Marka: Dacia
Model: Logan III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 10 Sie 2021 Posty: 18 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-12-17, 10:09 Dacia Logan III - reflektory dalekosiężne
Chcę do samochodu Dacia Logan III 2021 r zamontować reflektory dalekosiężne Osram FX250-CB Gen 2 i nie wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się, że cześć elektryczna będzie dla mnie łatwiejsza niż montaż.
Chciałbym, aby reflektory były zamontowane w grillu, możliwie jak najwyżej oraz aby nie wystawały zbytnio z grilla. Montował ktoś już jakiekolwiek reflektory w tym modelu? Jakieś rady? Widziałem film z demontażu grilla i trochę mnie to przeraża, najchętniej wyciąłbym żebra z grilla bez demontażu. Zna ktoś jakiś warsztat w Krakowie lub okolicach Krakowa i Miechowa, który by się podjął tego zadania w rozsądnej cenie?
W załączeniu schemat reflektora wraz z wymiarami oraz częściami montażowymi, które są w zestawie, poglądowe zdjęcie samochodu z wybranym miejscem montażu.
A czy mają homologację wydane w Polsce? Bo w innych państwach mogą być honorowane a w Polsce już nie...
Tak samo jest z żarówkami LED H4 czy H7, że można je używać np w Niemczech a w Polsce nie...
To jest ważne, bo nawet nieużywane i zamontowane reflektory dalekosiężne Osram FX250-CB Gen 2 mogą być przyczyną zatrzymania dowodu rejestracyjnego w razie kontroli drogowej czy podczas przeglądu technicznego w SKP....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Logan III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 10 Sie 2021 Posty: 18 Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-12-17, 12:59
Mogą być używane w Polsce, co prawda jest homologacja E4 - Holandia, jednak można używać ich w każdym kraju, który ratyfikował stosowny traktat. Z żarówkami led jest trochę inna bajka, bo homologacja została wydana na reflektor + konkretne źródło światła, czyli np. żarówkę H7/H4. Gdyby homologacja została wydana na reflektor z żarówką led, wtedy podejrzewam, że rozwiązanie takie byłoby legalne, ale chyba nie ma jeszcze opracowanych żadnych norm, które muszą spełniać żarówki H7/H4 LED.
Mogą być używane w Polsce, co prawda jest homologacja E4 - Holandia, jednak można używać ich w każdym kraju, który ratyfikował stosowny traktat.
Nie ma żadnego "traktatu", jest rozporządzenie 2018/858 w/s homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych oraz regulacje krajowe (w PL jest to ustawa o systemach homologacji pojazdów), a do tego sterta dokumentów "elementowych", tj. regulaminów EKG ONZ określających zasady homologacji poszczególnych części (oświetlenia, hamulców, zderzaków, foteli, etc.). Zasadniczo masz dwa podstawowe pojęcia: „homologacja typu UE” oraz
„krajowa homologacja typu”, które mogą być udzielone na pojazd, ale też jego układ, komponent, itd. Jak łatwo się domyślać homologacja krajowa dotyczy tylko tego kraju, w którym wyrób został homologowany.
I teraz zaczyna się karuzela: określony pojazd, a także jego komponent może mieć homologację UE, ale może też mieć homologację krajową (tak jest np. w sytuacji, kiedy określony model możesz kupić w DE czy FR, ale nie w PL). Producenci części oryginalnych i "oryginalnych zamienników" też zwykle starają się uzyskać homologację UE -- bo jest im prościej mieć jeden produkt na wszystkie rynki. Ale mniejsi producenci, w tym producenci "dodatkowych gadżetów" wcale nie muszą tak robić, ponieważ zwykle skupiają się na lokalnym rynku i uzyskują dopuszczenie tylko u siebie.
Dodam, że na to wszystko nie ma wpływu zasada wspólnego rynku: taki towar wolno sprzedawać, wolno kupować -- co najwyżej nie będzie wolno go montować jako wyposażenia pojazdu.
Dlatego też informację, że komponent ma homologację jakiegoś kraju należy rozumieć dosłownie: w tym kraju wszystko jest OK. Nie ma też przeszkód, jeśli producent uzyskał homologację typu UE w określonym kraju -- skoro ona jest UE, to działa w UE.
Ale jeśli to jest tylko homologacja krajowa -- np. niderlandzka -- to poległ w butach.
DarkWanderer napisał/a:
chyba nie ma jeszcze opracowanych żadnych norm, które muszą spełniać żarówki H7/H4 LED.
Masz co najmniej dwa takie dokumenty:
- Regulamin EKG ONZ nr 48 - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do rozmieszczenia urządzeń oświetlenia i sygnalizacji świetlnej -- który określa m.in. zasady homologacji modułów LED i zastępczego źródła światła LED
- Regulamin EKG ONZ nr 148 - Jednolite przepisy dotyczące homologacji urządzeń sygnalizacji świetlnej (świateł) w pojazdach o napędzie silnikowym i ich przyczepach -- tu jest m.in. zdanie, iż "w przypadku gdy światło uzyskało homologację na zastosowanie zamiennika LED źródła światła, [musi być opatrzone oznaczeniem wskazującym] również kategorię lub kategorie zastępczych źródeł światła LED".
Ostatnio zmieniony przez defunk 2024-12-17, 13:43, w całości zmieniany 1 raz
Homologacja może i jest jest czeska, ale w tym sensie, że zapewne producent uzyskał ją w Czeskiej Republice -- ale jeśli ta homologacja byłaby tylko krajowa, to nic z tego by nie było.
Cytat:
Jeśli jako producent nowego typu przedmiotu wyposażenia lub części uzyskałeś świadectwo homologacji typu UE w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, nie musisz przeprowadzać procedury homologacji w Polsce.
Nie musisz występować o świadectwo homologacji typu ONZ w Polsce, jeśli na dany typ przedmiotu wyposażenia lub części zostało już wydane świadectwo homologacji typu UE albo świadectwo homologacji typu ONZ.
Uzyskaj świadectwo homologacji typu przedmiotu wyposażenia lub części pojazdu -- link (detale na stronie TDT ).
Wysłany: 2024-12-17, 19:32 Re: Dacia Logan III - reflektory dalekosiężne
DarkWanderer napisał/a:
Chcę do samochodu Dacia Logan III 2021 r zamontować reflektory dalekosiężne Osram FX250-CB Gen 2 i nie wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się, że cześć elektryczna będzie dla mnie łatwiejsza niż montaż.
Chciałbym, aby reflektory były zamontowane w grillu, możliwie jak najwyżej oraz aby nie wystawały zbytnio z grilla. Montował ktoś już jakiekolwiek reflektory w tym modelu? Jakieś rady? Widziałem film z demontażu grilla i trochę mnie to przeraża, najchętniej wyciąłbym żebra z grilla bez demontażu. Zna ktoś jakiś warsztat w Krakowie lub okolicach Krakowa i Miechowa, który by się podjął tego zadania w rozsądnej cenie?
W załączeniu schemat reflektora wraz z wymiarami oraz częściami montażowymi, które są w zestawie, poglądowe zdjęcie samochodu z wybranym miejscem montażu.
Musisz przerobić uciąć wtyczkę i połączyć z przewodami lampy, albo dorobić końcówkę do lampy.
To jest banalnie proste. Ja podłączyłem to do Citroena w 2 minuty, a montaż troszkę dłużej.
Ja mam ledbara z Juli,z jedną homologacją. Cała reszta legal: Podłączone do długich, zgadza się liczba referencyjna. Czyli nie spełnia kryteriów legalności... Cała reszta legal: Podłączone do długich, zgadza się liczba referencyjna. To i tak świeci zasadniczo wtedy, kiedy nic nie jedzie z na przeciwka.
Komfort i jasność - to jest kosmos z porównaniu do normalnych " długich ". Nie rozumiem, dlaczego świat, tak z tym walczy, kiedy to poprawia bezpieczeństwo.
Żarówka led to inny problem- reflektor nie jest homologowany, na taką żarówkę.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-17, 21:44
Skąd ten pomysł że walczy ? Wystarczy zainstalować zgodnie z wymaganiami technicznymi homologowane lampy. Dobrej klasy przeżyją samochód, lampy Philipsa DRL które założyłem do Logana jeżdżą już 15 rok bezawaryjnie. Nie montujcie jakiegoś badziewia z alliexpress.
Belka ma podwójną homologację 2 x 30, a światełka mają po 17,5, więc mieszczę się, na legalu, w 100.
Poprosiłem Panią z Philipsa o przysłanie mi dokumentów legalizacyjnych, a sam ściągnąłem sobie ustawę o wyposażeniu pojazdów. To wszystko wydrukowane wożę ze sobą.
Na focie założona tymczasowo, na wyjazd w góry. Aby nic nie rzeźbić wykorzystałem zestaw montażowy z Juli + profil aluminiowy z Castoramy. Profil dlatego, że łapy do lampy są szersze niż uchwyt montażowy, podtablicowy z Juli. Będę dokupywał uchwyty, oryginalne na tył, co spowoduje wyrzucenie listwy aluminiowej.
DrOzda napisał/a:
Skąd ten pomysł że walczy ?
Długie światłą same w sobie i tak muszą był wyłączone, przy mijaniu, bo oślepiają, więc dla mnie nie ma różnicy, czy ma homologację, czy nie. Dałbym po ryju tym co zalegalizowali automatyczne długie, automatyczne mijania i ledy w Volvach ciężarówkach ( szczególnie ). Jedziesz we mgle i taki pacan jedzie na mijaniu, albo napierdziela długimi, bo on ma automat...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum