Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Paź 2022 Posty: 19 Skąd: Polska
Wysłany: 2024-12-06, 11:59
gregory1976 napisał/a:
(rodzina 2+3, wyrośnięte nastolatki :) ), trzeba mieć świadomość, że to tak na prawdę Sandero rozciągnięte wzdłuż (niestety nie wszerz :) ).
Dlatego ja będąc w tej samej sytuacji 2+3 kupiłem wersję 7 osobową. Niewiele droższa, a w trzecim rzędzie jest dosyć komfortowo nawet dla dorosłego. Ja przesiadałem się z większego auta forda mondeo kombi i mierzyłem miarką jogger jest w 2-gim rzędzie 10 cm węższy. Dlatego środkowego miejsca w 2-gim rzędzie nie używamy, a z 3-ego rzędu usuwam jeden fotel i mam pół bagażnika wolne co wystarcza do codziennego użytkowania, a na dłuższe wyjazdy używamy box-a dachowego.
Zjechałem tym samochodem kawał Europy: zaliczyliśmy Francję, Hiszpanię, Holandię, Belgię, Włochy, Chorwację, 1200 km w jeden dzień to nie problem. Wersja tylko benzynowa. Niecałe 2 lata i 32 tys przebiegu. Na razie nie zawiódł. Samochód ma sporo drobnych niedogodności, ale jako rodzic rodziny wielodzietnej do niedogodności jestem przyzwyczajony. Chociaż wykazuje 2 niepokojące objawy nadchodzących uszkodzeń sugerujące większe koszty napraw w niedalekiej przyszłości.
Spalanie w 5 osób bez bagaży ok. 6,1 ,z boxem dachowym i pełnym obciążeniem bagażami i 5 os w okolicach 6,3 , z 2 rowerami na dachu ponad 6,5, z małym obciążeniem w 3 osoby na trasie nawet zszedł na 5,9. Jeżdżę spokojnie, bez pałowania, bez szaleństw.
Spalanie jest trochę dziwne, tj. przyzwyczajony do wolnossącego benzyniaka mondeo myślałem że im wyższy bieg i niższe obroty tym będzie niższe spalanie. W tym aucie tak nie jest. Np przy tej samej prędkości ok. 110km.h jazda na 6-tym biegu i niższych obrotach daje wyraźnie wyższe spalanie niż jazda na 5-tym biegu i wyższych obrotach. Musiałem się przestawić mentalnie do tej sytuacji i już rzadko kiedy wbijam 6-ty bieg.
Ostatnio zmieniony przez Hamal99 2024-12-06, 12:13, w całości zmieniany 2 razy
Spalanie jest trochę dziwne, tj. przyzwyczajony do wolnossącego benzyniaka mondeo myślałem że im wyższy bieg i niższe obroty tym będzie niższe spalanie. W tym aucie tak nie jest. Np przy tej samej prędkości ok. 110km.h jazda na 6-tym biegu i niższych obrotach daje wyraźnie wyższe spalanie niż jazda na 5-tym biegu i wyższych obrotach.
Zawsze czy tylko jak jedziesz bardziej obładowany? Mam wrażenie, że słabsze silniki, często tak mają: niższe obroty = mniejsza moc = ratowanie się większym podaniem paliwa. W/g katalogu Jogger z LPG ma 100 KM przy 4,6 tys. obrotów, nie znam przebiegu krzywej mocy, ale może się okazać, że przy np. 2100 obr/min. tych koni jest zdecydowanie za mało.
Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Dołączył: 12 Paź 2022 Posty: 19 Skąd: Polska
Wysłany: 2024-12-07, 21:06
według mnie zawsze. Faktycznie może podaje więcej paliwa to by tłumaczyło zużycie.
Na marginesie nie wiem czy ktoś zauważył ale właśnie spadła cena nowego joggera. Widać kary za emisje co2 wrzucane są w cenę dustera. Jogger jest widocznie bardziej promowany.
Zawsze czy tylko jak jedziesz bardziej obładowany? Mam wrażenie, że słabsze silniki, często tak mają: niższe obroty = mniejsza moc = ratowanie się większym podaniem paliwa. W/g katalogu Jogger z LPG ma 100 KM przy 4,6 tys. obrotów, nie znam przebiegu krzywej mocy, ale może się okazać, że przy np. 2100 obr/min. tych koni jest zdecydowanie za mało.
Jeśli samochód na danym biegu jest w stanie utrzymać zadaną prędkość (po płaskim bez wiatru), to mocy nie może być za mało. Inaczej samochód zacząłby zwalniać.
Dla osiągnięcia jak najniższego zużycia paliwa silnik powinien pracować jak najwięcej w oknie swojej największej sprawności, a ta jest jednak zwykle przy stosunkowo dużym obciążeniu i małych/średnich obrotach. Wtedy spalone paliwo jest najbardziej efektywnie zamieniane na energię mechaniczną. Patrząc po wskazaniach ekonianiek i strojeniu automatycznych skrzyń biegów we współczesnych samochodach raczej wątpię, by spalanie przy 110 km/h na piątce (stała prędkość po płaskim bez wiatru) było niższe niż na szóstce.
Uzyskanie jak najniższego spalania często może wcale nie oznaczać jak najniższych obciążeń dla silnika i innych mechanizmów, ale na tym to raczej producentom nie zależy i akurat tu dla nich priorytetem jest niskie spalanie (co nie znaczy że ja słucham ekoniańki, bo nie lubię jak mi silnik buczy i wszystko drga - może dlatego moja tak dużo pali).
Jeśli ktoś porównuje te spalania patrząc na wskaźnik chwilowego, to raczej prawdy się nie dowie, bo ten jest mało miarodajny. Tu trzeba by przejechać ten sam odcinek, w tych samych warunkach na piątce i szóstce, zerując przed pomiarem średnie. Założę się, że na szóstce wyjdzie mniejsze.
Chyba że załadujesz Dacię po uszy i będziesz starał się je w miarę rozpędzić. Nie tak dawno prowadziłem mojego Dustera zapakowanego do granic ładowności, wszystkie wcześniejsze przyzwyczajenia wzięły w łeb.
Zawsze czy tylko jak jedziesz bardziej obładowany? Mam wrażenie, że słabsze silniki, często tak mają: niższe obroty = mniejsza moc = ratowanie się większym podaniem paliwa. W/g katalogu Jogger z LPG ma 100 KM przy 4,6 tys. obrotów, nie znam przebiegu krzywej mocy, ale może się okazać, że przy np. 2100 obr/min. tych koni jest zdecydowanie za mało.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 640 Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-01-03, 16:06
Hamal99
A nie będzie to wynikać z tego, że na 5 (i wyższych obrotach) jesteś w stanie bardziej precyzyjnie operować pedałem i nie dawać więcej gazu niż potrzeba (na ucho, na percepcję zmian prędkości)? Przy braku nadmiaru mocy na 6 biegu łatwo przegapić , że ciśniesz bardziej niż trzeba, ale z przyzerowym efektem. Co prawda ja mam wolnossaka i może nie o taką opinię ci chodziło, ale ja, gdybym nie widział spalania chwilowego, to często bym nie poczuł, że but za głęboko idzie. Nawet dorobiłem się dziwnego nawyku minimalnego odpuszczania gazu na ułamek sekundy, by "zerwać" ten nadmiar ucisku na gaz. Można myśleć, że to nielogiczne, że fizyki się nie oszuka, ale właśnie dlatego zacząłem się temu przyglądać, bo różnice w spalaniu były bardziej zauważalne niż się tego spodziewałem, a w prędkości nie :) Trzeba mieć jednak z tyłu głowy fakt, że nie jeździmy na co dzień po idealnym płaskim.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2025-03-19, 17:04
Nie wiele informacji jest w internecie na temat Joggera z silnikiem TCe110 w porównaniu do wersji z silnikem ECO-G100.
Każdy ma prawo do własnej interpretacji ale jak dla mnie to silnik z LPG to TCe90 z instalacją LPG z której mamy dodatkowe 10KM, ale to taka wartość dodana. Silnik znany z Sandero i Logana do których są w miarę odpowiednie. Sam jeżdżę Sandero II z silnikem 90KM (wcześniejsza wersja) i jak dla mnie do tej budy silnik jest wystarczający a przy tym nie jest zbyt paliwożerny (u mnie średnio 6,2L/100km w warunkach miejskich).
Dziś skorzystałem z jazdy testowej Joggerem a właściwie Joggerami z ww silnikami. Jazda pokrywająca się z moją trasą do i z pracy, obroty silnika podobnie jak w Sandero w zakresie 2-3 tyś. Co mogę powiedzieć o wrażeniach z jazdy, Jogger z silnikiem ECO-G 100 wg mojego odczucia jeździ gorzej od Sandero, silnik co prawda nie muli, nie wyczułem tzw. "turbo dziury" ale efektu WOW nie ma. Spalanie średnie z jazdy delikatnej po mieście wyszło mi na poziomie 9L benzyny i 8,6 LPG.
Jogger z silnikiem TCe110 wykazał zdecydowanie większą chęć do jazdy, odczułem wysoki moment obrotowy już od 1100obr/min pozwalający na dość odczuwalne nabieranie prędkości na wyższych biegach. W porównaniu do mojego Sandero, ten zestaw zdecydowanie na plus.
Tu mam porównanie do Dustera 1.3TCe, który może ma silnik o większej mocy ale odczucia z jazdy po mieście są podobne, niestety tego nie powiem o wersji z LPG. Niestety nie wyzerowałem przed jazdą średniego zużycia i nie wiem jakie średnie spalanie wypadło przy mojej jeździe, wiem jednynie że wsiadając do auta było 6,6L/100KM więc jak na auto testowe to wynik całkiem spoko. Przy moim stylu jazdy i w dodatku z wyłączoną klimatyzacją WLTP może być realne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum