Mnie też się bardzo podoba ten Bigster. Ale jak będę w dalekiej przyszłości zmieniał auto to będę miał dylemat. Podoba mi się zarówno ta nowa Hybryda 155 z 1.8 jak i ... gazowy ECO-G 140 1.2 3-cylindry. Ale to na marginesie.
Tak tryb B jest świetny. Rzeczywiście działa to coś jak retarder. Z tą różnicą, że gdy naładuje się do pełna bateria to przestaje działać hamowanie elektryką ... a zaczyna działać hamowanie silnikiem spalinowym. Piszę o tym jak o czyś niespotykanym ... bo w automatycznych skrzyniach biegów nie jest to oczywiste. A udało mi się to zauważyć wracając z Tatr na niziny. Tryb E-SAVE jest okej jak trzeba wyjechać na autostradę lub jechać w góry z przewagą podjazdów. W przypadku przewagi zjazdów lepiej wyłączyć ten tryb (niżej opisałem jak to mniej więcej działa), ponieważ mamy więcej miejsca w baterii na odzysk energii z hamowania i dłużej działa hamowanie elektryką.
Tryb D - w zasadzie używam tylko na eSce lub Autostradzie.
E-SAVE włączamy przez przytrzymanie na chwilę przycisku. Działa to tak, że utrzymywany jest poziom baterii ok. 3/4 wg wskaźnika. W zwykłym trybie to ok 1/2. Używam też trybu E-SAVE teraz w zimie, żeby silnik się szybciej dogrzał ... mam wrażenie, że gdyby jeździć tylko w mieście to masło pod korkiem w dużych ilościach gwarantowane. Ja miałem trochę jak robiłem bardzo krótkie trasy.
Ten układ hybrydowy nie jest super idealny. Np potrafi trochę wibrować gdy ładuje baterię na postoju. Czasem czuć zmianę biegów (lekkie szarpnięcie). Długo utrzymuje też czasem wysokie obroty i dopiero po jakimś czasie zmienia bieg na wyższy. Ale odejście spod świateł na elektryku ... da się dotrzymać przez jakiś czas tempa Tesli. Zwykłe spalinówki zostają daleko w tyle .
Działanie skrzyni w hybrydzie 140 w codziennej eksploatacji: porównując do zwykłego auta spalinowego z manualem, mamy 1 i 2 bieg oraz bieg wsteczny realizowane bezstopniowo przez silnik trakcyjny (2 bieg dla tego silnika jest najprawdopodobniej wykorzystywany przy większych prędkościach, ponieważ na samym prądzie można jednostajnie poruszać się przy każdej chyba prędkości, a na pewno od 0 do 140). Silnik spalinowy może napędzać koła dopiero powyżej pewnej prędkości i wtedy wykorzystuje te 4 biegi. Przy niższych prędkościach, gdy zabraknie prądu dla silnika trakcyjnego to ten 1.6 pełni rolę generatora prądu. Przez bardzo krótkie okresy czasu silnik spalinowy napędzał tylko koła bez ładowania baterii. Zwykle gdy załącza się spalinówka to albo tylko ładuje baterię albo napędza koła i jednocześnie ładuje baterię. Cała ta skrzynia i ogólnie cały ten układ jest bardzo przyjemny w codziennej eksploatacji (moje subiektywne pewnie zdanie). W zasadzie korzystam tylko z B no i R do cofania. Na krótsze stanie można zaciągnąć ręczny na B/D, na dłuższe przełączam na P.
Jak chodzi o spalanie. Ja raczej nie jeżdżę ekonomicznie, ale też nie bardzo ostro. Chyba jedynym miarodajnym odnośnikiem jest ta punktacja z Media Nav. U mnie oscyluje ostatnio między 64 a 69. Raz była wyższa o czym pisałem kilka postów wcześniej.
PS Trochę głośne są te silniczki od zaciągania ręcznego w tylnych bębnach . Hałasuje 3 rząd siedzeń na dziurach jak są niezajęte. Hałasuje coś w tych słupkach B i w desce rozdzielczej. Poza tym bardzo przyzwoicie wykonane auto.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Mi się podoba hybryda, po podoba, a zaczęła się podobać, bo to jedyny model wyposażony w automat. Myślę, że gdyby był sam automat, to renault mógłby zamknąć salony
U mnie w automacie jest to tak zrobione, że wóz hamuje silnikiem zrzucając biegi. Jest to tylko widoczne i słyszalne, na dużych zjazdach.
Silniczki ręcznego też słyszę, a nie mam samochodu "niskobudżetowego".
Najnowszy raport spalania:
Realnie 5,43 przy komputerowym 5,1.
Drogi podmiejskie do 100 km/h (kawałek dwupasmówki ale nie S).
Przy raczej dociskaniu gazu, czyli punktacja 54/100.
Przy obecnym baku paliwa załączyłem ECO i postaram się jeździć delikatnie, z przewidywaniem, w trybie B.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Wytłumaczy ktoś jak dokładnie działa ogrzewanie w tej hybrydzie?
Czy dobrze rozumiem, że aby chodziło ogrzewanie to musi być uruchomiony silnik spalinowy? Czyli w zimie cały czas jest uruchomiony silnik spalinowy, tak to działa?
Czy długo trzeba czekać żeby się nagrzała? Długo zajmuje odlodzenie szyb ?
Co oznacza ta ekopunktacja o której tu piszecie i gdzie ją znaleźć?
Gdzieś wyczytałem że na ustawieniu "B" mocno wzrasta spalanie ?
Dokładnie jak działa ogrzewanie w tej hybrydzie nie wiem, bo nie rozbierałem deski rozdzielczej i nie znalazłem informacji o tym w internecie.
Jednakże moje obserwacje są następujące. Na pewno ogrzewanie jest z silnika spalinowego bo idą rury do wnętrza samochodu do nagrzewnicy. Ciepło robi się bardzo szybko (wieje ciepłym powietrzem), więc podejrzewam, że jest też dogrzewacz elektryczny. Silnik nie musi cały czas pracować, żeby z niego odbierać ciepło. No chyba że na Syberii. Przy naszych temperaturach, wystarcza że pracuje od czasu do czasu. Okresy gdy silnik spalinowy nie pracuje załatwia bezwładność cieplna i ... elektryczna pompa cieczy do nagrzewnicy. Ale jak mówię, może też być dogrzewacz elektryczny.
Jednakże zima jeszcze nie nadeszła i nie było zamrożenia szyb u nas. Więc na razie na to pytanie nie odp.
Eko punktacja jest w Media Display / Media Nav w menu Pojazd.
Tryb B jest właśnie raczej do oszczędzania i zwiększonej rekuperacji. Czyli z zasady ma na nim być niższe spalanie o ile się lekko operuje pedałem gazu. Jak się naciska do dechy to najprawdopodobniej nie ma różnicy między D i B.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-10-25, 23:26, w całości zmieniany 1 raz
Poprzedni w trybie ECO (który chyba na moją nogę niewiele daje bo jak się dociśnie to i tak pali tyle co bez eco) i jak już zaczęło być zimno: 5,12 realne przy 4,9 na komputerze pokładowym. Cały czas podmiejskie dojazdy do pracy w granicach 50-90 km/h (50-60 km dziennie).
A teraz najnowsze spalanie w zwykłym trybie i na oponach zimowych:
5,68 realne przy 5,4 z komputera pokładowego. Punktacja 55/100.
Spostrzeżenie dotyczące tapicerki microcloud: w zimie jest mniej przyjemna niż latem. Po prostu jest praktycznie cały czas zimna ... chyba, że włączy się podgrzewanie siedzeń. Ale niestety dotyczy to tylko przednich. Bardzo słabo się ogrzewa od ogrzewania przestrzeni pasażerskiej. Za to jak pisałem wyżej - ogrzewanie działa błyskawicznie i szyb praktycznie nie trzeba skrobać!
Inne spostrzeżenie: niestety silnik się nie dogrzewa w klasycznym rozumieniu. Z danych OBD wynika, że połowa skali czyli "dogrzany" oznacza od 58 do ok 70 st.C. Masełko pod korkiem oleju to stały motyw, teraz jak jest zimno. Może przydałby się jakiś olej specjalny ... o ile taki istnieje. A tak sobie pomyślałem, że paliwo E10 też pewnie nie pomaga, bo może wiązać wodę... pytanie czy tak jest - otwarte.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-11-18, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-18, 21:59
A jaki olej jest dopuszczony w instrukcji - teoretycznie najniższą dopuszczalna lepkość powinna być najlepsza.
Ta punktacja Eco to jakiś dramat ;) przy takim przyspieszaniu i hamowaniu (z tego się biorą punkty) nie można w wykorzystać możliwości hybrydy w pełni.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-11-18, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
A jaki olej jest dopuszczony w instrukcji - teoretycznie najniższą dopuszczalna lepkość powinna być najlepsza.
5W30
ew. przy mrozach -30 -> 0W40.
r70 napisał/a:
Ta punktacja Eco to jakiś dramat ;) przy takim przyspieszaniu i hamowaniu (z tego się biorą punkty) nie można w wykorzystać możliwości hybrydy w pełni.
Ale spalanie jest książkowe ... raczej nie będzie mniejsze w cyklu mieszanym. Więc ta punktacja jest dziwna.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-11-18, 22:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-18, 22:21
No to chyba bym się trzymam tego 5w30.
Nic się chyba nie poradzi na masełko - tylko jakieś dłuższe trasy, gdzie olej osiągnie odpowiednią temperaturę mogą odparować wodę.
Widziałem wczoraj shorta w którym zrobili test Dustera z tym silnikiem miękkiej hybrydy 140Km I palił w trakcie testu 8.5L/100km! Czy to mozliwe, czy gość jechal z butem w podlodze albo silnik/osprzet mial jakis "fuckup"?
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-20, 21:09
Jak ktoś nie umie jeździć to wszystko można. Jeden mój znajomy ma Corollę w hybrydzie i twierdzi że nie da się zejść poniżej 7.5-8/100, drugi ma jakiegoś małego leksusa i płacze że musi co chwilę uzupełniać paliwo w baku, bo bak jest mniejszy niż w normalnym benzyniaku, a oszczędności żadne.
Jak ktoś chce to nawet metalową kulkę zepsuje ;)
Wyobrażam sobie że jak włączą jakiś tryb sport i będą cały czas butować - czyli oba silniki w akcji non stop, brak hamowania rekuperacyjnego, po tem autostrada i Vmax, to spoko da sięzrobić średnie spalanie 8.5 a może nawet więcej.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-11-20, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem po co miałbym tu kłamać (nic mi to nie da). Z punktacji jasno wynika, że nie jeżdżę ani Eco, ani oszczędnie, ale może też nauczyłem się wykorzystywać rekuperację. Poza tym jeżdżę sam, a za bagaż mam koło dojazdowe, zestaw narzędzi i kilka kg w plecaku.
Jak miałem Dustera 2 1.0 LPG to przy postaraniu się min zużycie gazu było chyba 7,4. Normalne to tak 8,3 - 8,5 (też głównie jeżdżąc sam). Tutaj piszą o Sandero, że gazu pali 6,x z tym silnikiem.
Obecnie zrobiłem ok 200 km na nowym baku. Było kilka km podróży w 6 osób. Była dziś jazda autostradowa 40 km i na niej spalanie wzrosło średnie do 6,0. Potem 50 km powrotu drogami lokalnymi i ok 10 km autostradą i ostateczne spalanie na końcu to 5,8. Ogrzewanie auto na 20,5, podgrzewanie fotela, światła mijania, odpalony Android Auto w MediaNav. Dla mnie jest to kosztowo zbliżone do LPG. Natomiast na duży plus jest automatyczna skrzynia biegów.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
U mnie spalanie na pierwszym baku wyniosło 6,3l.
Teraz drugi bak i spadło do 5,5l
Myślę że w lato spadnie poniżej 5l.
Jeśli kosztowo jest zbliżone do LPG to dla mnie to lepszy wybór niż LPG
Kolejny bak przejechany.
Realne spalanie 5,98 czyli 6,0. Komputer pokazywał 5,5.
Spostrzeżenia: szybsze nagrzewanie się silnika spalinowego przy skrzyni na D i włączonym E-SAVE do czasu 2 kresek na skali temp. wody.
Tryb B jest bardziej ekonomiczny przy dobrym przewidywaniu zwalniania i ogólnie przy bardzo spokojnej jeździe. Tryb ECO jest wg mnie bezużyteczny. Tryb D czasem może dawać lepsze rezultaty niż B, np. w jeździe pozamiejskiej, w płaskim terenie, przy wykorzystywaniu toczenia się z min. użyciem prądu lub benzyny.
Po ponad 6500 przejechanych km muszę stwierdzić, że samochód jest świetny, ale jego "idealność" jest dla ludzi którzy:
Jeżdżą spokojnie, ale gdy wymaga tego sytuacja dynamicznie.
Cenią sobie stara technikę czyli 4 cylindry, stosunkowo duża pojemność skokowa, niewysilony silnik, sprawdzona konstrukcja.
Lubią skrzynie ze zwykłymi biegami, które wykorzystują optymalnie w/w silnik.
Nie przeszkadzają im czasem wyższe obroty silnika.
Lubią nowinki techniczne czyli wsparcie elektryczne i zelektryfikowana klasyczną skrzynie biegów.
Nie przeszkadza im że czasem sobie skrzynia szarpnie przy zmianie biegów.
W/w rzeczy można sprawdzić podczas jazd testowych w salonie. Dodatkowo Renault Symbioz można wypożyczyć na 24 godziny z tym napędem i testowac na spokojnie przed ew. zakupem.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Wbrew pozorom jak jest zimno to spalanie spada przy dłuższej trasie kiedy silnik i cały układ już się nagrzeje.
Jeżdżę na ustawieniu B + ECO, ostatnia wizyta na stacji i wynik spalania 5,5 wydaje się całkiem przyzwoity. Po wyzerowaniu licznika ale już przy nagrzanym silniku po przejechaniu ok. 20km spalanie pokazało na poziomie 4,8l. Tryb ECO i tak jest odłączany po mocniejszym dociśnięciu gazu. Fakt jest taki, że tym autem trzeba nauczyć się jeździć i wtedy auto cieszy.
Wariuje asystent martwego pola kiedy pada, ale pytałem innych i mówili że niestety też tak mają, auto wiadomo jak każde ma swoje mankamenty.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-12-03, 09:28
Z całą pewnością kiedy jest zimno, akumulator trakcyjny jest chroniony przed ładowanie. Najbardziej będzie to widoczne w zimie w samochodach które parkowane są na dworze. Po prostu akumulatorów takich nie można ładować w w niskich temperaturach a zwłaszcza ujemnych. Pakiet ogniw w hybrydach i elektrykach najczęściej ma system chłodzenia/dogrzewania więc kiedy akumulatory osiągną odpowiednią temperaturę system pozwoli z nich korzystać a więc i spalanie spada. Dlatego w zimne dni zamiast korzystać to tracimy - musimy rozpędzić, utrzymać w ruchu i wyhamować dziesiątki/setki zbędnych kilogramów (silniki, akumulatory). W samochodach elektrycznych i hybrydach plugin chyba zawsze montowane są nawet grzałki elektryczne żeby przed rozpoczęciem ładowana (w mroźne dni) najpierw nagrzały się akumulatory (energią za którą oczywiście płacimy) a dopiero potem żeby rozpoczął się proces ładowania.
Wniosek z tego taki, że cała technologia generalnie jest dedykowana do cieplejszego klimatu, ale jak zawsze debile unijni w swoich regulacjach nie biorą tego pod uwagę. Tak samo jak pompy ciepła, fotowoltaika itp.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-12-03, 09:30, w całości zmieniany 1 raz
Wariuje asystent martwego pola kiedy pada, ale pytałem innych i mówili że niestety też tak mają, auto wiadomo jak każde ma swoje mankamenty.
Ten soft asystenta martwego pola tak działa od dawna we wszystkich autach Dacia z MediaNav. Tak samo miałem w Duster2, tak samo jest tu. Czasem widzi samochody widmo lub metalowe barierki na drugim pasie dwupasmówki. Tego już raczej nie poprawią, bo jest nowsze rozwiązanie w Duster3 i następnych.
r70 napisał/a:
Wniosek z tego taki, że cała technologia generalnie jest dedykowana do cieplejszego klimatu, ale jak zawsze debile unijni w swoich regulacjach nie biorą tego pod uwagę. Tak samo jak pompy ciepła, fotowoltaika itp.
I tak i nie. Wg mnie utrzymywanie połowy naładowania akumulatora trakcyjnego (tryb standardowy) lub 3/4 (tryb E-SAVE) ma też za zadanie zniwelowanie tego o czym piszesz. Tzn. ta połowa naładowania ma wystarczyć do zimnego ruszenia (na aku) i czasu na rozgrzanie układów ogrzewania/chłodzenia. I wg mnie całkiem nieźle się to sprawdza na codzień.
Co do pompy ciepła - zgadzam się, sama w sobie i z prądu z sieci sensu nie ma.
Co do fotowoltaiki - tylko z akumulatorami i wtedy można założyć pompę ciepła i wszystko inne na prąd .
PS Tak, mi się to rozwiązanie techniczne hybrydy Renault podoba! Nawet bardzo podoba! Ale staram sie być obiektywny na ile tylko mogę.
PS2 Tak samo podobał mi się 1.0 ECO-G w D2 z tłumikiem z tyłu. Nawet dźwięk tego 3-cylindrowca, po rozgrzaniu, był dla mnie naprawdę ... fajny!
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-12-03, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-01-16, 12:38
Bardzo mnie kręci ten hybrydowy napęd (automat też wolę od manuala), ale to spalanie jest dla mnie na tyle dużą niewiadomą, że umówiłem na pożyczkę tej hybrydy (mają Arkanę) na 2 dni i sprawdzę jak to wyjdzie w eksploatacji takiej jak mam stale + dojazd z i do salonu 70km Skę.
Dostęp do akumulatora 12V - super prosty. Pod dywanikiem bagażnika, po lewej stronie, jest plastikowa pokrywa na 5 nakrętkach a pod nią w plastikowym koszu jest zwykły akumulator na zwykle klemy . Po prawej pod pokrywą awaryjną (tak bym ją nazwał) jest dostęp do złącza akumulatora trakcyjnego (pewnie w razie kolizji/pożaru).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
No to u mnie spalanie z ostatniego baku to 6,18, choć komputer pokazywał coś koło 5,8.
Spalanie w trasie z południa Polski nad morze wyszło 6,5 co wydaje mi się całkiem przyzwoitym wynikiem.
U mnie na spalanie pewnie duży wpływ ma trasa bo jest to codziennie 2x25km no i rzecz jasna temperatura.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-23, 12:58
tomkasz napisał/a:
Po prawej pod pokrywą awaryjną (tak bym ją nazwał) jest dostęp do złącza akumulatora trakcyjnego (pewnie w razie kolizji/pożaru).
To kolega strażak powie co zrobi podczas pożaru samochodu, czy akumulatora. Strasznie jestem ciekaw. A jeszcze jedno , by dotykać obwody hybrydy, trzeba mieć uprawnienia elektryczne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum