1. Co sądzicie o powłoce ceramicznej GlassCoat. Namawiali mnie w salonie przy odbiorze Bigstera...
Jestem odporny, na takie zachęty... Samochody myje 2, 3 razy w roku, nie konserwuje podwozi i nie nakładam innych mazideł. Pierwsza Dacia z 2009 r w rodzinie i dalej jeździ, nie rdzewieje....
zagore1 napisał/a:
2. Auto mam na letnich oponach 18'. Czy takie stalowe felgi pod zimówki to dobry pomysł?
Nie znam się na przelicznikach, ale na pewno nie jest to oryginalne ET. Dacia ma ET32. Kupowałem 17 aluminiowe. Wpisuj felgi do Dustera 3, bo ten też miał homologację na 17.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 298 Skąd: LU
Wysłany: 2025-08-17, 19:31
Cytat:
2. Auto mam na letnich oponach 18'. Czy takie stalowe felgi pod zimówki to dobry pomysł?
Zdania na ten temat są podzielone. Jedni mówią że stalówki są lepsze bo amelinium może popękać.
Osobiście znam:
osobę której odpadło koło;
osobę której silnik się rozkręcił;
osobę której w Octavi RS po gwarancji zdech silnik;
Za to nie znam nikogo komu pękło ameliniowe cuś. Osobiście zainwestowałbym w drugi komplet na zimę co by nie ganiać dwa razy w roku i oczekiwać w kolejce przez pół sezonu :D
W razie czego można spróbować stalówek strukturalnych. Może są 18" (tego nie wiem);
Zmiany w ET są dopuszczalne (nie pamiętam w jakim zakresie) bez naruszenia homologacji.
Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025 Posty: 24 Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-08-18, 09:01
masterczerwi napisał/a:
Cytat:
2. Auto mam na letnich oponach 18'. Czy takie stalowe felgi pod zimówki to dobry pomysł?
Zdania na ten temat są podzielone. Jedni mówią że stalówki są lepsze bo amelinium może popękać.
Osobiście znam:
osobę której odpadło koło;
osobę której silnik się rozkręcił;
osobę której w Octavi RS po gwarancji zdech silnik;
Za to nie znam nikogo komu pękło ameliniowe cuś. Osobiście zainwestowałbym w drugi komplet na zimę co by nie ganiać dwa razy w roku i oczekiwać w kolejce przez pół sezonu :D
W razie czego można spróbować stalówek strukturalnych. Może są 18" (tego nie wiem);
Zmiany w ET są dopuszczalne (nie pamiętam w jakim zakresie) bez naruszenia homologacji.
Tak planuję zrobić. Na zimę to chyba 17" będą lepsze niż 18" W starym samochodzie przez ostatnie 2 lata miałem opony wielosezonowe. Niby wygoda, ale tak naprawdę to i w lecie i w zimie źle się trzymały drogi. Jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego
Co do tej ochrony lakieru to w niedzielę oglądałem auto kolegi, który 4 lata temu nałożył tę 'ceramikę" Lakier błyszczał jak nowy. Ciekawi mnie jedno, bo wyczytałem, że na szyby i plastiki też jest nakładana ta warstwa ochronna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum