Wysłany: 2024-12-10, 12:18 Jaki silnik do Joggera? 1.0 eco-g czy hybryda
Cześć, przymierzam się do kupna Joggera i o ile wcześniej byłem nastawiony na 100% na LPG, to czytając trochę w internecie zacząłem mocniej zastanawiać się nad hybrydą. Możecie napisać ile palą Wam te samochody przy prędkościach 130-140? I jak sprawuje się ten automat?
Zaczynając od tego posta, dalej w ciągu tematu jest spis spalania z ponad 6000 km. Niestety nie jeżdżę non-stop 120-140 km/h więc nie umiem odp. Ale przy trybie mieszanym z częściowo drogami szybkiego ruchu wyniki już są.
Jeżeli chcesz z takimi prędkościami jeździć to LPG będzie jednak sporo tańsze. Zalety hybrydy, na autostradzie właściwie są nie do wykorzystania, przy tych prędkościach.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2024-12-15, 11:47
Też mam podobny dylemat jeśli chodzi o Dustera. Początkowo miała to być hybryda z automatem, bo chciałem automat (niestety w innych wersjach brak). Teraz jednak skłaniam się ku miękkiej hybrydzie TCe130 z manualem. Jeszcze nie jeździłem żadnym z nich, ale śledzę opinie w necie i rzeczywiście do jazdy wokół komina hybryda jest ok. Obawiam się jednak zachowania 90-cio konnego silnika w warunkach autostradowych. Tutaj silnik elektryczny jest raczej nieprzydatny, a z opisów wynika, że jednostka spalinowa pracuje na wysokich obrotach generując hałas i przy tym duże spalanie bo musi także doładować elektrykę. W manualu wrzucę 6 bieg i trzymam ok. 3 tyś obr. przy prędkości 120-130km/h.
Mam co prawda Sandero III 1,0 LPG ale mam świeże porównanie dot. spalania ponieważ tankowałem zaraz po całej trasie autostradowej.
Trasy czysto autostradowe 130-140 km/h to ok. 8,2 l gazu. Jazda poza miastem z prędkościami poniżej 100 (tak 70-90 km/h) to od razu 2- 2,2 litra mniej. W mieście trudno powiedzieć bo to zależy od warunków drogowych ale bywa 7,6 ale też 9,2 litra/100. Mam zawsze włączoną klimatyzację automatyczną i podróżuję sam lub z pasażerem.
Jeśli poruszasz się głównie z prędkością powyżej 100 km/h to LPG jednak może być opłacalny.
U mnie jednak miasto przeważa i też w przyszłości pomyślę nad hybrydą - wszystko zależy od cen gazu za kilka lat.
Rozważ też fakt, że cena auta z LPG jest niższa niż hybrydy. Więc na start oszczędzasz mimo wyższych kosztów przeglądu i dod. czynności serwisowych.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2024-12-15, 13:47, w całości zmieniany 1 raz
Wersja LPG, w 2-4 osoby na autostradzie przy 120-130km/h, zwykle na tempomacie + czasami przyspieszenie, żeby wyprzedzić tira czy wolniejszą osobówkę i komputer pokazuje nieprzerwanie 9-10L/100km.
Zjazd na drogi mniejszej rangi powoduje spadek średniego spalania do 7,5-8L/100km.
Licznik restartuję przy każdym tankowaniu, robiąc trasy po 400-600km.
Gdzieś czytałem, że komputer przekłamuje zawyżając te wartości, ale nie liczyłem spalania przy dystrybutorze.
BLACHA_997, wspomniany silnik 130TCe ma bezpośredni wtrysk paliwa, dwumasę filtr GPF więc w sumie tak jak być kupił Diesla, acha ma też trzy cylindry.
Już chyba nie ma nowych aut bez filtra spalin i fabryczny LPG z GPF na pewno się nie wyklucza. Co do koła dwumasowego to się nie wypowiem (nie wiem czy jest np. w dwusprzęgłowych automatach albo w tych "kłowych"), ale znam jednego takiego, który się zdziwił, bo myślał, że w najprostszym Audi A4 z 2002 r. go nie było
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 811 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2024-12-15, 16:42
MartinezTychy napisał/a:
BLACHA_997, wspomniany silnik 130TCe ma bezpośredni wtrysk paliwa, dwumasę filtr GPF więc w sumie tak jak być kupił Diesla, acha ma też trzy cylindry.
Nic o dwumasie nie słyszałem. Jeśli to prawda, szala znowu powędrowała w kierunku hybrydy. To że trzy cylindry to tak - wiem. Ten silnik montowany jest w hybrydach Renówek i ponoć w tym układzie sprawdza się bo ma więcej mocy.
W trzycylindrówkach jest dwumasa, ale nie słyszałem o problemach z nią. To dość trwały element w benzynowych jednostkach.
Dacia Sandero III, mam taką, z silnikiem 1.0 90Tce, nie jest demonem autostradowym, ale da sie całkiem szybko tym poruszać. Jadąc 130km/h, mam spalanie 6.1-6.3, ale juz przy 140, wzrasta powyzej 7/100.
Porównywałem zwykłe Sandero i Stepway, pod względem jazdy autostradowej i niestety relingi w stepway, hałasują przy dużych prędkościach. No jest głośniej, a Jogger takie relingi ma.
Jeśli chodzi o hałas silnika, to przy 6 biegowej skrzyni, przy dużych prędkościach, nie jest dokuczliwy i nawet jest porównywalny z Mini One, z klasy premium. Inne auta z segmentu B, nie są pod względem silnika lepiej wyciszone.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2024-12-15, 19:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 61 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-12-15, 20:47
Przy jeździe 130-140 kmh hybryda nic nie daje bo bateria wyjedzie się w minutę.
Ja mam elektryka i spalinowe ale hybrydy bym nie kupił - to niepotrzebna komplikacja bo nadal masz silnik spalinowy z wszystkimi jego wadami i do tego układ elektryczny że wszystkimi jego wadami. To jest nadmierna komplikacja. Ja bym brał LPG - masz jeden silnik który działa cały czas a nie jest odpalany i wylaczany co chwilę. Poza tym masz fabryczne LPG z pełną gwarancją producenta. Wolę elektryki bo mają prosty układ napędowy bez olejów, sprzęgła, UPG, zapłonu itp.
Hybrydy, usuwają część wad silników spalinowych i maja mniej wad napędów elektrycznych. Hybryda jak najbardziej się sprawdza w mieście i innych trybach, ale w jeździe autostradowej, nie pomaga zbyt wiele, a jednak kosztuje.
Stuknęło mi właśnie 7000 km Jogger Hybrid 140. Właśnie przejechałem trasę z nizin w Tatry i z powrotem w 4 dorosłe osoby i z pełnym bagażnikiem. Zero jakiegokolwiek problemu z wyprzedzaniem, startem w górę, włączaniem się do ruchu. A do ruszania z miejsca to podejście mają tylko elektryki. Już to pisałem na forum 1.0 ECO-G z tłumkiem z tyłu (Duster2) jest super napędem. Ale jak się go porówna do Hybrid 140 w płynności i przyjemności prowadzenia oraz jakim momentem się dysponuje od 0 km/h to ... tylko jazdy próbne tymi napędami są w stanie danej osobie odpowiedzieć co wybrać. Dopiero w przyszłe lato będę mógł odp. na pytanie o to ile realnie spala załadowana hybryda w jeździe głównie autostradowej (wyjazd na Węgry i z powrotem). Ale już dziś mogę odpowiedzieć, że akumulator i odzysk energii ze zwalniania (np. z górki, a nie tylko z hamowania) oraz równoczesne napędzanie kół i ładowanie akumulatora trakcyjnego sprawdzają się w każdych warunkach. Choć najmniej na autostradzie, to również tam jest zysk z wyłączania silnika spalinowego.
BLACHA_997 napisał/a:
Ten silnik montowany jest w hybrydach Renówek i ponoć w tym układzie sprawdza się bo ma więcej mocy.
Ja mam tylko taki dylemat wewnętrzny ... jak wpływa na turbo gaszenie silnika gdy jest ono gorące. Wiem, że są jakieś pompy elektryczne oleju i chłodniczki ... ale jednak. Być może dlatego w Bigsterze jako nowość w grupie pojawi się 1.8 Hybrid - do tych aut w których 1.6 jest za słabe.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-12-16, 20:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-16, 20:42
Hybryda daje na pewno większą płynność jazdy w większości sytuacji; skrzynia automatyczna, duży moment dostępny od samego startu - ja pod względem relaksacyjnej jazdy wybrałbym na pewno hybrydę.
Tylko: 1. Różnica w cenie zakupu pozwalająca na pokonanie pewnie 100.000km na LPG; 2. skomplikowanie konstrukcji a nie wiem jak długo będę samochodem jeździł; 3. Redukcja wspomagania elektrycznego wraz ze starzeniem i zużywaniem się aku trakcyjnego, oraz koszt jego ewentualnej wymiany odpychają mnie od tego fascynującego mnie napędu ;) Wprawdzie w LPG też mam obawy czy w końcu gaz nie wykończy zaworów i głowicy, ale nowy (niewiele używany) kompletny silnik kosztuje niewiele w porównaniu z serwisem aku albo skrzyni biegów w hybrydzie ;)
Ale jak się kupuje samochód nie zastanawiając nad wydawaną kwotą, na tyle lat ile będzie gwarancji i bez troski o cenę odsprzedaży, to brać hybrydę ;) Ale przy takim założeniu po co dacię i po co w ogóle myśleć o kosztach podróży ? ;)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-12-16, 20:50
Fajny Poldon, ja od dłuższego czasu na takiego choruję, gdybym miał teraz luźne 10 tyś. zł i trzecie miejsce w garażu z chęcią kupił bym takiego Poloneza i to właśnie Plusa z tym, że wolał bym Atu lub Kombi. Sąsiad ma takie zwykłe Caro Plus z przebiegiem 200 tyś. km po taxi, coś tam je trochę boli ale na spotkania fanów marki i miłośników polskiej jak i starej motoryzacji w okolicy Warszawy dojeżdża bez problemu. Dla mnie Polonez jest autem które można śmiało porównać choćby do Dustera. Albo się je kocha albo nie nawiedzi, był tani, budżetowy, miał słabe silniki, słabe wyposażenie, fatalną jakość wykonania a jednak znajdował nabywców i do dnia dzisiejszego znajduje dosłownie jak Dacii
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2024-12-16, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Ale jak się kupuje samochód nie zastanawiając nad wydawaną kwotą, na tyle lat ile będzie gwarancji i bez troski o cenę odsprzedaży, to brać hybrydę ;) Ale przy takim założeniu po co dacię i po co w ogóle myśleć o kosztach podróży ? ;)
Pytaniem otwartym pozostaje czy ceny LPG nie wzrosną za te kilka lat a ceny ogniw do baterii spadną ...
r70 napisał/a:
Wprawdzie w LPG też mam obawy czy w końcu gaz nie wykończy zaworów i głowicy
"Szklanki" przy wymianie w 1.0 ECO-G gdy chce się tym autem jeździć np. do 300 000 km to zdaje się niemały koszt ...
dudu$ napisał/a:
Dla mnie Polonez jest autem które można śmiało porównać choćby do Dustera. Albo się je kocha albo nie nawiedzi, był tani, budżetowy, miał słabe silniki, słabe wyposażenie, fatalną jakość wykonania a jednak znajdował nabywców i do dnia dzisiejszego znajduje dosłownie jak Dacii
Ale za to ta karoseria podobno od Giugiaro ... na owe czasy nowoczesna, bezpieczna i opływowa!
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-12-16, 21:11, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-16, 21:59
tomkasz napisał/a:
"Szklanki" przy wymianie w 1.0 ECO-G gdy chce się tym autem jeździć np. do 300 000 km to zdaje się niemały koszt ...
Dlatego spoglądałem raczej na silniki z rozbitków -sa relatywnie tanie. Kompletny silnik można mieć za 3-4ys.
Sugeruje to że raczej nie trzeba ich często wymieniać ;)
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2024-12-19, 07:51
Ja podchodzę bardziej pragmatycznie. Auto jest narzędziem i ma jeździć. Uważam że kupowanie auta po to aby zakłuć w oczy sąsiadowi jest głupie. Inną sprawą jest kupowanie auta ze względu na swoje marzenia i wyobrażenia bo wtedy takie rzeczy jak koszt zakupu czy praktyczność stają się wręcz nie istotne.
Różnica w cenie między hybrydą a lpg jest tak duża, że zakup hybrydy jest ekonomicznie nie uzasadniony. Niestety ludzie zapominają że ta różnica w cenie auta to tak nie jest koszt paliwa który się zamortuzyje, tylko róznica w spalaniu między jednym napędem a drugim. I o dziwo (pomimo niesamowitej promocji hybryd) może się okazać że hybryda nigdy nie zamortyzuje róznicy w zakupie, nawet biorąc pod uwagę wyższe koszty serwisowania.
Mi auto pali około 10-11 litrów, a ostanio nawet nie dojeżdzam pełnego obwodu komina :D.
A przy obecnej cenie LPG i Pb koszt przejechania 100km jest mocno zbliżony.
Na krajówkach, przy dobrej jakości LPG, można spokojnie zejść do około 6 litrów.
Fakt - autu brakuje trochę mocy (i tak jest lepiej niż w Lodgy Sce).
Hałas jest zdecydowanie mniejszy niż w Lodgy.
Bardzo żałuję że nie ma automatu z LPG.
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 61 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-12-19, 10:00
Z "moim" praktycznym podejściem to ani hybrydy ani automatu - jedno i drugie będzie dobre do pierwszej awarii.
LPG z manualem 6 biegowym to wszystko czego mi potrzeba.
No i elektryk do jazdy na codzien wokół komina
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-19, 16:58
Black Dusty napisał/a:
masterczerwi napisał/a:
zakup hybrydy jest ekonomicznie nie uzasadniony.
Zakup jest uzasadniony ze względu na automat i lepsze parametry jazdy (mocy).
To może być uzasadnienie, ale na pewno nie ekonomiczne. Poza tym z tą mocą to bym nie szalał - na trasie, na długich podjazdach w górach, może się okazać że to jednak 1.0LPG ma więcej mocy i lepiej daje radę - w sposób stały ma więcej mocy, więcej momentu obrotowego w szerszym zakresie obrotów i jest zauważalnie lżejszy. Także ta moc w hybrydzie to jest albo jej nie ma. Jeśli rajcuje Cię ściganie spod świateł to na pewno hybryda ruszając z elektrycznym napędem jest sprawniejsza.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-12-19, 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-02-03, 11:07
Nowa hybryda 1.8 155 (a w BigSterze rzeczywiste 161KM) która niebawem zastąpi 1.6 Hybrid 140 trochę zmienia sytuację LPG - Hybryda. Mianowicie nowy silnik spalinowy mając naprawdę spory moment obrotowy - 172Nm (zamiast 146Nm) już przy 3000obr. (zamiast o ile pamięt 4000obr.) i 112KM zamiast 94KM (jeśli dobrze pamiętam, producent podawał że dzięki przeciętnie o 1500obr obniżono efektywnie wykorzystywane prędkości obrotowe silnika spalinowego - olbrzymia różnica bo np. na autostradzie może to być 3000 zamiast 4500), do tego informacje o WLTP dla wysokich i bardzo wysokich prędkościach w BigSterze, w stosunku do informacji o WLPT z Dustera 3 w hybrydzioe, pozwalają przypuszczać że nowa hybryda będzie na autostradzie całkiem oszczędna, Podejrzewam że koszt przejazdu może być porównywalny z kosztem jazdy na LPG przy obecnych cenach obu paliw. Różnica w cenie będzie więc podatkiem za komfort, automatyczną skrzynię i dodatkową moc.
Oczywiście niewiadomą jak na razie np. wtrysk bezpośredni - nagary, rozcieńczanie oleju paliwem itp ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-02-03, 11:10, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-02-03, 12:15
Też to czytałem ale gdzie indziej. Na razie to reklama firmowa. Poczekajmy aż ktoś zacznie tym jeździć. Wiadomo że do większej kolubryny trzeba silnik mocniejszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum