Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-08, 16:47
Osa_Sandero, tak jak napisałem - 3 razy wyjeździłem niemal cały zbiornik Pb w ruchu mieszanym i miałem spalanie średnie. Tankowania poniżej 5/100 - komp okazywał z dokładnością 0.1/100
Więc jeśli masz średnia LPG 6.8 to na Pb jeżdżąc w tym samym stylu będzie w okolicy 5/100 albo nawet poniżej. Ten silnik nie obciążany dynamika ani wysokimi prędkościami jest bardzo oszczędny zarówno na LPG jak i na Pb
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-11-08, 16:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-11-09, 14:22
Trasa Kępno - Międzyzdroje - 565km, 2 przerwy na toaletę, czas przejazdu łącznie 5h21min. Średnia jak widać dość wysoka, wg kompa 105.5km/h, średnie spalanie wg kompa 9.1/100 LPG, z tankowania 7.94/100 LPG
Na tempomacie 110, 120 albo 130km/h zależy od ruchu.
A my od wczoraj mamy Toyotę Yaris Cross hybryda 1,5 / 116 KM) -- oblatywana obwodnicą Wrocławia (A8) i troszkę po przedmieściach miasta wskazuje średnie spalanie w granicach 4,1 litra na setkę. I to z moją Małżonką za wolantem -- gdzie w Rifterze mnie ona wkurza, bo zużywa paliwo jakby bak miał dziurę
A my od wczoraj mamy Toyotę Yaris Cross hybryda 1,5 / 116 KM) -- oblatywana obwodnicą Wrocławia (A8) i troszkę po przedmieściach miasta wskazuje średnie spalanie w granicach 4,1 litra na setkę. I to z moją Małżonką za wolantem -- gdzie w Rifterze mnie ona wkurza, bo zużywa paliwo jakby bak miał dziurę
Na jakich oponach masz Toyotbyę ? Jak przedstawia się komfort na tych oponach co masz? We Wrocku sporo kostki np na Krzykach i w centrum więc można sprawdzić - generalnie ma oponki rozmiar takie jak w Seacie Atece. I jak porownanie wg Ciebie do komfortu Dustera jesli miales go na r16 ewentualnie r17 ?
To jest ten silnik VVTi co był od zawsze w Yarisie 1.5B i w wersji sport mial 106KM ?
Na jakich oponach masz Toyotbyę ? Jak przedstawia się komfort na tych oponach co masz?
To są jakieś letnie Fakleny 205/65 R16, ale niedługo zamienię je na jakieś całoroczne.
Autem jeździ moja Małżonka, ja tylko przez moment, a teraz tylko jako pasażer. W ogólności auto wydaje się nieco twardsze niż Duster, ale nie wykluczam, że to kwestia krótkiego rozstawu osi, przez co na różnych spowalniaczach itd. bardziej barabani, no i jednak mniejszego skoku amortyzatorów.... ale wielkiej różnicy na pewno nie odczuwam.
corrado napisał/a:
To jest ten silnik VVTi co był od zawsze w Yarisie 1.5B i w wersji sport mial 106KM ?
Nie znam się na silnikach Toyoty i nigdy ich nie analizowałem, ale ten ma wprawdzie pojemność 1,5 -- ale z trzech cylindrów, więc to raczej coś nowomodnego.
Tak moze byc z tych powodow co podałeś bo 205/65/r16 to spory balon ( prawie jak w dusterze 215/65/r16) wiec komfort powinien być jeśli chodzi o opony.
No i to musi byc nowy silnik jeśli 3cylindrowy, tamten 1.5b vvti w yarisce by 4cylindrowy.
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 810 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 4,94 l/100 km.
Jazda miejska ok. 30 %, jazda pozamiejska ok. 70 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,7 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 41,8 km/h.
Zatankowane było 41 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 777 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 5,28 l/100 km.
Jazda miejska ok. 50 %, jazda pozamiejska ok. 50 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 45,1 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 36 km/h.
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2025-01-26, 20:33
Logan II 1.0 sce:
4,7 trasa 110km/h
5,7 miasto lato
6,3 miasto zima
Lekka noga zrobi dobre wyniki, ale wystarczy przycisnąć by spalanie było powyżej 6 litrów.
Służył ponad 5 lat. Nie było sensu gazować.
Na sylwestra jechałem nad morze. Tankowałem lpg w Parlowkowo(przed Wolinem) coś mi dużo gazu weszło ok 37,5l=8.3 z wcześniejszego tankowania(myślałem że jakaś stacja trefna). Dojechałem do Międzyzdroje. Potem wróciłem do Jeleniej Góry. Po nowym roku dojazdy praca dom(3km), jakieś małe wypady poza miasto itp. Dystans na pełnym baku z Parlowkowo 803km. Nie wiem czy zalało pod korek-60l- spalanie 7,5 gazu czy 50l(netto) i spalanie ok 6,25. Mam dziwne wartości przy tankowaniu raczej 55 niż 50. Natomiast na stacji chłop mówił że ma czysty propan. Dziwna sprawa ale dystans na gazie fajny i można przyjąć że mieszan 3/8 miasto reszta trasa
Ostatnio zmieniony przez pawlik87 2025-01-27, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Witam wszystkich, to mój pierwszy post. Obecny właściciel Dacii (119 000 km), przeszły i przyszły właściciel Citroena XM.
Posiadam ten samochód od kilku miesięcy. Prewencyjnie wymieniłem świece i cewki na nowe oryginały. Czytając wyniki spalania innych osób czuję się... dziwnie. Nie staram się jeździć o kropelce. Jeżdżę tak, żeby nie być zawalidrogą. Startuję normalnie spod świateł, przyspieszam dynamicznie do docelowej prędkości, nie używam trybu ECO (raz użyłem i zmroziło mi krew w żyłach przy wyprzedzaniu). Wskaźnik zmiany biegów jest... bardzo optymistyczny. Nie korzystam z niego, bo nie chcę, żeby mi się ukręcił wał napędowy. Ogólnie rzecz biorąc w moim przypadku średnie spalanie wynosi około 7 litrów. Zawsze. Ostatnio trasa 700 km autostrada, tempomat 120 km/h po GPS non stop, ja plus około 80 kg bagażu, trochę mocnych wzniesień i zjazdów - 7,5 l/100 km.
Spalanie liczę tylko na zasadzie od tankowania do tankowania. Komputer w moim przypadku przekłamuje o około 0,5 l/100 km w dół. 7 l komputer = 7,5 l rzeczywistość.
Jeżdżę na benzynie.
Nie używałem klimatyzacji.
Czy moje wartości mają sens w przypadku tego silnika, czy może być z nim coś nie tak?
Z góry dzięki za odpowiedź!
Ostatnio zmieniony przez EjEnDi 2025-01-27, 23:08, w całości zmieniany 3 razy
Wydaje mi się że te silniki tak mają. 1.0 SCe i skrzynia 6 biegowa palą mniej. Miałem Forda Focusa 1.0 Eco Bosta 1.0 125 koników i skrzynia 6 biegów. Palił 4.5-5 l/100 km ale musiałem go sprzedać. Teraz jestem w szoku że 0.9 TCe tyle pali. Może jakby miał skrzynie 6 biegów to było by lepiej
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-28, 10:41
EjEnDi napisał/a:
Nie korzystam z niego, bo nie chcę, żeby mi się ukręcił wał napędowy.
Spokojnie... nie masz wału napędowego...
Cytat:
Ogólnie rzecz biorąc w moim przypadku średnie spalanie wynosi około 7 litrów. Zawsze. Ostatnio trasa 700 km autostrada, tempomat 120 km/h po GPS non stop, ja plus około 80 kg bagażu, trochę mocnych wzniesień i zjazdów - 7,5 l/100 km.
Ja mam Sandero i uważam, że 7,5 l/100km jak na prędkości autostradowe to spalanie wzorcowe. A Ty masz jednak Logana MCV... Ze skrzynią 5-biegową to jest akurat silnik, który przy 120km/h nie jest już zbyt oszczędny a przy 140 km/h spala najwięcej. Z moich obserwacji wychodzi, że najmniejsze spalanie jest w zakresie 85-105 km/h. Nawet jazda miejska to mniejsze spalanie niż jazda autostradowa 140km/h.
Moje średnie spalanie mieści się w bardzo wąskim zakresie 6,3-6,5 l/100km a jest to mniej więcej pół na pół jazda miejska (czyli do 50 km/h) i jazda S-ką (do 110 km/h). Przy czym 6,3 to spalanie letnie a 6,5 zimowe. I tak niezmiennie już 7 lat. Na długich trasach międzymiastowych jadąc spokojnie klasycznymi drogami ok. 90 km/h bez problemów mogę uzyskać średnią 5,6 l/100km.
Ale- uwaga- moje pierwsze kilka miesięcy z tym silnikiem to były poziomy nawet 8,5 l/100km... także na 100% ten silnik wymaga dłuższego przyzwyczajenia aby nauczyć się optymalnej jazdy. Dla mnie był to pierwszy silnik z turbo i trochę potrwało zanim się z nim dostatecznie "zapoznałem".
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-01-28, 10:47, w całości zmieniany 2 razy
Ja mam Sandero i uważam, że 7,5 l/100km jak na prędkości autostradowe to spalanie wzorcowe.
Ta odpowiedź w pełni mnie satysfakcjonuje. Wcześniej jeździłem starymi dieslami. Na tej trasie 5,7 - 6 litrów. Tylko co z tego, skoro ciągle coś. Ostatni samochód skończył na lawecie po awarii pompy wysokiego ciśnienia. Złom, nie opłacało się naprawiać. Miałem budżet 25k PLN, za tę Dacię dałem 24k PLN, jest w świetnym stanie pod każdym względem, bardzo zadbana, bez dzwonów, stłuczek i kręcenia licznika, nie jest goła, znajomy przywiózł ją z DE jako uszkodzoną, z rozciągniętym łańcuchem rozrządu. Wymienił rozrząd , uszczelnił jakieś pojedyncze wycieki i ogień. Samochód więcej pali, ale nie ma dwumasy, wtrysków i innych (dosłownie) potencjalnych fajerwerków. Jestem zadowolony. Stosunek ceny do wieku, poziomu zadbania i przebiegu - wzorowy.
Dzięki za odpowiedź, serdecznie pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez EjEnDi 2025-01-28, 11:26, w całości zmieniany 1 raz
Od końca roku jestem posiadaczem sprowadzonej Dacii Duster 1.2 TCE w wersji prestige. Może zabrzmi to dosyć śmiesznie ale po przesiadce z 22 letniej Thali jestem zakochany w tym samochodzie. Niestety miłość moja opadła po przeliczeniu kosztów spalania. Przy trybie Eco i jeździe głownie po mieście spalanie wychodzi mi około 10 l na 100 km. Wiem że zima, wiem że opony są do wymiany ale nie spodziewałem się takiego wyniku. Czy jest to normalne spalanie dla tego modelu/rocznika czy coś jest nie tak z moją Dacia?
Dla wnikliwych : klima wyłączona, tryb Eco włączony, silnik benzyna 1.2 TCE, Opony wymieniam po zimie.
Ostatnio zmieniony przez Qki 2025-02-05, 08:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-02-05, 10:30
@Qki; z moich obserwacji (użytkowanie Renault Captur 1.2tce 120KM EDC) ten silnik wymaga trochę starań żzeby nie zabijał spalaniem (to nie 1.0TCE ;) ). Mi zawsze w poznawaniu samochodu pomaga komputer pokładowy wskazując chwilowe spalanie - widzę jakie obroty, jak wciśnięcie gazu przekłada się na dynamikę przyspieszania i poziom zapotrzebowania na paliwo w czasie tych operacji. Generalnie płynność jazdy to zdecydowana podstawa. przyspieszanie na niższych na niższych biegach w zakresie 1400-2200, sporo hamowanie silnikiem jako podstawa zwalniania. U mnie obecnie z ostatniego tankowania (na EDC który nie wspomaga oszczędnej jazdy) na 490km potrzeba było 34,5L Pb - czyli spalanie ok 7/100 - średnia prędkość 31,8km/h, bardzo dużo jazdy na odcinkach 0,8-1,5km, trochę na dystansach max 7km. Myślę że w manualu można by spalić mniej, ale oczywiście warunki drogowe mogą powodować że więcej.
Pamiętaj że silniki benzynowe turbo są zdecydowanie bardziej wrażliwe na sposób traktowania pedału gazu niż wolnossące; potrafią być znacznie bardziej dynamiczne, ale też wymagają znacznie więcej starania ze strony kierowcy żeby były oszczędne. Silnik 1.2TCE sam z siebie nie jest oszczędny - oszczędnym może go uczynioć tylko kierowca ;)
Poza tym pamiętaj że to silnik specjalnej troski - w zależności od eksploatacji skracaj interwał olejowy, stosuj płukanki itp. (ja w ruchu miejskim zmeniam olej co 5-6tyś km - raz do roku)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-02-05, 10:30
Qki napisał/a:
Dla wnikliwych : klima wyłączona, tryb Eco włączony, silnik benzyna 1.2 TCE
Patrz mój poprzedni wpis- trzeba się po prostu dłuższy czas przyzwyczajać do samochodu i konkretnego silnika z turbo.
Przełącz sobie odczyt komputerka na spalanie chwilowe i jeździj obserwując wskazania. Dość szybko zorientujesz się jak operować pedałem gazu nie tracąc na dynamice, ale zejść ze spalaniem.
I daj sobie spokój z używaniem tego ECO- akurat wpływ tego systemu na zużycie paliwa jest minimalny, za to samochód jedzie wtedy tak, jakby ciągnął za sobą kotwicę...
Po wyłączeniu tego ECO jeszcze bardziej pokochasz ten samochód.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-02-05, 10:33, w całości zmieniany 1 raz
Ja od kilku dni jestem posiadaczem Dacii Sandero Stepway III 1.0 Eco-G 100
Na razie jeżdzę tylko na benzynie (tak mi powiedzieli przy odbiorze auta, żeby jeden bak wyjeździć tylko na benzynie, a potem dopiero LPG).
Aktualnie przejechane 300 km.
Zrobiłem sobie trase na autostradzie ok. 150 km (Kraków-Tarnów-Kraków (tak dla sprawdzenia autka) i zgodnie z zasadami "docierania" nie przekraczałem 130 km/h i 3000 obrotów na biegu.
Jechałem tak raczej koło 110-120 km/h.
Spalanie wyszło 5,7 litra/100km
Uważam to za super wynik biorąc pod uwagę , że w moim Dusterze 1,3 TCe 150KM przy takiej prędkości, to pali koło 8 litrów a szczerze mówiąc dynamika jazdy podobna.
W sumie wyszło tyle, co w moim Sandero II 1,2 16V 75KM a przyjemność z jazdy dużo większa!
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-02-05, 21:34
Qki napisał/a:
Witam Wszystkich
Od końca roku jestem posiadaczem sprowadzonej Dacii Duster 1.2 TCE w wersji prestige. Może zabrzmi to dosyć śmiesznie ale po przesiadce z 22 letniej Thali jestem zakochany w tym samochodzie. Niestety miłość moja opadła po przeliczeniu kosztów spalania. Przy trybie Eco i jeździe głownie po mieście spalanie wychodzi mi około 10 l na 100 km. Wiem że zima, wiem że opony są do wymiany ale nie spodziewałem się takiego wyniku. Czy jest to normalne spalanie dla tego modelu/rocznika czy coś jest nie tak z moją Dacia?
Dla wnikliwych : klima wyłączona, tryb Eco włączony, silnik benzyna 1.2 TCE, Opony wymieniam po zimie.
Nie miałem styczności z silnikiem 1.2Tce więc nie napiszę ile on spala paliwa w Dusterze, ale swego czasu miałem Dustera z tego samego rocznika ale silnikiem wolnossącym Nissana 1.6Sce 115km i przez ten czas jak go posiadałem to raz osiągnąłem spalanie powyżej 10l w mieście. Było to po opadach śniegu i kiedy całe miasto zostało zakorkowane. Zazwyczaj nie przekraczałem 8,5l PB w jeździe miejskiej ( po Warszawie) w zimę a w lecie 8l/100km. Myślę że taki 1.2 Tce w mieście spali podobne ilości paliwa, no chyba że będziesz jeździł bardzo dynamicznie to spalaniem dojdziesz i do 10l. Tak na marginesie co Cię skłoniło do kupna Dustera z tykającą bombą pod maska? Ja na Twoim miejscu sprzedałbym to auto czym predzej i kupił z silnikiem 1.6 Sce lub 1.5dCi
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2025-03-02, 13:14
Jogger eco-g: ostatnie pomiary na pusto:
trasa z LU do Zakopower: tempomat z ustawieniem ok 145km/h; wyszło dobre 10l/100km;
trasa z Zakopanego do LU: tempomat z ustawieniem ok 115km/h; wyszło około 7,5l/100km;
Duster III
trasa mieszana - około 160 km "S" z tempomatem na 125km/h, krajówki i lokalne do 105km/h, dojazdy żony do pracy 1,5km w jedną stronę - średnie spalanie z dystrybutora 7,8 l/100km a komp pokazuje conajmniej 1l więcej. Mniej więcej połowa na letnich oponach, bo już zmieniłem.
Na zimówkach nie udało mi się zejść poniżej 8,2l/100km.
Jazda raczej płynna, chociaż zdarza mi się poganiać jak potrzeba i 150 km/h przy wyprzedzaniu na każdym zbiorniku.
Przebieg ogólny ok. 6000 km
Za tydzień wyjazd w G. Sowie - zobaczymy ile wciągnie w naprawdę szybkiej trasie.
Mi zawsze w poznawaniu samochodu pomaga komputer pokładowy wskazując chwilowe spalanie - widzę jakie obroty, jak wciśnięcie gazu przekłada się na dynamikę przyspieszania i poziom zapotrzebowania na paliwo w czasie tych operacji. Generalnie płynność jazdy to zdecydowana podstawa. przyspieszanie na niższych na niższych biegach w zakresie 1400-2200, sporo hamowanie silnikiem jako podstawa zwalniania.
A patrzysz też czasem na drogę?
Już wspominałem, że dla mnie spalanie chwilowe jest bezużyteczne, bo wskazania zmieniają się jak w kalejdoskopie nawet pod wpływem minimalnych ruchów pedałem gazu. Wygląda to tak jak na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=q4tq7YDRUhY
Nie bardzo rozumiem jak obserwowanie tych przypadkowych wskazań ma wpłynąć na oszczędny sposób jazdy. Co najwyżej na dłuższym płaskim odcinku bez wiatru (czyli praktycznie nigdy) są w miarę stabilne warunki, by po jakiejś chwili utrafić w takie wciśnięcie gazu, by samochód nie przyspieszał i nie zwalniał, a wskazania nie zmieniały się co chwilę o dwa, trzy litry.
Jak już było wspomniane, w Sandero wskazania chwilowego spalanie pokazywane są dopiero powyżej 30 km/h, a znaczna część jazdy w mieście to jazda z prędkością mniejszą. Więc pożytek z tego chwilowego i tak żaden.
Jak dla mnie dużo więcej sensu miałoby dodanie drugiego spalania średniego, resetowanego oddzielnie.
A przyspieszanie w zakresie 1400-2200 obr/min to już nieprzyjemne drgania i buczenie, dużo większe siły boczne działające na tłok i cylinder i obciążanie panewek i sworzni korbowodów.
SCE 75 trzeba kręcić przynajmniej do 3000 obr/min, by jako tako jechać po wrzuceniu wyższego biegu. A by nie być zawalidrogą w mieście lepiej np. na dwójce dokręcić do 3500 obr/min, bo wtedy szybciej osiągamy te miejskie 40-50 km/h. Ekoniańka zwykle podpowiada trójkę już przy 30 km/h, a czwórkę przy 40 km/h, ale to powoduje notoryczne drgania, chyba że na kolejnym biegu już tylko dotaczamy się do następnego skrzyżowania, albo mamy z górki.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-03-19, 12:36
@velomar; przez ostatnie chyba 20lat i powyżej pół miliona kilometrów nie spowodowałem żadnego zdarzenia drogowego, a jedyny mandat jaki dostałem to za brak opłaty parkingowej bo zostałem wprowadzony w błąd przez innego kierowcę. Dowodzi to że wystarczająco czujnie prowadzę ? Czy może jednak że nie spoglądam na drogę zbyt uważnie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum