Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-07-05, 06:58 Pasek akcesoriów i rolki - wymiana
Witajcie,
Po 6 latach użtkowania wg. karty przeglądów powinienem wymienić "pasek akcesoriów i rolki"
Czy ktoś się orientuje jaka powinna być odpowiednia część dla Logan II 2016 ?
Na necie znalazłem że być może jest to numer części
117203336R
lub
117204083R
Ktoś to wymieniał może w ostatnim czasie ? Przebieg to ledwie 55K, niby wymiana co 120K lub 6 lat. Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany lub ile roboczo-godziny ASO ?
400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?
śmiechu warte xD
Kup franius sobie jakiś dobry pasek ( ok 40pln ) i napinacz zamiennika dobrej firmy lub wymien samą rolkę napinacza ( bo po takim czasie tylko to może lekko mieć luz ) i po robocie i wymienisz to sam pod blokiem lub na działce za śmieszne pieniądze. Możesz też znaleźć napinacz z jakiegoś rozbitka w dobrej cenie na allegro.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-05, 12:55
corrado napisał/a:
400pln za pasek wielorowkowy z napinaczem ?
Rzeczony zestaw składa się z paska, napinacza, oraz trzech rolek prowadzących, w tym jednej z mocowaniem.
W wolnej sprzedaży cena brutto tego zestawu w oryginale to bardziej pod 440zł.
Podobne zestawy znajdziemy jako zamiennik (mogą mieć jedną rolkę mniej):
- Gates - ponad 500 zł
- Conti - od ok. 380 zł
- Dayco - od ok. 380 zł
- SNR - ok. 300 zł (tylko pasek z napinaczem)
Kupimy i wymienimy tylko pasek, lub pasek z napinaczem- na pewno przyoszczędzimy.
Całkowicie zrezygnujemy z wymiany- przyoszczędzimy jeszcze bardziej...
Na szczęście mamy wybór.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-07-05, 13:13, w całości zmieniany 4 razy
Jasne , ja wybrałbym - jeśli napinacz nie daje znak złej pracy - nie napina itp. to wymieniłbym tylko pasek przy tym przebiegu - 55tys km, ewentualnie jeśli rolka któraś miałaby luz/bicia na łożysku to wymieniłbym jeszcze ją. A napinacz na pewno przy tym przebiegu jeszcze śmiga.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3748 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-06, 14:09
Tak dziadowanie , zaoszczędzisz dwie stówy zamiast wymienić całość i mieć to z głowy na kolejne 6 lat czy tam 100 000 km.
Robota taka sama jak się już zdejmie osłony , koło itd.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2022-07-06, 14:11, w całości zmieniany 1 raz
Dla mnie wywalanie kasy w błoto , skoro działa dobrze i nie jest to punkt który jest newralgiczny dla działania silnika a pasek wielorowkowy zawsze można sprawdzić podnosząc maskę, a przy tym wymiana paska to zero roboty praktycznie - 10min roboty góra 20min.
Napinacz można wymienić przy 120tys jak już wspomniał autor . Ja mam Dacię 12 letnią i tylko raz pasek wymieniłem i raz w napinaczu rolkę wymieniłem w napinaczu i to też pewnie trochę na wyrost bo już ją kupiłem, a w dci są większe wibracje na 100% .
Powoli zbliża się wymiana paska i rolki napinacza. U mnie jest tylko jedna rolka. Nr paska odczytałem na starym to 7PK1025117201142R. Nie bardzo mogę znaleźć w necie. Może coś doradzie 😀
Ostatnio zmieniony przez Marcyś 2025-05-16, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3959 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-16, 13:59
Marcyś napisał/a:
Nr paska odczytałem na starym to 7PK1025117201142R. Nie bardzo mogę znaleźć w necie. Może coś doradzie 😀
Zabrnąłeś Bo numer paska to samo 7PK1025 (długość 1025 i 7 "zębów") a 117201142R to po prostu jego katalogowy numerek części Renault.
Natomiast pod numerkiem 117209884R występuje zestaw tego oryginalnego paska z "elementem montażowym", to są chyba jakieś dwa żelastwa ułatwiające założenie nowego paska.
Ale dla innych czytelników uwaga- taki pasek elastyczny mamy tylko w ostatnich wersjach silnika 0,9TCe bez napinacza, z lat 2019-2020, wcześniejsze roczniki mają tradycyjny pasek z napinaczem i jeżeli jest klimatyzacja, to wtedy potrzebny jest zestaw 117203336R (pasek, napinacz, jedna rolka).
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-05-16, 14:40, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1960 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-05-17, 16:50
Ja dla potomnych napiszę że w silniku 0.9Tce do 2018 roku występowały 2 rodzaje pasków klinowych. Było to spowodowane zmianą elementów jego prowadzenia tz. od początku produkcji do bodajże 2015 napęd paska posiadał 2 rolki prowadzące i jedną rolkę napinacza a sam pasek miał oznaczenie 7PK1605. W późniejszych latach w tym u mnie w loganie z końcówki 2017 roku, prowadzenia paska posiadało już tylko jedną rolkę prowadzącą i rolkę napinacza a sam pasek miał oznaczenie 7PK1557. Tych pasków na rynku jest bardzo mało z tego co patrzyłem i są one wymienialne na pasek o oznaczeniu 7PK1570 i taki założyłem u siebie firmy Continentala. Osobiście wymieniłem tylko sam pasek, było to spowodowane tym, że oryginalna rolka i napinacz nie miały żadnych znaków zużycia po przebiegu 70 tyś. km, a że w dzisiejszych czasach części zamienne nawet tych firm premium są fatalnej jakości to nie chciałam ryzykować.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2025-05-17, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum