DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia BIGSTER oficjalnie.
Autor Wiadomość
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-07-08, 15:24   

Killer King napisał/a:
Tak, będę takie montował.
Podobno jedną trzeba trochę skrócić - info z opisów.
Wyślę zdjęcia jak to wygląda.


Czekam z niecierpliwością.

Kacper_Potocki napisał/a:
PS. Relingi w Duster3 i Bigster są te same, różnią się tylko kolorem, ale wszystko jest to samo wraz z podstawami.


Dzięki.


Wczoraj chciałem sprawdzić jak długo Bigster w hybrydzie buja się do Vmax. O dziwo buja się szybciej niż się spodziewałem. W czasie rozpędzania 2 razy skrzynia się zastanowiła... :mrgreen: , ale może dlatego tak, że miałem "kickdowna" wciśniętego. Ogólnie 176km/h zrobiło się szybciej niż się spodziewałem i oczekiwałem. Przy tej cyfrze odpuściłem eksperymenty. Huczało jak w Puchaczu w korkociągu.
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 523
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-07-08, 19:31   

Ikarusiarz napisał/a:

Wczoraj chciałem sprawdzić jak długo Bigster w hybrydzie buja się do Vmax.


Jak zachowywał się silnik powyżej 130 km ?
Pracowała na normalnych obrotach w trybie doładowywania, czy wkręcał się wyżej?
Jaki masz już przebieg?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-07-09, 14:55   

Killer King napisał/a:
Jak zachowywał się silnik powyżej 130 km ?
Pracowała na normalnych obrotach w trybie doładowywania, czy wkręcał się wyżej?
Jaki masz już przebieg?


Generalnie to wcisnąłem pedał w podłogę od 50km/h. Silnik wkręcał się na obroty. Nie patrzyłem na rozdział energii. Sam eksperyment trwał bardzo krótko.

Ponad 4000km. Jeszcze tablet się nie zawiesił....
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3564
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2025-07-09, 15:35   

Ta ładowarka indukcyjna z pewnością ładuje tylko podczas hamowania. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Raphael 



Marka: Renault (była: Dacia)
Model: Megane (był: Logan MCV)
Silnik: 1.5 dCi (był: 1.6 LPG)
Rocznik: 2016 (był: 2012)
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 57
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2025-07-09, 17:31   

Czy ktoś coś słyszał, czytał, widział o Bigsterze z silnikiem diesla? Przyznaję, że ja nie, wszak diesel jest nieekologiczny, niezdrowy i "be". Ale w instrukcji Bigstera trafiłem na rozdział "CECHY SZCZEGÓLNE WERSJI Z SILNIKIEM WYSOKOPRĘŻNYM" :shock:
... i zasiało mi się ziarenko zdziwienia, niedowierzania i nadziei jednocześnie.
_________________
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 523
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-07-09, 18:39   

Raphael napisał/a:
Czy ktoś coś słyszał, czytał, widział o Bigsterze z silnikiem diesla?


Tak samo pytałem, dlaczego nie ma wersji LPG w GB.
Wszytko zależy od krajowego dystrybutora.
Czyli wersją z silnikiem wysokoprężnym, będzie tam, gdzie go zamówi dystrybutor
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2025-07-09, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-07-09, 21:10   

Raphael napisał/a:
Czy ktoś coś słyszał, czytał, widział o Bigsterze z silnikiem diesla?


Maroko.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 458
Skąd: Kęty
Wysłany: 2025-07-13, 20:21   

Wyskoczył mi wczoraj komunikat "Skontroluj układ wtryskowy benzyny", sytuację opisałem pod tym tematem: https://www.daciaklub.pl/...1852713#1852713 - czy ktoś ma pojęcie co to może być?
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-08-04, 23:03   

No i bigster ma już prawie 8000km.

Teraz zrobiliśmy trasę: Bydgoszcz-Kłodzko-Triest-Piran-Rovinij-Pag-Tkon-Wiedeń-Kłodzko-Bydgoszcz.
Trasa 12 dniowa, prawie 3300km. trochę po szutrze, trochę po wąskich lokalnych drogach.
Do Triestu jazda przez całą noc.

Na pokładzie 2 dorosłych i 2 dzieci, bagażnik wypchany, ale wszystko wlazło pod roletę.
Dla urwanych z choinki marudziarzy: Cykady nie umarły od widoku Bigstera, autostradą da się jechać i dojechać, Wyprzedzić na krajówce też się da.

Spostrzeżenia:

Tryb normalny i D daje większe zużycie paliwa na autostradzie, ale ma wyraźnie lepsze przyspieszenie.
Klima chłodzi jak oszalała... W C4 spacetourer było gorzej, ale subtelniej... Czasem ustawiałem na 25, chociaż nie było 40 stopniowych upałów. Przypominał mi się pierwszy Logan z 2009 roku-prawdziwa, jeżdżąca lodówa.

Co do spalania: Jechałem z prędkością 120 po autostradach. Razem ze mną jechał szwagier Berlingiem z 2020 roku z 1,5 hdi w manualu. Tankowaliśmy na tych samych stacjach, jechał cały czas, za mną. On miał jednego 18 latka więcej na pokładzie. Jak tankowaliśmy to szwagier wlewał 4-5 litrów więcej...
Jazda w większości w trybie EKO, co nie przeszkadza jakoś w jeździe.

W chorwackim Rovinij miałem okazję parkować koło Bigstera z Austrii. Również w Wiedniu mijałem 2 Bigstery w odstępie 10 sekund.

Licznik skasowałem ( przez roztargnienie ) w Boboszowie i na trasie, od Boboszowa, przez Chorwację, do Bydgoszczy wyszło 4,9l/100km... Z kalkulatora wyszło, po 3,4 odbiciu pistoletu 5,27l/100km.
Na zmierzone 2835km, na prądzie zrobiłem 1149km.
Jak wiadomo, Bigster nie mierzy w sposób ciągły średniej prędkości, ale udało się zarejestrować V średnią z Wiednia, do Bydgoszczy. Pamiętajcie, że na Boboszów nie jedzie się tylko autostradami...
Zapisałem sobie średnie spalanie z Bydgoszczy, do Boboszowa. Razem z tym cała trasa wyszła 5,47l/100km, przy dystrybutorze.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 458
Skąd: Kęty
Wysłany: 2025-08-05, 15:49   

Taka ciekawostka, jadąc 50km/h licznikowo to GPS pokazuje 48km/g, jadąc 100km/h licznikowo gps pokazuje 95km/h.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Rycha 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 benz/gaz
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2025-08-16, 15:27   

Ikarusiarz napisał/a:
No i bigster ma już prawie 8000km.

Teraz zrobiliśmy trasę: Bydgoszcz-Kłodzko-Triest-Piran-Rovinij-Pag-Tkon-Wiedeń-Kłodzko-Bydgoszcz.
Trasa 12 dniowa, prawie 3300km. trochę po szutrze, trochę po wąskich lokalnych drogach.
Do Triestu jazda przez całą noc.

Na pokładzie 2 dorosłych i 2 dzieci, bagażnik wypchany, ale wszystko wlazło pod roletę.
Dla urwanych z choinki marudziarzy: Cykady nie umarły od widoku Bigstera, autostradą da się jechać i dojechać, Wyprzedzić na krajówce też się da.

Spostrzeżenia:

Tryb normalny i D daje większe zużycie paliwa na autostradzie, ale ma wyraźnie lepsze przyspieszenie.
Klima chłodzi jak oszalała... W C4 spacetourer było gorzej, ale subtelniej... Czasem ustawiałem na 25, chociaż nie było 40 stopniowych upałów. Przypominał mi się pierwszy Logan z 2009 roku-prawdziwa, jeżdżąca lodówa.

Co do spalania: Jechałem z prędkością 120 po autostradach. Razem ze mną jechał szwagier Berlingiem z 2020 roku z 1,5 hdi w manualu. Tankowaliśmy na tych samych stacjach, jechał cały czas, za mną. On miał jednego 18 latka więcej na pokładzie. Jak tankowaliśmy to szwagier wlewał 4-5 litrów więcej...
Jazda w większości w trybie EKO, co nie przeszkadza jakoś w jeździe.

W chorwackim Rovinij miałem okazję parkować koło Bigstera z Austrii. Również w Wiedniu mijałem 2 Bigstery w odstępie 10 sekund.

Licznik skasowałem ( przez roztargnienie ) w Boboszowie i na trasie, od Boboszowa, przez Chorwację, do Bydgoszczy wyszło 4,9l/100km... Z kalkulatora wyszło, po 3,4 odbiciu pistoletu 5,27l/100km.
Na zmierzone 2835km, na prądzie zrobiłem 1149km.
Jak wiadomo, Bigster nie mierzy w sposób ciągły średniej prędkości, ale udało się zarejestrować V średnią z Wiednia, do Bydgoszczy. Pamiętajcie, że na Boboszów nie jedzie się tylko autostradami...
Zapisałem sobie średnie spalanie z Bydgoszczy, do Boboszowa. Razem z tym cała trasa wyszła 5,47l/100km, przy dystrybutorze.

O i to się nazywa test spalania. :-)
Jesli 5,5l przy załadowanym , jak piszesz na full aucie to na mój gust rewelka.
Jak by nie patrzeć to w srodku mozna sporo napakowć.
Daster 1,6 lpg z Kłodzka do makarskiej... i Medjugorie, wychodzi coś 2800km pali tak 9/l LPG
Niech wrzucaja ten motor do Dastera i biorę ...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-08-29, 16:21   

Wydaje się że zaraz zobaczymy na drogach bigstery z pierwszą na świecie miękka hybryda zasilana LPG realizowane przez wtrysk bezpośredni:
https://www.just-auto.com...ine-at-mioveni/
Jeśli to prawda i nie będzie jakiś "niefartów" konstrukcyjnych to zanosi się na hit -silnik z bezpośrednim wtryskiem który nie będzie dręczony bolączkami wtryski bezpośredniego -czyli rozcieńczania oleju paliwem i nagarami. Do tego spalający mniej LPG niż w duster 1.0lpg pomimo o 40% większej mocy i 35% większemu momentowi obrotowemu.
_________________
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-08-29, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-09-07, 13:47   

No i kolejna fantastyczna wiadomość:
Do końca roku Bigster i duster 4x4 Mild hybrid EDC LPG 155KM -konfiguracja dla mnie (mam tylko nadzieję że cenowo nie będzie gorzej niż hybrid 150KM).
1.2 hybrid-G 140KM, z tyłu elektryka, instalacja LPG, EDC 6 biegów z łopatkami przy kierownicy. Do 60% dystansu w mieście na prądzie - czyli w korkach będzie się mógł snuć napędzany tylnymi , elektrycznymi kołami (na ile energii wystarczy) bez włączania silnika spalinowego.
Tylko koła z "wodnym biegiem" żeby przy napędzie na przód nie zwiększa oporów , a do tego 2x przelozenia do przodu -dlatego aktywnie wspomagające do 140km/h.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-09-08, 16:24   

Przyjmowanie zamówień na 1.2 LPG 4x4 podobno ruszy w drugiej połowie września.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Rycha 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 benz/gaz
Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2025-09-08, 18:45   

[quote="r70"]1.2 hybrid-G 140KM, z tyłu elektryka, instalacja LPG, EDC 6 biegów z łopatkami przy kierownicy. Do 60% dystansu w mieście na prądzie - czyli w korkach będzie się mógł snuć napędzany tylnymi , elektrycznymi kołami (na ile energii wystarczy) bez włączania silnika spalinowego.
Tylko koła z "wodnym biegiem" żeby przy napędzie na przód nie zwiększa oporów , a do tego 2x przelozenia do przodu -dlatego aktywnie wspomagające do 140km/h.

Mnie ciekawi ile to bedzie wszystko kosztować?
Bigster z 1,2 140km wersja journey to koszt 120tys. Duster z tym silnikiem jest tańszy, kosztuje 106tys.
Dopłata do 1,2 140 LPG to 1500zł zapewne tyle też bedzie w przypadku Dustera.
To do 107,5tys. doliczmy 10tys do automatu i 10 tys do tego tylniego napedu. Wyjdzie gdzies w okolicach 127tys za Dustera w automacie , mocny silnik , i cos w stylu 4x4. .
Jeszcze tylko trawłość tego wszystkiego może być niewiadomą.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 458
Skąd: Kęty
Wysłany: 2025-09-23, 12:38   

Zrobione już 9500 km i dwie uwagi.

1) Coś klika/stuka w tylnym zawieszeniu. Jakby coś z wału napędowego. Dziwne klikanie, stukanie, czasem pojawia się przy niższych prędkościach, czasem nie, przy wyższych najczęściej zanika.

2) Kluczyka nie używam już przyciskając, tylko sam łapie, że jest przy samochodzie i otwiera, a jak się oddalam to zamyka. Tutaj trzeba się pilnować, bo jak kluczyk trzymamy blisko teleofnu komurkowego, wtedy raz na cztery razy kluczyk nie łapie i auto się nie zamyka. Kilka razy zostawiłem auto otwarte z dikumentami, portfelem, tylko dlatego, że kluczyk trzymałem w tej samej dłoni co telefon i auto nie załapało, że sie oddaliłem.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 523
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-10-01, 17:50   

Kluczyka używam.
1. Denerwowało mnie otwieranie i zamykanie, za każdym razem, jak przechodziłem koło samochodu.
Czasami kilka razy na godzinę.
2. Pytanie ile wytrzymały by składane lusterka przy takim trybie.

3. Sam jak zamknę, to widzę po lusterkach , że jest okey.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
Q1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 1.8 Hybrid
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 6
Skąd: Motycz
Wysłany: 2025-10-06, 13:49   

Cześć, jako posiadacz Bigstera Journey 155 z przebiegiem ponad 5000 km mogę dorzucić informacje - auto jest bardzo przyjemne w eksploatacji, średnio pali 4,9-5,1 L/100km, na tę chwilę brak negatywnych uwag; jeżeli już - generator (razem z silnikiem) podczas ładowania baterii mógłby troszkę ciszej pracować. Innych uwag nie wnoszę (przynajmniej w tej chwili) :-)

ps. podziękowania dla Kacper_Potocki - będzie wiedział o co chodzi :-)
Ostatnio zmieniony przez Q1 2025-10-06, 13:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
Q1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 1.8 Hybrid
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 6
Skąd: Motycz
Wysłany: 2025-10-06, 16:24   

Pierwszy post (powyżej) był pisany na szybko, więc kilka informacji dodatkowych - na codzień autko wykorzystywane jest do "jazdy wokół komina", czyli do/z pracy na niewielkie odległości. Spalanie nie przekracza 5 l/100 km. Ale na początku września, w ramach "docierania silnika" ;-) przejechaliśmy Bigsterem ponad 5000 km po autostradach, w przynajmniej 50% alpejskich i samochód spisywał się bardzo dobrze. W środku czwórka dorosłych pasażerów, pełny bagażnik, spalanie na autostradach w Alpach i na płaskich terenach Niemiec Czech i Polski nie przekraczało 8 l/100 km, co uważam, za bardzo przyzwoity wynik. Tempomat adaptacyjny pracował praktycznie cały czas - bez zarzutu, a na małych krętych górskich drogach auto było zwinne i nie sprawiało najmniejszych problemów. Tryb jazdy "B" przy użytkowaniu poza autostradami sprawuje się bardzo dobrze, to i zużycie paliwa jest zadowalające (bardzo).
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-10-09, 14:29   

Przyznam że spalanie 8/100 na polskiej autostradzie (140km/h) nie zachęca mnie do kupna, tak samo jak spalanie 5/100 w mieście. O ile wiem że w mieście można spokojnie zejść do wyniku poniże 4/100, tak samo jak w ruchu podmiejskim o tyle mój eksperyment jazdy ze stałą prędkością 120km/h zakończony spalaniem (wg komputera) 6.4/100 trochę mnie odstrasza (moja dacia 1.0 spala średnio poniżej 6.5/100 ale LPG, a na autostradzie nigdy nie przekroczyła 9/100. Tyle że LPG tankuje po 2.55 a nie po 5.95)
Tym bardziej oczekuję na cennik wersji 1.2 Hybris-G 150KM którego publikacja wg moich dzisiejszych informacji została przesunięta a 46 tydzień (duster 1.2LPG 4x2 na 46-49tydzień o ile pamiętam skrzynia manualt/automat)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-10-09, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Q1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 1.8 Hybrid
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 6
Skąd: Motycz
Wysłany: 2025-10-10, 21:40   

Kilka uwag do wyżej załączonej informacji - pisząc o alpejskich autostradach - miałem na myśli autostrady w Szwajcarii i Austrii (przez chwilę też Niemcy), z pełnym obciążeniem samochodu (4 pasażerów + pełny bagażnik), przy prędkości 120-140 km/h. Do tego bryła samochodu (duży, kanciasty SUV), maksymalne obciążenie i prędkości dopuszczalne 120/140 km/h oraz przewyższenia w górskich drogach (przełęcz SW. Gotarda, przełęcz Brenner), to spalanie nieprzekraczające 8 L/100 km nie jest w wysokie. Jak ktoś myśli, że to dużo, to może powinien jeździć elektrykiem, wtedy spalanie będzie na poziomie 0L/100 km...; warto znać trochę realiów motoryzacyjnych i wtedy trzeba brać je pod uwagę...; i moje uwagi dotyczą silnika 1.8L, full hybrid; pozdrawiam forumowiczów
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-10-11, 06:12   

Nie traktuj tego jak atak na Twój samochód. Gratuluję zakupu i cieszę się z tobą :) I mam świadomość wszystkiego o czym piszesz. Twierdzę tylko że dla mnie 46-48pln na paliwo za 100km autostradą to za dużo skoro mogę na to wydać 25pln czt nawet 30pln (bo w takich kwotach na 100% zmieści się jazda na fabrycznym LPG. Każdy ma swoje priorytety.
Nawet oszczędną jazda po mieście tego nie zrekompensuje bo 4/100 to ok 23-24pln a w tej cenie oszczędnej jeździe na pewno spale mniej niż 9l LPG . Po prostu przelicznik LPG /Pb jest obecnie takia nie inny.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Q1 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 1.8 Hybrid
Dołączył: 25 Wrz 2025
Posty: 6
Skąd: Motycz
Wysłany: 2025-10-11, 14:20   

Absolutnie nie traktuję Twojego posta jako atak :-) , słusznie piszesz, że każdy ma swoje priorytety, i tak też powinny być podejmowane decyzje o ewentualnym zakupie samochodu - według potrzeb użytkownika. Decyzje zakupowe powinny być bardziej na chłodno niż tylko na emocjach i doskonale rozumiem Twoje stanowisko. Moja informacja nie była ścisła (odnośnie jazdy po jednak dość wysokich górach (Alpy) z prędkościami autostradowymi - stąd dodatkowy post i wyjaśnienie. Na codzień, ten duży samochód sprawdza się bardzo dobrze a spalanie poniżej 5l/100km jest dla mnie wystarczająco satysfakcjonujące. Jak ktoś potrafi zejść ze spalaniem jeszcze niżej - rewelacja. Wiadomo, że trzeba brać pod uwagę jeszcze wiele innych czynników - ile osób podróżuje, jaki jest teren, czy tylko się toczy od świateł do świateł, czy jeżdzi dynamicznie itp. Mając dwa różne auta w takich samych warunkach testowych można pokusić się o porównania, ale ostatecznie to i tak liczy się zadowoleniu (lub nie) użytkownika :-D
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2025-10-11, 16:06   

r70 napisał/a:
Przyznam że spalanie 8/100 na polskiej autostradzie (140km/h) nie zachęca mnie do kupna, tak samo jak spalanie 5/100 w mieście. O ile wiem że w mieście można spokojnie zejść do wyniku poniże 4/100, tak samo jak w ruchu podmiejskim o tyle mój eksperyment jazdy ze stałą prędkością 120km/h zakończony spalaniem (wg komputera) 6.4/100 trochę mnie odstrasza (moja dacia 1.0 spala średnio poniżej 6.5/100 ale LPG, a na autostradzie nigdy nie przekroczyła 9/100. Tyle że LPG tankuje po 2.55 a nie po 5.95)


Zrobiłem hybrydą 2 bardzo długie trasy (Bydgoszcz Haga Bydgoszcz) i (Bydgoszcz Słowenia Chorwacja Bydgoszcz). Tempomat 120km/h, 2 dorosłych, 2 nielatów, pełny kufer. Nigdy średnia z całej trasy nie przekroczyła 5,9, co jest wartością najwyższą z zarejestrowanych.
Te same trasy robiłem w towarzystwie diesla, albo kiedyś pokonywałem dieslem. Nawet te same stacje odwiedzałem. Wynik dla mnie rewelacja, bo albo tankowałem mniej od towarzyszącego mi diesla, albo wartości były dokładnie te same, przy tych samych parametrach jazdy.

Zrobiłem trasę Bydgoszcz Kołobrzeg Bydgoszcz, z 3 dorosłymi i 2 nielatami: To samo, jeśli chodzi o spalanie, co mój poprzedni, również salonowy diesel...

Rekord z spalaniem miastowym, zamieszczanym tu, to 4,9l/100. Da się mniej: Wystarczy, że ruszę na prądzie, raz się podładuję i skończę na prądzie. Czyli 5km. Przy takiej sekwencji to pokaże 3,6l/100km. Ale:
nie zawsze tak wychodzi w/w sekwencja,
nie turlam się w korkach,
nie chce mi się bawić w taką jazdę. Bigster jest dynamiczny i wykorzystuję to.

Kolego dobrze napisał: Przy takich prędkościach, z taką bryłą to i tak są dobre wyniki. Kolega kupił nowego Passata: Przewiózł mnie, zerknąłem na spalanie: 11 realne....

Co do gazu.... Problemem jest dla mnie to, że z gazem zawsze się coś kaszani (choćby dustery...) Najważniejsza sprawa, to że ja mam automat, a Ty wajchujesz. To było kryterium wyboru hybrydy.
Jeśli Dacia zrobi hybrydę w gazie, z automatem, to znaczy, że posłucha ludu... Mam nadzieję, że to Dacii wyjdzie.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1458
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-10-11, 18:44   

No właśnie w 46 tygodniu poznamy cenę hubrydowej zagazowanie Dacii z automatem i napędem 4x4 o mocy 155km.
Co do ciągłego kaszaninia się LPG; mój po 122tys i jakoś się nie kaszani a lekkiego życia nie ma i parkuje pod chmurką ;) co do spalania natomiast to tak jak pisałem - średnio całorocznie poniżej 6.5/100 LPG. A na wakacje w tym roku pojechałem z wielkim boxerm na dachu 3+1 i full bagażu w samochodzie. Na S i A 120km/h i w jedną stronę z licząc z dystrybutora 7.9 w drugą 8.5 LPG na dystansie 550km

Naprawdę nie krytykuje hybrydy 1.8, pisze tylko że jazda autostradą wychodźcie drogo w stosunku do LPG. Zobaczymy oczywiście ile będzie spalać wersja hybrid-g 4x4 o której pisałem na początku, ale wg producenta powinien potrzebować tylko gazu co mój duster 1.0.
W mieście może nie będzie potrafił tak oszczędzać litrów paliwa jak 1.8 hybrid (ponieważ ma do 60% a nie 80% pokonywać na prądzie),ale za to znów zadowoli się paliwem o 50% tańszym.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-10-11, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne