Wysłany: 2021-04-30, 19:17 Dziwny dźwięk z silnika
Witam wszystkich ;)
Dzisiaj podczas jazdy pojawił sie dziwny dźwięk wydobywający się z okolic silnika. Nie wiem jak opisać ten dźwięk więc wrzucę filmik na YouTube. Usterka dość dziwna ponieważ pojawia się i ustępuje po chwili przez co trudno zdjagnozowac co to jest. Byłem u mechanika ale akurat w tym momencie wszystko wróciło do normy. To stukanie czy szuranie słychać raczej z lewej strony silnika (strona pasażera) i chyba w górnej części chociaż trudno to ocenić. Wciskanie sprzęgła nic nie zmienia więc raczej odpada. Jak mocniej przygazuje to czasem ustąpi i jest ok a czasem warczy jak stare dynamo w rowerze. Nie ma żadnych błędów silnika i nie stracił mocy. Benzyna czy lpg tak samo. Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
Przebieg 75kkm ale czy pasek powodowałby takie stukanie? Może to łańcuch rozrządu albo jakiś napinacz tego łańcucha o ile taki jest bo nie znam się na tych silnikach
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-30, 20:01
Pasek osprzętu, standardowy przebieg gdy zaczyna hałasować , lepiej wymienić zanim się rozleci.
Wymiana trudna bo brak napinacza i trzeba mieć przyrząd do założenia.
to nie pasek a raczej rolka napinacza paska, ewentualnie sam napinacz ma luz, zwiększa się stukanie z obrotem i stukot metaliczny.
Pasek jesli sie rozciaga nadmiernie to zaczyna piszczeć na wszelkich kołach czy to pasowych czy alternatora na przykład gdzie jest obciążany, a u Ciebie jest stuk metaliczny
Właśnie to stukanie nie pasuje mi do paska i nie zauważyłem żeby były jakieś wibracje na pasku co pewnie by wystąpiło przy uszkodzonej rolce. Wrzucę jeszcze filmik z odpalenia na zimnym silniku. Stukanie pojawiło się po jakiejś minucie i dźwięk dochodzi chyba z pod pokrywy zaworów
https://youtu.be/FSGL7nIiLfY
Na moje ucho to jest luźna jakaś część. Dźwięk zmienia się w zależności od obrotów. Może coś dotyka paska lub rolek? Jeżeli dźwięk jest u góry to może coś stuka o kolektor?
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Ostatnio zmieniony przez Hiszpan_JS 2021-05-01, 05:55, w całości zmieniany 1 raz
Pytanie . Czy ten silnik ma napinacz , czy nie .Czytam dwa sprzeczne wpisy .Jeśli jest to możliwe to zdemontuj pasek. I puść silnik na sucho bez osprzetu. Jest tez domowy sposób na lokalizacje dzwięków w silniku. Ale w dobie komputerów moze być smiesznie . Napisze jeśli trzeba bedzie.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-03, 20:21
W tym silniku w daciach nie ma napinacza a co za tym idzie i samym rolki napinacza. Dacia przyoszczędziła w motorze 1.6Sce i z oryginalnego nissanowskiego silnika HR16DE usunęła napinacz, rolkę oraz po jednym z wtryskiwaczy benzynowych na cylinder. Jaki przebieg ma auto? Według mnie puka coś w kolektorze dolotowym albo co gorsze zawory - jak widać jest LPG a zdarzały się przypadki, gdzie w tych silnikach LPG powodowało uszkodzenie silnika ( głowicy) już przy 40tyś km
Dzięki dudu$ czyli w moim bez gazu tez jest ta sama sytuacja. Czy trzeba jakoś sprawdzać naciąg paska , skoro samo sie nie dzieje. Przyznam , to mnie zaskoczyło.
Usterka zlokalizowania i udało się naprawić bez remontu silnika na szczęście ;) Przyczyną tego dziwnego stukania okazał się alternator a dokładniej posypały się łożyska ale przy okazji wymieniony też pasek i nowa pompa wody. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Bogdan75 2021-05-07, 16:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-05-07, 21:58
Bogdan75 napisał/a:
Usterka zlokalizowania i udało się naprawić bez remontu silnika na szczęście ;) Przyczyną tego dziwnego stukania okazał się alternator a dokładniej posypały się łożyska ale przy okazji wymieniony też pasek i nowa pompa wody. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam
kurczę 75 tys km i alternator do wymiany, trochę mało tych km nalatanych.
Auto jeździ głównie po mieście więc tu raczej czas pracy trzeba przełożyć na km. Bywa tak że w godzinę pokonam 10km stojąc w korkach a na trasie byłoby pewnie ze 100
Ja dodam lpg. które o wiele wiecej nagrzewa komorę silnika. Jak i oporządzenie . Spotykam sie z uszkodzeniami np. wyschnęcia izolacji cewek stojana rozrusznikow i alternatorów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-16, 11:20
Bogdan75 napisał/a:
Właśnie to stukanie nie pasuje mi do paska i nie zauważyłem żeby były jakieś wibracje na pasku co pewnie by wystąpiło przy uszkodzonej rolce. Wrzucę jeszcze filmik z odpalenia na zimnym silniku. Stukanie pojawiło się po jakiejś minucie i dźwięk dochodzi chyba z pod pokrywy zaworów
https://youtu.be/FSGL7nIiLfY
Dziękuję za ten filmik, pomógł mi zidentyfikować problem. Miałem dokładnie takie same objawy z tym, ze u mnie przebieg jest około 140tys. Wymiana alternatora rozwiązała problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum