DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Konsekwencje wyłączenia systemu stop&start
Autor Wiadomość
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-03-05, 14:25   

Ostatnio byłem w salonie Dacia i Renault, i widuje jak doładowują cały czas akumulatory w hybrydach. Akurat wyświetlało 13,1 V i 5 A. . Czyli postoi sobie taki i prąd zżera. Więc jak przez jakiś czas nie jeździmy to trzeba ładować.
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 106
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2025-03-05, 19:08   

paul7 napisał/a:
Ostatnio byłem w salonie Dacia i Renault, i widuje jak doładowują cały czas akumulatory w hybrydach. Akurat wyświetlało 13,1 V i 5 A. . Czyli postoi sobie taki i prąd zżera. Więc jak przez jakiś czas nie jeździmy to trzeba ładować.


Akurat w salonie to ma inne podłoże. Tam każde auto na wieczór sypie komunikatami o trybie awaryjnym aku. Każdy jak wejdzie do środka to zaczyna się bawić menu, załączy postojówki itd. Nie ma takich mocnych akumulatorów, że by to wytrzymały. Dlatego jak bym miał kiedyś takiego powystawowego kupować to pierwsze co to kazałbym wymienić aku.
Ostatnio zmieniony przez Osa_Sandero 2025-03-05, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 339
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2025-03-06, 11:11   

defunk napisał/a:
Prawda, oczywiście opisywana przeze mnie osoba mieszka w centrum dużego miasta, tuż przy linii tramwajowej, a z racji wieku komunikację miejską ma za darmo. Więc poprawkę na "Polskę powiatową" oczywiście brać trzeba.

Co nie zmienia faktu, że przy przebiegu 1-2 tys. km / rocznie chyba taniej wyszłyby taksówki lub podwózka przez sąsiada, choćby i za pieniądze. No chyba że mówimy o kurzącym się Seicento czy innym potencjalnym Young-timerze. Kupowanie nowego lub w miarę nowego auta do okazjonalnej przejażdżki to rozrzutność do sześcianu -- zwłaszcza, że wówczas niespotykane dotąd problemy potrafią się mnożyć.


powiedz to Włodarkowi :mrgreen: który chyba jeszcze nie dotarł nawet swojego Captura ;)
_________________
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 3/Auris 2/Piaggio Medley 125
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 353
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2025-03-06, 11:26   

paul7 napisał/a:
Ostatnio byłem w salonie Dacia i Renault, i widuje jak doładowują cały czas akumulatory w hybrydach. Akurat wyświetlało 13,1 V i 5 A. . Czyli postoi sobie taki i prąd zżera. Więc jak przez jakiś czas nie jeździmy to trzeba ładować.


Moja SS3 stoi cały rok pod chmurką. Odkąd jeździ nią żona system S&S działa non stop. Auto jeździ dzień w dzień i żadnego problemu z aku nie było, a auto odpala bez najmniejszych problemów.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1011
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2025-03-06, 12:19   

Czajo napisał/a:
defunk napisał/a:

Co nie zmienia faktu, że przy przebiegu 1-2 tys. km / rocznie chyba taniej wyszłyby taksówki lub podwózka przez sąsiada, choćby i za pieniądze. No chyba że mówimy o kurzącym się Seicento czy innym potencjalnym Young-timerze. Kupowanie nowego lub w miarę nowego auta do okazjonalnej przejażdżki to rozrzutność do sześcianu -- zwłaszcza, że wówczas niespotykane dotąd problemy potrafią się mnożyć.


powiedz to Włodarkowi :mrgreen: który chyba jeszcze nie dotarł nawet swojego Captura ;)


Chyba 10 razy mu to pisałem ;-)
_________________
(Dacia Duster 1,6 SCe, 2017-2025)
 
Danes 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Corsa
Silnik: 1.4
Dołączył: 05 Mar 2025
Posty: 2
Skąd: Koło
Wysłany: 2025-03-11, 14:09   

cowcar napisał/a:
To chyba "problem" wielkomiejskich kierowców...
Nigdy tego nie wyłączyłem... 6 lat jazdy 80tys. km i może z 4-5 razy się załączył i to chyba tylko w porach letnich, problemów z ruszeniem nie było.

Bardziej mi to "pomaga" gdy zapomnę zrzucić z 3 na 1 jak się zatrzymam i silnik mi zgaśnie przy ruszaniu... wciskam sprzęgło i sam odpala :D dla mnie to ułatwienie...
U mnie też raczej rzadko się załącza ale jak już to właśnie w takich sytuacjach, jak zapomnę zrzucić bieg. Dla mnie to raczej plus, bo pomaga przy ruszaniu,
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne