Wysłany: 2025-04-02, 22:45 BIGSTER 2025 już w salonie
Dziś w salonie Jaszpol Łódź na Brukowej stał wystawiony Bigster. Czy ktoś z szanownych Państwa może jest już szczęśliwym posiadaczem i podzieli się wrażeniami?
Trochę mnie to auto rozbawiło. Szary kolor w jakim dopiero co mój brat zamówił nowego Dustera wiec mowię do syna „choć, zobaczymy jakie wujek auto kupuje”. No i konsternacja bo na boku między drzwiami a nadkolem jest jakiś znaczek, myśle sobie jakaś limitowana wersja a to nie, Bigster. Na moje oko większy gabaryt zupełnie nie zauważalny z przodu, auto designem identyczne jak Duster i to mnie bardzo zmyliło.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-05, 13:42
Też się wybieram, ale raczej z motywem, dlaczego kupiłem DD3 a nie zaczekałem.
W nowych filmikach Bigstera, pokazano świecącą lampkę w schowku na rękawiczki.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-07, 12:06
No właśnie, wszystkie starsze miały lampki. DD3 nie ma w żadnej wersji . Bigster już ma, pewnie chcieli wykazać wyższość Bigstera. Na lampki jest duże zapotrzebowanie , szczególnie na zachodzie Europy, ludzie tego szukają, płacą dobrze, jak ci się znudził to wystaw na sprzedaż😂😂😂
Niestety, taki downgrading da się zauważyć w Dacii już od modelu Sandero. W drugiej generacji była maska na teleskopie, regulowana wysokość mocowania przednich pasów (w Laureatte lub za dopłatą w Open), wygodne uchwyty wewnętrzne w przednich drzwiach, idealnie wpadające w dłoń po pociągnięciu klamki. W "trójce" już maska na drucie, brak regulacji wysokości pasów nawet za dopłatą, niewygodne uchwyty w drzwiach (typu wgłębienie w podłokietniku). Nawet chromowanych (plastikowych, ale jednak) emblematów z nazwą modelu już brak, a tylko jakieś wycinanki z cienkiej folii. Na porządną rurę wydechową wyprowadzoną do tyłu też już nie starczyło. Zamiast solidnego, mechanicznego, metalowego przycisku od tylnej klapy już tylko jakiś tandetny dotykowy pod gumką. Porażka. No ale na czymś trzeba oszczędzać, bo eurokołchoz wymaga coraz więcej bzdetów jako obowiązkowe wyposażenie (radar, asystent tego i tamtego, sos itp.), a to wszystko kosztuje i swoje waży.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-04-07, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-08, 10:10
velomar napisał/a:
Zamiast solidnego, mechanicznego, metalowego przycisku od tylnej klapy już tylko jakiś tandetny dotykowy pod gumką. Porażka.
Pełna racja co do reszty "downgradingu", ale tutaj to trochę "poleciałeś" Ja akurat też wolę prawdziwy zamek bagażnika od elektrycznego pstryczka, ale jesteśmy w mniejszości. Dla 99% procent nabywców ten widok bębenka na kluczyk na klapie bagażnika czy nawet drzwiach kierowcy jest synonimem przeżytku 20-lecia...
To samo dotyczy klamek "kasetowych", kiedyś ogólnie popularnych a zastąpionych obecnie przez uchwyty odkryte... ja wolę te stare, zwłaszcza w zimę czy w deszczu.
Brak regulacji mocowania pasów? Również powszechny trend, ale dla mnie niezrozumiały- u mnie zmieniają się pasażerowie i ta regulacja ciągle jest w użyciu.
Nawet przyjemnie tak- oglądać takiego Bigstera i cieszyć się, że mamy w swoich starych Daciach za 1/3 ceny elementy, których już się teraz nie kupi.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-04-08, 10:22, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-08, 19:31
Dymek wyjąłeś mi to z ust. Faktycznie w starszych wersjach , takie drobne sprawy, zamki, pasy itp. jakoś były dopracowane. A teraz poszli w maksymalną oszczędność. Może kamery i czujniki trochę mnie uspokajają. Mam pytanie, czy ten guzik w klapie bagażnika jest pstryczkiem elektrycznym, czy to odblokowanie mechaniczne zamka? Bo jak jest to sterowalne z pilota i włącznika w klapie , to czy nie można pokusić się na zrobienie automatycznie podnoszonej klapy?
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1248 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-10, 14:50
Dymek napisał/a:
paul7 napisał/a:
czy ten guzik w klapie bagażnika jest pstryczkiem elektrycznym, czy to odblokowanie mechaniczne zamka?
Oczywiście jest elektryczny.
Właściwie to chciałem się upewnić. W pilocie jest do tego guzik i pewnie uruchamia jednostronnie jakiś siłownik. Można by zastosować sprężynę dodatkową , która przełamywała by opór początkowy siłowników pneumatycznych i klapa już sama by się otworzyła. Coś podobnego robią w sedanach. W Dusterze wystarczy by klapa była odemknięta z 10 20 cm i sama już idzie do góry. Czy ktoś próbował to zastosować w naszych ubogich samochodach?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2025-04-10, 20:48
O ile dobrze pamiętam to Shrek chyba robił coś takiego w Lodgy.
Bigstera widziałem, macałem, oglądałem. Jednym słowem wnętrze dramat. Ale na plus bo dali coś co się trochę ugina pod palcem na podłokietniki na drzwiach przednich. Spasowanie drzwi kierowcy: brak mi słów wystarczająco obelżywych. Odechciało mi się dalszego oglądania.
Ale obiektywnie trzeba przyznać że z zewnątrz znacznie lepiej wygląda niż Duster.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2025-04-10, 20:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-17, 09:16
A ja się cały czas dziwię- po co Dacii dwa tak zbliżone modele jak Duster i Bigster...?
I mam dziwne wrażenie, że kiedyś, docelowo któryś z nich zniknie... Ciekawe który?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-04-17, 09:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-17, 17:46
A po co renault symbioz obok captura ? Różnica jeszcze mniejsza niż Bigster i Duster.
Ja nie wiem co bym obecnie wybrał ? Duster poręczniejszy i najczęściej wystarczający wielkością bagażnika, Bigster - lepiej wygłuszony, resorowany i wyposażony oraz czasem z praktyczniejsza wielkościa tyłu i bagażnika.
A ja się cały czas dziwię- po co Dacii dwa tak zbliżone modele jak Duster i Bigster...?
Zdaje się, że jeśli chodzi o wielkość (długość, więc pewnie i pojemność) różnicy między nimi jest tyle, ile między Sandero a Dusterem, a nikt dotąd się nie zastanawiał po co komu Sandero, skoro tak dobrze wypada Duster.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 325 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-04-18, 19:27
r70 napisał/a:
Nigdy bym nie przypuszczał że czyjeś wybujałe EGO wyrazi sie kupnem... Dacii :)))
Żartowałem ;)
Bigster jest wielki, bardziej idealny dla rodziny 2+3
Jestem ciekaw, czy będzie się sprzedawał, jak Duster.
PS
r70,
Jesteś zadowolony z silnika 1.0Eco-G ?
Biorę też pod uwagę Dustera w tej konfiguracji vs. hybryda.
Różnica 22k. - ale mój emerycki styl jazdy pasuje do 1.0
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-04-18, 19:32, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1344 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-04-18, 21:35
Killer King
Wystarczająco dynamiczny, przy spokojnej jeździe bardzo cichy w całym zakresie obrotów, szybko się nagrzewa, przy płynnej jeździe mega oszczędny (nawet na autostradzie, z 4 osobami i zapakowany po dach z AC i średnią prędkością 124km/ a licznikowa 120-150kmh spalił ok 9/100 LPG ) - średnio spala 6-6.7/100 (bez klimy), nie podlewa benzyna oleju, jak na razie niezawodny. Czy jestem zadowolony ? Mega zadowolony !
Czy wolałbym hybrydę ? Jeśli kosztowałaby max 5-6tys (automat -fajna sprawa -mozna dopłacić) więcej niż LPG i spalała średni 3/100 to tak ;)
Niestety, myślę że koszt zakupu i eksploatacji wersji hybrydowej to ok 35-40tys dopłat w ciągu 200rys km które planuje zrobić samochodów zanim się go pozbędę ;) czyli równowartość ok 35% następnego samochód który kupię ;)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-19, 09:05
defunk napisał/a:
Zdaje się, że jeśli chodzi o wielkość (długość, więc pewnie i pojemność) różnicy między nimi jest tyle, ile między Sandero a Dusterem...
Z całym szacunkiem... Postaw obok siebie Sandero Stepway i Dustera a potem Bigstera i Dustera i zobacz różnicę 😁
Chodzi o te podobieństwo, dzięki któremu ludzie się mylą biorąc z przodu Bigstera za Dustera.
Z całym szacunkiem... Postaw obok siebie Sandero Stepway i Dustera a potem Bigstera i Dustera i zobacz różnicę 😁
Chodzi o te podobieństwo, dzięki któremu ludzie się mylą biorąc z przodu Bigstera za Dustera.
A, czyli masz na myśli posmak premium: przecież Audi (zwłaszcza A4 i A6, ale też serię Q) oraz BMW (trójkę i piątkę) da się rozróżnić głównie po detalach (z przodu chyba nawet tych brakuje). To zjawisko ma chyba nawet jakąś nazwę w języku marketingowców
Jak dla mnie to Bigster z zewnątrz jest (trochę) ładniejszy, bardziej proporcjonalny i ma więcej sensu. Duster jest po prostu za duży z zewnątrz, przerośnięty jak na kompakta. W środku natomiast oba są równie ohydne, podobnie jak przeważająca większość współczesnych samochodów. No i oba mają za małe szyby. Moim zdaniem minimalny kąt widzenia ze środka powinien być regulowany przepisami, bo to co się teraz dzieje z widocznością z wnętrza woła o pomstę do nieba.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5ckUoCuvUg
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-04-19, 15:39, w całości zmieniany 4 razy
Jak dla mnie to Bigster z zewnątrz jest (trochę) ładniejszy, bardziej proporcjonalny i ma więcej sensu.
Tylny zwis prawie jak w lepszym sedanie... troszkę uratuje to prześwit, ale przesunięcie tylnej osi o kilka centymetrów dałoby więcej miejsca pasażerom na kanapie.
velomar napisał/a:
Duster jest po prostu za duży z zewnątrz, przerośnięty jak na kompakta.
Fejkowe poszerzenia, przez które jego kontur patrząc od tyłu idzie w trapez. Ale Bigster chyba jest podobny, bagażnik ma chyba tylko ciutkę szerszy.
Co do oszklenia, zgadzam się w 100% -- niestety, szklarnia jest niemodna, bo auto wygląda wówczas mało bojowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum