http://www.samar.pl/__/__...%22%5D/__1.html
- z porównania właśnie Tourana z MCV-ką wynika, że różnica cenowa stała się już bliższa realnej wartości różnicy w wyposażeniu (ESP, kurtyny powietrzne itp).
Oczywiście, cena samego auta to nie wszystko - ASO i części po gwarancji też trzeba brać pod uwagę, a ta firma raczej u nas nie jest w klasie wagenów dla przeciętnych volksów - ale i tak zaczyna się robić ciekawie dla nas, klientów, choć chyba trochę gorzej dla Renault-Dacia, bo i u nich powinno wymusić jakieś działania...
Wszystko zależy od tego, czego się szuka - jeśli auta np siedmioosobowego czy mieszczącego trzy foteliki, to nawet bez żadnych promocji Daćka jest prawie bezkonkurencyjna.
Ale biorąc pod uwagę przeciętne potrzeby to rzeczywiście muszą chyba w Renault zacząć myśleć o uatrakcyjnieniu oferty...
Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-10-14, 09:20
A ja się ciągle przymierzam i zbieram kasę...znając życie to znowu coś mi wyskoczy i nici będą z samochodu ale bądźmy dobrej myśli.
Dacia MCV w wersji Arctica za 39500zł (pewnie jeszcze coś do utargowania) nie ma niestety konkurencji. Co ja już się nakombinowałem, ale zawsze coś się trafia:
- myślałem o pick-up 5 osobowym na firmę, ale to pali ok 8-11l, także w porównaniu z 7-8 zysk z vatu znika. poza tym po wszystkicj odliczeniach kosztów i tak wychodzi grubo ponad 50tys zł
- skoda - można w tej cenie mieć gołą i wesołą octavię, ale nie kombi. za kombi + 7tys minimum, a jak jeszcze chcemy klimę itp to kolejne 2-4tys
Dziś policzyłem i oto jak wychodzi MCV 5 osobowa Arctica 1,4 w zakupie na firmę.
Cena samochodu: 38990 - taką przyjąłem
Cena: 38990zł
VAT do odliczenia (60%): 4219zł
PIT (18% od przyszłego roku): 6260zł
Ostateczna cena samochodu: 28520zł
Minusy:
- przy zakupie za gotówę amortyzacja 5 lat i pięcioletni zwrot ww kwot
- brak opcji odliczenia vatu od paliwa, całe faktury brutto w koszty
- przy sprzedaży auta używanego płacimy dochodowy, ale już od warości sprzedaży, która zazwyczaj jest niższa niż cena zkupu nowego
Plusy:
- tanie auto
- jak w leasingu lub kredycie - całe raty (leasing) lub same odsetki (kredyt) w koszty (zasady odliczenia vat identyczne) - leasing lepszy bo można zamortyzować większe kwoty przy leasingu na mniej niż 5 lat.
- przy sprzedaży, jeżeli używaliśmy auta dużej niż 6 m-cy nie doliczamy vat'u (tak mi się wydaje) http://www.podatki.egospo...VAT,1,65,1.html
Mając 10 000zł na wpłatę, rata wynosi w różnych bankach ok 650zł, a tak naprawdę to miesięcznie płacimy ok 475zł
Jeżeli ktoś ma wiedzę na ten temat to niech potwierdzi moją wiedzę na temat vatu przy sprzedaży osobowego w firmie, gdy był kupiony z odliczeniem tylko 60% vat.
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-14, 09:58
Robiłem podobne kalkulacje przy zakupie. Dodatkowo w "Renio" można wziąć kredyt 0% na 24 mc, jeśli ma się 60% na wpłatę własną. Mnie akurat definitywnie przekonała kwota jaką dali mi za moje poprzednie auto (zostawiałem w rozliczeniu) :).
Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-10-14, 10:35
No nie wiem czy moją Felicie kombi 97' obitą i podrapaną z każdej strony, ochlapaną sokiem na podsufitce przez pierworodnego, w wyprutym katalizatorem (jest pusty:)) wogóle by chciali zabrać :)
Choć jest w pełni sprawna z nowym przednim zawieszeniem i hamulcami 4 kół, nigdy mnie nie zawiodła...4000zł za nią bym wziął. za mniej się nie opłaca. zbyt dobry wóz do ciągnięcia przyczepy, wyrywania krzaków/drzewek i jazdy po mieście (stąd poobijana) :)
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-10-14, 11:44
Przy zakupie na firmę otrzymasz zwrot 60% vatu (nie więcej niż 6 tyś).
Do tego reszta staje się kosztem czyli odpada kolejno 18% (stawka przyszłoroczna).
Przy późniejszej odsprzedaży vat, w przypadku auto osobowych z niepełnym odliczeniem, zostaje w kieszeni.
Ja myślę iż warto podjechać i zapytać, mi w różnych salonach (Kia, Skoda, Renault - kilka) dawali różne ceny, różnice sięgały 7 tyś zł.
Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-10-14, 19:27
moje zaintersowanie MCV wynika głównie z tego, że jadąc z mają ukachaną gdziekolwiek w felici kombi muszę czasami składać siedzienia, żeby się pomieścić :D
W cenie 40tys z klimą, halogenami, elektryką itp nic nie znajdziesz tej wielkości i pakowności, bo sprawdzałem. Chyba, że NOWOŚĆ - TATA :/
jak by nie bylo dacia to auto dla osob chlodno kalkulujacych bez emocji...
dacia musi obnizyc ceny o 2000-3000 minimum aby utrzymac sprzedaż
Jeżeli w UE od 2009 obligatoryjne będzie ESP to: Dracula Rules
i wtedy Logan/Sandero w kwocie do 40 kPLN z klimą, czterema poduchami i przeciwmgielnymi jest suuuuuuuperrrrrr. A obniżka cen, panie i panowie dilerzy by nie zwadziła. W BG np. widziałem Sansdero Acces tańsze o ca 3 KPLN niż w PL (sierpień '09)
Ale co się dziwić, motozłom trzeba gdzieś podziać:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum