardzo podobna, o ile nie wręcz identyczna.
Cześć. Pozwolę sobie na odkopanie tematu.
Mam podobny problem ze wspomaganiem. Tj. wspomaganie domyślnie przestało działać. Jedynie co to włącza się w losowych momentach. Na zegarach w momencie niedziałania wspomagania świeci się czerwona kierownica.
Problemy zaczęły się w momencie gdy padał mi stary akumulator. Na starym aku problemy były sporadyczne. Po wymianie niestety tylko się pogorszyło.
Wyłączenie zapłonu nic nie pomaga, podobnie odpięcie obu kostek od pompy.
W momencie nie działania pompy jest mocne 12V na przewodach zasilających pompę.
Po podłączeniu pyClipa w momencie gdy wspomaganie nie działa nie ma komunikacji z modułem wspomagania.
Gdy chwilowo wspomaganie jest komunikacja z modułem pompy jest i wyskakuje błąd taki jak u kolegi wyżej.
Wszystkie przekaźniki poprawiłem pod maską.
Bezpiecznik 24 w kabinie sprawdzony i jest ok.
Co mogę jeszcze zrobić żeby upewnić się ze problem jest z pompą\modułem pompy a nie np uch?
Gdzie znajdę drugi koniec przewodów sygnałowych dochodzących do pompy?
Jak mogę sprawdzić czy nie ma przerwy w okablowaniu sygnałowym?
Z góry dzięki za pomoc bo jedyne co mi przychodzi do głowy to zakup nowej kompy. Ale jak czytam może to nie być rozwiązaniem moich problemów.
niestety to nie jest kwestia płynu.
Jestem zdecydowany na wymianę pompy. Może ktoś mi podpowie czy wsadzenie pompy o innym numerze katalogowym (ale w ramach kompatybilności) może skutkować brakiem działania tejże lub jakieś problemy z komputerem?
Rozumiem , że chcesz włączyć z innej Dacii ? Sprawdz wtyczke i rozpiske pinow , jesli wszystkie beda te same połączenia z innym numerem OEM niż Twoja po schemacie elektrzycznym lub jesli wogole piny sa te same to to wg mnie powinna ta elektryczna dzialac
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum