Ściśle biorąc, jest to kompletna bzdura. Jeśli hybryda nie jest typu plug-in, to cały przejechany dystans jest zrobiony na paliwie kopalnym znajdującym się w zbiorniku pojazdu.
Ściśle biorąc, jest to kompletna bzdura. Jeśli hybryda nie jest typu plug-in, to cały przejechany dystans jest zrobiony na paliwie kopalnym znajdującym się w zbiorniku pojazdu.
Ściśle rzecz ujmując zwykła hybryda potrafi wyłączyć spalinowy podczas (równej, miarowej) jazdy i jechać na prądzie, nie mówiąc o elektrycznym wspomaganiu. Więc nawet w tym drugim przypadku nie jest to "cały" dystans w 100%.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-26, 06:09
velomar, ma rację. Z tą różnicą w stosunku do nie hybrydowych napędów że w zależności od warunków eksploatacji potrafi bardzo znacząco poprawić skuteczność wykorzystaj tego paliwa kopalnego ponieważ potrafi odzyskać energii z hamowania, oraz efektywniej nią wykorzystać (np rozpędzanie silnikiem elektrycznym i inne) Dla poprawy efektywności potrafi również przekształcenie energię paliwa kopalnego w elektryczne.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-05-26, 06:12, w całości zmieniany 1 raz
velomar, ma rację. Z tą różnicą w stosunku do nie hybrydowych napędów że w zależności od warunków eksploatacji potrafi bardzo znacząco poprawić skuteczność wykorzystaj tego paliwa kopalnego ponieważ potrafi odzyskać energii z hamowania, oraz efektywniej nią wykorzystać (np rozpędzanie silnikiem elektrycznym i inne) Dla poprawy efektywności potrafi również przekształcenie energię paliwa kopalnego w elektryczne.
Rację by miał gdybyśmy mówili o hybrydzie równoległej. Nawet jeśli zwykły HEV bierze prąd z ruchu kół, którego by nie było gdyby nie silnik spalinowy, to jednak nie cały prąd w akumulatorze bierze się z benzyny.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-26, 13:16
No w zasadzie cały - bo żeby odzyskać energię hamując trzeba było najpierw samochód rozpędzić. Najpierw na benzynie przecie ładowanie akumulatora jest wtórne. Jeśli nawet hamowanie następowała przy zjeździe z pochyłości to najpierw trzeba było pojazdem na te pochyłość wjechać czyli za pośrednictwem energii z benzyny itd, itd.
Nie przychodzi mi do głowy inny scenariusz niż pierwotnie wykorzystanie paliwa kopalnego ;)
A pokazuje dystans przejechany bez zużycia paliwa ?
Chyba nie, ale dokładniej się nie przyglądałem.
Co do ładowania przez hamowanie. Nie zawsze tak jest. Czasem stoję, a szanowny Biguś ma chęć naładować sobie akumulator. No i stoję, a on ryje silnikiem i w mgnieniu oka ako się ładuje.
No w zasadzie cały - bo żeby odzyskać energię hamując trzeba było najpierw samochód rozpędzić. Najpierw na benzynie przecie ładowanie akumulatora jest wtórne. Jeśli nawet hamowanie następowała przy zjeździe z pochyłości to najpierw trzeba było pojazdem na te pochyłość wjechać czyli za pośrednictwem energii z benzyny itd, itd.
Nie przychodzi mi do głowy inny scenariusz niż pierwotnie wykorzystanie paliwa kopalnego ;)
O to właśnie mi chodziło. Jeśli samochód rozpoczyna i kończy podróż na tej samej wysokości n.p.m (czyli z tą samą energią potencjalną) to każdy bez wyjątku J energii do napędzania pochodzi ze spalania paliwa z baku. Prąd i akumulator jest tylko formą tymczasowego magazynowania energii która inaczej zostałaby zamieniona na ciepło. Co nie znaczy, że w ten sposób nie można podnieść efektywności spalania paliwa kopalnego przez silnik, czyli zamiany energii chemicznej w pracę mechaniczną. Tyle że muszą ku temu występować sprzyjające warunki, czyli dużo zmian prędkości. Przy stałej prędkości hybryda nie ma szans dać jakichkolwiek oszczędności.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2025-05-26, 22:59, w całości zmieniany 1 raz
Gdyby to było takie proste, to HEV -- którego silnik musiałby się wysilać zarówno do napędzania kół, jak i generowania prądu -- byłby mniej oszczędny od auta w 100% spalinowego.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-27, 16:44
defunk napisał/a:
Gdyby to było takie proste, to HEV -- którego silnik musiałby się wysilać zarówno do napędzania kół, jak i generowania prądu -- byłby mniej oszczędny od auta w 100% spalinowego.
Mylisz się. Oszczędność hybrydy wynika z tego że w innym zakresie obrotów pracuje silnik spalinowy niż w samochodzie tylko spalinowym, i ma zupełnie inną sprawność niż silnik elektryczny.
Do samego ładowania akumulatora wykorzystywany jest najbardziej efektywny zakres obrotu przy którym przy danym obciążeniu mamy najniższe spalanie jednostkowe i największą moc czy też moment obrotowy wykorzystywany do generowania prądu natomiast prąd wykorzystywany jest przez silnik elektryczny który ma sprawność blisko 100%, czyli bezstratnie w całym zakresie prędkości którą rozpędza samochód. Poza tym wykorzystujemy odzysk energii przy hamowaniu silnikiem i ładowaniu akumulatorów, czego nie ma w samochodzie spalinowym.
W samochodzie napędzanym tylko silnikiem spalinowym wycinek, wykorzystujemy szeroki zakres obrotów i obciążeń silnika spalinowego to przy których nie zawsze jest on najbardziej ekonomiczny.(dyktowane więc mogą być błędy ;) )
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-05-27, 16:45, w całości zmieniany 1 raz
Od miesiąca posiadam Dustera 20017 1.2 TCe 4wd. Mam pytanie czy to auto tak dużo pali w mieście czy coś jest nie tak z moim ? Jak kupiłem samochód to średnie spalanie na komputerze pokazywało 13l/100km . Po pierwszym tankowaniu do pełna bez resetowania pokazało mi że przejadę zaledwie 400km. Tydzień temu wracałem z Łodzi miedzymiastówką. Zapaliła się rezerwa. Zatankowałem do pełna , zresetowałem spalanie. Po dojechaniu ok 30 km na miejsce spalanie było na poziomie 7l/100km . Jednak od tamtej pory jeżdżę tylko po mieście , krótkie odcinki . Średnie spalanie mam już powyżej 9l/100km. Podejrzewam że jakbym zmierzył spalanie tylko w mieście to by wyszło ok 12l/100. Jeżdżę spokojnie , zmieniam biegi tak jak pokazuje asystent ale wystarczy że delikatnie przyspiesze czy droga prowadzi lekko pod górę i chwilowe spalanie idzie drastycznie w górę np 12-15l/100. Czy da się jakoś jeździć w mieście tym ustrojstwem żeby mniej palilo ?:D a może z moim autem jest coś nie tak ? Poprzednie auto Opel Meriva A 1.6 zalewałem raz do pełna i jeśli nie musiałem się ruszać za miasto to jeden pełny bak wystarczył na cały miesiąc. W Dusterze widać że nie ma na to szans:P
Ostatnio zmieniony przez naczelnik5 2025-05-29, 07:55, w całości zmieniany 1 raz
Bak bakowi nie równy - Meriva może mieć inną pojemność.
Do ustalenie dokładnego spalania - tankuje się do pełna - jedzie do rezerwy - ponownie tankuje do pełna.
Ilość zatankowanego paliwa (po pełnym spalonym baku) dzielisz przez dystans i masz gotowe spalanie z dystrybutora - może się różnić od spalania z komputera pokładowego - ale to najbardziej dokładny test.
1.2 Tce pali w zależności od budy - w Megane, jakim teraz jeżdżę pali 6,5 (komp) - podejrzewam, że będzie to 7,0 dystrybutor.
Jadąc pod górkę mam chwilowe spalanie 12-14
Uwaga, co zauważyłem - po zmianie tryby jazdy z "ECO" na neutral, poprawiła się oczywiście reakcja na gaz i przybyło kucy. Zadziwiające jest to, że spalanie jest nadal takie samo.
Nie sugeruję się wskazaniami zmiany biegów, bo to dla mnie idiotyzm, jak komp chce abym celowo mulił silnik po górkę.
Może tutaj tkwi przyczyna twojego dużego spalania.
Popatrz jeszcze czy masz włączone 2WD czy 4WD
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-05-29, 08:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-29, 10:36
naczelnik5, a jakie masz wskazania przyspieszania i przewidywania( hamowania silnikiem )w eko jeździe ?
Ja mam ten silnik w capturze który spala znacznie więcej niż w Clio czy Magane że względu na opory aerodynamiczne. Do tego automat który nie sprzyja oszczędni .W mieście, średniorocznie mam spalanie 7.3-7.5/100. Wskazanie EKO : 92-99.
Większość to zimny start i trasy -1-4km. Sługa trasa to 7-14km z przerwami.
Co jakiś czas jak wietrze go na trasie to spalanie jest ok 5.5-6.5/100 w zależności od prędkość.
Ale ten silnik wymagał w tym samochodzie nauki jazdy żeby spalał w miarę sensownie - na początku w mieście było średnio 10-11/100
@r70 chodzi o wskazniki z funkcji eko z media nav? Ja nie mam tej funkcji. Nie jeździłem też jeszcze na Eco, czytałem wiele wpisów że nie ma to wpływu na spalanie. Jak tankowałem po przejechaniu na rezerwie ok 30 km to weszło mi pod korek 41litrów paliwa. Dziś jest 6 dzień od tankowania , przejechane 200km , 310 km do przejechania według komputera co daje ok 500km na pełnym baku. Spalanie średnie od momentu tankowania 9,2l/100. Zużyte 18,5 l paliwa. W tych 200 km przejechanych ok 110 km to trasa poza miastem ( w 1 wpisie zapomniałem że robiłem jeszcze 2 trasy poza miastem) reszta to krótkie odcinki , ok 12 km dziennie . Dodam że po pierwszym tankowaniu bez resetowania spalania po 1 właścicielu ( 13l/100km) przejechałem 435 km do rezerwy ze start stopem. Teraz po wymianie akumulatora jeżdżę bez start stopu ( odłączyłem na stałe przewód od akumulatora)
Ja mam małe miasteczko (tylko dwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, reszta ronda), to można spokojnie zejść do 6 litrów, ale w większym mieście wcale nie musi tak być.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-30, 19:24
Ja jeżdżę maks płynnie.
I max hamuje silnikiem, redukując biegi. Przyspieszam w większości przypadków spokojnie (w mieście im szybciej przyspieszam tym mocniej hamujesz). Często stosuje tempomat.
Dla mnie podstawą jest tempomat, nawet w mieście. Druga rzecz to hamowanie biegami, trzecia przewidywanie i rozpędzanie się przed wzniesieniem, aby na niego wjechac rozpędem. No i nie przekraczam 3,5 tysiaca obrotów, a jadę najczesciej w okolicy 1800-2200
PS. Jeżeli do zapalenia rezerwy przejedziesz 500 km i zatankujesz ponownie 41 litrów, to spalanie będziesz miał 8,2l z dystrybutora.[/quote]
To chyba tak nie działa. Przewidywany dystans pokazuje wraz z rezerwą czyli do pustego baku. Rezerwa zapala się jak pozostaje ok 10 litrów w baku. Dziś mam sytuacje że według kresek mam pół baku ale wskaźniki pokazują 30l spalonego paliwa czyli za ok 10 litrów zapali się rezerwa. Na rezerwie z kolei komputer pokazuje dystans chyba do 70 km max , później nic nie pokazuje i orientacyjnie można posiłkować się jedynie całkowitą ilością spalonych litrów paliwa. Dziwnie to rozwiązali ...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-31, 17:32
To nie ma znaczenia co pokazuje komputer, co pokazuje rezerwa. Jeśli tankujesz do pełna - np do odbicia pistoletu, następnie przejeżdżasz dystans X (odpowiednio duży -dlatego dobrze wyjeździć bak do rezerwy żeby wyeliminować niedoskonałości odbicia pistoletu, spienienia paliwa w baku) i następnie znów zatankujesz do pełna, to spalanie samochód to będzie ilość litrów która zatankujesz podzielona przez ilość kilometrów od poprzedniego tankowania razy 100.
Naprawdę myślałem że nikomu tego nie będę już tłumaczył ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum