DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
tomkasz 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: Hybrid 140
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 389
Skąd: małopolska
Wysłany: 2025-05-07, 20:43   

Były dwa zdania porównania - bez wskazania.
Było zdanie które miało wręcz przeciwnie - nie dać pokazać, że np 1.0 jest "gorszy".

Żadnego zdenerwowania nie było 8-) .

Kiedyś Maluch (126p) palił więcej, a miał 650cm3 oraz 23-24KM i 40-42 Nm.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 376
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-08, 04:27   

tomkasz,
Sam chciałem hybrydę i jest czego wybierać.
To teraz najlepsza opcja, jeżeli ktoś jeździł dieslem.
Mamy ten plus, że mogę w każdej chwili jechać służbowym samochodem, a to wszystko diesle od 110 do 170 HP.
Spajają około 6,5 do 7 l. ON

Po pracy wsiadam do samochodu, który ma 100HP w BP, jadę tankować i ten sam wynik.
Różnica w odczuciach mocy, której osobiście nigdy nie wykorzystuje.

Teraz jeżdżę 1.3 bp w Megane 4 i tryb ECO jest dla mnie w zupełności wystarczający.

Za kilka lat 1.0 LPG będzie wspomnieniem i jedyną opcją, to będzie właśnie hybryda.

Tak więc, każdy kto ma lekką nogę niech się cieszy z 1.0 jaki jeszcze jest w konfiguracji.
Każdy, kto potrzebuje więcej mocy ma już na pokładzie hybrydę.

Na stacji koszty przejechania 100km będzie zbliżony. Dot. porównania 1.0 lpg z hybrydą.

Uwaga. To są tylko moje osobiste odczucia przy moim emeryckiej stylu jazdy.
PS. Dostałem ostatnio mandat za prędkość.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-08, 04:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 401
Skąd: Kęty
Wysłany: 2025-05-08, 07:29   

Miałem malczana eleganta od 1997 roku do 2003 roku. Zrobiłem nim ponad 130 tysięcy km. Nawet na wakacje z przyczepką się jechało. Średnio spalał jak jeździłem delikatnie to 5,2, a jak jeździłęm ostrzej to ponad 6 :) No ale wtedy paliwo było po 2,8zł, to można było zatankować za "piątkę" i jeździć :)
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 376
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-08, 08:16   

Kacper_Potocki,
Czekamy na twoje wyniki spalania Bigstera.
Na dotarciu będzie pewnie 1-1,5 litra więcej, tak jak miałem w Tipo.

Niech mi nie nie mówi, że nowy silnik nie potrzebuje dotarcia.
Przez pierwsze 100 km spalanie było dobrze powyżej 1,5 litra i czułem, że silnik się męczy.
Ustabilizowało się po 1000 km.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 401
Skąd: Kęty
Wysłany: 2025-05-08, 08:57   

Szczerze to nie wiem czy potrzebuje dotarcia czy nie, nie znam się na tym :) Ale profilaktycznie (może placebo, może uspokojenie sumienia) moje działania w przypadku aut nowych wyglądają tak:

Pierwsze 3.000km jeżdżę bardzo powoli, nie przekraczam 3.000 obr/min. Po tych 3 tysiącach robię pierwszą wymianę oleju i wlewam ceramizer. Po przejechaniu znowu delikatnie około 150km już jeżdżę normalnie i kolejną zmianę robię przy 15.000km i potem już serwis mnie wzywa na 30.000km na "pierwszą" wymianę oleju. Kolejne zmiany robię już co 10.000km i po 3 latach auta się pozbywam. Te 3 lata ma przejechać bezawaryjnie, ale ja o autko dbam. Taka sama procedura już była w kilku samochodach i jak na razie 0 awarii w ciągu 10 lat (4 samochody nowe). Awarie pojawiły się tylko, jak kupiłem samochody używane, ale dla pracowników co nie dbają i obijają auto z każdej strony nie kupię nowego.

Bigstera tak samo potraktuję. Spalanie podam jak zrobię trasę testową Kęty-Prudnik :)

PS. Czekam na telefon z salonu, mam odbierać dziś lub jutro. Już przebieram nogami, bo na żywo Bigstera nie widziałem, tylko z filmików na yt.

PS2. Rocznie robię obecnie 20 tysięcy. Spadła mi ta ilość km, kiedyś robiłem 25 tysięcy.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2025-05-08, 09:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 376
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-08, 11:14   

Kacper_Potocki,
Z tego, co mówili w Bielsku, to serwis olejowy jest co 25k lub rok.
Pytałem dwa razy i za każdym usłyszałem to samo.
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 127
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2025-05-08, 11:29   

Odpowiadając na pytania kolegów:
Nie mam LPG, jest sama benzyna.
Silnik 1.0 SCe 73 KM 97 Nm
Ostatnio zmieniony przez michal22 2025-05-08, 12:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 401
Skąd: Kęty
Wysłany: 2025-05-08, 11:36   

To dziwne, bo wielokrotnie jeździłem wzywany na serwis, pytałem i mówili, że oleju nie ruszają, tylko filtr kabinowy. I nigdy nie padło 25k tylko zawsze padało 30k. Być może w Oświęcimiu-Babicach robią inaczej? Jutro spytam w Bielsku, a jak pojadę po 3000 na wymianę oleju to spytam w Oświęcimiu.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 376
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-08, 13:39   

Kacper_Potocki,
Napisałem do opiekuna z Wektora, niech mi potwierdzi na @, jak to teraz wygląda.
Na 100% będę robił wymianę oleju co rok - a dokładnie w rok robię 15k.km, wiec w sam raz.

Zawsze zmieniałem olej co rok, lub max co 15k.km - no może poza okresem docierania — tu się zastanowię, czy nie wymienić po powrocie z wakacji z przebiegiem ok. 3k.km
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-08, 13:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1363
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-08, 17:40   

michal22 napisał/a:
Zatankowane było 100 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 2093 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 4,78 l/100 km.
Jazda miejska ok. 30 %, jazda pozamiejska ok. 70 %.
Wskazanie komputera pokładowego średniego zużycia paliwa z całego dystansu wyniosło 4,6 l/100 km, średnia prędkość wyniosła 44,5 km/h.

Wynik świadczy o tym że zarówno silnik jak i kierowca potrafią jeździć ekonomicznie :)

Co do hybrydy vs reszty świata to jeśli 2 samochody tak samo szybko pokonują dystans i spalają tyle samo 5 to z użytkowego punktu widzenia nie ma znaczenia że różni je moc o moment obrotowy -istotne ile to kosztowało i jak długo trwało. Czas często jest determinowany przez przepisy i ograniczania, czyli pozostaje różnica kosztów. Jeśli te są takie same, to przewagi można się doszukiwać w innych aspektach (komfort, prestiż i inne). Hybrydą jeździ się na pewno wygodniej, ale szczerze wątpię czy tabletu niż np 1.0lpg - obstawiam że nie, bo żeby koszt taki jak u mnie, średnie spalanie musiałoby wynieść 3.2/100 średniorocznie w a to nie wierzę l. Czyli hybryda jest rozwiązanie droższym dająca w stosunku do 1.0lpg wzrost w zamian za koszt zakupu i eksploatacji.
Dla mnie różnica w mocy jest bez znaczenia - obie wersje tak samo szybko stoja w korku, jeżdżą po mieście, i po trasie. W obu przypadkach ograniczeniem są: ruch i przepisy a nie parametry napędów.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-05-08, 17:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 127
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2025-05-08, 18:01   

Staram się wykorzystywać mój dziadkowóz optymalnie.
Tankuję na sprawdzonych markach sieci stacji paliw, do każdego tankowania 40-50 litrów benzyny 95 wlewam od kilkunastu lat 150 ml dodatku do benzyny Kleen_Flo.
Na oleju silnikowym też nie oszczędzam, jest to dla mnie priorytetem, aby był silnik zalewany markowym olejem, lepszym niż Elf, a spełniającym normy dla tego silnika.
Staram się również bacznie obserwować, co się dzieje na drodze i oczywiście w miarę możliwości przewidywać co może się dziać w danym momencie, płynna jazda jest znacznie mniej męcząca przy okazji.
Szaleć w tym przypadku nie ma czym, przy prędkości 90 km/h jest już 3 tys. obrotów na 5 biegu.
Na autostradach lub na drogach ekspresowych optymalna prędkość dla tego samochodu to 100-110 km/h, gdzie jesteśmy już przy wartości maksymalnego momentu obrotowego silnika.
Z ekoniańki nie korzystam, ale wskazania chwilowego spalania są dosyć przydatne (wiem, temat jest trochę kontrowersyjny, ale każdy ma swoje preferencje)
Ostatnio zmieniony przez michal22 2025-05-08, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1363
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-08, 18:31   

Kluczowe jest wg mnie to "czytanie" drogi i utrzymanie płynności jazdy.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 376
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-08, 19:15   

Zauważyłem to samo - bez znaczenia na pojemność, moc, rodzaj napędu, tak samo stoisz w korkach.

Problem taki, że 5 i 6 bieg używam od święta a 4 to za bardzo nie mam gdzie, bo wszędzie ogranicznia 50/40/30

Na 3 biegu przy 60km/h mam 2500 obr. wiec szkoda wrzucać 4, chyba, że toczę się z górki.

Poniżej spalanie z 1.2 TCe 130 BP

IMG_20250508_072511290_HDR.jpg
Plik ściągnięto 240 raz(y) 146,92 KB

Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-08, 19:32, w całości zmieniany 5 razy  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 401
Skąd: Kęty
Wysłany: 2025-05-08, 20:21   

6,6 to sporo, chyba ze duzo bylo jechane po miescie.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1363
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-08, 21:23   

Killer King, ja jeżdżę spokojnie I kiedy jadę bez przyspieszenia to standardowo kiedy mam 2500 obrotów na 3 to wrzucam 4ke. Skoro 1.0 się nie meczy to sądzę że 1.2tce też raczej nie ucierpi. Z powrotem wrzucam na 3 kiedy chce dynamiczniej przyspieszyć, albo intensywniej zwolnić korzystając z kompresji silnika
b]Kacper_Potocki[/b] średnia prędkość i opis sytuacyjny sugerują że to jazda głównie miejska ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-05-08, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 376
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-05-09, 04:48   

Zgadza się, to jest 50% miasto i 50% tereny wiejskie.
Średnia 30km/h też to pokazuje.
Nie ma szans zejść ze spalaniem poniżej 6,5 (komp) a 7,0 (dystrybutor).

Ale to jest jednostka z 2016 roku i nie wiadomo, ilu miała kierowców i jak była docierana.
Może to już jest max jej możliwości, jak na te warunki drogowe.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-09, 04:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 156
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2025-05-09, 12:47   

r70 napisał/a:
Killer King, ja jeżdżę spokojnie I kiedy jadę bez przyspieszenia to standardowo kiedy mam 2500 obrotów na 3 to wrzucam 4ke. Skoro 1.0 się nie meczy to sądzę że 1.2tce też raczej nie ucierpi. Z powrotem wrzucam na 3 kiedy chce dynamiczniej przyspieszyć, albo intensywniej zwolnić korzystając z kompresji silnika
b]Kacper_Potocki[/b] średnia prędkość i opis sytuacyjny sugerują że to jazda głównie miejska ;)

I o taką wypowiedź mi chodziło
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne