Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1278 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-08-02, 20:25
Też zauważyłem złe wskazania spalania LPG. Jak silnik przełącza się bez należytego rozgrzania , pokazuje od razu więcej. Teraz robię tak, że wyłączam LPG na czas rozgrania silnika na 1 do 2 kresek i dopiero przełączam na LPG. Średnia zużycia spada co najmniej o 1 litr. Dalej już pokazuje poprawniej.
Też zauważyłem złe wskazania spalania LPG. Jak silnik przełącza się bez należytego rozgrzania , pokazuje od razu więcej. Teraz robię tak, że wyłączam LPG na czas rozgrania silnika na 1 do 2 kresek i dopiero przełączam na LPG. Średnia zużycia spada co najmniej o 1 litr. Dalej już pokazuje poprawniej.
Moim skromnym zdaniem, to trochę przesadzili z tym przełaczaniem na gaz tak szybko.
Lepiej by było wybrać wersję hard i od razu odpalać na lpg lub dać popracować na benzynie aż do momentu kiedy komputer przestanie walić litry paliwa ...czyli do min 30-40c.
A te 1,0 to 10s. ni pies ni wydra.
Jezeli na benzynie działa poprawnie , to zapewne chodzi o czujnik na listwie LPG.
Weź miernik sprawdź sygnał , lub idź za kabelkiem moze przetarty.
Druga sprawa filtry . Mozesz wymieniać wczoraj i jesli zatankowałeś na stacji u "Jankiela" . To możesz miec już zatkany filtr fazy ciekłej. Jakość gazu tez ma znaczenie. Rodzicom auto nie potrafiło utrzymać wolnych obrotów na LPG . Wymienione filtry , wtryski przeczyszczone ...cała instalacja przeszła czyszczenie. Od tych testów skończył się gaz ... zatankowałem na olenie i ....auto chodzi normalnie. Okazało się że zaczeli tankować przy francuskim markecie ....10gr. taniej.
U mnie w zeszłym tygodniu wyłączyła się instalka i nie odpala.
Pacjent - DD3 - 1.0 eco-g przebieg 16500 km, 1000 km po wymianie oleju w serwisie
W niedzielę raz szarpnął przy wyprzedzaniu na esce, potem w Gdańsku start/stop wyłączył silnik na światłach i odpalił na Pb (lpg podświetlony na szaro). Ręcznie włączyłem instalkę - załapała i działała normalnie do powrotu do domu (200 km).
W poniedziałek startujemy na Warmię do Camp Spa i zonk instalka na szaro i nie działa. Resety przyciskiem, wyłączenie zapłonu nie pomogło. Cały wyjazd zrobiony na Pb. Samochód już umówiony do serwisu na poniedziałek - zobaczymy co powiedzą
paliwo tylko i wyłącznie orlen, na tychsamych stacjach tankuję pozostałe dwa auta i od 15 lat nigdy takich problemów. też instalki BRC, wtryski pomarańczowe (jak mówi mój gazownik nieśmiertelne) te same co w nowym
Marka: Dacia
Model: DUSTER II
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 30 Sie 2025 Posty: 2 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2025-10-12, 14:06 spalanie LPG min. 10L
Cześć
Od sierpnia jestem nowym użytkownikiem Duster II, 1.0 LPG. przebieg 80tys.
Oczywiście na starcie wszystkie filtry wymienione.
Jeżdżę raczej wpokół komina w dystanście ok 15L, raczej spokojnie.
Spalanie wychodzi mi ok 10L, (wskazuje na min 11,1L na zegarze). Pytanie czy to jest norma. Czy mimo wszystko powinien jechać gdzieś na przegląd LPG, bo w końcu nie jestem pierwszym właścicielem.
Zużycie paliwa według komputera pokładowego w Dacii jest zawyżone, by mieć dokładny pomiar trzeba jednak liczyć zużycie na podstawie zatankowanego paliwa.
Marka: Dacia
Model: DUSTER II
Silnik: 1.0 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 30 Sie 2025 Posty: 2 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2025-10-12, 17:30
MartinezTychy napisał/a:
Zużycie paliwa według komputera pokładowego w Dacii jest zawyżone, by mieć dokładny pomiar trzeba jednak liczyć zużycie na podstawie zatankowanego paliwa.
Co najmniej od września 2025 nie można zamawiać Dustera z silnikiem EcoG czyli 1.0 TCE
Pojawiły się filtry/zestawy filtrów Dusterów z EcoG i instacją BRC
Numery oryginałów z logo Renault:
Filtr fazy lotnej - 169199697R
Filtr fazy ciekłej – 169192173R
Ceny ...kosmiczne. Na dziś to ok 213 zł za komplet.
Pojedynczo
169199697R - ok 120 zł czyli cena o której pisałem wcześniej tj 28 Euro
169192173R - ok 95
Niestety filtr 169194463R od Sandero nie pasuje jak pisałem w poście z dnia 04-02-2025.
Króćce mają fi 10 a nie fi 12.
Niestety filtr 169194463R od Sandero nie pasuje jak pisałem w poście z dnia 04-02-2025.
Króćce mają fi 10 a nie fi 12.
Wczoraj zmierzyłem średnicę króćca wylotowego z filtra fazy lotnej po lekkim zsunięciu węża uwolnionego z opaski. Średnica to : 11 mm !!!
Czyli trzeba kupować filtry 11/11 (wlot wylot). Są takie dostępne. Jednorazowe w formie walca jak ori, ale bez uchwytu mocującego. Taki jak do np. Sandero tylko 11/11 a nie 12/12.
Są też filtry z wymiennymi wkładami w formie odstojnika.
Czy ktoś je używał? Jakieś recenzje/opinie ?
Ostatnio zmieniony przez jack63 2025-10-22, 13:57, w całości zmieniany 1 raz
Ceny ...kosmiczne. Na dziś to ok 213 zł za komplet.
Pojedynczo
169199697R - ok 120 zł czyli cena o której pisałem wcześniej tj 28 Euro
169192173R - ok 95
Ale ten mały fazy ciekłej w rumuńskich sklepach kosztuje 15-20 PLN.
sobol1976 napisał/a:
Tam z resztą jest też w sprzedaży cały komplet.
Ależ ja to znalazłem w marcu tego roku. Tylko jest to mała pociecha, bo 149 leji to ok 125 zł + koszty przesyłki z Rumunii(???) + cały korowód z przewalutowaniem.
Ja planuję zakupić filtr odstojnikowy z wkładem "szklanym" (ponoć najlepszy) zamiast tego z chorą ceną Dorobię uchwyt do niego, ew jakiś będzie w komplecie. Stary zostanie "na sztukę" aby się pokazać na przeglądzie po 30k km.
Ten od fazy ciekłej jest najbardziej typowym dla elektrozaworu BRC ET98 nowy typ. Oznaczenie filtra KN1207 za ok 8 zł z oringami:
https://allegro.pl/oferta/brc-et98-tecno-filtr-fazy-cieklej-oringi-nowy-typ-12877394757
Muszę tylko sprawdzić czy elektrozawór jest tzw. nowego typu czyli "szklanka" osadnika jest stalowa, a nie mosiężna (stary typ). Nie będę płacił 10x więcej za napis Renault na pudełku.
Z resztą na ile te pudełka z zawartością są na prawdę ori???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum