Wysłany: 2025-10-14, 16:18 Potrzebne info i dokumentacja techniczna (best strona int.)
Hej Witam wszystkich forumowiczów,
Zanim przejdę do meritum chciałbym prosić o wyrozumiałość i zrozumienie bo życie z autyzmem i dezinformacja w internecie mi nie pomagają w rozwiązywaniu problemów stąd prośba do was o pomoc w znalezieniu potrzebnych informacji.
Od jakiegoś czasu jestem PRAWIE szczęśliwym posiadaczem Dacii Logan 2 z 2019 roku z silnikeim 1.5 dCi o kodzie silnika K9K U8.
Piszę że jestem PRAWIE szczęśliwym posiadaczem ww autka nie bez powodu, bo przez to że jest to moja pierwsza Daćka to potrzebuję trochę informacji niezbędnej do zadbania o to wspaniałe autko.
Pierwsza informacja jaka jest mi potrzebna to co to jest za silnik i jaki np. filtr oleju będę potrzebował do serwisowania tego silnika.
Autko ma nalatane prawie 93000 km.
Poza tym że jest to diesel z adblue + dpf (proszę jednak o potwierdzenie lub zaprzeczenie) to niewiele wiem o tym silniku ale też o autach grupy renault bo dotychczas kulałem się VAG-ami.
Nie bardzo wiem jaki olej używać do tego rodzaju silnika i przede wszystkim a co najważniejsze moim zdaniem jaki olej zaleca producent (konkretnie jakie normy ma spełniać olej do tego silnika).
Niestety google nie potrafiło mi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie podobnie jak nie potrafiło odpowiedzieć jaki konkretnie wkład filtra oleju będę potrzebować do serwisowania tego silnika.
Wpisując dane silnika etc etc(we wszelkich kombinacjach z vin lub bez etc etc) wywala mi że jest tam filtr wkręcany(puszkowy) co moim zdaniem jest nieprawdą bo sprawdzałem pod autem i jest to ewidentnie filtr w którym wymienia się sam wkład-jednak jak to internet ostatnimi czasy nie bardzo potrafi pomóc znalezć te konkretne informacje.
Pomożecie?
Gdzie szukać konkretnych numerów części do Dacii?
Próbowałem najpierw znalezc te odpowiedzi na forum jednak też nie trafiłem na kogoś kto ma ten konkretny rodzaj silnika i podane strony z dokumentacją techniczną lub częściami nie mają tego konkretnego auta i/lub tego silnika.
Autko kupiłem używane i z otrzymanej dokumentacji wynika że jest silnik K9K U8 ale na stronach z częściami nie ma nigdzie tego kodu silnika.
Zacząłem się zastanawiać nad tym dlaczego tak jest i jedyne sensowne wytłumaczenie to być może jest to oznaczenie nie stosowane zazwyczaj, być może jest to silnik inaczej oznaczany przez sklepy internetowe (może identyczny konstrukcyjnie silnik co np. K9K 826)-nie wiem bo jak już wspominałem jest to moja pierwsza Dacia i nigdy nie miałem jeszcze styczności z tymi autkami.
Z karteczki w komorze silnika wynika że jest wlany olej 0W-20 (prawdopodobnie PEMCO-nie znałem takiej marki nota bene). W bagażniku z kolei jest też butelka oleju na dolewki też 0W-20 ale już od GM-a, a konkretnie GM 0W-20 FS LL bez info jaką normę grupy renault on spełnia na pewno jest to ACEA C5. Ale google podpowiada że do tego silnika ma to być najlepiej 5W-30 z normą ACEA C4 lub w specyfikacji Renault RN0720.
Tylko że ponoć ta norma była stosowana w latach jak dobrze pamiętam 2007 do 2018.
Moje auto jest z 2019 roku więc znów coś się tu nie klei.
Gdzieś trafiłem na info o normie RN 17, że taką właśnie stosuje obecnie Renault do diesli, więc rodzą się kolejne niejasności.
Podpowiedzcie proszę konkretnie jaką normę zaleca producent auta tak by raz na zawsze rozwiało to wszelkie moje wątpliwości.
No i strona do dokumentacji technicznej z numerami wszystkich części potrzebnych do tego auta jest mi niezbędna a póki co takowej też nie znalazłem bo się okazuje że albo nie mają takiego modelu auta (L8JW) albo 04DS (ewentualnie wersja JW5DA120M500) albo tego kodu silnika.
Wpisywany nr. vin auta też nie rozwiązał tematu części.
Pomóżcie proszę bo chciałbym w końcu zrobić serwis olejowo-filtrowy.
Chcę to wszystko robić samemu ze względu na ograniczony budżet.
Poza tym nie mam szczęścia do mechaników więc bardzo chętnie sam zadbam o to autko tak by służyło długo i bezawaryjnie.
Kilka niezbędnych moim zdaniem cyferek przydatnych do pomocy ww pytaniach i wątpliwościach:
Dacia Logan 2 Laureate
Vin:UU1L5220064469063
Silnik: 1.5 dCi K9K U8 z AdBlue i systemem start/stop +dpf(?)
Moc silnika : 75KM (55kW)
Skrzynia biegów: JR5 073 manualna 5-cio biegowa
Rok produkcji auta: 2019
Przebieg +-93000
Typ:SD (L8JW)
Wariant: 04DS
Wersja: JW5DA120M500
Norma spalin: 6DG (6d-T-E-ISC w belgijskim dowodzie)
Gdyby coś jeszcze było potrzebne to dajcie znać proszę.
Wszelka pomoc i odpowiedzi mile widziane, bo jak już wspominałem jest to pierwsza moja Daćka.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi.
Cześć, nasz forumowy kolega toka93 prowadzi swój sklep z częściami do Dacii. Możesz się odezwać do niego przez PW lub na stronie www.czescidacia.pl :)
Co do oleju i filtrów ww kolega posiada zestawy olejowe pod dany silnik - podajesz model auta i silnik lub ewentualnie vin i dostajesz zestaw odpowiedni olej + odpowiedni filtr.
Jeśli chodzi o katalogi to często się mylą. Tu na forum panuje przekonanie, że fabryka w danym egzemplarzu montuje to co ma pod ręką i osprzęt może się różnić np. tarcze hamulcowe innego producenta. Tu też mi osobiście zazwyczaj pomaga toka93
Z tego co sprawdziłem, to jak to jest blue dCi to raczej wszystkie mają wymienny wkład oznaczony w Filtronie jako OE 666/4. Po tym można znaleźć wszystkie inne zamienniki jakie się tylko chce .
Wg mnie jeżeli jest AdBlue to jest również DPF.
Jeżeli chodzi o olej to załóż sobie konto MyDacia (aplikacja na telefon lub strona: https://my.dacia.pl/). Dodaj auto po nr VIN. Tam znajdziesz informacje o zalecanym oleju i interwałach wymian. Dla Twojego wozu wygląda to tak:
Dacia zaleca olej Castrol GTX 0W20 RN17FE w tym wypadku:
Marka: Dacia
Model: DUSTER II
Silnik: 1,0 TCE
Rocznik: 2023
Wersja: Confort
Dołączył: 07 Wrz 2023 Posty: 57 Skąd: EL
Wysłany: 2025-10-15, 09:41
Witam, zobacz w https://elf.com.pl/dobierz-olej-0 \ , dla twojego silnika jest 0w20 i 5w30 z mojego doświadczenia, aktualnie trzecia DACIA ale benzynowa poczynając od 2008r SANDERO I. Zrobiłbym płukankę i zalał 5w30, nie wierzę w ECO , miałem SANDERO II LIFT to zalewałem go 5w40 bo taką specyfikację dopuszczał producent w 2019r mimo , że serwis chciał wlewać inne nowsze. Wszystko zależy od stanu silnika i jakie trasy będziesz pokonywał oraz koniecznie wymiana co 12 m-cy niezależnie od przebiegu. Co do filtrów to zobacz
https://www.purfluxgroupc...&nmodele=C38931 oni dostarczają na pierwszy montaż i ewentualnie szukaj po numerze zamienników.
Ostatnio zmieniony przez matek 2025-10-15, 09:47, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 54 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1823 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2025-10-15, 14:44
Cześć!
Po numeracji VIN:
f. oleju: 152092567R, często można przy wymienie uszkodzić obudowę filtra: 152378668R
f. powietrza: 165467674R
f. kabinowy: zwykły:272779203R, węglowy:272773974R
Ogólnie 2019 rok to jeszcze zalecenie elfa z normą RN0720 Elf Full-Tech FE 5w30, lub Full-Tech R 5w30- norma RN17.
Można również stosować Castrol GTX 5w30 z normą RN17. W skrajnych przypadkach zalewane były 0w20 - ze względu na specyfikację raczej nie zalecam stosowania takiego oleju.
Tak auto posiada zarówno DPF jak i Adblue.
Wow. No i fajnie!!
Wielkie dzięki Ludki. Wiedziałem że mogę na was liczyć.
W końcu będę mógł popchnąć ten temat do przodu.
Apka też zainstaluje, przede wszystkim żeby instrukcje poczytać zanim się coś sp..... (trochę na przekór wszechobecnym opiniom) a że wieczory jesienne długie to przy świeczce....mmmmm...
Co do filtra oleju to chyba wykrakałeś toka93-bo obudowa zarzygana po całości.
Ale tego dowiem się dopiero jak zdejmę to i przyjrzę się bliżej.
Biorę też pod uwagę ewentualne przyszczypnięcie lub podwinięcie uszczelki obudowy filtra i oby ten wariant okazał się trafny ale dowiem się wszystkiego jak to zdejmę i umyję.
Fajnie że normy olejowe już znam to będzie mi dużo łatwiej no i numery części: Sztos panowie.
Wielkie dzienx i pozdrowionka! Joł!
Zgadza się i takich właśnie "zestawów" szukałem. Dzięki za potwierdzenie toka93
Części są już zamówione także DZIENX ziomki raz jeszcze za zacne info w tym temacie.
W międzyczasie mam jeszcze jedną sprawę do was.
Niestety nie ma w mojej Dacii tempomatu.
Pierwsze co mi przyszło na myśl to "dołożenie" takiego czegoś ale tak jak fabrycznie było montowane.
Czy Dacia też ma wiązki już pod to przygotowane czy trzeba ryć w instalacji i dokłądać przewody itd?
Mam jakieś doświadczenie w grupie VAG i często oprócz zmiany manetek przy kierownicy i aktywowania komputerem nie trzeba było nic więcej ryć.
Czy w mojej Logance też da się to zrobić w miarę łatwo??
Robił już może ktoś coś takiego w podobnej furze???
Ostatnio zmieniony przez PortEskes 2025-10-22, 10:18, w całości zmieniany 1 raz
Najgorsze że właśnie nie ma na kierownicy żadnego przycisku.
Ani jednego.
Pod kierownicą jest tylko manetka z przyciskami do radia...głośniej/ciszej i chyba wybór zródła dzwięku.
Na samej kierownicy nie ma żadnego przycisku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum