Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-20, 10:38
No to o niskich kosztach przeglądów można zapomnieć. Z ulotki wynika, że koszt przeglądu obejmuje wyłącznie robociznę, za wymianę części i płynów należy każdorazowo dopłacić. Koszt takiego przeglądu po 30 tys. km dla wersji 1.6 8v wyniesie więc:
370 zł robocizna,
270 olej,
115 świece,
65 filtr powietrza
łącznie: 820 zł
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
"No to o niskich kosztach przeglądów można zapomnieć. Z ulotki wynika, że [u]koszt przeglądu obejmuje wyłącznie robociznę, za wymianę części i płynów należy każdorazowo dopłacić"
Dziwne. Na stronie 1 jest napisane, że ceny obejmują robociznę i materiały.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-20, 10:58
DAREK napisał/a:
"No to o niskich kosztach przeglądów można zapomnieć. Z ulotki wynika, że koszt przeglądu obejmuje wyłącznie robociznę, za wymianę części i płynów należy każdorazowo dopłacić"
Dziwne. Na stronie 1 jest napisane, że ceny obejmują robociznę i materiały.
Na 2 str.: "Cena przeglądu zawiera koszty [u]operacjizalecanych przez producenta (...)"
Jak dla mnie jest celowa furtka dla serwisów, żeby doliczać cenę oleju. Widać za mało zarabiali na przeglądach...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-20, 11:04
A co to jest "wymiana oleju napędowego" opisana na stronie 2?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Niestety, najważniejsze z tego wszystkiego wydaje mi się oczywiście zastrzeżenie:
Cytat:
nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego
- i to obecne zarówno na stronie, jak i na ulotce.
Niemniej jednak, nie będąc prawnikiem, to wydaje mi się, że zawartość obu dokumentów - a tym bardziej obu stron ulotki - przynajmniej powinna być zgodna.
jan ostrzyca napisał/a:
Cytat:
Cena przeglądu zawiera koszty operacji zalecanych
celowa furtka dla serwisów, żeby doliczać cenę oleju
Nie, Janie - pominąłeś bardzo ważne słowa: "i wymaganych" [przez producenta]. Jeśli czyli razem z olejem w przypadku planowej - gwarancyjnej - jego wymiany.
Tzn. oczywiście mogą wciskać klientom dowolną ciemnotę, ale rozumieć należy tak jak napisałem.
Tyle że są jeszcze te nieszczęsne zastrzeżenia... ale to już trzeba popytać prawników i może rzeczników praw konsumenta / UOKiK czy to coś faktycznie zmienia.
Jak rozumiem, linia rozumowania Dacia Polska jest taka: zalecają pewne ceny, ale nie są ich w stanie w rzeczywistości gwarantować, bo partnerzy - czyli ASO - będąc samodzielnymi firmami i mimo podpisania jakiejś tam umowy-lojalki, że będą ich przestrzegać, są jednak wykonawcami tych zobowiązań. Stąd gotowość centrali do dyscyplinowania tych firm po zgłoszeniu o nieprawidłowościach, ale i nieustanne zastrzeganie się...
Cytat:
co to jest "wymiana oleju napędowego" opisana na stronie 2
A to jest po prostu zwykły błąd <: Miało być "silnikowego" (a może brakuje przed słowa "filtra"?), ale ponieważ chodzi o to, że nie będą tego wymieniać, więc tu akurat są kryci... <<<:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-10-20, 12:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-10-20, 11:40
jan ostrzyca napisał/a:
No to o niskich kosztach przeglądów można zapomnieć. Z ulotki wynika, że koszt przeglądu obejmuje wyłącznie robociznę, za wymianę części i płynów należy każdorazowo dopłacić. Koszt takiego przeglądu po 30 tys. km dla wersji 1.6 8v wyniesie więc:
370 zł robocizna,
270 olej,
115 świece,
65 filtr powietrza
łącznie: 820 zł
Odejmij od tego 270 (olej) bo jest to obligatoryjna operacja przy przebiegu 30 000 km. Wymiana oleju jest wliczona w kwote jaka placisz za usluge przegladu. Doplacasz tylko za rzeczy, ktorych nie ma na liscie czynnosci podanej do kazdego rodzaju przegladu.
Tak jest u Ossowskich (Elblag) i wcale nie trzeba sie o to klocic czy prosic. Jezeli jest inaczej to zalatuje troche naciganiem. IMO.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-20, 12:32
A mnie zastanawia coś innego. W książce przeglądów mam napisane, że po 40 tys. km w dCi jest przegląd okresowy, a na tej ulotce jest, że ma być główny.
Jak pytałem w serwisie o następny przegląd to też mówili o głównym (opierając się właśnie na tej ulotce). Wydaje mi się, że przeglądy powinny być wykonywane zgodnie z książką przeglądów a nie z ulotką informacyjną. Też tak macie?
Ja dzisiaj umawiałem się u Łyki w Krakowie i pan od razu mi powiedział, że koszty przeglądu są narzucone odgórnie i wyniosą około 315 zł (po 20 tys. w dCi); to samo u Lisowskiego w Nowym Sączu miałoby kosztować około 550 zł.
Czyli u Łyki się chyba pomylili, bo za przegląd po 20 tys. km powinienem zapłacić 415 zł?
ale w tym przeglądzie (po 20 tys.) jest wymieniany tylko olej i filtr oleju - cena 415 zł (wg ulotki); pan się pewnie pomylił i podał mi cenę samej wymiany oleju i filtra (nie w ramach przeglądu) - tu akurat jest 315 zł.
Zmieniłeś jak ja pisałem odpowiedź - ale najważniejsze, że doszliśmy do tego samego wniosku
Witam
Cena jaką wpisano na czeku czyli 140 zł jest wynikiem moich negocjacji i uzgodnień że dostarczę sam olej i inne podzespoły potrzebne do wymiany.Podczas pierwszego przeglądu czyli tego po 10,000 km przywiozłem olej zakupiony na allegro tańszy o 50 zł plus butelka 1 l gratis na dolewki.Sam jestem handlowcem i zawsze staram się negocjować ceny .Ja nie wiem po uzgodnieniach pani zapytała czy mi to pasuje ja powiedziałem oczywiście tak ,wypisała czek podanie rąk uśmiech bez całuska a szkoda i pa pa .
Pozdrawiam
RYKI a nie ŁYKI
więc mamy problemy z przeglądami jutro też wale na przegląd 10000km. chyba licznik za dużo kręci niemożliwe że to już ciekawe ile mnie skrobnie,wymieniać olej ?
_________________ mcv super bryka grafit 68KM arktica
Witam
Cena jaką wpisano na czeku czyli 140 zł jest wynikiem moich negocjacji i uzgodnień że dostarczę sam olej i inne podzespoły potrzebne do wymiany.Podczas pierwszego przeglądu czyli tego po 10,000 km przywiozłem olej zakupiony na allegro tańszy o 50 zł plus butelka 1 l gratis na dolewki.Sam jestem handlowcem i zawsze staram się negocjować ceny .Ja nie wiem po uzgodnieniach pani zapytała czy mi to pasuje ja powiedziałem oczywiście tak ,wypisała czek podanie rąk uśmiech bez całuska a szkoda i pa pa .
Pozdrawiam
RYKI a nie ŁYKI
Na przegląd zawsze wolno przywieźć swoje części - oni Ci je po prostu odliczyli (Twoja sprawa za ile kupujesz olej i filtr), pozostała sama ich robocizna (to nie jest kwestia negocjacji; ja poprzednio w Fordzie też woziłem swoje części - i nie były to zamienniki - na przeglądy, były tańsze nawet ponad 50 % niż w ASO).
Ryki - Łyki. Zbieg okoliczności. W Krakowie jest diler Renault, Dacia - właściciel nazywa się Łyko (stąd w tekście pojawia się "u Łyki").
tak więc po przeglądzie nabito mnie na 1l.oleju uzupełnienie stanu dowiedziałem że mcv ma filtr przeciwpyłowy no i poziom oleju sprawdza się na wyświetlaczu /facet u mnie już dzisiaj by nie pracował szerokim kołem omijajcie salon ZIEBY w Katowicach to tyle jeśli chodzi o przegląd
_________________ mcv super bryka grafit 68KM arktica
Nieźle zorientowani w temacie (w Nowym Sączu mnie też chcieli wymieniać filtr przeciwpyłkowy).
A ile zapłaciłeś za ten przegląd?
Dolewali Ci aż 1 litr oleju!?
Witam .
Zastanawiam się czy nie lepiej było ci wymienić ten olej w całości na nowy niż robić dolewki. Swoją drogą czy nie jest to zbyt duży ubytek tego smarowidła jak na dystans 10,000 tyś.km.
Mam pytanie ile policzyli ci za dolany jeden litr oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum