DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Konsekwencje wyłączenia systemu stop&start
Autor Wiadomość
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe H4M
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 203
Skąd: LKS
Wysłany: 2025-02-05, 14:22   

To chyba "problem" wielkomiejskich kierowców...
Nigdy tego nie wyłączyłem... 6 lat jazdy 80tys. km i może z 4-5 razy się załączył i to chyba tylko w porach letnich, problemów z ruszeniem nie było.

Bardziej mi to "pomaga" gdy zapomnę zrzucić z 3 na 1 jak się zatrzymam i silnik mi zgaśnie przy ruszaniu... wciskam sprzęgło i sam odpala :D dla mnie to ułatwienie...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno

Wysłany: 2025-02-05, 17:40   

Ja mam 103tys, czwarty rok i prawie zawsze włączony s&s. Akumulator w kondycji 97%, nigdy nie wystąpił priorytet ładowania i nigdy nie było problemu z rozruchem. Samochód pod chmurką parkowany.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2025-02-05, 18:17   

keikan napisał/a:

podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć?


Łatwo znaleźć. Po otwarciu maski, jak popatrzysz na zamek z góry, widać dochodząca do niego wiązkę. To jest to właśnie.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2025-02-06, 06:54   

wojtek013 napisał/a:
keikan napisał/a:

podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć?


Łatwo znaleźć. Po otwarciu maski, jak popatrzysz na zamek z góry, widać dochodząca do niego wiązkę. To jest to właśnie.


dzięki. znalazłem
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2025-02-07, 19:23   

wojtek013 napisał/a:
keikan napisał/a:

podpinam się pod pytanie. Może ktos zrobi zdjęcie gdzie i co dokładnie wypiąć?


Łatwo znaleźć. Po otwarciu maski, jak popatrzysz na zamek z góry, widać dochodząca do niego wiązkę. To jest to właśnie.




to?
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2025-02-07, 19:26   

krimar napisał/a:
W tym topicu pomieszane są 2 wtyczki
-przy akumulatorze: Sandero 2 można odłączać bez żadnych skutków ujemnych, Duster można odłączać ładowanie jest, skutek to pojawienie się komunikatu na desce, który kasuje się przyciskiem na kierownicy, Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie.
- przy klapie silnika: jeśli ktoś sobie aktywował fabryczny alarm, to będzie ciągłe wzbudzenie alarmu



przy akku to zapewne chodzi o tę siwą, nacisnąć lekko i odciągnąć.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2025-02-07, 19:36   

Nikita_Bennet,

Dokładnie tak.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 3/Auris 2/Piaggio Medley 125
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 353
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2025-02-07, 21:01   

[quote="Nikita_Bennet"]
krimar napisał/a:
...... Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie......./quote]
Obrazek



Nie miałem takiego komunikatu a chyba z miesiąc jeździłem z odłączonym kabelkiem
Ostatnio zmieniony przez uno0 2025-02-07, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2025-02-09, 11:16   

[quote="uno0"]
Nikita_Bennet napisał/a:
krimar napisał/a:
...... Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie......./quote]
Obrazek



Nie miałem takiego komunikatu a chyba z miesiąc jeździłem z odłączonym kabelkiem


W sandero Stepway III 2024 1.0 100-Eco G wczoraj odłączyłem tą wtyczkę przy akumulatorze.
Dlaczego? Bo po przejechaniu pond 300km od nowości i doładowaniu CETEKiem przez noc akumulatoea - codziennie rano pojawiał się komunikat:
"akumulator rozładowany uruchom silnik".
Do tego nie mogłem na postoju włączyć nawet radia czy nawigacji, bo był komunikat :"tryb oszczędny akumulatora".
Co ciekawe podczas jazdy miałem napięcie 15,1V więc akumulator powinien się ładować.
Bez sensu to!

Dziś rano nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. POo przekręceniu kluczyka voltomierz pokazał, 12,2 V przed odpaleniem auta. Potem przy jeżdzie ok. 14,5V

Na razie będę jeździł z wypiętą wtyczką i obserwował.
Jak zaczną się jakieś problemy to zgłaszam na gwarancji. Samochód ma tydzień a już takie kwiatki.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno

Wysłany: 2025-02-09, 11:48   

Mam wrażenie że z waszymi samochodami jest coś nie halo. Warto skontrolować co działa nieprawidłowo, a jeśli wszystko jest ok to może warto przemyśleć swój sposób jeżdżenia zamiast psuć dobrze działający samochód. Powagą...
Jeżdżę jak czytam między wierszami, najwięcej z was. Nie mam jakiegoś specjalnego akumulatora tylko pierwszy montaż i zawsze jest naładowany. W ciągu już 104tys nie wymagał on interwencji, ani samochód nie ostrzegł mnie o niedoładowany albo rozładowanym akumulatora. Non stop korzystam z audio, na postoju i w czasie jazdy stałe ładuje kilka odbiorników USB (taka praca -często mam podpięte urządzeń które się lądują po USB ) grzeje tyłek w okresie zimowym u jesiennym.
W bagażniku często pracuje przetwornica 12/220 i do niej podpięty jest odbiornik na 220v. Aku cały czas jest w stanie idealnym i zawsze naładowany, a kondycja określona na 97%
1-2razy do roku odświeżam go ładowarka mikroprocesorowa -dla zasady, zawsze tak traktowałem każdy Aku. :-/
Jeżdżę głównej po miastach, miasteczkach i drogach lokalnych pomiędzy nimi w okresach największego zakorkowania i ładowanie działa w trybie fabrycznym dla DD z 2021roku a system stop/start w 99% jest aktywny (choć oczywiście nie zawsze wyłącza silnik)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 145
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-02-09, 12:38   

No tak ale Ty robisz jakieś 2 tys km miesięcznie. A inni 4 tys rocznie
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno

Wysłany: 2025-02-09, 14:53   

No ja wiem - ale Aku rozładowuje się głównie w czasie jazdy chyba (odbiorniki, starty itp) a nie w czasie postoju ?
Niestety, mój captur który robił od ostatnich 4lat ok 3-5 tys rocznie nie ma inteligentnego ładowania i stop/start wiec nie mogę zweryfikować jak by jeździł - może faktycznie dystans roczny ma tu znacznie ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 106
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2025-02-09, 15:15   

[quote="keikan"]
uno0 napisał/a:
Nikita_Bennet napisał/a:
krimar napisał/a:
...... Sandero 3 po odłączeniu wszystko wygląda ok, s&s nie działa, ale po paru dniach pojawia się komunikat włącz silnik, aby naładować akumulator, czyli wyłącza się nie tylko s&s, ale też ładowanie......./quote]
Obrazek



Nie miałem takiego komunikatu a chyba z miesiąc jeździłem z odłączonym kabelkiem


W sandero Stepway III 2024 1.0 100-Eco G wczoraj odłączyłem tą wtyczkę przy akumulatorze.
Dlaczego? Bo po przejechaniu pond 300km od nowości i doładowaniu CETEKiem przez noc akumulatoea - codziennie rano pojawiał się komunikat:
"akumulator rozładowany uruchom silnik".
Do tego nie mogłem na postoju włączyć nawet radia czy nawigacji, bo był komunikat :"tryb oszczędny akumulatora".
Co ciekawe podczas jazdy miałem napięcie 15,1V więc akumulator powinien się ładować.
Bez sensu to!

Dziś rano nie było żadnego komunikatu na wyświetlaczu. POo przekręceniu kluczyka voltomierz pokazał, 12,2 V przed odpaleniem auta. Potem przy jeżdzie ok. 14,5V

Na razie będę jeździł z wypiętą wtyczką i obserwował.
Jak zaczną się jakieś problemy to zgłaszam na gwarancji. Samochód ma tydzień a już takie kwiatki.

Moim zdaniem masz uszkodzony akumulator. Ludzie odłączają kabelki, żeby oszukać inteligentny system ładowania. A ty piszesz, że masz ciągle 15V podczas jazdy. Więc kabelek nic więcej Ci nie zmieni. Ewentualnie uszkodzony jest właśnie ten czujnik który odpinasz. Ale masz gwarancję więc nie szukaj jakiś okrężnych rozwiązań.
Ostatnio zmieniony przez Osa_Sandero 2025-02-09, 15:21, w całości zmieniany 5 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1228
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2025-03-02, 10:07   

Jednak wpiąłem wtyczkę z powrotem. Od tamtego czasu przejechałem prawie 700 km.
Komunikat o słabym akumulatorze już się nie pojawił.
W czasie ostatnich przymrozków nie używałem auta przez około tydzień.
Po tym czasie po otwarciu drzwi i wzbudzeniu wskaźników - żadnego komunikatu.
Co prawda po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon - voltomierz wskazuje (codziennie ) ok. 11,8V ale silnik odpala od kopa.
Nawet system Start stop zaczął działać.
Myślę, że to jednak była kwestia podładowania akumulatora podczas jazdy.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 282
Skąd: LU
Wysłany: 2025-03-02, 12:57   

W moim było tak, że zaraz na początku (niedługo po odebraniu auta z salonu) pojawił mi się kilka razy komunikat o słabym aku. Wypiąłem wtyczkę przy zamku maski i od tamtej pory już takiego komunikatu nie widziałem. Mój przebieg to ponad 22kkm od marca 24r.

Auto kupowałem w innym mieście, więc na dzień dobry poszło 200km ekspresówki.

Pytanie: czy Jogger/Sandero ma inteligentne ładowanie? Słyszałem że takie było w starszych Scenicach (i sprawiało sporo problemów), a dowcip polegał na tym że nawet w trakcie jazdy nie było ładowania.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2025-03-02, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 106
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2025-03-02, 17:40   

Jest cały temat o tym. Oczywiście, że ma. My w Daciach nie mamy z tym aż takiego problemu. Ja rozwiązałem to odpowiednim stylem jazdy. Przerąbane to mają w hybrydowych toyotach. I tam już nic nie zrobisz, bo auto żeby oszczędzać zamiast ładować aku 12V ładuje baterię hybrydową. A tak z ciekawości jak to wygląda w hybrydach renault/dacia?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3949
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-03-03, 10:27   

masterczerwi napisał/a:
Pytanie: czy Jogger/Sandero ma inteligentne ładowanie? Słyszałem że takie było w starszych Scenicach (i sprawiało sporo problemów), a dowcip polegał na tym że nawet w trakcie jazdy nie było ładowania.
Oczywiście, że ma. Ten system masz już w poprzedniej generacji Dacii. Tyle, że jak wiesz, w poprzedniej generacji na "pomarańczowych zegarach" nie ma absolutnie żadnych komunikatów tekstowych, więc system działa sobie spokojnie "w tle" nie stresując kierowcy żadnymi ostrzeżeniami.
Także musisz pamiętać, że przejechanie szybkiej trasy kilkuset kilometrów na światłach dziennych wcale nie musi oznaczać ładowania akumulatora w tym czasie. Nawet uważam, że przeciwnie...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-03-03, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 282
Skąd: LU
Wysłany: 2025-03-04, 06:44   

Jakie konsekwencje spowoduje wyłączenie tego systemu?
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 3/Auris 2/Piaggio Medley 125
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 353
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2025-03-04, 21:15   

Osa_Sandero napisał/a:
.....Przerąbane to mają w hybrydowych toyotach. I tam już nic nie zrobisz, bo auto żeby oszczędzać zamiast ładować aku 12V ładuje baterię hybrydową...


Miałem Yaris III i teraz Auris oczywiście hybrydówki. Praktycznie jazda tylko w mieście. Zero problemów z aku latem czy zimą w deszcz lub mróz.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-03-04, 21:42   

uno0 napisał/a:
Osa_Sandero napisał/a:
.....Przerąbane to mają w hybrydowych toyotach. I tam już nic nie zrobisz, bo auto żeby oszczędzać zamiast ładować aku 12V ładuje baterię hybrydową...


Miałem Yaris III i teraz Auris oczywiście hybrydówki. Praktycznie jazda tylko w mieście. Zero problemów z aku latem czy zimą w deszcz lub mróz.


U mnie w pracy w WP niespełna 3 lata temu zakupili Toyoty Camry. Osobiście z tymi autami nie maiłem żadnej styczności oprócz tego że je widywałem. Niespełna tydzień temu rozmawiałem z jednym płk na temat tych Toyot i mówił, że dostał bardzo dużo powiadomień, że auta które zostały pozostawione nie używane przez 2 tygodnie nie chciały w ogóle odpalić - rozładowane akumulatory, wiec może nie jest z Toyotami aż tak bardzo kolorowo.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 3/Auris 2/Piaggio Medley 125
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 353
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2025-03-04, 21:47   

teraz w te tzw. niedawne mrozy Yariska stała 5 dni. Odpaliła wzorowo. Ale 2 tygodnie nie miałem okazji.....
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 106
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2025-03-05, 11:26   

uno0 napisał/a:
teraz w te tzw. niedawne mrozy Yariska stała 5 dni. Odpaliła wzorowo. Ale 2 tygodnie nie miałem okazji.....


Wydaje mi się, że problem powstał na przestrzeni ostatniego roku czy 2,3. Toyota zmieniła pewno algorytmy łądowania, żeby zmniejszyć wydzielanie CO2. Plus nałożył się problem z dostawcą akumulatorów z Turcji. Ja słyszałem o CHRkach nowych (z internetu) i 2 letniej Corrolli znajomego.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-03-05, 11:53   

Osa_Sandero napisał/a:
Wydaje mi się, że problem powstał na przestrzeni ostatniego roku czy 2,3. Toyota zmieniła pewno algorytmy łądowania, żeby zmniejszyć wydzielanie CO2. Plus nałożył się problem z dostawcą akumulatorów z Turcji. Ja słyszałem o CHRkach nowych (z internetu) i 2 letniej Corrolli znajomego.


W przypadku Toyoty CHR problem istniał już co najmniej 3 lata temu, acz część z nich wynika z profilu kierowców. Przypadek z pierwszej ręki: starsza pani miała starego Focusa z dieslem, ale kupiła sobie nówkę-funkiel hybrydę, przy czym nie pozbyła się Forda, bo przecież nadal działał, był wygodny, no i mniejszy strach, że odrapią, itd. Więc po dwóch latach miała przebieg 5 tys. km (pierwszy przegląd + ubezpieczenie też 5 tys. km), no i się zaczęły problemy z odpalaniem.
Ale znów inny przypadek, też z pierwszej ręki: człowiek ma też 3-4 letnią CHR, jeździ jak trzeba -- nie ma żądnych problemów.

Sęk w tym, że teraz coraz więcej starszych ludzi traktuje samochód jako sposób na pozbycie się nadmiaru gotówki lub nawet jakąś lokatę kapitału: kupują chociaż nie potrzebują (jak ktoś robi 6-8 tys. km rocznie, to realnie auta nie potrzebuje), a później się dziwią, że coś tam szwankuje. Jakby to był stary grat, to wiadomo, ale w ten sposób bardzo często kończą Toyoty, Lexusy, itd.
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno

Wysłany: 2025-03-05, 12:40   

defunk napisał/a:
jak ktoś robi 6-8 tys. km rocznie, to realnie auta nie potrzebuje.


To jest prawda tylko w obrębie miejscowości w których sprawnie funkcjonuje komunikacja miejsca / przewozy osobowe. Kępno ma 15tyś obywateli (+ 1.5 tyle obcokrajowców) i gdybym ja albo moja siostra nie wozili mojej mamy to byłby przykuta do swojego miejsca zamieszkania.
Akurat moja mam nie mogłaby jeździć samochodem, ale wiele osób może i samochód - nawet z przebiegiem rocznym na poziomie 1tyś km to dla niech możliwość dotarcia dalej niż do osiedlowego sklepiku.
Ta generalizacja o "niepotrzebności" samochodu przy takich przebiegach jest mi bliska - nawet myślałem żeby pozbyć się Capture - który rocznie robi 3-5tyś, tylko okazuje się że to w mojej lokalizacji strzał w kolano. Także z tej perspektywy uważam że takie generalizacje w oderwaniu od lokalizacji są również całkowicie oderwane od rzeczywistości.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-03-05, 12:59   

Prawda, oczywiście opisywana przeze mnie osoba mieszka w centrum dużego miasta, tuż przy linii tramwajowej, a z racji wieku komunikację miejską ma za darmo. Więc poprawkę na "Polskę powiatową" oczywiście brać trzeba.

Co nie zmienia faktu, że przy przebiegu 1-2 tys. km / rocznie chyba taniej wyszłyby taksówki lub podwózka przez sąsiada, choćby i za pieniądze. No chyba że mówimy o kurzącym się Seicento czy innym potencjalnym Young-timerze. Kupowanie nowego lub w miarę nowego auta do okazjonalnej przejażdżki to rozrzutność do sześcianu -- zwłaszcza, że wówczas niespotykane dotąd problemy potrafią się mnożyć.
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne