Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2023-06-04, 18:27
Zakupiłena lodgy 2014 i jest rdza i rdza pod mastykami na podwoziu, zewnątrz jest dobrze ale jak się zacznie dłubać to jest źle, taj samo wlew paliwa lekka korozja norma a wewnętrzny blotnik jedna rdzawoda od klapki ssączy się do środka błotnika a tam zero wosku itd, jako że każde auto które kupuję od razu wyjmuje bak i tylną belkę gdzie rdza wyskrobuje na to forch korroplex potem podklad z fosforanem cynku na to farba i potem konserwacja, sandero z 2010 jest dużo lepiej zabezpieczone
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-07-24, 22:29
Logan MCV II mojej siostry. Rok produkcji 2013 r. użytkowany od 2014 r. przebieg jakieś 170tyś. km garażowane pod chmurka, auto nie zabezpieczane woskami, rzadko kiedy myte. Dacia bezwypadkowa, w pierwszym roku użytkowania miała wymienianą klapę bagażnika na nowa bo dostawcza puknął Logana w tył. Jednak niektóre egzemplarze Dacii ruda chrupie.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-07-25, 10:35
corrado napisał/a:
TO i tak nie tak zle, a zobacz , zrób fotki i pokaz nam dół drzwi przednich od strony kabiny (tam gdzie scieka odpływami woda) ?
Tu akurat korozji żadnej nie były, wszystkie drzwi w bardzo dobrym stanie. Co do wieku auta to 11 lat to nie tak dużo, od dłuższego czasu uważam, że najlepiej zabezpieczone auta przed korozją w dzisiejszych czasach pojazdy marki Renault / Dacia. Myślę, że duży wpływ na stan tego danego egzemplarza ma zaniedbanie właściciel tz. brak regularnego mycia, a o konserwacji lakieru woskiem już nie wspomnę bo ten logan nigdy go nie widział. Myślę że to auto w ciągu roku myjnie widywało nie więcej niż 10 razy.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-04-21, 22:05
Ostatnie linki do zdjęć wygasły wiec wklejam ponownie, z tym że aktualne robione w dniu dzisiejszym. Białe auto to Dacia Logan MCV II rok produkcji 2013, użytkowana od 2014 roku, przebieg poniżej 180tyś. km, korozja to auto bieżę w następujących miejscach:
- wlew paliwa
- rant prawego tylnego błotnika
- tylny lewy błotnik na wysokości progu
- lewy próg w okolicy lewego przedniego nadkola i przednich lewych drzwi
- maska od wewnętrznej strony w okolicy rygla
- klapa bagażnika w okolicy zamka
Brązowa Dacia to Duster I rok produkcji 2011, przebieg 177tyś. km, korozja znajduje się w następujących miejscach:
- wlew paliwa
Poza wyżej wymienionym miejscem, na karoserii znajduje się kilka miejsc gdzie pojawia się korozja ale jest to spowodowane uszkodzeniem lakieru kilka ładnych lat temu i nie zabezpieczeniem ich przed czynnikami zewnętrznymi.
Moja Dacia jest najmłodsza, ale nie oznacza to, że ruda jej nie bierze, powoli zaczyna mojego Logana kosztować. Dane w auta w awatarze ale na wszelki wypadek napiszę - Logan MCV II Stepway rok produkcji Grudzień 2017 r. przebieg 73 tyś. km.
Korozję zauważyłem w standardowym miejscu czyli w okolicy wlewu paliwa, dużo tego nie było ale jednak, miejsce to oszlifowałem dremelem do gołej blachy, na to zaaplikowałem 3 warstwy Brunoxa, 2 warstwy podkładu antykorozyjnego i 2 warstwy lakieru zabawkowego. Po tym zabiegu miejsce wygląda jak jednym z poniższych zdjęć. Czy to pomoże? Chciałbym w to wierzyć ale wątpię, Dacia to miejsce skopała i niestety chyba w każdym swoim modelu z roczników 2010 - 2020 ( do rozpoczęcia produkcji sandero III chociaż możliwe ze w DDII coś poprawili) Poza tym miejscem nalot znalazłem na wewnętrznej stronie drzwi kierowcy na samej górze gdzie lakier styka się z uszczelką drzwiową ( wyczyszczone i zabezpieczone), małe bąbelki na pasie przednim i w jednym miejscu na płycie podłogowej w okolicy bagażnika.
W sumie zastanawiam się u ilu forumowiczów korozja zniszczyła okolice wlewu paliwa, wiem że kilka osób o tym na forum wspominało ale patrząc na ilu sztukach u mnie w rodzinie, ruda tam panuje, a pamiętam, że w mojej byłej Lodgy i Dusterze 1FL też coś tam się pojawiało to duży procent z nas użytkowników albo nie zwraca na to uwagi albo po prostu nie chce o tym wspominać na forum
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2025-04-21, 22:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3986 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-22, 09:20
Szczerze? Jestem trochę w szoku widząc te nadżerane wlewy paliwa... Zwracam jednak uwagę, że w Sandero z czasem zmieniono konstrukcję całego wlewu. Już w 2019 wlew wyglądał inaczej niż u nas- duże okno w nadwoziu i osobny (być może wymienny) element z otworami wlewów (dwa w przypadku LPG) przykręcany od spodu.
Zaniepokojony natychmiast obadałem swój, u mnie -póki co- wlew wygląda bez zmian.
2025_Sandero2017_wlew_paliwa.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 62,17 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-04-22, 09:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3986 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-04-22, 12:30
W ramach porównania- konstrukcja wlewu w Sandero z 2019 roku, najwyraźniej doszedł dodatkowy element- duże, osobne "dno" wnęki wlewu, nie będące częścią zewnętrznego poszycia błotnika..
Sandero2019_wlew_paliwa.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 62,08 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-04-22, 12:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-06-13, 17:40
Powoli zbliżam się małymi krokami do wyjazdu na wakacje, więc postanowiłem , na stacji diagnostycznej u znajomego w pracy sprawdzić stan auta, a przy okazji zrobiłem kilka fotek mojego auta od dołu. Jak na 7,5 letnia dacię uważam, że jest naprawdę przyzwoicie. Znalazłem 3 delikatne Rdzawki, które na pewno nie spowodują zgnicia tego auta przez co najmniej 15. Jak widać podwozie Logana II jest gorzej zabezpieczone niż Dustera z tego samego okresu produkcji, ale bardzo dobrze znosi próbę czasu.
Mi znajomy mechanik powiedział. Kup olej w spreju i spryskaj całe podwozie. Będziesz miał rdzę z głowy. On wszystkie swoje auta tak traktuje a maich cztery ( olej do chłodzenia przy wierceniu w metalu)
Ostatnio zmieniony przez Marcyś 2025-06-14, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 173 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2025-06-18, 19:24
Marcyś napisał/a:
Mi znajomy mechanik powiedział. Kup olej w spreju i spryskaj całe podwozie. Będziesz miał rdzę z głowy. On wszystkie swoje auta tak traktuje a maich cztery ( olej do chłodzenia przy wierceniu w metalu)
Nie zapomnij o profilach zamkniętych. Odepnij plastikowe zaślepki progów i podłużnic i tam napsikaj aż będzie ciekło. Tak samo w drzwi przez otworki do odprowadzania wody. Nie żałuj.
Kiedyś "ruskie" przywieźli taki żółty towot, nie-towot, którym na gorąco zakonserwowałem podwozie i profile Gaza 24. Miałem z głowy wszelkie konserwacje dopóki nie sprzedałem. Ten specyfik może ktoś kojarzyć, kto kupował części do Ład, Gazów, Wołg itp. ruskich sprzętów. Mazista, klejąca żółta substancja, której za cholerę nie dawało sie oczyścić bo przywierała jak jakiś kit. Trzeba było to zmiękczać w gorącej wodzie. Gdybym miał okazję jeszcze raz to kupić to kupiłbym w ciemno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum