Wysłany: 2025-02-14, 20:27 1.0 ECO-G nieprzyjemny zapach przy jeździe na benzynie
Witam. Mam Joggera 1.0 ECO-G (prod.11-2024) od dwóch miesięcy. Teraz przy przebiegu 3 tyś.km zacząłem jeździć tylko na benzynie bo w kilku miejscach wyczytałem, że powinno się na początku eksploatacji tak robić. Wcześniej jeździłem tylko na gazie (odpalał jedynie na benzynie ). Niestety przy jeździe tylko na benzynie pojawił się w kabinie podczas jazdy nieprzyjemny chemiczny zapach. Czy ktoś ma podobne doświadczenia z początku użytkowania 1.0 ECO-G?
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2025-02-15, 09:27
Auto po wyjeździe z salonu "wypala" osłony, elementy wydechu. Powinieneś dostać taką informację od dealera. I jest to fakt! Przy pierwszym tankowaniu czuć było ostry zapach. Dlatego ja swoje auta staram się docierac w trasie. Planuję odwiedziny rodziny, czy miejsc, które krążyły jako pomysł do zwiedzenia. Poza tym łagodne warunki pracy silnika przy pierwszych 3000 km owocują dalszą bez usterkowa eksploatacją i niskim spalaniem paliwa.
Dodatkowo, jeśli sięgniesz do tylnych nadkoli, to zobaczysz jeszcze nie zastygniętą mastykę. Najpierw sprawdzić czy trochę tego mazidła nie skapnelo na tłumik lub osłonę. Ewentualnie czy coś nie trafiło w okolice silnika. Ja mam pokryte pół tylnej felgi, więc nie będę rozpisywał się o wyważeniu.
Ponadto zauważ, że masz krótki tłumik... Przy niekorzystnym kierunku wiatru spaliny mogą trafiać do kabiny.
Jeśli wykluczysz to co napisałem, to leć do serwisu.
Powodzenia!
Z zapachem nie pomogę, bo nie czułem.
Natomiast co do jeżdżenia tylko na benzynie to twoja decyzja. Ja na przykład od początku jeździłem tylko na gazie. Mam przejechane ponad 67tyś., z tego spaliłem z 5 całych baków benzyny, tylko po to żeby stara nie leżała w baku. I z samym silnikiem nie mam żadnych problemów. Padł alternator i pompa wody koło 60tyś. Ale to raczej nie od gazu.
Dzięki za odpowiedzi. Trochę się uspokoiłem. Przy odbiorze auta nie dostałam takiej informacji. Nie mówili też, żeby przez pierwsze 1-2 tyś. km jeździć więcej na benzynie, więc póki co nie spaliłem nawet 20 litrów benzyny. Nalałem 98 E5 żeby mogła dłużej leżeć w baku i chciałem jeździć tylko na gazie od samego początku. Moje pierwsze auto w gazie także dopiero się uczę :)
Z zapachem nie pomogę, bo nie czułem.
Natomiast co do jeżdżenia tylko na benzynie to twoja decyzja. Ja na przykład od początku jeździłem tylko na gazie. Mam przejechane ponad 67tyś., z tego spaliłem z 5 całych baków benzyny, tylko po to żeby stara nie leżała w baku. I z samym silnikiem nie mam żadnych problemów. Padł alternator i pompa wody koło 60tyś. Ale to raczej nie od gazu.
Patrz mam joggera z gazem i te same przygody :) 57/58 tyś i najpierw alternator do wymiany a za tydzień pompa wody :)
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2025-02-15, 17:42
Cytat:
Nie mówili też, żeby przez pierwsze 1-2 tyś. km jeździć więcej na benzynie, więc póki co nie spaliłem nawet 20 litrów benzyny.
W Loganie III od razu jeździłem na LPG.
Joggerem pierwsze 100km na Pb, dalej LPG (choć jest zimno i nie zawsze włączy się instalacja).
Raczej ważniejsze od "teorii spiskowych" jest jeżdżenie co 3000-4000 km na Pb przez ok 100 km (najlepiej w trasie) celem obniżenia korekt/spalania średniego oraz zużycie i do tankowanie świeżej benzyny. Pomaga przy porannym szarpaniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum